خرید محصولات برند درموسیس

بهترین مکملهای مینرال ایرانی و خارجی – معرفی و بررسی

بهترین مکملهای مینرال ایرانی و خارجی – معرفی و بررسی

در این مقاله ضمن اشاره به اهمیت مکمل‌های مینرال به معرفی چهار مکمل گلچین شده که جزو بهترین مکملهای مینرال خارجی و داخلی است و با استقبال زیاد مواجه شده می‌پردازیم.با وبلاگ داروخانه روشا همراه باشید.

مکمل مینرال چیست؟

به مواد معدنی مورد نیاز بدن اصطلاحاً مینرال و به مینرال‌های تولید شده برای رفع این نیاز بدن، مکمل مینرال می‌گوییم. طبق بررسی‌های علمی این مواد معدنی مورد نیاز بدن در بعضی غذاها وجود دارد و به شکل مکمل در قالب قرص، کپسول یا شربت هم ساخته می‌شود. بعضی از مهم‌ترین مینرال‌ها عبارت است از: کلسیم، ید، آهن، منیزیوم، فسفر، پاسیوم، سلنیوم، سدیم، روی.

انواع مولتی ویتامین

در کنار مکمل‌های مینرال، مولتی ویتامین هم در حقیقت ترکیبی از چند نوع ویتامین یا چند زیرمجموعه از یک ویتامین است که آن هم به شکل قرص و سایر اشکال در سطحی گسترده تولید می‌شود. بعضی از این مولتی ویتامین‌ها با تمرکز روی مشکلی خاص توسط مردم انتخاب می‌شوند مثل بهترین مولتی ویتامین‌ها و ویتامینها برای رشد قد کودک یا بهترین مولتی ویتامینها برای دیسک کمر ولی بعضی افراد هم از مولتی ویتامین و مکمل فقط برای تقویت عمومی بدنشان استفاده می‌کنند.

بحث در مورد مکمل مینرال در حقیقت زیرمجموعه‌ای از بحثی کلی‌تر در جواب به سوال مولتی ویتامین چیست است. معمولاً در استفاده‌ی روزمره، این عبارت، برای نامیدن ترکیبی از ویتامین‌ها و مکمل‌های مختلف به کار می‌رود؛ ولی در اصل، ویتامین و مینرال دو موضوع جداگانه ولی در ارتباط باهم در زمینه‌ی تأمین سلامتی بدن است.

مولتی ویتامین و مینرال

چرا به ویتامین‌ها و مینرال‌ها احتیاج داریم؟

ویتامین از واژه‌ی یونانی «ویتا» گرفته شده و معنای آن زندگی است. ویتامین‌ها از ترکیبات آلی ساخته شده‌اند که ماده‌ای حاصل از ترکیب مواد شیمیایی دارای کربن است. بدن ما انسان‌ها برای سوخت و ساز خود حداقل به سیزده نوع از این ترکیبات آلی یا همان ویتامین‌ها نیاز دارد.

کمبود هر کدام از این سیزده نوع ویتامین می‌تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد. ویتامین‌ها علاوه بر این در کمک به تسهیل سوخت و ساز و رشد یاخته‌های مختلف و جذب مواد غذایی به بدن، نقش مهمی دارند.

قرص مولتی ویتامین کامپلت یوروویتال

یک یادآوری مهم

یادآوری این نکته لازم است که گاهی اصطلاح مولتی ویتامین برای نامیدن هم یک نوع ویتامین یا چند نوع ویتامین و یا ویتامین‌ها و مکمل‌های مینرال باهم به کار برده می‌شود. تأکید روی این نکته به این خاطر است که برای مصرف ویتامین و مینرال باید بدانید که بدنتان بیشتر به کدام یک از این موارد نیاز دارد.

در مورد عوارض جانبی مصرف مینرال‌ها

در صورت رعایت دوز مصرفی مینرال‌ها مطابق با وزن و سبک زندگی شخص، مکمل مینرال ضرری ندارد؛ اما در مورد برخی افراد بیمار یا دارای شرایط خاص لازم است با پزشک برای مصرف آن مشورت شود. همین موضوع در مورد عوارض جانبی مصرف مولتی ویتامین‌ها هم صدق می‌کند.

قرص مولتی ویتامین A-Z آپوویتال

بهترین مکملهای مینرال ایرانی و خارجی

در ادامه دعوت می‌کنیم به معرفی و بررسی چهار مکمل مینرال پرفروش توجه کنید ابتدا بهترین مکملهای مینرال ایرانی.

سافت ژل مولتی ویتامین و مواد معدنی ویتالی تون

سافت ژل مولتی ویتامین و مواد معدنی ویتالی تون، یکی از محصولات تقویتی حاوی موادمعدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن است که به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌پردازد. این محصول به عنوان یک مکمل تقویتی به‌شمار آمده و می‌تواند به‌صورت عمومی سلامت تمامی اعضا و سیستم‌های فعال بدن را افزایش و بهبود دهد.

سافت ژل مولتی ویتامین و مواد معدنی ویتالی تون

قرص مولتی ویتامین مینرال پلاس لوتئین نکستایل

این مکمل حاوی ۲۸ نوع ریزمغذی از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و لوتئین است و مصرف آن نیاز روزانه بدن به این مواد را تامین می‌کند.  ویتامین‌های گروه ب با کمک به متابولیسم کربوهیدرات و چربی، انرژی بدن را تامین کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌‌کنند؛ استفاده از این محصول موجب کاهش افسردگی و بهبود عملکرد عصبی می‌شود.

    قرص مولتی ویتامین مینرال پلاس لوتئین نکستایل

    بهترین مکملهای مینرال – قرص مولتی ویتامین مینرال پلاس لوتئین نکستایل

    • حفظ سلامت بینایی و چشم‌ها
    • کمک به سلامت پوست، مو و ناخن
    • تقویت سیستم ایمنی
    • تامین سلامت استخوان‌ها و مفاصل
    • کمک به سلامت عمومی بدن
    • تقویت انرژی بدن
    • تامین ریزمغذی‌های ضروری

    بهترین مکملهای مینرال – قرص میلو اید اروند فارمد

    قرص میلو اید نانو حیات دارو، یک مکمل خوراکی است که علاوه بر تامین مواد مورد نیاز بدن، از بروز بیماری‌ها پیشگیری و شادابی را به شما هدیه می‌دهد. ویتامین‌ها نقش مهمی را در بدن ایفا و به عنوان تنظیم‌کننده در برخی از واکنش‌های حیاتی بدن ایفا می‌کنند. اگر ویتامین‌ها و مواد مغذی به اندازه کافی استفاده نشوند، اختلالاتی را در بدن ایجاد می‌کنند.

    قرص میلو اید اروند فارمد

    قرص مولتی دیلی گلوک ویت

    قرص مولتی دیلی گلوک ویت

    این مکمل یک نوع مولتی ویتامین است که وظیفه دارد تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کند.

    این مکمل دارای انواع ویتامین ب است که به‌طور کلی انواع ویتامین B رشد سلولی را افزایش داده و سیستم ایمنی و عصبی را تقویت کرده، رشد ماهیچه‌ها و پوست و مو را بهبود می‌بخشد. تمامی مزایای فوق فقط بخشی از فایده‌های قرص مولتی دیلی گلوک ویت است.

    توصیه‌ی مهم در مورد مصرف مکمل‌های مینرال

    هر چند کمتر پیش می‌آید گزارشی از عوارض جانبی مصرف بهترین مکملهای مینرال اعلام شود ولی برای احتیاط، در صورت داشتن بیماری خاص یا داروهایی که احتمال تداخل با مکمل دارند و نیز در مورد خانم‌های باردار، قبل از مصرف لازم است با پزشک مشورت شود. برای افراد عادی در صورت مصرفِ مطابق با دوزِ درست، احتمال هیچ نوع مشکل یا آسیبی وجود ندارد.

    قرص فولیکوژن اروند فارمد
    بازخوردها
      ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
      ارسال نظر
      • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
      • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد