خرید محصولات برند درموسیس

بهترین ویتامینها برای رشد قد کودک – معرفی و بررسی

بهترین ویتامینها برای رشد قد کودک – معرفی و بررسی

در این مقاله بهترین مولتی ویتامین ‌ها و ویتامینها برای رشد قد کودک معرفی و بررسی شده و در ادامه موارد زیر توضیح داده می‌شود:

    •  چرا تغذیه برای رشد قد کودکان بسیار مهم است؟
    • چرا مصرف مکمل‌های رشد قد، توسط کودکان به تقویت روند رشد آن‌ها کمک می‌کند؟
    • چرا مصرف مکمل‌های رشد قد توسط کودکان به آن‌ها اجازه می‌دهد به حداکثر پتانسیل قد خود دست پیدا کنند؟

با وبلاگ داروخانه روشا همراه باشید.

بهترین مولتی ویتامین ‌ها و ویتامینها برای رشد قد کودک

رشد قد کودک به چه عواملی بستگی دارد؟

متأسفانه، خیلی از مردم فکر می‌کنند تعیین قد کودک، موضوعی ژنتیک است و نمی‌توان هیچ کاری در مورد آن انجام داد؛ خبر خوب این است که این طرز فکر، خیلی وقت‌ها درست نیست! قد انسان به غیر از عوامل ژنتیکی توسط عوامل مختلفی مثل تغذیه، ورزش، محیط زندگی و خواب تعیین می‌شود. از بین عوامل گفته شده، تغذیه به‌اندازه‌ی ژنتیک در تعیین قد آینده‌ی یک انسان مهم است.

مولتی ویتامین و افزایش قد کودکان

نقش تغذیه در افزایش قد

بعد از ژنتیک از بین تمام عوامل محیطیِ مؤثر بر رشد قد، تغذیه بیشترین اهمیت را دارد. تأثیر تغذیه بر رشد کودکان با در نظر گرفتن تفاوت قد، بین جوامعی که در قحطی یا سوء تغذیه زندگی کرده‌اند با جوامع مرفه کاملاً مشخص است؛ بنابراین، تغذیه‌ی مناسب، کلیدِ به حداکثر رساندن پتانسیل قدِ ژنتیکی کودکان است. تغذیه‌ی مناسب به کودکان این امکان را می‌دهد که حتی از والدین خودشان هم بلندقدتر شوند. برگرفته از  nutraingredients

قطره مولتی ویتامین ویوا کیدز

چه ترکیباتی برای رشدِ قد مهم‌تر است

در زمان استفاده از مواد مغذی برای افزایش قد باید به مواد غذایی پایه، (درشتْ مغذی‌ها) توجه کرد.

سه درشتْ مغذی وجود دارد:

    1. پروتئین
    2. چربی
    3. کربوهیدرات

پروتئین، سنگ بنای تمامی بافت‌های بدن انسان است. چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها انرژی مورد نیاز برای انجام عملکردهای مختلف بدن، از جمله افزایش قد را فراهم می‌کنند. ریز مغذی‌ها شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی است که آن‌ها هم برای رشد کودکان مفیدند؛ برای مثال، کلسیم و ویتامین D که باعث رشد استخوان‌ها می‌شود نیز از همین نوع است.

قد کودکان

(در این مورد می‌توانید مقالات مولتی ویتامین چیست و مکمل مینرال چیست را مطالعه کنید.) عنصر روی (زینک) هم یک ریز مغذی ضروری برای بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی مثل رشد و تکامل، عملکرد عصبی و ایمنی است.

بین درشتْ مغذی‌ها و ریزْ مغذی‌ها برخی برای رشد قد مفیدترند؛ به‌طور مثال، شیر برای افزایش قد مفید است چون حاوی مقادیر زیادی پروتئین و کلسیم است. ماهی، یکی دیگر از مواد غذایی است که چربی‌های سالم، ویتامین D و پروتئین کافی دارد و برای رشد قد کودکان مفید است. برگرفته از howtogrowtaller

دلیل اهمیت بهترین مولتی ویتامین‌ ها و ویتامینها برای رشد قد کودک

گذشته از اهمیت تغذیه در رشد قد برای کودکان و نوجوانان، کمبود انواع مواد مغذی (درشت مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها) یک مشکل جهانی بخصوص در گروه‌های سنی کودکان است. کودکانی که در اقتصادهای توسعه نیافته زندگی می‌کنند از دسترسیِ حداقلی به غذاهای سالم و شرایط زندگی مدرن محروم‌اند. از طرف دیگر، کودکان و نوجوانان در کشورهای ثروتمند به دلیل سبک زندگی ناسالم خود در معرض نوعی کمبود تغذیه هستند.

دلیل اهمیت بهترین مولتی ویتامین‌ ها و ویتامینها برای رشد قد کودک

چنین کودکانی هنگام سرگرم شدن به تماشای ویدئوی یا هر سرگرمیِ دیگری در حد افراط به مصرف تنقلات می‌پردازند. علاوه بر مورد فوق؛ در چنین جوامع مدرنی، فست فود به‌تدریج جایگزین غذاهای سنتی خانگی می‌شود. در این جوامع، به خاطر اهداف تجاری، تبلیغات و آگهی‌های اغراق آمیزی درباره‌ی سالم بودن غذاهای فست فودی پخش می‌شود که برای کودکان و نوجوانان فریبنده است و نمی‌گذارد آن‌ها متوجه اثرات مضر غذاهای فست فودی بر سلامتی و ازجمله بر رشد قد شوند.

والدین پرمشغله در دنیای مدرن امروز و در کلان شهرها دیگر کمتر فرصت غذا پختن در خانه را دارند و به همین دلیل روز به‌روز به مصرف غذاهای فست فودی و بیرون از خانه افزوده می‌شود.

شربت آهن لیپیفر

چرا حتی با مصرف غذاهای خانگی هم مشکل رشد قد کودکان حل نمی‌شود؟!

مسئله‌ی مشکل‌تر این است که حتی در غذاهای خانگی، تنظیم مقادیر درشتْ مغذی و ریزْ مغذی‌ها در مقدارهایی که به‌طور درست مشکل قد کوتاه را حل کند چندان ممکن نیست. از طرف دیگر حتی در خانواده‌های ثروتمند هم خیلی از کودکان و نوجوانان به خوردن بعضی غذاها حساس هستند، مثلاً شاید از ماهی یا مثلاً پنیر بدشان بیاید.

وقتی فرزندان شما به غذا خوردن حساس‌اند، اطمینان پیدا کردن از دریافت مواد مغذی کافی از طریق خوردن وعده‌های غذاییِ روزانه تقریباً غیرممکن است. در اینجاست که ضرورت مصرف بهترین مولتی ویتامین ‌ها برای رشد قد کودک به وجود می‌آید و مکمل‌های رشد قد برای تکمیل رژیم غذایی ناقص کودکان و تأمین مواد مغذی لازم برای رشد بیشتر قد، توصیه می‌شود.

بهترین مولتی ویتامین‌ ها و ویتامینها برای رشد قد کودک

شما می‌توانید با دادن بهترین مولتی ویتامینهای ایرانی و یا خارجی به کودکانتان رشد قد آن‌ها را بیشتر کنید. موادی مانند کلسیم، روی، منیزیم، مولتی‌ مینرال‌ها، مولتی ویتامین‌ها و ویتامین B موجود در این مکمل‌ها برای رشد قد کودکان و همچنین سلامت کلی آن‌ها خیلی مفیدند.

بهترین مولتی ویتامین‌ ها و ویتامینها برای رشد قد کودک

در این قسمت چند محصول گلچین شده معرفی و بررسی می‌شود و شما می‌توانید بدون نگرانی درباره‌ی عوارض جانبی مصرف مولتی ویتامین‌ها از این محصولاتِ منتخب برای رشد قد کودکانتان استفاده کنید.

شربت آرژی پلاس یوروویتال

مبدأ برند یوروویتال (Eurhovital) سازنده‌ی شربت آرژی پلاس یوروویتال (EuRho Vital Argiplus Syrup) کشور آلمان است. این شربت حاوی هورمون رشدی به نام «ال آرژنین» است. ال آرژنین به‌عنوان یک اسید آمینه برای انجام اغلب فرایندهای مرتبط با عضلات انسان ضروری است.

برخی از کارهایی که هورمون رشد ال آرژنین در بدن انسان انجام می‌دهد به شرح زیر است:

    • بهبود رشد قد
    • بهبود عملکرد سلول‌های عضلانی
    • تقویت کلسترول خوب
    • تنظیم متابولیسم چربی
    • پاک‌سازی خون از رادیکال‌های آزاد

شربت آرژی پلاس یوروویتال

هم‌چنین این مولتی ویتامین باعث آزادسازی هورمون رشد HGH از غده‌ی هیپوفیز می‌شود. در مجموع، این مولتی‌ویتامینِ برگزیده، ترشح هورمون رشد را زیادتر می‌کند و این موضوع باعث رشد بیشتر استخوان‌ها و عضلات و در نتیجه افزایش قد کودک می‌شود. کودکان 4 ساله تا 11 ساله و نوجوانان 11 سال به بالا هم می‌توانند از این شربت با دوزهای متفاوت استفاده کنند.

شربت آرژی پلاس حاوی ویتامین‌ها و مینرال‌های زیر نیز هست:

    • ویتامین A
    • ویتامین B2
    • ویتامین K
    • ویتامین D3
    • فلز روی
    • فسفر
    • کلسیم
    • ید

سافت ژل ال آرژینین پلاس کلسیم پلاس زینک پلاس ویتامین د 3 دانا

این محصول، ساخت برند معتبر و ایرانی دانا است. سافت ژل ال آرژنین پلاس کلسیم پلاس زینک پلاس ویتامین د3 دانا یکی از مکمل‌های سیار خوب برای رشد قد کودکان، رشد استخوان، دندان‌ها و رشد مو، است. در ترکیبات این مولتی ویتامین، آرژنین، کلسیم، منیزیوم و ویتامین D نیز وجود دارد. آرژنین نوعی آمینواسید است که در حقیقت در حکم آزادکننده‌ی هورمون رشد و پیش ساز تولید عناصر لازم برای رشد قد در بدن است.

اصلی‌ترین اهمیت آرژنین برای بدن در سنین کودکی است و برخلاف آنچه نوشته می‌شود که اسید آمینه‌ای ضروری نیست، در کودکی بسیار ضروری است ولی در بزرگ‌سالی که رشد قد تکمیل شده نیمه ضروری است.

سافت ژل ال آرژینین پلاس کلسیم پلاس زینک پلاس ویتامین د 3 دانا

عنصر روی (زینک) که در این مولتی ویتامین وجود دارد در تقسیم سلولی، بخصوص در سنین کودکی تأثیر مهمی دارد. برای این که بدانید خاصیت عنصر روی چیست باید خاطر نشان کنیم که روی (زینک) یکی از قوی‌ترین مینرال‌ها برای افزایش رشد قد، تقویت سیستم ایمنی و تقسیم طبیعی سلول‌های بدن است.

هم‌چنین کلسیم و ویتامین D به‌عنوان اصلی‌ترین عناصر تقویت استخوان‌ها بخش دیگری از این مولتی ویتامین برگزیده را تشکیل می‌دهد.

شربت تالفکتور ویتامدیک

شربت تالفکتور ویتامدیک

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد