خرید محصولات برند درموسیس

مکمل مینرال چیست و چرا به مینرال‌ها نیاز داریم؟

مکمل مینرال چیست و چرا به مینرال‌ها نیاز داریم؟

این که مکمل مینرال چیست و چرا به آن نیاز دارید مقدمه‌ای بر نکته‌هایی است که برای حفظ سلامتی‌تان باید بدانید. موضوع مکمل‌های مینرال خیلی وقت‌ها در پاسخ به سؤال مولتی ‌ویتامین چیست مطرح می‌شود. در این مقاله به بررسی این موضوع که چرا به مینرال‌ها نیاز داریم و چگونه می‌توانیم این احتیاج را برطرف کنیم، پرداخته‌ایم. با وبلاگ داروخانه روشا همراه باشید.

مکمل مینرال چیست؟

مینرال انواع مواد معدنی است که به رشد و عملکرد بدن ما کمک می‌کند. مکمل مینرال اغلب در قالب قرص، کپسول و شربت عرضه می‌شود. برای داشتن جسم و جان سالم ناچاریم که نیاز بدنمان به مواد مینرال را بدانیم و این نیاز را تأمین کنیم. اطلاع داشتن ما از عملکردهای مواد معدنی در بدنمان باعث خواهد شد به علائم کمبود مواد مینرال در بدنمان پی برده و در صدد برطرف کردن آن باشیم.

مولتی ویتامین و مینرال بالای 50 سال

مواد معدنی لازم برای سلامتی بدن عبارت است از کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، کلرید، منیزیم، آهن، روی، ید، کروم، مس، فلوراید، مولیبدن، منگنز و سلنیوم. برگرفته از  medlineplus

مکمل مولتی ویتامین مینرال چیست؟

مکمل‌های مولتی ویتامین معدنی، ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی‌اند. گاهی این نوع مکمل دارای مواد دیگری مثل عناصر گیاهی هم هست. به این نوع مکمل: مولتی یا فقط ویتامین هم گفته می‌شود. مولتی‌ها کمک می‌کنند تا زمانی که به‌اندازه‌ی کافی مواد مغذی را از رژیم غذایی‌تان دریافت نمی‌کنید، مقادیر توصیه شده‌ی ویتامین‌ها و مواد مینرال را با مصرف آن‌ها به دست بیاورید.

مولتی ویتامین و مینرال

انواع مکمل‌های مینرال

آنتی‌اکسیدان: آنتی‌اکسیدان ماده‌ای با قابلیت جلوگیری از بروز آسیب‌های سلولی یا به تأخیر انداختن چنین آسیب‌هایی است و انواع مختلفی دارد.

برخی از مشهورترین انواع آنتی‌اکسیدان عبارت است از:

      • بتاکاروتن
      • لوتئین
      • لیکوپن
      • سلنیوم
      • ویتامین‌های C و E

قرص جوشان ویتامین ث 1000 میلی گرم آپوویتال

تحقیقات کاملاً موثق بیانگر این است که آنتی‌اکسیدان باعث پیشگیری از مبتلا شدن انسان به بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های صعب‌العلاج می‌شود. آنتی‌اکسیدان در بعضی از غذاها، سبزی‌ها و میوه‌ها وجود دارد و هم‌چنین در قالب مکمل مینرال نیز ارائه می‌شود.

کلسیم

بدن ما برای انتقال پیام‌های عصبی، انقباض و انبساط عضلات و رگ‌ها و محکم بودن استخوان‌ها به کلسیم کافی نیاز دارد. یکی دیگر از عملکردهای مهم مکمل کلسیم در بدن کمک به ترشح آنزیم‌ها و هورمون‌هایی است که تقریباً بر تمامی عملکردهای بدنمان تأثیر می‌گذارد. بیشتر کلسیم بدنمان در استخوان‌ها و دندان‌هایمان ذخیره می‌شود.

کپسول آوودین هولیستیکا

ید

هورمون‌های تیروئیدِ بدن شما به مکمل ید نیاز دارد. هورمون‌های تیروئید، متابولیسم و سایر کارکردهای بدن را کنترل می‌کند. هم‌چنین هورمون‌های تیروئید در دروان بارداری و نوزادی برای رشد استخوان‌ها و مغز اهمیت دارد.

آهن

آهن در برخی از غذاها وجود دارد و در قالب مکمل مینرال نیز عرضه می‌شود. مکمل آهن، قسمتی از هموگلوبین یعنی پروتئینی است که اکسیژن را از ریه‌ها به بافت‌ها منتقل کرده و به تأمین اکسیژن عضلات کمک می‌کند. هم‌چنین آهن برای رشد سلولی و عملکرد طبیعی بدن اهمیت دارد. نقش دیگر آهن در بدن انسان کمک به ساختن بعضی هورمون‌ها و بافت‌های همبند است. (بافت‌های همبند جزو بیشترین بافت‌های موجود در بدن انسان است.)

ویال خوراکی نیوهم چو آ

منیزیم

منیزیم یک ماده‌ی معدنی است که به‌طور طبیعی در خیلی از غذاها هست و در قالب مکمل غذایی هم در دسترس قرار دارد. از منیزیوم در برخی داروها هم استفاده می‌شود. منیزیوم به بدن کمک می‌کند که عملکرد عضلانی، عصبی، سطح قند و فشار خون را تنظیم کند. منیزیوم هم‌چنین به بدن در ساخت پروتئین، استخوان و DNA کمک می‌کند.

فسفر

فسفر، یک ماده‌ی معدنی است که به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. همچنین به کارکرد رگ‌های خونی و ماهیچه‌ها یاری می‌‌رساند. فسفر به‌طور طبیعی در غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت، مرغ، ماهی، آجیل، لوبیا و محصولات لبنی یافت می‌شود.

فسفر

پتاسیم

پتاسیم یک ماده‌ی مینرال است که عملکرد درست سلول‌ها، اعصاب و ماهیچه‌ها را تضمین می‌کند. پتاسیم در تنظیم فشار خون، ریتم قلب و محتوای آب موجود در سلول‌ها تأثیر دارد و به هضم غذا کمک می‌کند. پتاسیم در مواد غذایی و در قالب مکمل مینرال هم وجود دارد.

سلنیوم

هر بدنی برای سالم ماندن به مکمل سلنیوم که یک ماده‌ی معدنی است نیازمند است. سلنیوم در تولید مثل، عملکرد تیروئید و تولید DNA نقش مهمی دارد. سلنیوم از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد (اتم‌ها یا مولکول‌های ناپایدار که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند) و عفونت‌ها محافظت می‌کند. سلنیوم در بسیاری از غذاها پیدا می‌شود و به‌عنوان مکمل غذایی هم موجود است.

قرص مگا سلنیوم ویواتیون

سدیم

کلرید سدیم نام علمی نمک است. نمکِ خوردنی از سدیم و کلر تشکیل شده و بدن برای عملکرد درست همیشه به مقداری سدیم نیاز دارد. سدیم به عملکرد درست اعصاب و ماهیچه‌ها کمک کرده و به حفظ تعادل مناسب مایعات در بدن یاری می‌رساند.

روی

مکمل روی، (زینک) یک ماده‌ی معدنی است. این ماده‌ی معدنی در سلامتی انسان مؤثر است و در همه‌ی سلول‌های بدن پیدا می‌شود. روی به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌های مهاجم کمک می‌کند. هم‌چنین بدن برای ساختن پروتئین‌ها و DNA، به روی نیاز دارد. رشد و تکامل در دوران بارداری، نوزادی و کودکی، به مصرف روی توسط انسان بستگی دارد. روی در خوب شدن زخم‌ها مؤثر است و توانایی چشایی و بویایی ما را حفظ می‌کند. این ماده‌ی معدنی در غذاهای زیادی وجود دارد و در اکثر مکمل‌های مولتی ویتامین/ نیز هست. برگرفته از  betterhealth

قرص مولتی ویتامین A-Z آپوویتال

فواید مکمل مینرال چیست

    • تأمین املاح مورد نیاز بدن انسان
    • افزایش سلامتی بدن
    • تقویت سیستم ایمنی
    • افزایش وزن
    • درمان کم خونی
    • بهبود سلامت پوست و مو
    • پیشگیری از چین و چروک پوست
    • افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش آن
    • افزایش رشد ناخن
    • درمان کم اشتهایی

افزایش رشد ناخن

پر کاربردترین اصطلاحات در مورد مولتی ویتامین و مکمل مینرال چیست

وقتی در منابع دارویی و غذایی دنبال مولتی ویتامین یا مکمل خاصی هستید امکان دارد با اصطلاحاتی برخورد کنید که معنای آن‌ها را به‌درستی ندانید. در اینجا چند اصطلاح مهم و پرکاربرد را در زمینه‌ی مصرف مولتی ویتامین و مکمل‌های مینرال توضیح می‌دهیم:

الکترولیت‌ها

ماده‌ی معدنیِ موجود در مایعات بدن، الکترولیت نام دارد. بعضی از این الکترولیت‌ها عبارت است از: سدیم، پتاسیم، منیزیوم و کلرید. وقتی شما تشنه هستید بدنتان به مایعات و الکترولیت‌های گفته شده دسترسی ندارد.

مکمل‌های غذایی

مکمل غذایی محصولی است که به‌منظور تکمیل رژیم غذایی فرد مصرف می‌شود. مکمل غذایی، حاوی یک یا چند ماده‌ی غذایی می‌شود. این ماده یا مواد غذایی می‌تواند شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، مواد گیاهی و سایر مواد باشد.

مکمل‌های غذایی حاوی مینرال

ارزش روزانه (Daily Value)

ارزش روزانه (DV) بیانگر این نکته است که یک وعده از مکمل در مقایسه با مقدار توصیه شده چه درصدی از مواد مغذی را تأمین می‌کند.

چه کسانی به مکمل مینرال بیشتر نیاز دارند

    • اشخاصی که برنامه‌ی غذایی آن‌ها چندان غنی و حاوی مینرال‌های کافی نیست
    • سالمندان
    • گیاهخواران
    • مبتلایان به ناراحتی سوء جذب
    • افرادی که دیالیز می‌کنند
    • مبتلایان به پرکاری تیروئید

سالمندان

ضرر مکمل مینرال چیست

در صورتی که فرد سالم، دوز مصرفی خود را مطابق با وزن و سبک زندگی‌اش انتخاب کند مکمل مینرال ضرری ندارد؛ اما در مورد برخی افراد بیمار یا دارای شرایط خاص باید با مشورت پزشک مصرف شود؛ به‌طور مثال در موارد زیر:

    1. داشتن بیماری خاص
    2. بارداری
    3. دیابت
    4. ناراحتی کلیه
    5. داشتن هر نوع حساسیت دارویی
    6. مصرف داروهایی مانند ایزونیازید، دیگوکسین، کینیدین، فنوتیازین، فلوروکینولون، آلوپورینول، تتراسیکلین و مصرف داروهای حاوی آهن.

قرص مولتی ویتامین بانوان +50 پیکادیلی

جمع‌بندی

    • مینرال انواع مواد معدنی است که به رشد و عملکرد بدن ما کمک می‌کند.
    • مکمل مینرال اغلب در قالب قرص، کپسول و شربت عرضه می‌شود.
    • مکمل‌های مولتی ویتامین/ معدنی، ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی‌اند.
    • انواع مکمل‌های مینرال شامل آنتی‌اکسیدان، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم، روی و سدیم است.
    • فواید مکمل‌های مینرال بسیار زیاد است و در مقاله به تفکیک توضیح داده شده.
    • مکمل مینرال در صورت مصرف با دوز درست هیچ ضرری ندارد مگر این که فرد، دارای بیماری یا شرایطی خاص یا در حال مصرف داروهای بخصوصی باشد که جزئیات آن در مقاله توضیح داده شده.
قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد