خرید محصولات برند درموسیس

مصرف امگا ۳ برای لاغری و کاهش چربی خون چه تاثیری دارد؟

مصرف امگا ۳ برای لاغری و کاهش چربی خون چه تاثیری دارد؟

از نقش امگا ۳ برای لاغری تا نقش امگا ۳ برای چربی خون آنچه لازم است بدانید!

مکمل امگا ۳ یکی از مکمل‌های ضروری است که در خیلی از داروخانه‌ها به فروش می‌رسد و متخصصین تغذیه هم تاکید زیادی روی آن دارند. این قرص تقویتی تاثیر زیادی بر سلامت بدن و مغز می‌گذارد و چربی‌های موجود در آن فواید مهمی برای بدن دارند.

در مطالب قبلی وبلاگ روشا در مورد «فواید مصرف امگا ۳» و «میزان مصرف امگا ۳» صحبت کردیم، در این مطلب می‌خواهیم به تاثیر مصرف امگا ۳ بپردازیم. همچنین فایده مصرف امگا ۳ برای چربی خون را هم بررسی می‌کنیم.

مصرف امگا ۳ برای لاغری و کاهش چربی

فایده مصرف امگا ۳ برای لاغری چیست؟

امگا ۳ موجود در روغن ماهی به روش‌های مختلف بر کاهش وزن و لاغری تاثیر می‌گذارد. اولین چیزی که بسیاری از محققان هم به آن اشاره کردند، تاثیر مصرف امگا ۳ بر کاهش گرسنگی و اشتها است. این موضوع در تحقیقات مختلف هم ثابت شده است.

به گزارش healthline در یکی از تحقیق‌های انجام شده، افرادی که رژیم لاغری داشتند، به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه امگا ۳ کمتر و گروه دیگر امگا ۳ بیشتری مصرف کرد. بعد از پایان مطالعه، گروه دوم که مقدار بیشتری امگا ۳ خورده بودند، تا دو ساعت بعد از غذا احساس گرسنگی نمی‌کردند.

بعضی از تحقیق‌ها نتایج متفاوتی را نشان دادند. مثلا طبق نتایج یکی از مطالعه‌ها، بیمارانی که قرص امگا ۳ خورده بودند، اشتهایشان بیشتر شده بود. بنابراین، بعضی از محققان می‌گویند که مصرف امگا ۳ برای لاغری کاملا به وضعیت سلامت و بدن شما مرتبط است.

اگر جزو کسانی هستید که به دلیل عصبانیت و استرس سراغ غذا خوردن می‌روید یا اشتهای زیادی دارید، مصرف امگا ۳ می‌تواند به کاهش حس گرسنگی شما کمک کند. فراموش نکنید که مصرف این قرص را حتما با توصیه پزشک و متخصص تغذیه انجام دهید.

مصرف امگا ۳ چگونه بر لاغری تاثیر می‌گذارد؟

مصرف امگا ۳ و چربی‌های موجود در روغن ماهی بعد از غذا اشتهای شما را کم می‌کند و باعث احساس سیری می‌شود. این مکمل غذایی تولید هورمون لپتین را افزایش می‌دهد. وظیفه لپتین هم کمک به فرایند تنظیم اشتها است.

همچنین، لپتین فعالیت نورون‌های تحریک‌کننده گرسنگی را کاهش می‌دهد. امگا ۳ هیپوتالاموس مغز را تحریک کرده و گرسنگی را کم می‌کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که امگا ۳ تولید پروتئین را تشدید می‌کنند. پروتئین هم عامل اصلی ایجاد عضله است.

سافت ژل مگا امگا باریویتال

خرید سافت ژل مگا امگا باریویتال

ویژگی‌های سافت ژل باریویتال:

    • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی
    • کمک‌کننده به بهبود فعالیت سیستم قلب و عروق
    • دارای قابلیت کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون
    • حاوی امگا3 و روغن ماهی
    • تاًمین اسید چرب‌های موردنیاز بدن

امگا ۳ و افزایش حساسیت انسولین

یکی از باورهای موجود در مورد امگا ۳، تاثیر آن بر افزایش حساسیت انسولین است. بدن ما پروتئین، چربی و کربوهیدرات را از مواد غذایی دریافت می‌کند. انسولین هم هورمونی است که در متابولیسم مواد مغذی نقش مهمی دارد و پیام تبدیل گلوکز به گلیکوژن را به کبد ارسال می‌کند.

در نهایت انسولین به دست‌‌آمده از پانکراس در سلول‌های بدن ذخیره می‌شود. حساسیت انسولین توانایی بدن در تحمل فعالیت انسولین است. اگر بدن شما به این هورمون به درستی واکنش دهد، یعنی بدنتان حساسیت انسولین دارد.

در مقابل کسی که حساسیت انسولین دارد، کسانی هم هستند که بدنشان در مقابل انسولین مقاومت نشان می‌دهد. این افراد حساسیت پایینی به انسولین دارند و بدن آنها واکنش مناسبی به انسولین نشان نمی‌دهد. در نتیجه، بدنشان برای ذخیره گلوکوز به انسولین زیادی نیاز دارد.

انسولین مقدار گلوکوز اضافی را ذخیره می‌کند و این کار منجر به چربی بیشتر در سلول‌های بدن می‌شود. مصرف کربوهیدرات زیاد هم مقدار انسولین را افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این‌ها، مقاومت بدن در مقابل انسولین التهاب بدن را هم زیاد می‌کند.

چه غذاهایی امگا ۳ دارند؟

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی باعث کاهش التهاب بدن می‌شوند و هورمون‌های تنظیم‌کننده مصرف غذا را افزایش می‌دهند. این چربی‌ها در ماهی وجود دارند و برای بدن مفید هستند. با مصرف ماهی‌هایی مثل ماهی تن، سالمون وحشی، ساردین و قزل‌آلا می‌توانید امگا ۳ مورد نیاز بدنتان را تامین کنید. اسید چرب امگا ۳ آلفا-لینولیک اسید است و در روغن‌های گیاهی، مغزها و جوانه‌ها هم یافت می‌شود. در صورتی که گیاه‌خوار هستید، می‌توانید به جای ماهی از مغزها، جوانه گندم و روغن دانه کتان و سویا استفاده کنید.

مواد غذایی حاوی امگا 3

نکات مربوط به مصرف امگا ۳ برای لاغری

تاثیر مصرف امگا ۳ برای لاغری در افراد مختلف متفاوت است و نتایج برای همه یکسان نیست. با این حال، در تمام موارد نکاتی وجود دارد که برای رسیدن به نتیجه بهتر باید آنها را رعایت کنید. علاوه‌بر نکات زیر، درصورتی که باردار هستید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، برای مصرف امگا ۳ حتما با پزشک مشورت کنید.

مصرف دوز مناسب امگا ۳ برای لاغری

اول از همه اینکه امگا ۳ را به مقدار مناسب مصرف کنید. طبق توصیه پزشک‌ها و متخصصین، مصرف امگا ۳ نباید بیشتر از ۳۰۰۰ میلی‌گرم در روز باشد. اگر در مورد دوز مناسب رژیمتان مطمئن نیستید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. فراموش نکنید که دوز مصرفی امگا ۳ را فقط با مشورت متخصص تغذیه افزایش دهید. بهتر است که امگا ۳ را نیم ساعت قبل یا بعد از غذا مصرف کنید. مصرف امگا ۳ همراه با غذا هم مانعی ندارد.

سافت ژل روغن ماهی امگا3 فرمولیتد ساینسز

مصرف امگا ۳ همراه با برنامه ورزشی منظم برای لاغری

علاوه‌بر مصرف امگا ۳ و رعایت رژیم غذایی منظم، ورزش‌کردن را فراموش نکنید. مصرف امگا ۳ با انجام حرکات ورزشی چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد. سعی کنید طبق یک برنامه ورزشی منظم ورزش کنید.

رعایت رژیم غذایی سالم 

همه متخصصین تغذیه بر رژیم غذایی سالم تاکید می‌کنند. بنابراین، تاثیر آن را نادیده نگیرید و طبق دستور پزشک مواد غذایی سالم و مفید مصرف کنید. چربی‌های مفید را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید و مصرف سبزیجات را فراموش نکنید. سعی کنید غذاهای چرب و فست‌فود را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

چربی‌های غیرمفید باعث اضافه وزن می‌شوند. سعی کنید مقدار نمک و شکر را کاهش دهید. اگر دوست دارید خوراکی‌های شیرین بخورید، به جای شیرینی و کیک، میوه و شیرینی طبیعی بخورید. با شیرینی‌های طبیعی مثل خرما، شکر قهوه‌ای و شیره شیرینی درست کنید. در مقاله‌ی «امگا 3 را چگونه مصرف کنیم» در این خصوص بیشتر توضیح داده‌ایم.

مدیتیشن

مدیتیشن و کاهش استرس بر روند لاغری تاثیر می‌گذارد. سعی کنید تمرین‌های مدیتیشن را به امور روزانه خود اضافه کنید.

مدیتیشن

تاثیر مصرف امگا ۳ برای چربی خون چیست؟

به نقل از vitagene . تری‌ گلیسیرید یکی از چربی‌های موجود در خون است. مقدار زیاد تری‌‌ گلیسیرید باعث افزایش وزن می‌شود. اگر همیشه غذاهای چرب، همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، پیتزا و دونات می‌خورید، تری‌گلیسیرید شما بالاست. امگا ۳ موجود در روغن ماهی برای درمان تری گلیسیرید و چربی خون موثر است.

جمع‌بندی

با توجه به تحقیقات و مطالب بیان‌شده، می‌توان گفت که به طور کلی مصرف مکمل امگا ۳ برای لاغری مفید است، ولی همچنان مقالات علمی با این موضوع انجام می‌شود و ممکن است نتایج مصرف امگا ۳ برای افراد مختلف متفاوت باشد. با وجود خواص فراوان در امگا ۳ بهتر است حتما آن را در رژیم غذایی خودتان بگنجانید. فراموش نکنید که قبل از مصرف امگا ۳ حتما با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد