خرید محصولات برند درموسیس

معرفی بهترین مرطوب کننده های کودک از نگاه کارشناسان روشا!

معرفی بهترین مرطوب کننده های کودک از نگاه کارشناسان روشا!

معرفی بهترین مرطوب کننده های کودک

چند کرم مرطوب کننده کودک

اهمیت معرفی بهترین مرطوب کننده های کودک با این توضیح مشخص می‌شود که به همان نسبت که والدین مراقب سلامت جسمی کودکان هستند، این یک الزام جدی است که توجه ویژه‌ای نسبت به اهمیت مراقب پوست و موی کودکان خود هم داشته باشند.

نباید از این نکته‌ی مهم غافل شد که بیشتر مشکلاتی که در بُعد سلامتی در بزرگسالی دامن گیرمان می‌شود، ناشی از یک سبک زندگی غلط است؛ بنابراین همانگونه که سالهاست محققین و متخصصین در تلاش هستند تا توجه خود را از درمان بیماری‌ها معطوف به اصلاح سبک زندگی کرده و اینگونه مانع از پیش‌آمد بیماری‌ها شوند، در حوزه‌ی پوست و مو هم این نیاز جدی احساس می‌شود که رفتار صحیح با این دو نشانه‌ی زیبایی را از همان دوران کودکی تبدیل به یک روتین همیشگی در زندگی فرزندانمان کنیم.

مراقبت از پوست کودکان

اهمیت این نکته آنجاست که تنها بخشی از سلامت پوست و مو، زیبایی را برای فرزند شما به ارمغان می‌آورد، در بیشتر موارد ظاهرِ سالم این دو گره‌ای عمیق با سلامتِ جسمی فرد دارد.
در این مقاله تمرکز ما بر مراقبت از پوست کودکان آن هم تنها توسط یکی از مراقبت‌های روتین پوست کودک است. قطعا این مورد حائز اهمیت فراوانی است؛ اما نباید از جنبه‌های دیگر آن که اهمیت رژیم غذایی کودکان است غفلت ورزید.

چرا پوست کودک به مرطوب‌کننده نیازمند دارد؟

همان‌طور که می‌دانید پوست کودکان به دلیل اینکه هنوز مرحله تکامل خود را طی نکرده است، در نتیجه غدد چربی موجود در آن هنوز نارس بوده و نسبت به پوست بزرگسالان، خشکی بیشتری دارد. بخشی از تامین رطوبت کافی پوست کودک، به کمک تغذیه‌ی اصولی و خوراندن آب به اندازه نیاز کودک است.
اما بخش دیگر که مورد توجه متخصصین حوزه‌ی پوست است، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ای است که با توجه به شرایط کودکان فرموله شده‌اند تا به درستی نیاز پوستی فرزندان دلبندتان را پاسخ دهند. انتخاب یک کرم مرطوب‌کننده به اندازه‌ی استفاده از آن مهم است.

به ویژه اینکه پای کودکانمان در میان باشد؛ بنابراین برای یک انتخاب مناسب همیشه از مشورت یک کارشناس در این حوزه بهره ببرید. چنان‌چه کارشناس حاذقی در دسترس‌تان نیست نگران نباشید؛ چرا که در ادامه برخی از مهمترین ویژگی‌های یک کرم مرطوب‌کننده که مناسب استفاده کودکان باشد را در اختیارتان می‌گذاریم.

ویژگی‌های منحصر به فرد مرطوب‌کننده کودکان:

قطعا مرطوب‌کننده‌ی کودکان با مرطوب‌کننده‌ی بزرگسالان دارای شباهت‌هایی است؛ اما توجه به این نکته ضروری را نباید از خاطر دور نگه داشت که این شباهت‌ها نباید منجر به استفاده از محصول مناسب برای بزرگسالان در کودکان شود؛ چرا که اینگونه تفاوت‌های میان این دو دسته‌بندی می‌تواند برای پوست حساس کودک خطرساز باشد. به طور کلی مرطوب‌کننده کودکان باید دارای ویژگی‌هایی باشد که مهمترین‌هایشان را در ادامه به شما معرفی کرده‌ایم.

در این بخش به سراغ معرفی ترکیبات مهم به کار رفته در کرم‌های مرطوب کننده‌ی کودک رفته‌ایم؛ اما شما می‌توانید برای آشنایی با «اجزای تشکیل دهنده مرطوب کننده» در بزرگسالان هم لاز طریق همین لینک آبی اقدام کرده و برای یک خرید هوشمندانه خود را مسلح به دریافت اطلاعات لازم کنید.

ویژگی‌های منحصر به فرد مرطوب‌کننده کودکان

1-التیام‌بخش

حساسیت پوست‌کودکان یک شاخصه‌ی مهم در استفاده از محصولاتی است که در خود ویژگی التیام‌بخشی را داشته باشند. درجه حساسیت پوست کودکان با هم متفاوت است. گاهی از یک حساسیت معمول که خاص سن کودک است صحبت می‌کنیم، گاهی موضوع فراتر رفته و صحبت از درجه حساسیت بالاتری است.
به طور مثال میزان خشکی و حساسیت در پوست برخی کودکان تا به آنجاست که ایجاد یک خارش آزاردهنده می‌کند. بر این اساس محصولاتی با درجه التیام‌بخشی متفاوت در بازار موجود است که بر اساس شناخت ترکیبات آن می‌توانید، مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

2-فاقد چربی

یکی از شناسه‌های مشخص برای اینکه بفهمیم یک کرم‌مرطوب‌کننده کیفیت مطلوب را برای استفاده کودکان ندارد، حس چربی و روغنی روی پوست است. این چربی موجب صدمه‌دیدن بافت پوست کودک می‌شود. پس حتما هنگام خرید دقت کنید که به ویژگی فاقد چربی بودن روی شناسنامه‌ی محصول اشاره شده‌باشد.

3-سرعت جذب بالا

همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، پوست کودکان برخلاف پوست بزرگسالان چربی اضافه تولید نمی‌کند؛ در نتیجه هیچ لایه‌ی چربی روی پوست لطیفشان را نمی‌پوشاند. این ویژگی سبب می‌شود که کرم‌مرطوب‌کننده‌ای که مناسب کودکان فرموله‌شده است، به سرعت جذب پوست می‌شود و ترکیبات درون آن با کمک به بافت پوست، منجر به حفظ رطوبت آن شود.

4-بدون پارافین

در برخی مرطوب‌کننده‌های مناسب برای بزرگسالان از مواد ضدحساسیت، پارافین‌ و عطر استفاده شده است. این مواد اما برای پوست کودک می‌تواند تحریک‌کننده و آسیب‌زننده باشد. بر این اساس حیاتی است، هنگام انتخاب مرطوب‌کننده مناسب پوست کودکتان دقت کنید فاقد ترکیبات عطری و پارافین‌دار باشد.

5- مواد تشکیل‌دهنده‌ی مرطوب‌کننده

حالا که به حساسیت پوست کودکان اشراف پیدا کردیم، باید بدانیم استفاده از برخی ترکیبات در محصولی مناسب کودکان می‌تواند آن محصول را دارای کیفیت متمایزی کند. در این بخش به برخی از این ترکیبات و اهمیت چرایی استفاده از آنها می‌پردازیم.

آلانتوئین:
این ماده که از جوانه‌ی گندم و بابونه استخراج می‌شود؛ به دلیل خاصیت التیام‌بخشی خود در نقش یک بهبوددهنده‌ی زخم‌های پوست، می‌تواند برای پوست خشک و حساس کودک یک مرهم قوی باشد. از دیگر ویژگی‌های این ماده التیام بافت‌های تحریک‌شده پوست و کاهش التهاب پوست است. همچنین آلانتوئین که یک ترکیب نرم‌کننده در محصولات پوستی به شمار می‌رود، نقش مهمی در تسریع بازسازی پوست دارد.

ویتامین E:
وجود این ویتامین در یک کرم‌مرطوب‌کننده از پوست حساس کودک شما در مقابل آسیب‌های ناشی از اشعه ماورابنفش محافظت می‌کند. این ویتامین با مقاوم‌کردن قشر نازک هیدرولیپیدی پوست موجب حفظ رطوبت پوست در لایه‌های زیرین می‌شود. همچنین این ویتامین به کمک تحریک سلول‌های رگ‌های خونی به جریان خون در زیر پوست کمک جدی می‌کند و اینگونه موجب شادابی پوست می‌شود.

روغن نارگیل:
این روغن که دارای سه ویژگی آنتی‌باکتریایی، ضدالتهاب و مرطوب‌کننده پوست است به سرعت جذب پوست می‌شود. از مزیت‌های استفاده از این روغن در یک محصول پوستی علاوه بر سرعت جذب بالا، نبخشیدن ظاهر چرب به پوست است که این خود در حوزه‌ی مصرف کودکان می‌تواند، بسیار شایان توجه باشد.

ترکیبات قابل اهمیت که باید در خرید یک کرم‌مرطوب‌کننده کودکان به آن توجه ویژه داشت، محدود به این موارد نیستند و با کمی جستجو می‌توانید لیستی از این ترکیبات ویژه را تهیه کنید.

معرفی بهترین مرطوب کننده های کودک

تا اینجای مقاله با شما از اهمیتِ مراقبت از پوست کودک، تاثیر مرطوب‌کننده‌ها در سلامت پوست کودک و ویژگی‌های منحصربه‌فرد کرم‌های مرطوب‌کننده مناسب برای کودک گفتیم. اگرچه همواره اقدام به یک خرید آگاهانه می‌تواند ما را نسبت به آنچه برای فرزندمان تهیه می‌کنیم، با اطمینان خاطر روبه‌رو کند؛ اما گاهی به خاطر سپردن تمام این جزئیات برایمان سخت خواهد شد.
از این جهت در ادامه برخی از بهترین کرم‌های‌مرطوب‌کننده مناسب پوست کودک را به شما معرفی می‌کنیم تا با اطمینان محصولی را برای سلامت پوست کودکتان انتخاب‌ کنید که تمام فاکتورهای لازم را داشته باشد و نکتۀ پایانی اشارۀ دقیقی است که در وبسایت laroche-posay آمده است!

1. فرض نکنید که طبیعی بهترین است

یک باور رایج وجود دارد که محصولات طبیعی برای پوست های حساس - چه در بزرگسالان و چه در نوزادان - مناسب تر هستند. با این حال، این یک تصور اشتباه است و مواد طبیعی مانند روغن‌های ضروری و روغن‌های آجیل می‌توانند باعث تحریک پوست یا ایجاد واکنش آلرژیک شوند. 

بنابراین، مطمئن شوید که تحقیقات خود را در مورد مواد تشکیل دهنده انجام داده اید و اگر مطمئن نیستید با پزشک عمومی یا متخصص پوست خود مشورت کنید. 

معرفی بهترین مرطوب کننده های کودک/ موجود در بازار ایران:

بخشی از رسالت صادقانه داروخانه روشا به مخاطبینش قرار دادن اطلاعات صادقانه با آنهاست. اهمیت این موضوع ما را بر این داشت تا پیش از معرفی محصولاتی که در ادامه می‌آیند تاکید دوباره‌ای روی این مطلب داشته باشیم که آنچه تحت عنوان بهترین‌ها در این مقاله به شما معرفی می‌شود، تنها محصولات عالی موجود در بازار نیستند؛ بنابراین پرواضح است همواره می‌توان محصولی بهتر را انتخاب کرد.

با این حال آنچه در اینجا به شما معرفی می‌شود حاصل تلاش کارشناسان روشا برای بررسی تعدادی از بهترین‌های موجود در بازار ایران است که امید آن می‌رود برای استفاده مخاطبین کاربردی باشد.

1-کرم مرطوب‌کننده پوست کودکان مای

کرم مرطوب‌کننده پوست مای در ترکیبات خود از روغن بادام و آلانتوئین بهره گرفته است. بر اساس ویژگی‌هایی که بالاتر برای آلانتوئین شمردیم، محصول فوق بسیار در حفظ رطوبت موردنیاز پوست کودک قوی عمل می‌کند. از طرفی فاقد چربی بوده و با سرعت جذب بالای خود موجب می‌شود کودک دلبند شما خیلی زود مواد مغذی موجود در این کرم را جذب پوست خود کند.

کرم مرطوب کننده مای

این محصول برای کودکی که به دلیل فعالیت روزانه در معرض تعریق و از دست دادن آب بدن خود است، در نقش یک کمک‌کننده برای پیشگیری از خشکی پوست بسیار عالی عمل می‌کند. کرم مای حاوی روغن‌های مفید پوستی است و از این‌رو شادابی و سرزندگی پوست کودکتان را تضمین می‌کند.

2-کرم مرطوب‌کننده پوست کودک بیبی فرست

کرم مرطوب کننده بیبی فرست برای رطوب‌رسانی به پوست کودک فوق‌العاده عمل می‌کند. به ویژه اگر پوست کودک شما از درجه حساسیت و خشکی بیشتری برخوردار باشد، انتخاب این محصول توصیه ما به شماست. این کرم از پری‌بایوتیک در ترکیبات خود استفاده کرده است، ترکیباتی که در محافظت از سیستم دفاعی میکروبی پوستِ کودکان نقش مهمی را ایفا می‌کند.

کرم مرطوب کننده بیبی فرست

زمان طولانی در حفظ رطوبت پوست، رساندن مواد مغذی به لایه‌های عمیق پوست، کاهش خارش در پوست‌های خیلی خشک و آسیب‌پذیر و PH سازگار با پوست کودکان از ویژگی‌هایی است که این محصول را دارای استاندارد بالایی برای کودکان ساخته است.
به طور خاص اگر کودک شما دارای پوستی فوق حساس است که در اثر وزش باد، وجود سرما، قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض آفتاب و هرگونه عامل محیطی دیگر با التهابات پوستی درگیر می‌شود، کنار درمان‌های جدی‌تر از این مرطوب‌کننده می‌توانید نتایج شگفت‌انگیزی دریافت کنید.

3-کرم مرطوب‌کننده کودکان مناسب پوست‌های اگزمایی و خیلی خشک سیوند

کرم مرطوب کننده کودک سیوند

همان‌طور که از اسم این محصول پیداست، برای پوست اگزمایی و خیلی خشک کودکان فرموله‌شده است. ترکیبات به کار رفته در این کرم موجب ترمیم و التیام تحریکات پوستی است. وجود روغن‌های گیاهی که از ویتامین‌هایی نظیر A و B برخوردارند، موجب آبرسانی‌های قوی و حفظ رطوبت موجود در پوست می‌شود.
این ویژگی مهمترین تسکین‌دهنده‌ی خارش پوست کودکان است. پوست دارای اگزما، کودک را دچار خارش‌های کلافه‌کننده‌ای می‌کند. از این رو استفاده از این محصول نه تنها از پوسته پوسته شدن پوست کودک جلوگیری می‌کند؛ بلکه موجب لطافت، شادابی و نرمی آن می‌شود.

4-کرم مرطوب‌کننده کودکان بالای یک سال سالوویتو

سالوویتو +1 سال

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم ترکیبات به کار رفته در کرم کودک بسیار حائز اهمیت است. نه فقط بایدها که در قدم اول این نبایدها هستند که زنگ خطری برای سلامت پوست کودک شماست. این محصول که برای پوست کودکان حساس بالای 1 سال فرموله شده است؛ فاقد ترکیباتی نظیر پارابن، الکل، لانولین، موادصابونی و عطر است.

سازگاری این کرم با PH پوست کودکان از نکات قابل توجه آن است. ترکیبات مفیدی که در کرم‌ مرطوب‌کننده سالوویتو مورد استفاده قرار گرفته شامل اوره، اوسرین، آلوئه‌ورا، بابونه، کالاندولا، روغن زیتون و ویتامین B5است. در ادامه به مزایای برخی از این ترکیبات به اختصار می‌پردازیم.

اوره: این ترکیب که به طور طبیعی در بدن هم موجود است، نقش مهمی در نرمی و انعطاف‌پذیری پوست دارد. استفاده از اوره، این محصول را مناسب برای کودکانی کرده است که از خشکی شدید پوست رنج می‌برند و مبتلا به انواع بیماری‌های پوستی همچون درماتیت، اگزما، پسوریازیس و ترک ناخن هستند.

در واقع اوره علاوه بر حفظ رطوبت موجود در لایه‌های زیرین پوست، از تبخیر آن در سطح پوست هم جلوگیری می‌کند و اینگونه نقش مهمی در درمان ضایعات پوستی ایفا می‌کند.

اوسرین:کشیدگی ناشی از خشکی زیاد، پوسته ریزی‌های پوست کودک و خارش از دسته مواردی هستند که به کمک اوسرین التیام پیدا می‌کنند.

آلوئه‌ورا:از مزایای آلوئه‌ورا بسیار شنیده‌ایم. ماده‌ای سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان که نه تنها در رطوبت‌رسانی به پوست بسیار فعال است که موجب افزایش کلاژن‌سازی و حفظ پوست در مقابل اشعه‌ی خورشید خواهد بود. به دلیل وجود ترکیباتی نظیر این، محصول فوق نه تنها مرطوب‌کننده که یک ضدآفتاب مطلوب برای پوست کودکان است.

عکس بچه

بابونه:ضدالتهاب و ضدقرمزی ناشی از خشکی‌های مفرط پوست است. همچنین در التیام‌بخشیدنِ جای زخم، بسیار کاربردی است.

کالاندولا:این ترکیب که به صورت یک پماد درمانی هم برای کودکان در بازار موجود است و توسط پزشکان برای مراقبت پوست نسخه می‌شود، دارای فوایدی چون رفع التهاب، قرمزی، ترمیم و بازسازی دوباره‌ی پوست آسیب‌دیده است.

به‌طور کلی این محصول کاربردهایی چون محافظت از پوست، ضدآفتاب، مرطوب‌کننده، ضدحساسیت و نرم‌کنندگی را برای پوست کودک شما فراهم می‌کند. از این رو اگرچه پوست معمولی کودکان هم می‌تواند بهره‌مند از این همه فواید باشد؛ اما در خصوص کودکان با پوست‌های بسیار حساس و آسیب‌پذیر این محصول می‌تواند یک همراه دوست‌داشتنی و التیام‌بخش باشد.
دو نکته‌ی قابل توجه در خصوص کرم مرطوب‌کننده کودکان بالای یک سال سالوویتو یکی غلظت بالای آن است که این محصول را به شدت مقرون به صرفه کرده است، دیگری اینکه مناسب استفاده‌ی بزرگسالان هم بوده و افراد بسیاری از این محصول به عنوان زیرسازی برای آرایش خود بهره می‌برند.

5-کرم مرطوب‌کننده کودکان زیر یک سال سالوویتو

ترکیبات به کار رفته در این محصول مشابه مواردی است که در بالا برای «کرم مرطوب‌کننده کودکان بالای 1 سال» برشمردیم، تنها به سبب حساسیت بیشتر پوست نوزادان و کودکان زیر 1 سال ملاحظات بیشتری در میزان بهره‌گیری از این ترکیبات به کار رفته است. برای اطلاع از قیمت انواع مرطوب کننده کودک کافیست به فروشگاه روشا مراجعه کنید.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم، به همه‌ی آنچه والدین و مراقبین کودک به دانستن آن برای خریدی آگاهانه احتیاج دارند، بپردازیم. همچنین خوب است با دقت بیشتری این موضوع را مد نظر داشته باشید مراقبت از پوست مختص به گروه خاصی از افراد جامعه نیست، فارغ از سن و سال و جنسیت همه‌ی افراد خانواده‌ی شما لازم است که با ویژگی‌های پوستی خود آشنا باشند و بهترین شرایط را برای مراقبت از پوست خود تدارک ببینند.

در مطلبی با عنوان «بهترین مرطوب کننده آقایان» اطلاعات بسیار کاربردی خواهید خواند و خواهید دانست چرا علی‌رغم ضخامت بیشتر پوست مردان در مقایسه با زنان، مراقبت از پوست مردان به اندازه‌ی زنان حائز اهمیت است.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد