خرید محصولات برند درموسیس

اضطراب جنسی | اضطراب چگونه بر کیفیت رابطه جنسی تاثیر می‌گذارد؟

اضطراب جنسی | اضطراب چگونه بر کیفیت رابطه جنسی تاثیر می‌گذارد؟

اضطراب جنسی؛ تأثیر اضطراب بر کیفیت رابطه‌ی جنسی

اضطراب بر تمام بخش‌های زندگی شما تأثیر می‌گذارد و زندگی زناشویی‌تان از این قاعده مستثنا نیست. اضطراب چه به صورت موقت و چه به حالت مزمن (مانند اختلال اضطراب فراگیر) بر زندگی جنسی افراد و کیفیت رابطه‌ی جنسی‌شان تأثیرات به سزایی دارد. تجربه‌ی اضطراب جنسی موجب کاهش لذت رابطه جنسی و در نتیجه کاهش کیفیت زندگی زناشویی می‌شود.

خرید مکمل افزایش قوای جنسی

در این مقاله بررسی می‌کنیم که اضطراب چطور بر کیفیت رابطه‌ی جنسی و زندگی زناشویی شما تأثیر می‌گذارد و چه کار‌هایی می‌توان برای جلوگیری از اثرات مخرب این مشکل، انجام داد.

 تشخیص اضطراب

اولین قدم؛ تشخیص اضطراب

چطور بفهمیم که اضطراب داریم و با اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنیم؟ با دقت و شناسایی نشانه‌ها. وقتی یک شخص مضطرب است ممکن است علائم زیر را تجربه کند:

    • ترس
    • ناراحتی
    • بی قراری
    • تنش

اضطراب بر نحوه‌ی تفکر و رفتار شما تأثیر می‌گذارد. به این صورت که موجب می‌شود نتوانید فکری را از سرتان بیرون کنید یا کار‌هایی انجام بدهید که معمولاً از شما بعید هستند.

نشانه‌های فیزیکی اضطراب

نشانه‌های فیزیکی اضطراب

    • ضربان قلب بالا
    • سرگیجه
    • تنگی نفس
    • درد‌های غیر قابل توضیح در نقاطی از بدن
    • تعریق

عوامل محیطی یا ژنتیکی بر میزان اضطراب تأثیرگذار هستند. گاهی اوقات اضطراب در موقعیت‌های خاصی رخ می‌دهد؛ یکی از این موقعیت‌ها هنگام فعالیت جنسی است.

اضطراب جنسی چیست؟

اضطراب جنسی چیست؟

هر یک از علائم و نشانه‌های اضطراب در بالا می‌تواند به دلیل هر چیزی که به رابطه جنسی مرتبط است رخ دهد. برای مثال، یک فرد ممکن است از فعالیت جنسی اجتناب کند یا از اینکه در حال رابطه جنسی گرفتار شود بترسد. یا اینکه ممکن است اضطراب شما به صورت مستقیم به فعالیت جنسی مرتبط نباشد اما روی فعالیت جنسی‌تان تأثیر بگذارد که به همه‌ی این موارد اضطراب جنسی می‌گوییم.

کپسول ماکاویت اف مخصوص بانوان یوروویتال

برخی افراد هنگام برقراری رابطه جنسی یا قبل از برقراری رابطه جنسی نشانه‌های روانی و فیزیکی اضطراب را تجربه می‌کنند که در این صورت گفته می‌شود فرد به اضطراب جنسی مبتلاست. ممکن است فردی که به اضطراب مبتلاست از فعالیت جنسی امتناع کند یا اضطراب داشته باشد که هنگام برقراری رابطه جنسی توسط شخص دیگری دیده شود.

اضطراب جنسی بر هر بخشی از چرخه پاسخ جنسی مانند میل جنسی، برانگیختگی جنسی یا ارگاسم تأثیرگذار است و تجربه‌ی آن برای افراد مختلف، متفاوت است.

اضطراب جنسی و تأثیر آن در زندگی زناشویی

اضطراب جنسی و تأثیر آن در زندگی زناشویی

ابتدا باید درک کنید که اضطراب یک مسأله‌ی جدی است و هرگونه اضطرابی بر کیفیت زندگی شما تأثیر می‌گذارد و آن را کاهش می‌دهد. اضطراب جنسی نیز بر کیفیت زندگی زناشویی تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد و می‌تواند زوجین را دچار مشکلات بزرگتری بکند که ناشی از کیفیت پایین رابطه‌ی جنسی‌شان است. در ادامه برخی از نشانه‌هایی را به شما می‌گوییم که داشتن آن‌ها با اضطراب جنسی در ارتباط است.

میل جنسی کم

  • میل جنسی کم

اضطراب میل جنسی را به شدت کاهش می‌دهد. اگر ذهن شما درگیر مسأله‌ای باشد که قادر به حل کردن آن نیستید، میل جنسی در شما به شدت کاهش پیدا می‌کند و این مسأله کاملاً طبیعی است.

گاهی اوقات فرد مضطرب شروع به درمان و مصرف دارو می‌کند. دارو‌های ضدافسردگی اغلب جهت کاهش اضطراب مورد استفاده قرار می‌گیرند و یکی از اثرات جانبی این دارو‌ها کاهش میل جنسی است. در صورت بروز این عوارض حتماً با پزشک معالجتان مشورت کنید تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

  • کاهش اعتماد به نفس

اضطراب جنسی برخی افراد ناشی از توجه بیش از اندازه به ظاهرشان است. این افراد دائم درحال چک کردن بدنشان هستند و هر چیزی که باب میل‌شان نباشد موجب بالارفتن اضطراب و کم شدن اعتماد به نفس‌شان می‌شود. زمانی که در مورد بدن یا ظاهرتان دچار احساس ناامنی هستید به سختی می‌توانید برانگیخته شوید و رابطه‌ی جنسی دلنشینی را تجربه کنید.

برخی افراد نیز به صورت وسواسی نگران عملکردشان در رابطه جنسی هستند و همین مسأله شور و شوق‌شان برای رابطه را کاهش می‌دهد. بهترین راه برای این افراد داشتن یک ارتباط شفاف و یک مکالمه‌ی کامل با شریک جنسی‌شان است تا در مورد برخی موارد با هم به تفاهم برسند و هیچ یک از آن‌ها نگران عملکردشان در رابطه نباشد.

اجتناب از صمیمیت

  • اجتناب از صمیمیت

اجتناب از صمیمیت مسأله‌ی بسیار گسترده‌ای است و می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. برخی افراد به دلیل ترس از وابستگی یا عشق، دلخوری از شریک عاطفی یا حتی ترس از بروز حمله‌ی قلبی هنگام رابطه از صمیمیت و رابطه‌ی جنسی امتناع می‌کنند. این اضطراب‌ها و گره‌های ذهنی موجب می‌شود فرد نتواند به راحتی ارتباط برقرار کند و رابطه‌ای صمیمانه و دلچسب را تجربه کند.

برخی اوقات موضوع گسترده‌تر است و مربوط به یک تجربه‌ی جنسی ناخوشایند در گذشته مانند تجاوز جنسی است. در این صورت مراجعه به روانشناس یا متخصص سلامت روان ضروری ست تا بتوانید با آسیب‌های ناشی از گذشته کنار بیاید و بتوانید بار دیگر رابطه‌ی سالم و لذت بخش را تجربه کنید.

کپسول ماکاویت ام یوروویتال

  • عدم توانایی برقراری ارتباط مناسب با شریک جنسی

هنگام برقراری رابطه‌ی جنسی در یک رابطه مهم‌ترین نکته این است که به صمیمت لازم با شریک جنسی‌تان رسیده باشد. مطالعه‌ای نشان می‌دهد که زوج‌هایی که اضطراب‌هایشان در مورد رابطه‌ی جنسی را با یکدیگر در میان نمی‌گذارند بسیار بیشتر از سایر زوج‌ها مشکلات مربوط به مسائل جنسی را تجربه می‌کنند.

شاید در رابطه‌ی شما یک سری تابو‌ها وجود داشته باشد که موجب بروز اضطراب جنسی می‌شوند و به دلیل تابو بودن شما قادر نباشید در مورد آن‌ها صحبت کنید؛ اما باید بدانید که صداقت در مورد رابطه‌ی جنسی یکی از بهترین راهکار‌ها برای کاهش اضطراب جنسی است. در صورت نیاز با یک زوج درمانگر ملاقات کنید و در یک محیط امن در مورد تمامی ناامنی‌هایتان صحبت کنید تا در نهایت بتوانید رابطه‌ی جنسی باکیفیت را تجربه کنید.

مشکلات ارگاسم

  • مشکلات ارگاسم

اضطراب مسأله‌ای بسیار مهم در زمینه‌ی ارگاسم است. اضطراب جنسی بر توانایی فرد برای رسیدن به ارگاسم تأثیر می‌گذارد و ارگاسم را دشوار می‌کند. این مسأله فارغ از جنسیت است و اضطراب بر عملکرد جنسی زنان و مردان به یک اندازه تأثیرگذار خواهد بود. مطالعات زیادی در زمینه‌ی عدم ارگاسم بانوان و اختلال نعوظ آقایان وجود دارد که نشان می‌دهد زنان و مردان به صورت یکسان تحت تأثیر اضطراب جنسی قرار می‌گیرند و از داشتن یک رابطه‌ی لذت بخش محروم می‌شوند. آیا ارگاسم و ارضا شدن در رابطه جنسی متفاوت است؟

آنچه درباره‌ی تأثیر اضطراب بر کیفیت رابطه‌ی جنسی آموختیم

اضطراب به طور کلی وضعیتی ست که فرد در آن احساس ترس یا نگرانی می‌کند و می‌تواند موقت یا مزمن باشد. اضطراب بر افکار، احساسات و جسم افراد تأثیر می‌گذارد و بسیار از جنبه‌های زندگی‌شان از جمله زندگی زناشویی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اضطراب جنسی، این مهمان ناخوانده می‌تواند موجب شود نتوانید خواسته‌هایتان را با شریک جنسی‌تان در میان بگذارید یا اینکه اعتماد به نفس کافی برای یک رابطه‌ی جنسی خوب را نداشته باشید؛ که تمامی این موارد موجب کاهش کیفیت زندگی زناشویی‌تان خواهد شد.

مهم نیست اضطراب چطور بر شما تأثیر می‌گذارد یا دقیقاً چه نوع اضطرابی را تجربه می‌کنید، در هر صورت باید به یک درمانگر و متخصص سلامت روان مراجعه کنید، از اضطراب‌هایتان بگویید و روش‌های درمانی را دنبال کنید تا در نهایت بتوانید با اضطراب‌تان مقابله کنید و یک رابطه‌ی جنسی باکیفیت را تجربه کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد