خرید محصولات برند درموسیس

اهمیت آموزش مراقبت های جنسی

اهمیت آموزش مراقبت های جنسی

اهمیت آموزش مراقبت های جنسی

بر اساس گزارشی از یونسکو، تنها 34 درصد از جوانان در تمام دنیا در مورد پیشگیری و انتقال بیماری هایی مانند HIV اطلاع دارند. علاوه بر این، از بین هر سه دختر، دو نفر از آنها «نمی‌دانند با شروع قاعدگی چه اتفاقی برایشان می‌افتد». از این رو، این سازمان جامعه آموزشی را به اقدام برای آموزش جامع جنسی فرا می خواند.

خرید مکمل افزایش قوای جنسی

به طور کلی تمایلات جنسی کمی پیچیده به نظر می رسد و تعریف آن دشوار است. با این حال، تعریفی عملی و مفهومی توسط چندین متخصص در بهداشت عمومی و جنسیت شناسی به سازمان جهانی بهداشت ارائه شده است: "جنسیت" را می توان به عنوان یک بعد مرکزی از انسان تعریف کرد که شامل دانش بدن انسان و رابطه ما با آن؛ پیوندهای عاطفی و عشق؛ ارتباط جنسی؛ جنسیت؛ هویت جنسی؛ گرایش جنسی؛ صمیمیت جنسی؛ لذت و تولید مثل و ... است.

پیچیدگی رابطه جنسی از این لحاظ است که شامل ابعاد بیولوژیکی، اجتماعی، روانی، معنوی، مذهبی، سیاسی، قانونی، تاریخی، اخلاقی و فرهنگی است که در ادامه زندگی تکامل خواهد یافت. در ادامه آنها توضیح می دهند که «این یک تجربه ذهنی هم به حساب می آید که بخشی از نیاز انسان به داشتن صمیمیت و حریم خصوصی را برطرطف می نماید.  

قرص دابل بول نیچرز اونلی

منظور از آموزش جامع جنسی چیست؟

در ابتدا باید بدانید که آموزش جامع جنسی دارای هدفی مشخص است و آن هم آمادگی جوانان از مسائل جنسی است. در واقع تمایلات جنسی در انسان برخلاف دروسی مانند ریاضیات دارای محدوده سنی خاصی نیست. به همین علت آماده سازی جوانان در اولویت قرار می گیرد. یونسکو CSE را به منبعی بسیار معتبر و مهم برای "برنامه درسی با فرآیندی برای آموزش و یادگیری در مورد جنبه های مختلفی مانند شناختی، عاطفی، فیزیکی و اجتماعی جنسیت" معرفی کرده است. هدف اصلی آموزش جامع جنسی ارائه دانش، مهارت‌ها، نگرش‌ها و ارزش‌ها است. CSE در نظر دارد تا موضوعات مرتبط با سلامت جنسی و باروری را با توجه به سن رشد دانش آموزان برای آنها توضیح دهد.  

یونسکو در ادامه صحبت های خود بیان کرده است که برنامه های درسی آموزش جامع جنسی موضوعات فرهنگی و اجتماعی را حذف کرده است. در واقع تاکید آن بر اهمیت روابط سالم و رفتارهای جنسی مسئولانه است. مثالی دیگر در مورد قاعدگی در زنان و دختران است. در بعضی جاها این قاعدگی منفی تلقی می شود که فشار روحی زیادی بر روی دختران ایجاد می کند. آنها در این شرایط سعی می کنند از خانواده، مدرسه و ... دور باشند. این موضوع باعث می شود تا آنها احساس خوبی نسبت به بدن خود در این لحظات نداشته باشند.

اطلاعات در مورد روابط جنسی، اطلاعات علمی در مورد پیشگیری از بارداری و رفتار مسئولانه بهداشت جنسی جوانان جزء مواردی است که به هیچ عنوان نباید حذف شود. باید به طور صریح در مورد این مسائل بحث وگفتگو کرد. حذف این موارد و موضوعات در هر جامعه ای منجر به شرم و ناآگاهی در مورد تمایلات جنسی می شود.

 چرا معلمان برای آموزش مسائل جنسی و اهمیت آن انتخاب می شوند؟

چرا معلمان برای آموزش مسائل جنسی و اهمیت آن انتخاب می شوند؟

موسسات آموزشی بهترین مکان برای آموزش جامع جنسی هستند، زیرا زیرساخت های لازم را برای توضیح مسائل و روابط جنسی به درستی فراهم می نمایند و توضیح می دهند. به علاوه معلمان یکی از بهترین گزینه ها برای آموزش چنین موضوعاتی هستند آنها برای آموزش با توجه به سن و مراحل رشد دانش آموزان آموزش دیده‌اند. دانش آموزان معلمان خود را به عنوان منابع قابل اعتماد اطلاعات قبول دارند.

سلامت جنسی و باروری در کودکان و نوجوانان

طبق تعریف یونسکو، سلامت جنسی و باروری شامل «تمایلات جسمی، عاطفی، روانی و اجتماعی مرتبط با تمایلات جنسی» است. بلوغ و تغییرات فیزیکی، ذهنی، اجتماعی و عاطفی این مرحله را پوشش می دهد. در مورد پسرها، بلوغ با احساسات جنسی، نعوظ ودیگر تغییرات مرتبط است، در حالی که برای دختران، بلوغ شامل قاعدگی است، موضوعی که به طور عمیق در تمامی مکان ها در مورد آن بحث نمی شود.

بر اساس گزارش های اعلام شده هم دختران و هم پسران به اطلاعات گسترده ای در مورد بلوغ نیاز دارند. آنها اغلب احساس می کنند که به نیازها و سؤالاتشان به خوبی و درستی رسیدگی نمی شود. 

از سوی دیگر، در بسیاری از کشورها، بسیاری از دختران دارای شکاف‌هایی در دانش و تصورات نادرست در مورد قاعدگی هستند که باعث  ایجادترس و اضطراب می‌شود و در زمان شروع قاعدگی آن‌ها را آماده نمی‌کنند.
موضوع دیگری که حتما باید خیلی دقیق تر و عمیق تر در مورد آن بحث شود، بارداری است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، این موضوع یکی از عوامل بسیار اساسی و اصلی مرگ و میر در میان زنان زیر 19 سال است. در بسیاری از موارد، بسیاری از دختران و زنان اطلاعات دقیق و درستی از بارداری و عوارض آن ندارند. از مراجعه به پزشک هراس دارند،. به طور کلی همین ترس و اضطراب ها، محدودیت در دسترسی به خدمات پزشکی و ... همگی باعث مرگ آنها می شود.

یکی از مهم ترین موارد در مورد داروهای ضد بارداری امروزی است. بسیاری از افراد تنها از کاندوم به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری استفاده می کنند. آنها در مورد دیگر داروهای ضد بارداری نگرانی دارند، زیرا اطلاعات درستی در مورد آنها ندارند.

منظور از سلامت جنسی و باروری (SRH) چیست؟

منظور از سلامت جنسی و باروری (SRH) چیست؟

بحث در مورد SRH شامل مواردی مانند جنسیت و خشونت جنسی است. بر اساس داده هایی  که از یونسکوارائه شده است، از هر سه زن در سراسر جهان، یک زن توسط خانواده خود یا شخص دیگری مورد خشونت فیزیکی و یا جنسی قرار گرفته است. همچنین، تقریباً بیست درصد از زنان و پنج تا ده درصد از مردان گزارش می دهند که در دوران کودکی خود مورد خشونت جنسی قرار گرفته اند. خشونت جمعیت، به‌ویژه دختران و زنان را در خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی یا حاملگی ناخواسته در کنار سایر مشکلات بهداشتی و اجتماعی قرار می‌دهد.

عفونت های مقاربتی  بسیا مورد توجه هستند، زیرا هر سال حدود 333 میلیون مورد جدید قابل درمان گزارش می شود و این میزان در بین افراد 20 تا 24 ساله و پس از آن افراد 15 تا 19 ساله بالاترین آمار است.

بر اساس گزارشات از هر 10 زن بالای 15 سال، یک نفر آزار و اذیت سایبری را تجربه کرده است. منظور از آزارهای سایبری پیام‌های ناخواسته، توهین‌آمیز یا جنسی واضح و صریح و تلقین‌های توهین‌آمیز و نامناسب است. همچنین موضوع تبادل عکس‌های جنسی خودساخته از طریق پیام‌رسانی یا رسانه‌های اجتماعی هم وجود دارد. دانش آموزان باید آموزش ببینند که چگونه این پیام های جنسی را به طور انتقادی بررسی کنند و درک درستی از  این موارد داشته باشند.

 پورنوگرافی و نقش آن در آموزش جامع جنسی

پورنوگرافی و نقش آن در آموزش جامع جنسی

موضوع مهمی که حتما باید در مورد آن هم صحبت شود، تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است . دسترسی راحت دانش آموزان به اینترنت و شبکه های اجتماعی پورنوگرافی را تسهیل می کند. متأسفانه، این معمولاً اولین مواجهه با تمایلات جنسی است. 23 درصد از جوانان 10 تا 15 ساله ایالات متحده در سال گذشته به طور خود خواسته به دنبال مطالب صریح جنسی بوده اند. 66 درصد از مردان و 39 درصد از زنان هم تا سن 14 سالگی، به صورت عمدی یا تصادفی، پورنوگرافی را در فیلم، اینترنت و ... مشاهده کرده اند.

 مزایای آموزش جامع جنسی (گزارشی از یونسکو)

مزایای آموزش جامع جنسی (گزارشی از یونسکو)

این گزارش از مزایای آموزش جامع جنسی بیان می کند که برنامه‌های آموزش جنسی مبتنی بر برنامه درسی، نگرش نسبت به سلامت جنسی و باروری را بهبود می بخشد. در همین راستا دانش بیشتری در مورد جنبه‌های مختلف تمایلات جنسی، رفتارها، خطرات بارداری و HIV و سایر بیماری‌های مقاربتی" ارائه می دهد. از دیگر مزایای آموزش جامع جنسی می توان به تاخیر در شروع آمیزش جنسی، مقاربت جنسی کمتر، شریک جنسی کمتر، رفتارهای پرخطر کمتر، افزایش استفاده از کاندوم و افزایش استفاده از روش های پیشگیری از بارداری اشاره کرد.

راهکارهایی طلایی برای ایجاد آموزش جامع جنسی

  • مشارکت متخصصان در رابطه جنسی، تغییرات رفتاری و تئوری آموزشی مرتبط
  • مشارکت جوانان، والدین، اعضای خانواده و سایر ذینفعان جامعه در این مسائل
  • بررسی اصولی منابع انسانی، زمانی و مالی موجود برای توسعه و اجرای برنامه های درسی موثر

محتواهای موثر در آموزش جامع جنسی

  • تمرکز بر روی روی اهداف کلیدی روشن، نتایج، و یادگیری
  • آموزش مهارت های زندگی
  • ارائه صحیحی از اطلاعات صحیح علمی در مورد HIV، ایدز، سایر بیماری های مقاربتی، پیشگیری از بارداری، حاملگی زودهنگام و ناخواسته و در دسترس بودن روش های حفاظتی مختلف
  • توجه به خطرات خاص و عوامل محافظتی که بر برخی رفتارهای جنسی تأثیر می گذارد
  • رسیدگی به موقعیت های خاص که می تواند منجر به عفونت HIV، سایر بیماری های مقاربتی، رابطه جنسی ناخواسته یا محافظت نشده یا خشونت شود
  • بررسی نگرش های فردی در مورد کاندوم و استفاده از داروهای ضد بارداری
  • ارائه اطلاعات در مورد خدمات موجود برای رفع نیازهای بهداشتی کودکان و جوانان

 راهکارهای اصولی برای بهبود روابط جنسی

مکمل های تقویت عملکرد جنسی خانمها

راهکارهای اصولی برای بهبود روابط جنسی

جالب است بدانید که تغییراتی که در بدن شما با بالا رفتن سن بوجود می آید، تأثیر عمده‌ای بر تمایلات جنسی شما دارد. عواملی مانند کاهش سطح هورمون ها و تغییرات در عملکرد عصبی و گردش خون ممکن است باعث مشکلات جنسی مانند اختلال نعوظ یا درد واژن شود.

بسیاری از افراد نگران هستند که تمایلات جنسی آنها در دوران میانسالی کاهش یابد و دیگر مانند جوانی لذت جنسی را تجربه نکنند. اما راهکارهای عاطفی بلوغ - افزایش اعتماد به نفس، مهارت‌های ارتباطی بهتر، کاهش بازداری‌ها و ... می‌تواند به ایجاد یک تجربه جنسی غنی‌تر والبته رضایت‌بخش‌تر کمک کند. با این حال، بسیاری از افراد از درک کامل و صحیحی از پتانسیل رابطه جنسی در اواخر زندگی ندارند. با درک عناصر فیزیکی و عاطفی حیاتی که زمینه ساز رابطه جنسی رضایت بخش هستند، می توانید در صورت بروز مشکلات، خیلی راحت تر و سریع تر آنها را از بین ببرید.

درمان مشکلات جنسی برای رابطه بهتر

درمان مشکلات جنسی برای رابطه بهتر

درمان مشکلات جنسی در دنیای امروز بسیار آسان تر و راحت تر از همیشه است. در صورت نیاز، داروها و درمانگران جنسی حرفه ای وجود دارند. اما گاهی نیاز به این درمان ها نیست و شما بتوانید با چندین تغییر کوچک در سبک عشق ورزی خود مسائل جزئی جنسی را برطرف کنید. در ادامه راهکارهایی را به شما آموزش می دهیم که به راحتی در خانه درمان نمایید.

1) برای آموزش بهتر خود از منابع اینترنت، کتاب ها و ... استفاده کنید. اطلاعات خود را د مورد روابط جنسی بهتر افزایش دهید.

2) باید قبول کنید که با افزایش سن، واکنش های جنسی شما کاهش می یابد. تغییرات فیزیکی در بدن شما به این معناست که شما برای برانگیختگی و رسیدن به ارگاسم به زمان بیشتری نیاز دارید. وقتی این موضوع را قبول داشته باشید، متوجه می شوید که صرف زمان بیشتر برای رابطه جنسی بسیار اهمیت دارد. به این ترتیب درهایی را به روی نوع جدیدی از تجربه جنسی باز خواهید کرد.

3) محبت جسمانی را فراموش نکنید. حتی اگر از این مشکل خسته، پرتنش یا ناراحت هستید، بوسیدن و در آغوش گرفتن برای حفظ پیوند عاطفی و فیزیکی یکی از مهم ترین مسائل در این روابط است.

4) تکنیک‌های تمرکز حواس که متخصصان و کارشناسان جنسی استفاده می‌کنند، می‌توانند به شما کمک کنند تا صمیمیت فیزیکی را بدون احساس فشار دوباره احساس کنید. بسیاری از فیلم‌های آموزشی، تغییراتی را در مورد این تمرین‌ها ارائه می‌کنند. از آموزش و کسب اطلاعات در این موارد هراس نداشته باشید.

قرص لیبیدو بوستر گرین نیچر

5) حتما پوزیشن های مختلف را امتحان کنید. ایجاد مجموعه ای از پوزیشن های مختلف جنسی باعث افزایش عشق ورزی می شود، حتی می تواند به غلبه بر مشکلات نیز کمک کند.

6) به ورزش کردن بپردازید و اهمیت این موضوع را در بهبود روابط جنسی دست کم نگیرید. هم مردان و هم زنان می توانند تناسب جنسی خود را با ورزش کردن عضلات کف لگن بهبود بخشند.

7) سعی کنید آرامش داشته باشید. قبل از داشتن رابطه جنسی، حفظ آرامش بسیار موثر است. یک کار آرام بخش را با هم انجام دهید، برای مثال می توانید شریک جنسی و عاطفی خود را برای شام به بیرون از منزل دعوت کنید. حتی می توانید تکنیک های تمدد اعصاب مانند تمرینات تنفس عمیق یا یوگا را امتحان کنید تا تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

8) در نهایت نباید تسلیم شوید. اگر هیچ یک از تلاش های شما نتیجه بخش نبود ، امید خود را از دست ندهید. پزشک متخصص در این زمینه حتما می تواند علت مشکل جنسی شما را تعیین کند و ممکن است بتواند درمان های موثر و کارآمد را شناسایی کند.

سخن پایانی

در آخر باید بدانید که آموزش مراقبت های جنسی برای افراد به خصوص نوجوانان اهمیت دارد. اگر به موقع و در سطح جامعه به این موضوع رسیدگی نشود، پیامدهای ناخوشایندی خواهد داشت. در این مطلب سعی کرده ایم موارد مهم و اساسی را در مورد آموزش هی مراقبت های جنسی برای شما توضیح دهیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی به دست آورده باشید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد