خرید محصولات برند درموسیس

آیا دهان‌شویه به‌تنهایی می‌تواند دندان‌ها را سفید کند؟

آیا دهان‌شویه به‌تنهایی می‌تواند دندان‌ها را سفید کند؟

آیا دهان‌شویه به‌تنهایی می‌تواند دندان‌ها را سفید کند؟

بسیاری از ما در روز چیزهایی می‌خوریم که باعث تیره شدن رنگ دندان‌ها می‌شوند. قهوه، چای، میوه‌های رنگی مانند شاه‌توت، ادویه‌ها مانند زردچوبه و … باعث لک شدن دندان‌ها می‌شوند. این اتفاق زمانی می‌افتد که دندان‌های خود را به‌طور منظم مسواک نزنید. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال این هستند که دندان‌های خود را سفید کنند.

بعضی افراد کارهای کلینیکی مانند لمینت، کامپوزیت، بلیچینگ و … را انتخاب می‌کنند، اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا دندان‌های خود را در خانه بهروش‌های مختلف سفید کنند. سؤالی که اینجا به وجود می‌آید این است که کدام روش برای سفید کردن دندان بهتر است؟ آیا مصرف دهان‌شویه به‌تنهایی باعث سفیدی دندان می‌شود؟

دهانشویه سفیدکننده دندان حساس کاپیتانو

درحالی‌که دهان‌شویه‌های سفیدکننده به‌اندازه نوارهای سفیدکننده دندان توجه مردم را به خود جلب نمی‌کنند، اما ممکن است روش خوبی باشند. در ادامه در این مورد با شما صحبت می‌کنیم تا ببینیم دهان‌شویه به‌تنهایی باعث سفید شدن دندان می‌شود یا خیر؟

آیا دهان‌شویه گزینه خوبی برای سفید کردن دندان است؟

استفاده از دهان‌شویه ساده است و در مقایسه با قلم‌ها و نوارهای سفیدکننده دندان راحت‌تر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. دهان‌شویه سفیدکننده را می‌توان در طول روز هم برای سفیدی دندان و هم برای خوشبو شدن دهان استفاده کرد.

بیشتر دهان‌شویه‌های سفیدکننده دندان حاوی ماده‌ای به نام پر اکسید هیدروژن هستند. این ماده سفیدکننده است و پای ثابت بسیاری از کیت‌های حرفه‌ای سفیدکننده دندان است. این ماده دندان‌ها را از طریق یک فرآیند شیمیایی سفید و درخشان می‌کند و برای دهه‌ها در محصولات دندانپزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

دهانشویه های ایرشا

بیشتر اوقات مصرف دهان‌شویه ایمن است و ضرری برای بدن ندارد، اما شواهد نشان می‌دهند که استفاده طولانی‌مدت از دهان‌شویه سفیدکننده می‌تواند به دندان‌ها و لثه‌های شما آسیب برساند. به همین دلیل است که دهان‌شویه‌های سفیدکننده برای برخی افراد حساسیت ایجاد می‌کنند.

معمولاً سطح پر اکسید هیدروژن در این دهان‌شویه‌ها بسیار کم است که به لثه یا بافت دهان آسیب نمی‌رساند، اما بسیاری از شستشو دهنده‌ها و محصولات سفیدکننده ممکن است حساسیت دندان را افزایش دهند. دهان‌شویه‌هایی که حاوی الکل هستند ممکن است باعث خشکی یا تحریک دهان شوند.

شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند استفاده از پر اکسید هیدروژن به‌عنوان دهان‌شویه زمانی که با حداقل 50 درصد آب رقیق شود می‌تواند به سفید شدن دندان‌های شما کمک کند، اما به خاطر ایمنی بهتر است از دهان‌شویه‌های سفیدکننده خیلی استفاده نکنید.

آیا دهان‌شویه به‌تنهایی می‌تواند دندان‌ها را سفید کند؟

آیا دهان‌شویه به‌تنهایی می‌تواند دندان‌ها را سفید کند؟

دهان‌شویه به‌تنهایی شاید بتواند دندان‌ها را خیلی کم سفید کند. در یک مطالعه 45 روزه که اخیراً انجام شد، محققان پس از فروبردن دندان‌های زرد در دهان‌شویه‌های سفیدکننده دندان دو بار در روز به مدت 1 دقیقه، مقدار کمی سفید شدن در دندان‌ها را مشاهده کردند. اگر محصولی دهان شما را تحریک می‌کند، به‌جای آن از نوارهای سفیدکننده و یا یک خمیردندان سفیدکننده حاوی فلوراید استفاده کنید.

اگر دندان‌های شما زرد شده‌اند و قصد سفید کردن آن‌ها را دارید بهترین کار این است با یک دندان‌پزشک مشورت کنید. قبل از انتخاب هر نوع روش سفید کردن دندان به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا او بتواند به شما در انتخاب محصول یا روش درمانی مناسب به شما کمک کند.

اگر چندین دندان پر کرده و یا روکش شده دارید و یا لکه‌های روی دندان‌های شما خیلی زیاد و تیره هستند صحبت با دندان‌پزشک در مورد سفید کردن دندان بسیار مهم است. اگر لکه‌های شدید یا دندان‌های ترمیم‌شده دارید، دندان‌پزشک ممکن است یک روش سفید کردن حرفه‌ای در مطب را به شما توصیه کند.

لکه‌های شدید یا دندان‌های ترمیم‌شده

به‌ این‌ ترتیب، دندان‌پزشک می‌تواند از محصولات سفیدکننده قوی‌تری نسبت به محصولات خانگی استفاده کند و تجهیزات تخصصی را برای محافظت از لثه‌ها و بافت‌های دهان هنگام استفاده از این محصولات قوی‌تر به کار ببرد.

چگونه از دهان‌شویه سفیدکننده استفاده کنیم؟

درحالی‌که استفاده از دهان‌شویه به‌جای مسواک زدن توصیه نمی‌شود، اما همچنان می‌توانید آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. هیچ قانون دقیقی در مورد زمان استفاده از دهان‌شویه وجود ندارد، اما همیشه می‌توانید برای بهترین نتیجه مقدار و زمان توصیه‌شده برای مصرف آن را رعایت کنید.

مطالعات بالینی نشان می‌دهند که دهان‌شویه‌های سفیدکننده می‌توانند دندان‌ها را تا 5 درجه سفید کنند، البته اگر دو بار در روزبه مدت دو هفته از آن‌ها استفاده کنید. بر این اساس، توصیه می‌کنیم دهان‌شویه سفیدکننده خود را در روتین مراقبت از دندان صبح و عصر خود قرار دهید. البته این موضوع به این معنا نیست که می‌توانید دهان‌شویه را جایگزین مسواک کنید.

روتین بهداشت دهان و دندان

در روتین بهداشت دهان و دندان هر کاری سر جای خود قرار دارد و نباید هیچ‌کدام را حذف کرد. اصلی‌ترین اقدامات در راستای سلامت دهان و دندان نخ دندان کشیدن و مسواک زدن هستند.

روتین بهداشتی دهان و دندان را با نخ دندان کشیدن شروع کنید، سپس 20 میلی‌لیتر دهان‌شویه سفیدکننده را در درب دهان‌شویه بریزید. دهان‌شویه سفیدکننده را به مدت 30 ثانیه در دهان خود بچرخانید و سپس آن را خالی کنید. با این کار باقی‌مانده‌های غذا از دهان شما خارج می‌شوند.

روتین خود را با مسواک زدن با خمیردندان حاوی فلوراید به مدت دو دقیقه به پایان برسانید. اگر تمام این کارها را هر شب به‌طور منظم انجام دهید مطمئن باشید که دندان‌های شما زرد نمی‌شوند و کمتر لازم می‌شود تا به دندان‌پزشک مراجعه کنید. برگرفته از wakencare

خمیر دندان کاپیتانو

چرا نباید از دهان‌شویه به‌جای مسواک استفاده کنیم؟

سؤالی که برای خیلی از افراد پیش می‌آید این است که آیا مصرف دهان‌شویه به‌تنهایی باعث سفیدی دندان می‌شود؟ همان‌طور که گفتیم، شما نمی‌توانید از دهان‌شویه به‌جای مسواک استفاده کنید. در روتین بهداشت دهان و دندان هر اقدامی باید سر جای خودش باشد و نباید هیچ قدمی را حذف و یا فراموش کنید.

 بسیاری از مردم از دهان‌شویه به‌عنوان بخشی از روتین بهداشت دهان و دندان روزانه خود استفاده می‌کنند. البته روزهایی که دیرتان شده و یا وقت کافی برای مسواک زدن ندارید می‌توانید فوراً از دهان‌شویه استفاده کنید، اما هیچ‌وقت نباید آن را جایگزین مسواک زدن کنید. دهان‌شویه ممکن است مفید یا حتی ضروری به نظر برسد، اما نمی‌تواند با مسواک و خمیردندان رقابت کند. در اینجا سه دلیل بیان می‌کنیم که چرا نمی‌توانید از دهان‌شویه به‌جای مسواک استفاده کنید.

مسواك نرم تپه (مدل Supreme)

دهان‌شویه باکتری‌های خوب را از بین می‌برد.

استفاده از دهان‌شویه به‌جای مسواک زدن در صبح یک راه‌حل سریع است، به‌خصوص اگر عجله داشته باشید و وقت مسواک زدن نداشته باشید. شما می‌توانید هر چند وقت یک‌بار این کار را انجام دهید، اما مراقب باشید که به عادت شما تبدیل نشود.

بیشتر برندهای دهان‌شویه حاوی خواص ضد باکتریایی هستند و برای از بین بردن باکتری‌هایی که باعث ایجاد پلاک و بوی بد دهان می‌شوند طراحی شده‌اند. اگر دندان‌های خود را با دهان‌شویه بشویید و یا به‌طور کامل از دهان‌شویه به‌جای مسواک استفاده کنید ممکن است تمام باکتری‌های موجود در دهان خود را از بین ببرید.

دهان‌شویه باکتری‌های خوب را از بین می‌برد.

اگر می‌خواهید برای سفید شدن دندان‌هایتان از دهان‌شویه استفاده کنید باید بدانید که دهان‌شویه به‌تنهایی نمی‌تواند دندان‌های شما را سفید کند. استفاده از دهان‌شویه باید همراه با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باشد تا مؤثر واقع شود. هنگامی‌که دهان خود را با دهان‌شویه شستشو می‌دهید، از شر باکتری‌های مضر خلاص می‌شوید، اما باکتری‌های مفیدی که به عملکرد مطلوب بدن کمک می‌کنند هم از بین می‌روند. به همین دلیل نباید به مدت طولانی از دهان‌شویه استفاده کنید.

از بین رفتن تمام باکتری‌های خوب می‌تواند فضایی برای باکتری‌های جدید ایجاد کند. اگر دهان‌شویه شما حاوی الکل است، استفاده بیش‌ازحد از آن الکل زیادی وارد دهان شما می‌کند و تولید بزاق را مختل کرده و باعث خشکی دهان شما می‌شود. خشکی دهان باکتری‌های بیشتری را جذب می‌کند و باعث بوی بد دهان می‌شود. این موضوع همچنین باعث می‌شود تا تلاش‌های شما برای بهداشت دهان و دندان بی‌فایده باشد.

دهانشویه کامل ایروکس

باکتری‌های خوب در دهان علاوه بر مهار رشد باکتری‌های بد، به برخی از عملکردهای متابولیک کمک می‌کنند و اکسید نیتریک تولید می‌کنند که بخش مهمی از تنظیم انسولین در بدن است. حتی یک مطالعه نشان داده که خطر ابتلا به دیابت در بزرگ‌سالانی که اضافه‌وزن دارند با مصرف دهان‌شویه افزایش پیدا می‌کند.

استفاده از دهان‌شویه به‌جای مسواک زدن به‌طور مؤثر با پلاک مبارزه نمی‌کند.

هنگامی‌که باکتری‌ها ذرات غذا را تجزیه می‌کنند، پلاک روی دندان‌ها و در امتداد خط لثه ایجاد می‌شود. پلاک‌ها می‌توانند باعث بوی بد دهان شوند. همچنین در صورت تجمع طولانی‌مدت پلاک دندان‌ها پوسیده می‌شوند و بیماری لثه ایجاد می‌کنند. مراقبت مناسب از دهان نیاز به این دارد که پلاک‌ها را از بین ببرید.

مسواک متوسط تریزا (مدل We Care)

ازآنجایی‌که پلاک چسبناک است، بهترین راه برای از بین بردن آن استفاده از ترکیبی از نخ دندان، مسواک، شستشوی دهان و گاهی هم دهان‌شویه است. استفاده از دهان‌شویه به‌جای مسواک زدن باعث از بین رفتن مقداری از پلاک می‌شود و همه آن‌ها را از بین نمی‌برد.

مسواک زدن هم تمام پلاک‌ها را از بین نمی‌برد و باید نخ دندان بکشید. اضافه کردن نخ دندان به روتین مراقبت از دهان و دندان ضروری است و به خلاص شدن از شر پلاک‌های بین‌دندانی و محافظت در برابر پوسیدگی دندان، بوی بد دهان و سایر مشکلات کمک می‌کند.

دهان‌شویه ممکن است مشکلات اساسی دهان و دندان را پنهان کند.

بوی بد دهان نشانه‌ای است که ممکن است چیزی در دهان شما اشتباه باشد. عدم مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن طبق توصیه دندان‌پزشک منجر به تجمع باکتری، پلاک و بوی بد دهان همراه با سایر مشکلات می‌شود. استفاده از دهان‌شویه ممکن است تنفس شما را خوشبو کند، اما اگر به‌صورت مداوم از آن استفاده کنید ممکن است متوجه مشکلات دهان و دندان خود نشوید.

دهان‌شویه ممکن است مشکلات اساسی دهان و دندان را پنهان کند.

بوی بد دهان درواقع می‌تواند نشان‌دهنده اتفاق دیگری در دهان و حتی سایر نواحی بدن باشد. بدن انسان حاوی میلیون‌ها باکتری است. باکتری‌های خوب در دهان شما با باکتری‌های خوب در روده شما همکاری می‌کنند تا همه‌چیز به‌درستی کار کند.

بوی بد دهان مزمن نشان‌دهنده این است که مشکلی در بدن شما وجود دارد. بوی بد دهان معمولاً یکی از عوارض بیماری‌های پریودنتال (بیماری لثه)، بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)، عفونت سینوسی و سایر مشکلات است. بیماری پریودنتال درمان‌نشده به‌نوبه خود خطر سکته مغزی، بیماری قلبی و البته از دست دادن دندان را افزایش می‌دهد.

استفاده مداوم از دهان‌شویه به‌جای مسواک زدن فقط مشکلات را می‌پوشاند و باعث وخیم شدن اوضاع می‌شود. اگر بوی بد دهان مزمن را تجربه کرده‌اید، در اسرع وقت برای ملاقات با دندان‌پزشک خود وقت بگیرید.

دهانشویه میسویک

کلام آخر

بهداشت دهان و دندان بخش مهمی از برنامه روزانه است. برای داشتن دندان‌هایی سفید، درخشان و سالم باید بهداشت را رعایت کنید. از خوردن غذاهای بیش‌ازحد شیرین و سفت بپرهیزید و همیشه به‌طور مداوم از نخ دندان و مسواک استفاده کنید.

اگر به فکر سفید کردن دندان‌های خود هستید باید بدانید که آیا مصرف دهان‌شویه به‌تنهایی باعث سفیدی دندان می‌شود؟ به نظر می‌رسد که این‌چنین نیست. دهان‌شویه به‌تنهایی نمی‌تواند دندان‌ها را تمیز و سفید کند، به همین دلیل باید از دهان‌شویه در کنار مسواک زدن و نخ دندان کشیدن استفاده کنید.

البته بهتر است از دهان‌شویه به‌طور مداوم استفاده نکنید، چون باکتری‌های مفید دهان را از بین می‌برد.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد