خرید محصولات برند درموسیس

چرا باید از نخ دندان و مسواک به‌طور هم‌زمان استفاده کنیم؟

چرا باید از نخ دندان و مسواک به‌طور هم‌زمان استفاده کنیم؟
لزوم استفاده همزمان از مسواک و نخ دندان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای جلوگیری از بیماری‌های دهان و دندان مهم است. اگر چند روز مسواک نزنید متوجه تغییر در لثه‌ها و رنگ دندان­های خود می‌شوید. مسواک زدن باعث از بین رفتن پلاک‌های دندانی می‌شود که علت اصلی پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه هستند. بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم به بالاترین حد خود می‌رسد. این اقدامات دندان را از پوسیدگی و بیماری‌های لثه محافظت می‌کنند.

نخ دندان کانفیدنت

لزوم استفاده هم‌زمان از مسواک و نخ دندان برای اکثر مردم به بخشی عادی از زندگی روزمره آن‌ها تبدیل شده است. انجام این کارها واقعاً ساده است و اگر تنبلی را کنار بگذارید به آن عادت می‌کنید. وقتی هم عادت کنید دیگر نمی‌توانید این کارها را کنار بگذارید. چقدر خوب است که عاداتی مانند ن خ دندان کشیدن و مسواک زدن داشته باشیم.

باید بدانید که بیماری‌های لثه تقریباً 90 درصد از جمعیت جهان را تا حدودی تحت تأثیر قرار می‌دهند و تقریباً در 50 درصد موارد با بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، زوال عقل، بیماری‌های خود ایمنی و موارد دیگر ارتباط دارند. بنابراین حتماً به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن اهمیت بدهید.

اهمیت بهداشت دهان و دندان

لزوم استفاده همزمان از مسواک و نخ دندان

مراقبت مناسب از دندان‌ها و لثه‌ها فقط برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و یا بوی بد دهان نیست. این موضوع بر سلامت عمومی بدن شما نیز تأثیر می‌گذارد. دهان دروازه ورود به بدن شماست. دهان جایی است که کار سیستم تنفسی و گوارشی از آن آغاز می‌شود. سیستم گوارشی و تنفسی هم برای سلامتی کلی بدن ضروری هستند.

پس لزوم استفاده هم‌زمان از مسواک و نخ دندان برای داشتن بدنی سالم مهم است. شواهد نشان می‌دهند که بهداشت ضعیف دهان و دندان و طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها با یکدیگر ارتباط دارند. برای رعایت بهداشت دهان و دندان لازم است که حتماً از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. توصیه می‌کنیم حداقل دو بار در سال هم به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا دندان‌ها و لثه‌های شما را بررسی کند.

با نادیده گرفتن این توصیه‌ها خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه در شما به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد و احتمال بیشتری وجود دارد که با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی مانند بیماری‌های گوارشی و یا قلبی مواجه شوید. برگرفته از shdc

اهمیت نخ دندان

نخ دندان میسویک (مدل Whitening)

نخ دندان ابزاری مؤثر است که به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. این ابزار می‌تواند یکی از بهترین روش‌های دفاعی برای پیشگیری از بیماری‌های پریودنتال باشد. بیماری پریودنتال در اثر تجمع پلاک و باکتری ایجاد می‌شود. روال روزانه بهداشت دهان و دندان شما باید شامل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باشد. شما ابتدا باید نخ دندان بکشید، سپس دندان­های خود را مسواک بزنید. چگونه مسواک مناسب خود را انتخاب کنیم سوالی است که هر علاقمند به بهداشت دهان و دندان باید در مورد آن کنکاش کند.

نخ دندان در تمیز کردن مناطقی که مسواک به آن‌ها دسترسی ندارد مؤثر است. شکاف‌های کوچک و فاصله‌های تنگ بین دندان‌ها باقی‌مانده‌های غذا و همچنین قندها و اسیدهای موجود در نوشیدنی‌ها را در تمام طول روز جذب می‌کنند. نخ دندان کشیدن به تمیز کردن این فضاهای دور از دسترس کمک می‌کند.

نخ دندان نازک تر ارکید (مدل کلاسیک)

فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا دندان‌های خود را هرروز نخ دندان بکشید، اما این چند دقیقه می‌تواند به سلامت دهان و دندان در تمام طول عمر شما کمک کند. نخ دندان یکی از مؤثرترین ابزارهایی است که برای تمیز و سالم نگه‌داشتن لثه‌ها به آن احتیاج دارید. اگر چند روز به‌طور منظم نخ دندان بکشید به آن عادت می‌کنید و به کاری ساده برای شما تبدیل خواهد شد.

اهمیت مسواک

مسواک زدن دندان‌ها می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند. پوسیدگی دندان باعث سوراخ شدن دندان‌ها می‌شود و اگر آن‌ها را درمان نکنید مجبور به عصب‌کشی می‌شوید. این نوع درمان خیلی دردناک است. البته درنهایت ممکن است دندان‌های خود را از دست بدهید.

اهمیت مسواک

مسواک زدن از زرد شدن دندان‌ها جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد راحت‌تر لبخند بزنید. مسواک زدن دندان‌ها برای جلوگیری از بیماری‌های لثه هم مهم است.

یکی دیگر از دلایل پوسیدگی و عفونت دندان و لثه ایجاد پلاک بر روی دندان‌ها است. مسواک زدن به همراه نخ دندان کشیدن این پلاک‌ها را از بین می‌برد. خمیردندان هم موادی دارد که وقتی به‌طور مرتب مسواک می‌زنید روی دندان‌ها می­ماند و از ایجاد پلاک بر روی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

لزوم استفاده هم‌زمان از مسواک و نخ دندان

نخ دندان چیست و چگونه استفاده می شود؟ همان‌طور که گفتیم، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن فقط برای دندان‌ها مفید نیستند، بلکه می‌توانند ضامن سلامتی بدن شما باشند. در ادامه به شما می­گوییم که لزوم استفاده هم‌زمان از مسواک و نخ دندان برای چیست و این دو چه فوایدی برای شما خواهند داشت.

نخ دندان و مسواک

جلوگیری از بیماری‌های لثه

شاید فکر کنید که خونریزی هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن امری طبیعی است، اما در واقع این‌طور نیست. در هنگام انجام این اقدامات لثه‌ها نباید خونریزی کنند. اگر هنگام مسواک زدن متوجه خونریزی شدید، احتمالاً بیماری لثه دارید یا در مراحل اولیه ابتلا به آن هستید. ژنژیویت به بیماری التهاب لثه گفته می‌شود که لثه‌ها را قرمز و متورم می‌کند. این بیماری باعث می‌شود تا لثه‌ها سریع خونریزی کنند و همچنین مسئول ساخت باکتری و پلاک بین دندان‌ها و لثه‌ها است.

خونریزی هنگام مسواک زدن

اگر پلاک‌های دندانی از بین نروند در بین دندان‌ها چیزی به نام پاکت ایجاد می‌کنند و بافت­ها و استخوان‌های دهان را از بین می‌برند. پلاک‌ها حتی می‌توانند باعث عفونت لثه‌ها شوند. این مرحله یک بیماری شدید لثه است که لثه پریودنتیت نامیده می‌شود. پس هرگز خونریزی لثه را نادیده نگیرید. بدن همیشه به شما می‌گوید که کدام قسمت آن به توجه بیشتری نیاز دارد.

از دست ندادن دندان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای حفظ بهداشت دهان و دندان ضروری هستند. مراقبت نکردن از دندان‌ها خطر عفونت، التهاب و پوسیدگی دندان‌ها را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. اگر دندان‌هایتان خراب شوند و دیگر نتوانید برای آن‌ها کاری کنید مجبور می‌شوید آن‌ها را بکشید. این‌طوری به‌مرورزمان تمام دندان‌هایتان را از دست خواهید داد.

از دست ندادن دندان

از بین بردن بوی بد دهان

بوی بد دهان ازنظر پزشکی به‌عنوان هالیتوز شناخته می‌شود. این مشکل تقریباً 65 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بوی بد دهان دلایل زیادی دارد و رعایت نکردن بهداشت دهان یکی از دلایل اصلی ایجاد این مشکل است.

پس از خوردن وعده‌های غذایی اگر ذرات غذا برای مدت طولانی در دهان باقی بمانند باعث تجمع باکتری‌ها و بوی بد دهان می‌شوند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن این باکتری و پلاک‌ها را از بین می‌برند و به خوشبو شدن تنفس شما کمک می‌کنند. اصلاً نباید بوی بد دهان را نادیده بگیرید، زیرا می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات سلامتی بزرگ‌تر باشد.

دهانشویه‌های کاپیتانو

جلوگیری از زوال عقل

تحقیقات طولانی‌مدت انجام‌شده در بین جمعیت بازنشستگان نشان می‌دهند که ممکن است بین مراقبت نامناسب از دندان‌ها و زوال عقل ارتباط وجود داشته باشد. معمولاً افرادی که بهداشت دهان و دندان را بهتر رعایت می‌کنند عادات بهداشتی دیگری هم دارند.

محققان 5468 فرد 18 ساله را موردبررسی قرار دادند و دریافتند افرادی که روزانه مسواک نمی‌زنند نسبت به افرادی که دو بار در روز مسواک می‌زنند، 22 تا 65 درصد بیشتر در معرض خطر زوال عقل قرار دارند. مطالعه کوچک‌تر دیگری نشان داد که مغز بیماران مبتلابه آلزایمر نسبت به افراد سالم ازنظر شناختی باکتری‌های بیشتری را که مرتبط با بیماری‌های لثه هستند می‌شناسد.

زوال عقل در حال حاضر افراد زیادی را در سراسر جهان درگیر کرده و یکی از دلایل آن‌هم عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. با استفاده منظم از نخ دندان و مسواک احتمال ابتلا به این بیماری را در سنین بالاتر کاهش دهید.

مسواك نرم تپه (مدل Supreme)

پیشگیری از پنومونی

پنومونی یا همان عفونت ریه ممکن است در اثر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ایجاد شود. اگر هرگونه عامل بیماری‌زا در دهان شما وجود داشته باشد مستقیماً وارد ریه‌های شما می‌شود و می‌تواند آسیب جدی به شما وارد کند، اما شما می‌توانید با رعایت بهداشت دهان و دندان احتمال ابتلا به عفونت ریه را تا 40 درصد کاهش دهید.

جلوگیری از اختلال در نعوظ

تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که بین بیماری‌های دندانی و اختلال نعوظ ارتباط وجود دارد. دلایل احتمالی این بیماری کمبود ویتامین D در بدن، سیگار کشیدن و التهاب عمومی است. 53 درصد از مبتلایان به اختلال نعوظ به بیماری پریودنتیت شدید (التهاب شدید لثه) مبتلا بودند.

مسواک متوسط تریزا (مدل We Care)

نکات استفاده از مسواک و نخ دندان

برای هر کاری یک سری مرحله وجود دارد. شما باید از مسواک و نخ دندان به‌درستی استفاده کنید تا به دندان‌ها و لثه‌های شما آسیب نرسد. چهار مرحله ساده وجود دارد تا بتوانید از دهان و دندان‌های خود مراقبت کنید.

    1. دندان‌های خود را بعد از هر وعده غذایی و قبل از خواب با یک مسواک مناسب و خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. هر بار حداقل به مدت 2 دقیقه مسواک برنید.
    2. هرروز قبل از رفتن به رختخواب نخ دندان بکشید.
    3. هر شش ماه یک‌بار برای معاینه و جرم‌گیری (در صورت لزوم) به دندان‌پزشک مراجعه کنید.
    4. با مسواک زدن مرتب دهان خود را خوشبو نگهدارید.

کلام آخر

لزوم استفاده هم‌زمان از مسواک و نخ دندان این است که دندان‌هایی سالم و درمجموع بدنی سالم داشته باشید. اگر تابه‌حال مسواک زدن و نخ دندان را پشت گوش می‌انداختید هنوز هم دیر نیست. از همین حالا این کارها را انجام دهید تا به یک عادت تبدیل شوند.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد