خرید محصولات برند درموسیس

ارائۀ روش‌هایی جالب برای انتخاب بهترین مسواک

ارائۀ روش‌هایی جالب برای انتخاب بهترین مسواک

چگونه مسواک مناسب خود را انتخاب کنیم؟!

برای اینکه دندان‌هایی درخشان و دهانی تمیز و خوشبو داشته باشید باید از آن‌ها مراقبت کنید. در کودکان هم به‌محض اینکه اولین دندان در دهان آن‌ها رشد کرد باید مراقبت از دندان‌ها را آغاز کنید. یکی از ساده‌ترین ابزار برای داشتن دندان‌هایی سالم مسواک است.

اما معمولاً افراد نمی‌دانند که چگونه یک مسواک مناسب انتخاب کنند و وقتی به فروشگاه می‌روند بیشتر از روی شکل، رنگ و قیمت یک مسواک برای خود انتخاب می‌کنند یا اینکه چیزی که دندان‌پزشک برایشان تجویز کرده را خریداری می‌کنند. اما بهتر است بدانیم که چگونه مسواک مناسب خود را انتخاب کنیم تا برای دندان‌هایمان بیشترین کاربرد را داشته باشد. «مسواک برقی یا مسواک دستی» این خود می‌تواند پرسشی باشد که در هنگام انتخاب مسواک مناسب پاسخ درخوری برایش نداشته باشید! در ادامه به شما میگوییم که چطور یک مسواک مناسب برای خود انتخاب کنید.

مسواک مدیکال با فرچه نرم

مسواک مدیکال ساخت کشور چین بوده و دسترسی به میان دندان‌ها و خطوط لثه برای پاک کردن پلاک‌های میکروبی را ممکن می‌سازد. همچنین دارای درپوش محافظ برای جلوگیری از ورود باکتری روی مسواک است.

 انتخاب بهترین مسواک

مسواک کار آسانی دارد و فقط باید پلاک‌ها و باکتری‌ها را از روی دندان‌ها و لثه‌ها پاک کند. همان‌طور که در مقاله چگونه دهانی خوشبو و دندان‌هایی مرواریدی داشته باشیم گفتیم، مواد غذایی که بین دندان‌ها گیر می‌کنند یکی از علت‌های به وجود آمدن بوی بد دهان هستند.

به همین دلیل مسواک زدن می‌تواند به جلوگیری از بوی بد دهان کمک کند. مسواک زدن برای این است که به مینای دندان آسیب نرسد و لثه‌ها بیمار نشوند، اما همه مسواک‌ها این کار را به یک شکل انجام نمی‌دهند. به همین دلیل است که باید در هنگام انتخاب مسواک دقت کنید و موارد زیر را در نظر بگیرید:

برس مسواک

مسواک‌ها با موهای نرم، متوسط و زبر و با برس­های گرد و غیر گرد در بازار موجود هستند. شاید فکر کنید که هر چه برس مسواک سفت تر و زبرتر باشد دندان‌ها بهتر تمیز می‌شوند، اما این‌طور نیست. این برس­ها بیش‌ازحد دندان‌ها را تمیز می‌کنند و ممکن است به مینای دندان و لثه‌ها آسیب بزنند. از بین بردن پلاک‌ها و باکتری‌ها درصورتی‌که مرتب مسواک بزنید به برس زبر نیازی ندارد.

چگونه مسواک مناسب خود را انتخاب کنیم؟!

باکتری‌ها و آلودگی‌ها با برس نرم معمولی هم از بین می‌روند. مسواک‌های نرم برای بیشتر افراد مناسب هستند و به دندان‌ها هم آسیبی نمی‌رسانند.

اندازه و شکل مسواک

دهان هر فرد اندازه‌ای منحصربه‌فرد دارد، به همین دلیل باید مسواک را متناسب با اندازه دهان خود انتخاب کنید تا مسواک بتواند به‌راحتی به تمام دندان­های شما برسد. مثلاً با مسواک خیلی بزرگ نمی‌توانید پشت دندان‌ها را مسواک بزنید و باکتری‌ها می‌توانند در این مناطق رشد کنند.

بهترین سایز برای یک مسواک استاندارد این است که برس آن 2 سانتی‌متر طول و 1 سانتی‌متر عرض داشته باشد. البته برخی از افراد مسواک‌های کوچک‌تر را ترجیح می‌دهند. دسته مسواک هم باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که به‌راحتی در دست قرار بگیرد.

انواع مسواک های تپه

علامت استاندارد

برای خرید مسواک همیشه به دنبال علامت‌های تأییدیه بر روی جعبه آن باشید. مسواک‌های ایرانی باید علامت استاندارد و مسواک‌های خارجی هم باید برچسب به همراه بارکد وارداتی داشته باشند. همچنین هنگام خرید مسواک به برند و تاریخ تولید و انقضای آن هم توجه کنید.

قیمت مسواک

قیمت مسواک‌ها با توجه به برند، جنس و … تعیین می‌شوند. بهتر است برای خرید یک مسواک خوب هزینه کنید بجای اینکه دندان‌هایتان خراب شوند و بخواهید چند برابر برای درست کردن آن‌ها هزینه کنید. البته مسواک‌ها رنج قیمتی خاصی دارند و نباید خیلی گران و یا خیلی ارزان باشند. مسواک‌های خیلی ارزان هم کیفیت ندارند و معمولاً از مواد اولیه نو تهیه نمی‌شوند، به همین دلیل ممکن است برای سلامتی شما مضر باشند. برای خرید مسواک به داروخانه‌های معتبر مراجعه کنید و یک برند شناخته‌شده را انتخاب کنید.

توصیه متخصص

اگر برای خرید مسواک شک دارید و نمی‌توانید مسواک مناسب خود را پیدا کنید از دندان‌پزشک خود بخواهید که یک مسواک مناسب برای شما تجویز کند. با این کار به‌راحتی می‌توانید با مراجعه به داروخانه مسواک مناسب خود را خریداری کنید. اگر از مسواکی که خریدید راضی بودید می‌توانید دفعات بعدی هم از همان مسواک بخرید.

انواع مسواک تریزا

مقایسه مسواک برقی و مسواک معمولی

وقتی مسواک استاندارد باشد و توسط یک برند شناخته‌شده تولید شده باشد با خیال راحت می‌توانید آن را بخرید و مطمئن باشید که دندان­های شما را به‌خوبی تمیز می‌کند. استفاده از مسواک برقی هیچ مزیتی نسبت به مسواک‌های دستی ندارد، اما خوب برخی افراد به دلیل محدودیت در حرکت دادن دست و یا به دلیل راحتی از مسواک‌های برقی استفاده می‌کنند.

وگرنه این‌طور نیست که مثلاً مسواک برقی دندان‌ها را بیشتر و بهتر تمیز کند. درواقع بهترین مسواک همان مسواکی است که شما با آن راحت هستید و وقتی از آن استفاده می‌کنید احساس خوبی دارید. معمولاً بیماران مبتلابه ورم مفاصل، لرزش عضلانی یا کودکان از مسواک برقی استفاده می‌کنند.

مسواک برقی

مزایای مسواک برقی

مسواک‌های برقی ویژگی‌هایی دارند که بعضی افراد ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده کنند. در اینجا به تعدادی از این ویژگی‌ها و مزایا اشاره می‌کنیم:

وجود سنسورهای فشار

این مورد برای افرادی مناسب است که دندان‌های حساسی دارند. اگر بیش‌ازحد مسواک را روی دندان فشار دهید سنسورها به شما اطلاع می‌دهند.

تنظیمات مختلف برس

برخی از مسواک‌های برقی دارای تنظیمات برس هستند که مثلاً می‌توانید چرخش برس، میزان چرخش و … را در آن‌ها تنظیم کنید یا مثلاً میزان انحنای دسته مسواک را کم و زیاد کنید.

تایمر مسواک برقی

تایمر

بسیاری از مسواک‌های برقی جدید دارای یک تایمر هستند که به شما می‌گوید دندان‌های خود را برای چه مدت مسواک بزنید. احتمالاً می‌دانید که باید حداقل ۲ دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنید، اما متوسط زمان مسواک زدن در بین مردم کمتر از یک دقیقه است. اگر شما هم از این دسته افراد هستید مسواک برقی می‌تواند به شما کمک کند.

مسواک زدن راحت‌تر

ازآنجایی‌که سر برس در مسواک برقی سریع‌تر حرکت می‌کند، راحت‌تر می‌توان مواد غذایی یا باکتری‌های روی دندان را از بین برد. همچنین افرادی که محدودیت حرکتی دارند به‌راحتی می‌توانند از مسواک برقی استفاده کنند، زیرا نیازی ندارند که دستشان را خیلی حرکت بدهند. برگرفته از scottedwardsdds

مزایای مسواک معمولی یا دستی

مسواک‌های دستی هم مانند مسواک‌های برقی مزایایی دارند که آن‌ها را بسیار محبوب می‌کنند. تعدادی از این مزایا عبارت‌اند از:

مزایای مسواک معمولی

مقرون‌به‌صرفه بودن

مسواک‌های دستی معمولاً برای همه مردم مقرون‌به‌صرفه هستند. وقتی موارد مربوط به مسواک برقی مانند هزینه تعویض سر برس، برق یا باتری را در نظر بگیرید به نظر می‌رسد که استفاده از مسواک دستی مقرون‌به‌صرفه تر است.

دسترسی آسان‌تر

شما می‌توانید به‌راحتی مسواک‌های دستی را بعد از 3_4 ماه تعویض کنید. بیشتر این مسواک‌ها قابل بازیافت هستند، اما برس مسواک‌های برقی را باید هر 3_4 ماه یک‌بار تعویض کنید و معمولاً بیشتر از خرید یک مسواک دستی جدید هزینه دارند.

استفاده آسان

استفاده از مسواک دستی بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که کمی دست‌های خود را تکان دهید. همچنین نیازی به شارژ، اتصال برق یا باتری ندارید. بنابراین، لازم نیست نگران تمام شدن شارژ، عمر باتری یا پیدا کردن پریز برق باشید. البته یادتان باشد که برای تأثیر بهتر حتماً قبل از مسواک از نخ دندان استفاده کنید.

استفاده از مسواک دستی

بهترین مسواک برای کودکان کدام است؟

وقتی نوبت به انتخاب مسواک برای کودکان می‌رسد کار کمی سخت می‌شود. شما باید مسواکی را برای کودکتان انتخاب کنید که با آن راحت باشد و بتواند به‌آسانی از آن استفاده کند. انواع مختلفی از مسواک‌های دستی و برقی برای کودکان در بازار موجود است.

مسواک‌های کودکان رنگ‌های متنوعی دارند و معمولاً به شکل شخصیت‌های موردعلاقه کودکان هستند. برندهای تولیدکننده با این روش‌ها کودکان را به مسواک زدن تشویق می‌کنند. برای انتخاب یک مسواک مناسب برای فرزندتان به نکات زیر توجه کنید:

    • مسواکی انتخاب کنید که علامت استاندارد یا بارکد وارداتی داشته باشد.
    • به سایز مسواک و نرمی موهای آن دقت کنید. مسواک کودک نباید بزرگ و یا خیلی کوچک باشد.
    • اگر فرزندتان به سنی رسیده که خودش می‌تواند انتخاب کند از او بخواهید در مورد شکل و اندازه مسواک خود نظر بدهد. اگر آن‌ها خودشان در این امر به شما کمک کنند شوقشان برای مسواک زدن هم بیشتر می‌شود.

مسواک کودک بی بی لند

تعویض مسواک

نکته مهم برای بهداشت دهان و دندان این است که بدانید کی باید مسواک خود را عوض کنید. در ابتدا گفتیم که باید بدانیم چگونه مسواک مناسب خود را انتخاب کنیم، اما زمان تعویض مسواک هم به اندازه انتخاب یک مسواک مناسب مهم است. انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می‌کند که مسواک خود را هر 3 تا 4 ماه یک‌بار تعویض کنید.

اگر به‌طور مرتب و هر بار دو دقیقه مسواک بزنید بعد از 3 الی 4 ماه مسواک شما باید موهایی کج‌وکوله داشته باشد که دیگر نمی‌توان با آن‌ها به‌خوبی مسواک زد. یک مسواک با این ظاهر حتی می‌تواند به دندان‌های شما آسیب برساند یا باعث حساسیت بیشتر آن‌ها شود. موهای مسواک باید کاملاً عمودی باشند. در هنگام مسواک زدن دندان‌ها هم باید از حرکات دایره‌ای و ملایم استفاده کنید.

بیشتر مسواک‌ها یک نشانه دارند که به شما اطلاع می‌دهد چه زمانی مسواک خود را عوض کنید. شاید دیده باشید که موهای برس بعضی از مسواک‌ها تا نیمه رنگی هستند. زمانی که رنگ موها از بین برود یعنی زمان تعویض مسواک فرا رسیده است. بهترین روش هم این است که زمان خرید مسواک را یادداشت کنید تا بعد از 3_4 ماه یک مسواک جدید بخرید.

زمان تعویض مسواک فرا رسیده است

اگر به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی یا آنفلوانزا مبتلا شدید حتماً بعد از بهبودی مسواک خود را تعویض کنید. باکتری‌ها و ویروس‌های بیماری‌زا می‌توانند روی موهای مسواک باقی بمانند و دوباره شما را مریض کنند. تعویض سریع مسواک از ورود مجدد باکتری‌ها به بدن جلوگیری می‌کند.

کلام آخر

نکاتی که در این مقاله گفتیم به شما کمک می‌کنند تا بتوانید مناسب‌ترین مسواک را برای خود یا فرزندانتان انتخاب کنید. یک مسواک خوب از زرد شدن و خراب شدن دندان‌ها جلوگیری می‌کند. البته مسواک به‌تنهایی نمی‌تواند این کارها را انجام دهد و باید در کنار مسواک زدن از نخ دندان و دهان‌شویه هم استفاده کنید. همچنین بهتر است از خمیردندان‌های حاوی فلوراید استفاده کنید تا مراقبت از دندان‌هایتان کامل شود.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد