خرید محصولات برند درموسیس

انواع مسواک و راهنمای خرید مسواک مناسب هر فرد

انواع مسواک و راهنمای خرید مسواک مناسب هر فرد

در مقاله‌ی انواع مسواک و راهنمای خرید مسواک مناسب هر فرد علاوه بر آموزش نحوه‌ی انتخاب بهترین مسواک برای هر شخص، به توضیح کاربردی مسواک‌های زیر و مقایسه‌ی برخی از آن‌ها باهم می‌پردازیم:

    • مسواک نرم
    • مسواک متوسط
    • مسواک سخت
    • مسواک ارتودنسی
    • مسواک بین دندانی
    • مسواک کودک
    • مسواک برقی

چه نوع مسواکی برای من مناسب است؟

سوال بالا همیشه محل بحث در حاشیۀ مهمترین نکات برای رعایت بهداشت دهان و دندان بوده و جواب‌های مختلفی (البته با وجه تشابه‌هایی) در این باره وجود دارد، دلیل این موضوع وجود انواع مسواک از ساده‌ترین نوع آن تا مسواک برقی است. نکته‌های کلیدی که در انتخاب مسواک باید به آن توجه کنید در قالب سوال و جواب‌های رایج چنین است:

انواع مسواک و راهنمای خرید مسواک مناسب هر فرد

مسواک نرم بهتر است یا مسواک سخت؟

بیشتر دندان‌پزشکان در حالت عادی مسواکی با موهای (برس) نرم را توصیه می‌کنند. بسته به شدت فشار مسواک زدنتان مسواکی‌هایی با موی زبر می‌تواند به لثه‌ها و به مینای دندان آسیب بزند.

علت تفاوت شکل دسته‌های انواع مسواک چیست؟

برخی افراد، مسواک‌هایی با دسته‌های مسواک انعطاف پذیر را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر مسواک‌های داری دسته‌ی عادی را می‌پسندند که باعث می‌شود بتوانند آن را محکم در دست گرفته و کنترل بیشتری بر مسواک داشته باشند. شما باید ببینید که با کدام یک از این دو نوع راحت‌تر هستید؛ در ضمن می‌توانید در این مورد با دندان‌پزشکتان نیز مشورت کنید.

آیا طول موهای (پرزهای) مسواک باید برابر باشد یا دندانه دار؟

برای مصارف عادی بهتر است که طول پرزهای مسواک یکسان باشد و حالت دندانه دار نیز نداشته باشد. مسواک‌های دندانه دار و یا مسواک‌هایی با اندازه‌ی پرزهای متفاوت می‌تواند در صورت مسواک زدن ناشیانه به لثه‌های شما آسیب بزند. با این حال استفاده از پرزهایی با طول متفاوت در مسواک‌های مدرن مزایا خاص خود را دارد که در معرفی محصولات به جزئیات این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع مسواک و راهنمای خرید مسواک مناسب هر فرد

زمان استاندارد تعویض مسواک چقدر است؟

هر سه ماه یک بار باید سر مسواک عوض بشود. این موضوع در مورد افرادی که ارتودنسی کرده‌اند بسته به نظر دندان‌پزشک می‌تواند یک ماه و نیم تا دو ماه باشد؛ علاوه بر این همراه با دقت در انتخاب مسواک باید بدانیم که چگونه خمیر دندان مناسب خود را انتخاب کنیم.

معرفی بهترین مسواک های ایرانی و خارجی

در این پست بلاگ قصد داریم به شما لیستی از بهترین مسواک‌های خوب موجود در بازار اعم از دستی یا برقی، خارجی یا ایرانی و تنها مبتنی بر کیفیت را معرفی کنیم. حتی اگر مسواک‌تان را به تازگی تهیه کرده‌اید بد نیست این لینک مطلب را جایی ذخیره کنید تا به وقت تعویض مسواکتان به سراغ آن بیایید.

انواع مسواک و راهنمای خرید مسواک مناسب هر فرد – مسواک نرم

معمولاً هر چقدر موی مسواک بیشتر باشد نرم‌تر هم هست. در کنار مسواک‌های نرم عادی، نوع دیگری مسواک نرم هست که تحت عناوین «مسواک‌های پریودنتال» و «مسواک‌های سولکوس» برای افراد مبتلا به التهاب لثه توصیه می‌شود. برای درست مسواک زدن لازم است پرزهای مسواک (برس مسواک) را به طرف خط لثه 45 درجه زاویه بدهید و به مدت کافی مسواک بزنید. توجه داشته باشید که مسواک نرم هم در صورت فشار بیش از حد می‌تواند به لثه‌ها صدمه وارد کند. در ادامه به معرفی چند نوع از بهترین مسواک‌های نرم می‌پردازیم.

مسواک نرم فوکس مدل Dentosan

مبدأ این برند، کشور آلمان است. مسواک نرم فوکس مدل Dentosan در دو نوع نرم و خیلی نرم موجود است. این مسواک دو سَریِ یدک دارد. نکته‌ی مهمی که از قول کاربران این محصول روی آن تأکید شده حفظ کیفیت پرزها (موهای) مسواک نرم فوکس تا آخرین روز قابلیت مصرف آن است. دسته‌ی این مسواک، ارگونومیک بوده و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و در نتیجه مسواک زدن را راحت‌تر می‌کند. هم‌چنین گردن بلند این مسواک باعث می‌شود که از فشار آمدن بیش از حد به لثه و دندان شما جلوگیری شود.

مسواك نرم فوكس (مدل Dentosan)

موهای مسواک نرم فوکس از نوع بلند و ته گرد است و همین امر دو مزیت دیگر برای این مسواک رقم زده است:

    1. کارایی بیشتر در رفع پلاک‌های دندان
    2. دسترسی بهتر به دندان‌های انتهایی و مسواک زدن بهتر آن‌ها.

مبدأ این برند، کشور سوئیس است. مسواک نرم گیاهی تریزا مدل (Natural Clean) هم برای بزرگ‌سالان و هم برای کودکان موجود است. الیاف این مسواک، ته گرد است که باعث مراقبت بیشتر از لثه و مینای دندان می‌شود. دسته‌ی این مسواک از چوب راش و ارگونومیک است که باعث فشار کمتر به لثه‌ها و دندان می‌شود.

مسواک نرم گیاهی تریزا مدل (Natural Clean)

مبدأ این برند، کشور سوئد است. مسواک نرم تپه مدل (Nova) در دو نوع مسواک نرم و مسواک خیلی نرم موجود است. الیاف انتهایی آن بلندتر از الیاف مسواک‌های مشابه است و به همین دلیل قدرت تمیزکنندگی بیشتری در مورد دندان‌های انتهایی مانند دندان عقل دارد. از ویژگی‌های دیگر مسواک نرم تپه گردن قابل انعطاف آن است که در لحظه و بدون نیاز به قرار گرفتن در آب گرم خم می‌شود و این انعطاف پذیری، کار مسواک زدن را خیلی راحت‌تر می‌کند و دیگر نیازی نیست که دسته‌ی مسواک در داخل دهان قرار بگیرد.

جنس بدنه‌ی آن از پروپلین است. سر الیاف این مسواک گرد و به‌اصطلاح خاصیت end rounded دارد. سر این مسواک مخروطی شکل است و به همین علت استفاده از آن برای دندان‌های انتهای دهان که در نقطه‌ی تنگ‌تری واقع شده‌اند مناسب‌تر و راحت‌تر از مسواک‌های عادی است.

<

مسواک متوسط تریزا مدل (We Care)

مبدأ این برند، کشور سوئیس است. جنس برس مسواک متوسط تریزا مدل (we care) از نظر زبری و سایز آن متوسط است و برای لثه‌های خیلی حساس توصیه نمی‌شود. ته گرد بودن پرزهای برس این مسواک باعث شده قدرت تمیزکنندگی آن زیاد باشد. در طراحی دسته‌ی این مسواک، دندانه‌های ریزی در نظر گرفته شده که باعث می‌شود در انواع سوراخ‌های جامسواکی جا شود و هم‌چنین طوری طراحی شده که به حالت افقی بر روی سطح صاف بهتر مستقر ‌شود.

مسواک متوسط تریزا مدل (We Care)

مبدأ این برند، کشور سوئد است. سَری مسواک متوسط تپه مدل (Nova)، مخروطی شکل است و به همین دلیل دندان‌های انتهایی را راحت‌تر تمیز می‌کند. بلندی الیاف برس این مسواک هم امتیاز دیگری برای بهتر تمیز کردن دندان‌های انتهایی است. شکل ارگانیک این مسواک کار مسواک زدن را هرچه راحت‌تر می‌کند.

مسواك متوسط تپه (مدل Nova)

مبدأ این برند، کشور سوئیس است. همان‌طور که از نام این محصول مشخص است زبری الیاف مسواک متوسط تریزا مدل Pearl White در حد متوسط است. وجود دانه‌های آبی رنگ روی الیاف آن مخصوص سفید کردن دندان‌هاست الیاف برس این مسواک به طرز خاصی برش زده شده‌اند.

مسواک متوسط تریزا (مدل Pearl White)

این مسواک دارای دو نوع الیاف است:

    1. الیاف بلند: به‌منظور تمیز کردن بین دندان‌ها
    2. الیاف کوتاه: برای تمیز کردن سطح دندان

با و جود طرح ساده‌ی مسواک متوسط تریزا مدل Pearl White، دسته‌ی موجی شکل آن از هرگونه لغزش مسواک از دست جلوگیری می‌کند. قیمت این مسواک بسیار مقرون به‌صرفه است و به‌طور کلی انتخابی عالی برای خریداری یک مسواک خوب با کاربرد عمومی محسوب می‌شود.

مسواک سخت

از مسواک سخت بیشتر در موارد زیر استفاده می‌شود:

    1. پاک کردن لکه‌ی دندان
    2. تمیز کردن دندان مصنوعی

هم‌چنین برای رفع پلاک دندان می‌توان همراه با مسواک سخت از دهانشویه ضد پلاک و جرم نیز استفاده کرد. در ادامه یکی از مسواک‌های سخت را که کاربرد بیشتری دارد معرفی می‌کنیم.

برند سوئیسی تریزا در تولید این مسواک سخت دقت نظر زیادی به خرج داده است؛ ازجمله:

    • چیدمان مخصوص موهای مسواک برای دسترسی کامل به دندان‌ها که طراحی آن به شکل W همراه با گردن دراز مسواک، دندان‌های فک را به‌راحتی و کاملاً در دسترس قرار می‌دهد.
    • متحرک بودن ناحیه‌ی سر و گردن مسواک که باعث انعطاف پذیری هرچه بیشتر و راحتی مسواک کردن می‌شود.
    • باز شدن الیاف مسواک بر روی دندان‌ها برای نظافت بیشتر آن‌ها.

مسواک سخت تریزا مدل (Flexible)

مسواک ارتودنسی چیست؟ انجام معالجه‌ی ارتودنسی مکان‌های مناسبی در دندان‌ها برای جمع شدن مواد غذایی و ایجاد پوسیدگی در دندان‌ها به وجود می‌آورد؛ بخصوص که معالجه‌ی ارتدونسی ممکن است ماه‌ها و حتی گاه چند سال طول بکشد. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در دوران انجام معالجه‌ی ارتودنسی، مسواک‌های مخصوصی برای این شرایط دهان و دندان تهیه شده که به آن‌ها اصطلاحاً مسواک ارتدونسی گفته می‌شود. در این قسمت چند نمونه از بهترین مسواک‌های ارتدونسی را معرفی می‌کنیم.

مسواک ارتودنسی

مسواک ارتودنسی تریزا  مدلBracket Clean

مبدأ این برند، کشور سوئیس است. دسته‌ی این مسواک با پدِ میانی آن کاملاً ارگونومیک است و مسواک زدن را بدون نیاز به فشار بیش از اندازه به لثه و دندان‌ها ممکن می‌کند. الیاف ته گرد برس این مسواک در تمیز کردن هر چه بیشتر دندان‌ها نقش مؤثری ایفا می‌کند. مسواک ارتودنسی تریزا مدل bracket clean، دارای دو نوع الیاف کوتاه و بلند برای تمیز کردن دندان‌های انتهایی و نیز سطوح تمامی دندان‌های دیگر است. نوک نازک این مسواک باعث می‌شود که شما قادر باشید به‌راحتی مابین سیم‌های ارتودنسی روی دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

نحوه‌ی استفاده از مسواک ارتدونسی تریزا مدل Bracket Clean

مسواک را با زاویه‌ی 45 درجه بین دندان و براکت ارتودنسی قرار داده و اطراف براکت را با دقت تمیز نکنید. هنگام استفاده از این مسواک نباید به برس مسواک بیش از اندازه فشار وارد کنید.

مسواک اورتودنسی تریزا (مدل Bracket Clean)

مبدأ این برند، کشور آلمان است. مسواک ارتودنسی فوکس، یک مسواک مطمئن برای تمیز کردن براکت‌ها و اطراف آن و نیز تمیز کردن دندان‌ها و لثه‌های حساس است. الیاف بلند و کوتاه آن، هم در تمیز کردن براکت‌ها و هم در تمیز کردن پلاک‌ها و مواد غذایی به‌جا مانده بین دندان، فوق‌العاده عمل می‌کند. الیاف سَریِ آن در قسمت بالا متراکم است و این حالت باعث تمیز کردن دندان‌های عقب نیز می‌شود. جنس بدنه‌ی مسواک ارتودنسی فوکس از مواد نرم تهیه شده و ضد لغزش است و این موضوع، کنترل و مسواک زدن با آن را بسیار راحت کرده است.

مسواک ارتودنسی فوکس

مبدأ این برند، کشور سوئد است. نگهداری و مسواک زدنِ انواع ایمپلنت می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در این مورد حتماً با دندان‌پزشک خود مشورت کنید. تمیز نگه داشتن دهان و دندان در طول زمان معالجه به روش ارتودونسی اهمیت بسیار زیادی دارد، چون ارتودونسی باعث امکان بیشتر تجمیع خرده غذاها در لابه‌لای دندان‌ها و براکت شده و خطر پوسیدگی دندان را در صورت بی‌توجهی افزایش می‌دهد؛ در این حالت ضروری است که از مسواک‌های مخصوص ارتدونسی استفاده شود.

مسواك دومنظوره ایمپلنت و ارتودنسی تپه

یکی از مسواک‌هایی که با در نظر گرفتن توصیه‌های حرفه‌ای دندان‌پزشکان برای نگهداری درست ایمپلنت طراحی و ساخته شده، مسواک دومنظوره ایمپلنت و ارتودنسی تپه است. مسواک دومنظوره ایمپلنت و ارتودنسی تپه برای هر دو مورد ایمپلنت و ارتودنسی قابل استفاده و کاملاً کارا است. این مسواک، الیافی باریک و نرم در دو ردیف موازی دارد و سر آن گرد و در نتیجه مناسب برای مسواک زدن دندان‌های ایمپلنت یا ارتودنسی است. طراحی بدنه‌ی این مسواک ضد لغزش و کاملاً ارگونومیک و خوش دست است و از وارد شدن فشار بیش از حد به ارتودنسی و دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

مسواک بین دندانی (Interdental Brush) سَریِ بسیار کوچک و الیافی بسیار نازک و نرم دارد و از آن برای تمیز کردن فضاهای بین دندان‌ها برای اشخاصی که دندان‌های نامرتبی دارند و یا برای تمیز کردن فضای بین ارتودنسی و دندان‌ها استفاده می‌شود. هنگام استفاده از این نوع مسواک باید آن را با احتیاط وارد فضای بین دندان‌ها کرده ولی هرگز فشار زیادی به دندان‌ها نباید وارد شود.

مسواک بین دندانی

توجه کنید که این مسواک، جایگزینی برای مسواک‌های معمولی نیست مگر برای افرادی که ارتودنسی کرده‌اند؛ اما اشخاص عادی با مسواک‌های معمولی هر چقدر هم مسواکی عالی باشد فقط قادر هستند سطوح جلو و پشت دندان را مسواک بزنند و به این ترتیبی فضاهای بین دندان که محل جمع شدن هرچه بیشتر مانده غذا است دست نخورده باقی مانده به‌مرور زمان باعث پوسیدگی دندان می‌شود؛ لذا استفاده‌ی روزانه حداقل یک بار از این مسواک در کنار استفاده از مسواک معمولی سلامت دندان‌های شما را تا حد بسیار زیادی تضمین خواهد کرد.

مسواک بین دندانی دسته دار تپه

مبدأ این برند، کشور سوئد است. یک مسواک برای استفاده‌ی افرادی که دندان‌هایشان باهم فاصله دارد و نیز افرادی که دارای ارتودنسی هستند. این مسواک برای استفاده‌ی اشخاصی که عمل جراحی انجام داده یا لثه‌های بسیار حساس دارند هم مناسب است. مسواک بین دندانی دسته دار تپه جرم و میکرب‌های بین دندانی را از بین می‌برد. این مسواک در یک پک شش عددی ارائه شده است. سایز سری آن نیم میلی متر (سایز 2) است.

مسواک بین دندانی دسته دار تپه

از مسواک بین دندانی پروفشنال تریزا بیشتر می‌توانید برای تمیز کردن فاصله‌های دندان استفاده کنید.در حقیقت این مسواک سوئیسی نوعی خلال دندان بسیار کاربردی است که نمی‌گذارد هیچ‌گونه جرم و ته‌مانده‌ی غذا در بین فواصل دندان‌های شما باقی بماند، حال این فواصل بین دندانی چه کم باشد و چه زیاد.

مسواک بین دندانی فوکس

برند آلمانی فوکس با بیشتر از 80 سال سابقه یکی از مطرح‌ترین برندهای لوازم بهداشتی است. یکی دیگر از علت‌های محبوبیت این برند در سطح جهان گذشته از فنّاوری پیشرفته‌ی آلمان در تولید لوازم بهداشتی، همکاری این برند با سازمان غذا و داروی آمریکا و تولید محصولاتی طبق دستورالعمل‌های این نهاد مشهور بهداشتی است.

مسواک بین دندانی فوکس

برخی از ویژگی‌های ارزشمند مسواک بین دندانی فوکس به این شرح است:

    • به کار نرفتن هیچ‌گونه فلز در بدنه‌ی آن و در نتیجه جلوگیری از حس ارتعاش الکتریسیته
    • افزایش دادن گردش خون در لثه‌ها
    • دارای سَری مخروطی منعطف
    • قابل استفاده در مورد فواصل دندانی مختلف
    • قابل استفاده برای ایمپیلنت، براکت، بریج، دندان‌های پر شده و ارتودنسی شده.

مزایای استفاده‌ی کودک شما از مسواک بسیار فراتر از چیزی است که در نگاه اول به نظر می‌آید برخی از مهم‌ترین فواید استفاده از مسواک کودک به این شرح است:

    • مراقبت از دندان‌های شیری رشد دندان‌های دائمی و زیبایی ظاهری آن را بهتر می‌کند.
    • ریشه‌ی دندان‌ها بر اثر مسواک زدن در سنین کودکی محکم می‌شود.
    • کودک به مسواک کردن برای تمام عمر عادت کرده و این موضوع سلامت دندان‌های او را تا حد زیادی تضمین می‌کند.

مسواک کودک

در ادامه، چند محصول عالی از بهترین برندهای مسواک کودک را معرفی کرده و در مورد آن‌ها توضیح می‌دهیم.

مسواک کیندر کودکان فوکس

این مسواک عالی از برند مشهور آلمانی مناسب کودکان دو تا شش سال است؛ مسواکی بسیار نرم با الیاف سر گرد که در تمیزی دندان‌های شیری بسیار مؤثر است. طراحی بدنه‌ی آن کاملاً مناسب کودکان بوده و زیبایی و رنگ‌آمیزی مناسب کودک دارد و از پلاستیکی بسیار مرغوب تهیه شده. یکی از ویژگی‌های مسواک کیندر کودکان فوکس مربوط می‌شود به دارا بودنِ Suction Cup برای چسبیدن (درگیر شدن) با سطوح مختلف.

مسواک کودکان مناسب 3-0 سال تریزا

اگر دندان‌های شیری دچار پوسیدگی شده و زودتر از موعد بیفتد اثر منفی بر روی رشد دندان‌های اصلی برای تمام عمر کودک خواهد داشت؛ لذا مراقبت از دندان‌های شیری در حقیقت مهم‌ترین کار زیربنایی است که باید برای بهداشت دهان و دندان کودک انجام شود. منشأ برند تریزا کشور سوئیس است و این مسواک با سریِ بسیار کوچک مناسب کودکان طراحی شده و برس نرم آن از صدمه زدن به لثه‌های کودک جلوگیری می‌کند.

مسواک کودکان مناسب 3-0 سال تریزا

دسته‌ی این مسواک با داشتن قسمتی خاص باعث سهولت در دست گرفتن آن توسط کودکان می‌شود. استفاده از مسواک برای کودکان زیر سه سال تا سه سال البته به آموزش نیاز خواهد داشت و بهتر است که عمل مسواک زدن چندین بار توسط والدین برای کودک تکرار شود.

مسواک کامپلیت نرم با سر کوچک جی یو ام (کد 591)

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های مسواک کامپلیت نرم با سر کوچک جی یو ام این است که امکان غلط مسواک کردن با آن توسط کودک وجود ندارد و کودک شما بی‌اختیار به خاطر نوع طراحی این مسواک آن را با زاویه‌ی 45 درجه یعنی زاویه‌ی درست در داخل دهانش نگه خواهد داشت.

دلیل این ویژگی چیست؟ دلیلش قرار گرفتن الیاف درازتر (و سینوسی شکل) در مرکز سَریِ مسواک است که سطح دندان‌ها را تمیز و عاری از پلاک و دندان‌های دور از دسترس را نیز بهتر تمیز می‌کند. از طرف دیگر الیاف کناری این مسواک، کوتاه است که باعث می‌شود در بین فواصل خطوط دندان نفوذ کرده و پلاک‌ها را از بین ببرد.

طراحی دسته‌ی چهار وجهی این مسواک عالی نیز باعث می‌شود که کودک بتواند این مسواک را در زاویه‌ای درست در دستان کوچکش نگه دارد و چه چپ دست باشد و چه راست دست مشکلی برای استفاده از آن نداشته باشد.این مسواک تأییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا را دارد.

انواع مسواک و راهنمای خرید مسواک مناسب هر فرد – مسواک برقی

مسواک برقی

مسواک برقی نوعی مسواک است که با انرژی الکتریسیته کار می‌کند و می‌تواند دارای تایمر هم باشد. یکی از سوالاتی که از مشاوران داروخانه روشا بسیار زیاد پرسیده شده این سوال بوده: مسواک دستی بهتر است یا مسواک برقی؟ به‌طور خلاصه جواب این است که هر کدام از این دو نوع مسواک برای خودشان مزایایی دارند و شما باید ببینید که مزایای مسواک دستی برای وضعیت دندان‌های شما بیشتر است یا مسواک برقی.

مزایای مسواک دستی

    • کنترل بر مسواک دستی بیشتر از مسواک برقی است
    • برای افراد حساس به فشار مسواک، مسواک دستی بهتر است
    • در مسواک‌های دستی شما قدرت انتخاب بیشتری در مورد نوع موهای (الیاف) مسواک دارید
    • کوچک‌تر و ارزان‌تر بودن مسواک دستی به هر حال یک مزیت است.

مزایای مسواک دستی

مزایای مسواک برقی

    • برای افراد مبتلا به آرتروز و اشخاصی که محدودیت حرکتی دارند مناسب‌تر است
    • رفع بهتر پلاک‌های دندان را به همراه دارد
    • برای اطمینان یافتن از زدن مسواک کافی انتخاب بهتری است
    • برای اطمینان یافتن از مسواک شدن تمام بخش‌های دندان‌ها گزینه‌ی بهتری است
    • می‌توان در برخی مسواک‌های برقیِ دارای تایمر زمان مسواک زدن را از قبل تنظیم کرد
    • برای کودکان جنبه‌ی سرگرمی داشته و آن‌ها را به مسواک زدن علاقه‌مند می‌کند.

در ادامه چند نوع از بهترین مسواک‌های برقی را که خرید آن‌ها مقرون به‌صرفه نیز هست معرفی می‌کنیم.

مسواک برقی تریزا

فناوری اولترا سونیک به کار رفته در مسواک برقی تریزا و ارتعاشات خاص این نوع فناوری باعث می‌شود میزان تمرکز این مسواک برقی در تمیزکاری بر روی دندان حدود 30 درصد بیشتر از مسواک عادی باشد. نوع چینش الیاف مسواک سوئیسی تریزا به آن امکان شستشوی دایره‌ای و چرخشی دندان‌ها و مابین آن‌ها را می‌دهد و پلاک‌های دندان را برطرف می‌کند.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد