خرید محصولات برند درموسیس

تفاوت ویتامینهای مورد نیاز آقایان با خانمها را بشناسید!

تفاوت ویتامینهای مورد نیاز آقایان با خانمها را بشناسید!

شما از  تفاوت ویتامینهای مورد نیاز آقایان با خانمها چه می‌دانید؟!

مولتی ویتامینها را هر کسی که اخیراً به داروخانه یا سوپرمارکت رفته است می‌داند که چه چیزی در جزیره دارویی پیدا می‌کند ردیف به ردیف بطری‌های مولتی ویتامین و مکمل‌های جداگانه که تعداد زیادی از این مکمل‌ها به تنهایی می‌تواند برای افرادی که به دنبال ویتامین‌های معمولی روزانه هستند طاقت‌فرسا باشد.

پیشنهاد ما:  مولتی ویتامین چیست؟ نگاهی به دنیای مولتی ویتامین‌ها و مینرال‌ها

محدود کردن انتخاب‌های خود بر اساس برند به اندازه کافی سخت است اما پس از آن احتمالاً با تصمیم دیگری روبرو خواهید شد. مردانه یا زنانه؟ آیا این تمایز واقعاً مهم است؟ پیش از اینکه به تفاوت ویتامینهای مورد نیاز آقایان با خانمها بپردازیم از شما دعوت می‌کنیم نگاهی به مطلب «RDA چیست» بیندازید.

در وبسایت brantarts در خصوص تفاوت میان مولتی‌ویتامین‌های مورد نیاز زنان و مردان توضیح داده‌شده‌ که بر کسی پوشیده نیست نمی‌توان گفت رژیم غذایی افراد به طور عموم حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است؛ اگرچه این گزاره به استناد جامعه‌ی کانادا در گزارش آمده است؛ اما خوب می‌دانیم اوضاع برای غالب مردم در ایران بسیار بدتر از شرایط کشوری چون کاناداست. آگاهی از این واقعیت بسیاری از افراد را برای جبران خلاء مواد مغذی به داروخانه‌ها می‌کشاند.

روشا هم روزانه شاهد حضور مراجعینی است که از کارشناسانش سوالاتی پیرامون مولتی ویتامین‌های مورد نیاز زنان و مردان مطرح می‌کنند. پیش‌تر این مکمل‌ها را به دو گروه اصلی با دسته‌بندی برای کودکان و بزرگسالان تقسیم می‌کردند؛ اما امروزه پیدا کردن ویتامین‌هایی مختص به مردان یا مختص به زنان بسیار کار رایجی است.

ویتامین‌هاییی که می‌توان مختص به زنان برشمرد و جستجوگران بیشتری دارند به ویتامین‌های مورد نیاز برای دوران یائسگی، حاملگی و شیردهی تقسیم‌بندی می‌شوند.  درواقع گروه‌های مختلف جامعه شامل زنان، مردان، کودکان و سالمندان نیازهای متفاوتی برای دریافت مولتی ویتامین دارند.

اگرچه به طور عمومی همه‌ی ما به انواع مشابهی از مواد مغذی نیاز داریم، با این حال سن و جنسیت خاص ما تاثیر مستقیم بر نیاز ما به مقدار مواد غذایی دارد. اما بزرگترین تفاوتی که بین ویتامین‌های خانواده زنان و مردان وجود دارد، مقدار آهن موجود در این مولتی ویتامین‌هاست.

زمانی که یک زن در دوره‌ی پریود خود است، مقدار قابل‌توجهی آهن را از دست می‌دهد که باید جایگزین شود. در این شرایط مولتی ویتامینی که با دوز بالاتری آهن فرموله‌شده است برای زنان کاربردی است. از همین رو هم برخی از ویتامین‌های زنانه ممکن است حاوی غلظت‌های بالاتر ترکیبات باشند.

تفاوت دیگری که در ترکیبات مکمل‌های زنانه با مردانه وجود دارد استفاده از گیاهانی است که بعضا خاصیت‌های جنسی متفاوت از هم دارند. به طور کلی بیشتر مولتی ویتامین‌هایی که برای مردان و زنان طراحی شده‌اند تفاوت چندانی با هم ندارند. اکثرا انواع آن‌ها حاوی ترکیب یکسانی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در دوزهای مشابه هستند. اما تفاوت اصلی فقط به چند ماده معدنی خاص برمی‌گردد.

مولتی ویتامینها

مؤسسه پزشکی میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDA) و میزان مصرف کافی (IE) را برای اکثر ویتامین‌ها و مواد معدنی تعیین کرده است. این اندازه‌گیری‌ها مقادیری هستند که مردان و زنان در سنین مختلف باید روزانه مصرف کنند تا عملکرد سالم بدن حفظ شود. یکی از بزرگترین تفاوت‌های مولتی ویتامین‌های مردانه و زنانه، آهن است.

توصیه می‌شود که زنان در صورتی که در دوران پیش از یائسگی هستند دو برابر مردان در روز آهن مصرف کنند زیرا از طریق قاعدگی آهن از دست می‌دهند. با این حال آهن اضافی می‌تواند در بدن رسوب کند و رسوباتی در اندام‌های شما ایجاد کند، به همین دلیل است که مردان نباید مقدار آهن توصیه شده به زنان را مصرف کنند.علاوه بر آهن معمولاً چند تفاوت مشترک دیگر بین ویتامین‌های مردان و زنان وجود دارد.

پیشنهاد ما:  معرفی 9 تا از بهترین مولتی ویتامینهای کودکان

RDA برای ویتامین C برای مردان کمی بیشتر از زنان است اگرچه این تفاوت معمولاً مهم نیست، زیرا بیشتر بزرگسالان دوز بالاتر از مقدار لازم ویتامین C را از طریق رژیم غذایی دریافت می‌کنند. مردان نیز تمایل دارند به دوز کمی بالاتر از روی نسبت به زنان نیاز داشته باشند. در  ادامه این تفاوت‌ها می‌توان به عامل دیگری به نام سن اشاره کرد در انتخاب مولتی ویتامین گروه‌های سنی نیز اهمیت دارد! همه مولتی ویتامین‌های ساخته شده برای مردان یا زنان برای شما مناسب نیستند زیرا گروه‌های سنی مختلف توصیه‌های دوز متفاوتی دارند.

سافت ژل مولتی فورهر خانم ها ویتالی تون

به عنوان مثال، مولتی ویتامین‌های ساخته شده برای کودکان و افراد مسن معمولاً دارای سطوح بالاتری از ریزمغذی‌ها مانند کلسیم هستند که بزرگسالان زیر 50 سال ممکن است به آن نیاز نداشته باشند. مردان و زنان مسن نیز معمولاً به سطوح بالاتر ویتامین D نیاز دارند.

علاوه بر این زنان یائسه به اندازه زنانی که قاعدگی فعال دارند به آهن نیاز ندارند. در این هنگام از جمله سوالاتی که ممکن از برای افراد رخ دهد در مورد مکمل‌های فردی است که آیا در مورد انتخاب این مکمل‌ها نیز جنسیت حائز اهمیت است یا خیر؟

مکمل‌های ویتامین یا مواد معدنی فردی معمولاً جنسیتی ندارند در صورتی که متوجه شدید که کمبود ویتامین دارید و پزشکتان توصیه می‌کند که یک مکمل خاص مصرف کنید، باید بتوانید یک بطری استاندارد را بردارید و دوز توصیه شده را مصرف کنید. مولتی ویتامین‌های جنسیتی به دلیل ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی وجود دارند که دوزهای متفاوتی دارند.

قرص ول من اوریجینال ویتابیوتیکس

اثرات مصرف مولتی ویتامین های جنسی نادرست

از آنجایی که مولتی ویتامین‌های مردانه و زنانه به طور متفاوتی فرموله می‌شوند اگر نوع نادرست مصرف کنید بیمار می‌شوید؟ کارشناسان صنعت می‌گویند نه معمولا. از آنجایی که بیشتر دوزهای ویتامین و مواد معدنی بسیار شبیه به هم هستند اگر کاملاً یکسان نباشند مصرف هر چند وقت یکبار یک مولتی ویتامین روزانه که برای جنس مخالف طراحی شده است به شما آسیبی نمی‌رساند و همچنان مقدار مناسبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را به شما می‌دهد.

تفاوت‌های مولتی ویتامینهای خانمها و آقایان

با این حال، استفاده طولانی مدت ممکن است باعث برخی اثرات منفی مانند تجمع مواد معدنی شود به ویژه در مردانی که بیش از حد آهن دریافت می‌کنند. در برخی موارد مردانی که دچار کمبود آهن هستند ممکن است توسط پزشک مصرف قرص مولتی ویتامین روزانه زنان تجویز شود.

پس از یک بررسی کلی در رابطه با تفاوت مولتی ویتامینهای مورد نیاز آقایان با خانمها در یک نگاه کلی و اجمالی بررسی مولتی ویتامین‌های مخصوص سالمندان نیز خالی از لطف نیست پس ما را در ادامه‌ی این مقاله همراهی کنید.

مولتی ویتامین مخصوص سالمندان

مکمل‌های مخصوص زنان یائسه نسبت به مکمل‌های جوان‌ترشان آهن کمتری دارند اما کلسیم بیشتری برای محافظت از استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان دارند. تفاوت دیگر این است که ویتامین‌های سالمندان معمولاً حاوی ویتامین D بیشتری هستند. دلیل این امر این است که با افزایش سن سنتز ویتامین D از خورشید برای پوست ما دشوارتر می‌شود.

همچنین مشخص شده است که سالمندان می‌توانند در جذب سایر مواد مغذی نیز مشکلات بیشتری داشته باشند مانند ویتامین B12، که بنابراین اغلب در غلظت های بالاتر ویتامین برای سالمندان یافت می‌شود. توجه به میزان لازم از «ویتامینهای سالمندان» اهمیت بالایی در زندگی با کیفیت ایشان دارد.

قرص مولتی ویتامین بانوان +50 پیکادیلی

با این حال این سوال باقی می‌ماند که آیا واقعاً نیاز به خرید ویتامین‌های مخصوص سن او دارید؟ پاسخ این است که، بستگی دارد. فقط به این دلیل که به جمعیتی تعلق دارید که به طور کلی فاقد یک ماده مغذی خاص است به این معنی نیست که شما به طور خاص در آن کمبود دارید. مانند بسیاری از تصمیمات در مورد سلامتی خود توصیه می‌شود که با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید تا به تعیین نیازهای منحصر به فرد خود و انتخاب مکمل مناسب برای شما کمک کند.

مهمترین بخش انتخاب یک مولتی ویتامین یا مکمل روزانه برای حفظ سلامتی، صحبت با پزشک است. یک پزشک می‌تواند به شما بگوید چه دوزی برای سن، جنس و کمبود احتمالی شما مناسب است؛ بنابراین می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید که اثرات مضر طولانی مدت نداشته باشد. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که مولتی ویتامین ها و مکمل‌ها جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل نیستند.

کپسول مولتی ویتامین مینرال آقایان +50 نیچرز پلنتی

دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی از یک قرص معمولا برای شادی و سلامت افراد عادی کافی نیست بنابراین به یاد داشته باشید که هر روز یک بخش سالم از میوه‌ها، سبزیجات و سایر غذاهای غنی از ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید.

قرص مولتی ویتامین آقایان سوپرابیون

دفعه بعد که در فروشگاهی هستید و یک مولتی ویتامین روزانه را انتخاب می‌کنید، به مواد تشکیل دهنده و دوز آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید تا مطمئن شوید که بیشتر از آنچه نیاز دارید دریافت نمی کنید و از قبل با پزشک خود صحبت کنید تا مشخص کند چه نوع مکملی برای شما مناسب است.

امید داریم که این مقاله برای تمام شما عزیزان مفید بوده باشد.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد