خرید محصولات برند درموسیس

برترین مکملهای سالمندان، آنچه برای بالا بردن کیفیت زندگی به آن نیاز دارید!

برترین مکملهای سالمندان، آنچه برای بالا بردن کیفیت زندگی به آن نیاز دارید!
میانسالی را به کمک برترین مکملهای بالای 50 سال به تجربه‌ای دلچسب تبدیل کنید!

بیشتر نیازهای بدن افراد در سنین مختلف از طریق مصرف مواد غذایی مختلف تامین می‌شود. دراین‌صورت از یک برنامه غذایی و سبک زندگی سالم و کامل بهره‌مند هستید؛ با‌این‌حال ممکن ‌است برخی مواد ضروری و حیاتی برای بدن در غذاهای شما موجود نباشد!

این مسئله زمانی‌که شما با توجه به شرایط بدنی به سنین بالای 40 سال وارد می‌شوید، اهمیت دوچندانی می‌یابد؛ چراکه مصرف برترین مکملهای سالمندان امری ضروری به ‌حساب می‌آید. برای درک میزان اهمیت این مکمل‌ها رسیدن به پاسخ سوال «مولتی ویتامین چیست؟» می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

همه چیز دررابطه‌با مکمل های مورد نیاز سنین بالا

افراد با ورود به سنین بالاتر معمولا کمبودهای بدنی بسیاری را تجربه می‌کنند که دیگر راه تامین آن‌ها از طریق مصرف غذایی دشوار خواهد بود. در چنین شرایطی مصرف مکمل‌های مخصوص سنین بالا و البته تجویزشده از سوی متخصصان پیشنهاد مناسبی به‌ نظر می‌آید. در طول مقاله پیش‌رو قصد داریم تمام جوانب این مکمل‌ها را بررسی کرده و اطلاعات مفید و کاربردی در این حوزه ارائه کنیم.

چرا باید از مکمل ‌های مورد نیاز سنین بالا استفاده کنیم؟

ممکن ‌است تاکنون قانع نشده باشید. بهتر است کمی در این زمینه تخصصی‌تر سخن بگوییم و شما را با منافع مصرف این مکمل‌ها آشنا کنیم.

بسیاری از مواد مغذی نظیر ویتامین‌ها و املاح معدنی باید به‌صورت روزانه به بدن هر فردی برسد و سلامتی جسمی او را تامین کند. معمولا نوع این مکمل‌ها و مقادیر آن در سنین مختلف کاملا متفاوت است؛ البته این نکته را در نظر داشته باشید این مکمل‌ها برای همه افراد و در هر شرایطی ضروری نیستند!

مکمل‌های مورد نیاز سنین بالا معمولا به‌ علت جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات رایج در کهنسالی نظیر پوکی استخوان یا آرتروز تجویز می‌شوند؛ اگرچه مواد طبیعی حاوی این املاح و مواد مغذی بسیار مناسب‌تر است، بدن افراد مسن ممکن ‌است جذب کمتری داشته باشد که کمتر از میزان مورد نیاز برای بدن است!

همه چیز دررابطه‌با مکمل های مورد نیاز سنین بالا

در چنین شرایطی مصرف این مکمل‌ها با تجویز پزشک متخصص در برخی موارد لازم و ضروری به ‌نظر می‌رسد. با جای‌دادن این مواد در برنامه غذایی روزانه افراد با سنین بالاتر، بسیاری از مشکلات و معضلات کهنسالی برطرف یا حداقل کم دردسر خواهد شد.

آنچه باید دررابطه‌با این مکمل‌ها بدانید!

گاهی این مواد را در شمایل قرص یا کپسول خواهید دید و گاهی آن را به‌صورت ژل، عصاره یا پودر مهیا می‌کنند. همچنین انواعی در مدل عصاره یا مایعات نیز دیده می‌شوند. معمولا از انواع و اشکال مختلف برای اثربخشی بهتر و بیشتر استفاده می‌کنند. بسته به تجویز پزشک یا صلاحدید خودتان امکان استفاده از هریک از آن‌ها را دارید.

معمولا مکمل‌ها شامل انواع ویتامین‌ها هستند و قرص، ژل یا کپسول‌هایی تحت عناوین ویتامین‌های C، D، E و ویتامینهای گروه B وارد بازار می‌شوند. همچنین املاح معدنی و مواد مغذی نظیر فیبرها، آنزیم‌ها و اسیدهای آمینه نیز از دیگر مکمل‌های موردنیاز سنین بالا محسوب می‌شوند.

قرص استئوکینون هولیستیکا

از طرفی با توجه به افزایش سن، به‌ نظر می‌آید مصرف موادی نظیر کلسیم نیز ضروری است. اگرچه مصرف این ماده در طول دوران زندگی و به‌صورت طبیعی اثرات به‌مراتب بهتری را دارد، غفلت از آن در چنین سن‌وسالی آسیب‌های بیشتری خواهد داشت. شاید نتوانید از شر پوکی استخوان در امان بمانید؛ اما این فرصت را دارید که دردهای آن را تخفیف دهید و مشکلات دیگر را نیز به‌شدت کاهش دهید.

سن مناسب برای مصرف مکمل‌ها

با در نظر گرفتن این مسئله که بسیاری از افراد تغذیه سالم و مناسبی ندارند یا سبک زندگی پراسترسی را تجربه کرده‌اند، اینکه بدانید مینرال چیست؟ به شما در بالا بردن سطح کیفی زندگی کمک می‌کند. همچنین فراموش نکنید بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند پس از ورود به دهه چهارم زندگی برای مصرف مکمل‌های مورد نیاز بدن قطعا از مشورت یک پزشک حاذق بهره ببرید.

درصورتی‌که سبک زندگی سالمی داشته ‌باشید، ممکن ‌است این نیاز به دهه‌های بعدی یعنی 50 یا 60 موکول شود. با‌این‌حال به ‌نظر می‌آید که برای تجربه‌ی یک دوران میانسالی یا کهنسالی کم‌دردسر بهتر است زیر نظر یک پزشک معالج مصرف این مکمل‌ها را جدی گرفت!

جالب ‌است بدانید طبق نظر کارشناسان این حوزه، بهتر است مصرف مکمل‌های مورد نیاز سنین بالا در هر دهه‌ای به ‌چه صورت باشد؟

مکملهای بالای 50 سال را می‌شناسید؟

این دوران مخصوصا برای خانم‌ها با مشکلاتی همراه خواهد بود؛ چراکه بیشتر افراد معمولا تا دهه پیش همچنان سرحال و بانشاط هستند و کمتر با مشکلات جسمانی روبرو می‌شوند. با ورود به دهه پنجم زندگی به‌مرور دردهایی را در استخوان‌ها احساس می‌کنید که ناشی از تحلیل بافت‌های استخوانی است، در این مواقع برای بالا بردن انرژی بدن مصرف برخی مکمل‌ها ضروری است. به طور مثال برای دردهای استخوانی مصرف ویتامین D و کلسیم واجب‌تر از هر ماده دیگری است.

از طرفی خانم‌ها معمولا در این سن وارد دوران یائسگی می‌شوند که نیاز آن‌ها به کلسیم و این ویتامین را بیشتر از پیش الزامی می‌کند. علاوه‌بر مصرف این مکمل‌ها توصیه می‌شود که از منابع غذایی سرشار از ویتامین D مانند انواع ماهی تن، خال خالی، زرده تخم‌مرغ، پنیر و جگر گاو غافل نشوید! همچنین انواع لبنیات مانند شیر، ماست، پنیر و همچنین انجیر به شما در جذب بهتر مکمل‌های کلسیم کمک می‌کند.

قرص کلسیم 600 نکستایل

ویژگی قرص کلسیم 600 نکستایل:

    • کمک به جلوگیری از پوکی استخوان
    • کمک به پیشگیری از تخریب مفاصل
    • کمک به حفظ سلامت مفاصل در ورزشکاران
    • کمک به حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها
    • حاوی ماتریکس‌های لازم جهت شکل‌گیری استخوان‌ها
    • کمک به کاهش درد و التهاب مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز
    • کمک به حفظ عملکرد طبیعی و ترمیم غضروف، مفاصل و استخوان‌ها
    • کمک به بهبود حرکت و افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز

که میتونید برای مشاهده و خرید قرص کلسیم 600 نکستایل روی لینک آبی کلیک کنید.

آمارهای عجیب از سکته و اختلالات قلب و عروق در این دوران باعث شده ‌است که نیاز به مصرف اسیدهای چرب امگا 3 ضروری باشد. این اسیدها به کنترل قند خون و چربی جاری در رگ‌ها کمک ویژه‌ای می‌کند. مصرف مکمل‌های مورد‌نیاز سنین بالا همچون امگا 3 در کاهش آمار بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی، آلزایمر و حتی سرطان نیز کمک می‌کند. همچنین طبق تحقیقات بهتر است مصرف پروبیوتیک‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد!

نیازهای افراد در دهه ششم زندگی

جالب ‌است بدانید با افزایش سن، میزان و نوع مصارف تاحدودی تغییر می‌کند. سنین شصت به بالا تقریبا توانایی کمی در جذب املاح و مواد مغذی موجود در مواد غذایی دارند و مصرف مکمل‌های مورد نیاز سنین بالا ضروری‌تر به ‌نظر می‌آید؛ البته تذکر این مسئله واجب است که این مکمل‌ها برای «افزایش انرژی بدن» باید همراه با رژیم غذایی سالمی صورت گیرند. درصورت حذف منابع طبیعی اثرگذاری این مکمل‌ها کاهش می‌یابد.

ویتامین B12 از جمله موادی است که همواره و در هر سنی برای بدن افراد نیاز است. با‌این‌حال استفاده از آن در سنین بیشتر از شصت به‌شدت توصیه می‌شود؛ به‌طوری‌که از مشکلات بزرگی همچون زوال عقل به‌خوبی جلوگیری می‌کند. البته توصیه متخصصان این است که این مواد مغذی باید در طول عمر افراد مصرف شوند؛ بااین‌وجود مصرف این مکمل‌ها و جای دادن ویتامین‌های گروه B در برنامه غذایی توصیه می‌شود.

انواع اسیدهای چرب ازجمله امگا 3 برای عملکرد درست مغز بسیار مناسب هستند. همچنین تقویت حافظه از طریق مصرف این مواد امکان‌پذیر است. از آنجایی‌که این اسید چرب باعث جریان‌یافتن خون بیشتری به سلول‌های مغزی می‌شوند، چنین مزیتی انتظار می‌رود. این‌درحالی‌ است که سلول‌های این ناحیه با افزایش سن و کاهش مواد غذایی به‌شدت آسیب می‌بینند. به‌همین علت است که بسیاری از افراد توانایی‌های مغزی خود را در این سنین از دست می‌دهند.

جذب کلسیم بیشتر در سنین بالاتر از شصت سالگی از ضروریات محسوب می‌شود! دریافت ویتامین D علاوه‌بر مزایا و منافع سرشار همچون جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی، سرطان و کاهش دردهای مزمن، در جذب بیشتر کلسیم نیز کمک موثری خواهد کرد.

توصیه‌هایی به هفتاد ساله‌ها

باتوجه به اهمیت ویتامین‌های D و B12، همچنان مصرف مواد غذایی حاوی این مواد مغذی و مکمل‌های آن به افراد توصیه می‌شود.

خطر ابتلا به آلزایمر، بروز بسیاری از نارسایی‌های قلبی، گرفتگی عروق و از همه مهم‌تر زوال عقل در کمین افراد در سن 70 ساله و بالاتر است! اگر شما در سنین پایین‌تری و پس از دهه پنجم زندگی، مصرف مکمل‌های مورد نیاز سنین بالا را آغاز کرده‌اید، احتمالا پزشک شما تنها دوز مصرف را کم یا زیاد خواهد کرد. این مسئله کاملا به شرایط بدنی و نیازهای شما بستگی دارد.

قرص مولتی ویتامین +50 یووروویتال

شاید با این سوال مواجه شوید که چرا از نور خوشید که غنی از ویتامین D است، برای جذب آن استفاده نکنیم؟ همانطورکه بارها در طول مقاله عنوان کردیم، بدن در این سنین در جذب مواد بسیار ناتوان خواهد بود. شما برای بهره‌مندی از دوران سالمندی مناسب و راحت بهتر است کمی به بدن خود کمک کرده و با مصرف مکمل‌های مورد نیاز سنین بالا، کار سیستم ایمنی خود را راحت کنید.

جالب‌ است بدانید غالب افراد در این سنین بیشتر بافت عضلانی خود را از دست می‌دهند یا با کم‌توانی مواجه هستند! مصرف برخی مکمل‌ها زیر نظر پزشک معالج در بازیابی این بافت کمک موثری خواهد کرد. از‌دست‌دادن عضلات، اختلالات بسیاری را در سراسر بدن ایجاد خواهد کرد.

انواع مکمل ‌های مورد نیاز سنین بالا

افزایش سن باعث تحلیل برخی بافت‌های بدن و ازدست‌رفتن آن‌ها می‌شود. افراد در دهه‌های مختلف زندگی و با مصرف این مکمل‌ها فرصت دارند این بافت‌‌ها و مواد ازدست‌رفته را جایگزین کنند. اما مهم‌ترین این عناصر کدامند و چه اثراتی در بدن افراد دارند؟ این املاح از بروز چه بیماری‌ها و اختلالاتی جلوگیری می‌کنند؟

اسید فولیک یا فولات

قرص فولیک اسید 1 میلی گرم مولتی نرمال

معمولا سبزیجات و میوه‌ها غنی از این عنصر هستند و مصرف آن‌ها در هر سنی توصیه می‌شود. جای‌دادن آن‌ها در رژیم غذایی افراد مسن یا مصرف مکمل‌های مورد نیاز سنین بالا که حاوی این مواد مغذی هستند، تاثیر بسزایی در کاهش میزان کم‌خونی و اختلالات عصبی خواهد داشت. مصرف مکملهای فولیک اسید نیز می تواند برای جبران کمبود این مواد در رژیم غذایی روزانه مورد توجه قرار گیرد.

کلسیم

معمولا کلسیم به‌عنوان ماده‌ای معدنی شناخته می‌شود که مزایا و منافع بسیاری را فراهم می‌کند؛ با‌این‌حال نقش پررنگ و چشمگیر آن در ساخت و تقویت استخوان‌ها اهمیت بسزایی دارد. از آنجایی‌که افزایش سن باعث کاهش جذب میزان کلسیم موجود در مواد غذایی می‌شود، بدن افراد با سنین بالاتر حاوی مقادیر کمی از کلسیم است که معمولا با مصرف مکمل‌های کلسیم مناسب جایگزین می‌شود.

قرص کلمگزینک هلث اید

ازجمله منافع مصرف کلسیم باید به موارد زیر اشاره کرد:

    • تقویت بافت استخوان و دندان‌ها؛
    • تنظیم ضربان قلب؛
    • کمک به انقباضات عضلانی؛
    • تاثیر در لخته‌شدن طبیعی خون است که پیشنهاد ما به شما قرص کلمگزینک هلث اید است.

همانطور‌که از نام مکمل‌های مورد‌نیاز سنین بالا مشخص است، تنها کامل‌کننده رژیم غذایی شما هستند و نیاز به مصرف املاح طبیعی ضروری است! درواقع این مواد به بدن شما کمک می‌کنند که دریافت کم ویتامین‌ها و مواد مغذی را جبران کند.

انواع ویتامین‌ها

ویتامین‌ها به‌اندازه‌ای مفید هستند که قطع مصرف آن‌ها در هر سنی، افراد را با بیماری‌ها و اختلالات کوچک و بزرگی مواجه خواهد کرد. در بین تمام ویتامین‌های مورد نیاز، معمولا ویتامین‌های خانواده B فواید و منافع بسیاری دارد؛ ویتامین B12 از جمله مکمل‌های مورد نیاز سنین بالا به‌حساب می‌آید.

قرص ویتامین B12 یوروویتال

انواع ویتامین‌های B علاوه‌بر سالم‌ نگه‌داشتن بدن و تامین انرژی مورد نیاز، فواید بسیاری برای تقویت و رشد پوست و مو دارند. همچنین بهبود بینایی از رهگذر مصرف چنین ویتامین‌هایی حاصل می‌شود. گفتنی است که در سنینی که بسیاری از حواس رو به زوال می‌روند، مصرف چنین مکمل‌هایی توصیه می‌شود.

از طرفی حل بسیاری از مشکلات و اختلالات عصبی، زوال عقل و موارد شایعی مانند کم‌خونی نیز با مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها و مکمل‌های سرشار از آن‌ها به‌راحتی ممکن ‌است.

ویتامین D نیز در حل بسیاری از مشکلات عضلانی در این سنین جلوگیری می‌کند و مصرف آن به‌شدت توصیه می‌شود. ضعف سیستم ایمنی در این دوران باعث می‌شود مصرف ویتامین‌هایی نظیر C نیز ضروری باشد؛ چراکه احتمال سرماخوردگی و بروز بسیاری از بیماری‌ها با وجود سیستم ایمنی ضعیف محتمل خواهد بود.

مکملهای مولتی ویتامین و مینرال زیادی برای مصرف روزانه اشخاص ساخته شده اند که حاوی اکثر ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشند. این مکملها می توانند جهت مصرف روزانه در رژیم غذایی اشخاص قرار گیرند.

آهن

این قبیل املاح معدنی نیز همواره مورد نیاز بدن هستند و وجود آن‌ها در رژیم غذایی افراد به سلامت و عملکرد مناسبی جسمی و ذهنی کمک می‌کند. آهن از‌جمله موادی است که به ساخت انواع گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند.

این گلبول‌ها هستند که علاوه‌بر حضور در سیستم ایمنی بدن، در اکسیژن‌رسانی عملکرد مناسبی دارند. دراین‌صورت تامین مقادیری آهن به‌صورت مستقیم و از مواد طبیعی یا به‌صورت مکمل‌‌های مورد نیاز سنین بالا الزامی به‌ نظر می‌رسد.

قرص اکتی آیرون ابیان

    • قرص اکتی آیرون ابیان به پیشگیری و درمان کم‌خونی ناشی از فقر آهن کمک می‌کند.
    • به بهبود توانایی باروری در بانوان کمک می‌کند.
    • توان فیزیکی را تقویت می‌کند.
    • باعث رفع خستگی می‌شود.
    • چربی سوزی را افزایش می‌دهد و به حفظ تناسب‌اندام کمک می‌کند.

اگرچه مقادیر بسیار زیادی از آهن در حبوبات، گوشت قرمز، تخم‌مرغ و محصولات سبوس‌دار دیده می‌شود، توصیه می‌کنیم در سنین بالاتر از شصت سال، حتما مصرف مکمل‌ها را جدی بگیرید؛ چراکه جذب این مواد در سنین بالا بسیار سخت خواهد بود.

اسیدهای چرب

بیشتر اسیدهای چرب مزیت‌های فراوانی برای بدن دارند؛ با‌این‌‌حال حتما نام امگا 3 را بیشتر از بقیه شنیده‌اید. این اسید چرب در پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها موثر است و نقش بسزایی در کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر دارد.

سخن آخر!

با افزایش سن، بدن افراد در جذب بسیاری از مواد مغذی با مشکل مواجه خواهد شد. مصرف مواد غذایی حاوی انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب نظیر امگا 3، اسیدهای آمینه، مواد معدنی مانند کلسیم و آهن به‌شدت توصیه می‌شود. باید بدانید که دریافت این مواد توسط بدن و در سنین بالا به‌شدت سخت می‌شود. مصرف مکمل‌های مورد نیاز سنین بالا این امر را آسان می‌کند.

شما تقریبا پس از گذر از 40 سالگی و با توجه به وضعیت بدنی خود این فرصت را دارید که از این مکمل‌ها بهره ببرید. افراد باید در سنین مختلف زندگی از مکمل‌های متنوعی استفاده کرده و بدن خود را در برابر بسیاری از عوامل بیماری‌زا مقاوم کنند.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد