خرید محصولات برند درموسیس

مراقبت های جنسی برای افراد با ناتوانی جسمی یا اعتیاد

مراقبت های جنسی برای افراد با ناتوانی جسمی یا اعتیاد

گاهی مشکلات جسمی به گونه ای هستندکه باعث خستگی می شوند. در نتیجه در خستگی میل به انجام فعالیت‌های جنسی هم کاهش پیدا می کند. مشکلات جسمی می تواند ضربه مستقیم به ناحیه تناسلی افراد به هر علتی و یا آسیب های عصبی ( آسیب نخاعی ) و ... باشند. گاهی حتی یک بیماری غیرجنسی مانند انواع سرطان ها هم می تواند تاثیر مستقیمی بر توانایی های جنسی افراد بگذارد. خستگی، ناراحتی ناشی از بیماری، افکار منفی و ... همگی در کاهش میل جنسی تاثیرگذار هستند. حدود 4 درصد از جمعیت بریتانیا (حدود 2.5 میلیون نفر) دارای نقص و مشکلی از لحاظ جسمی، حسی، فکری و ... هستند. بسیاری از این شرایط در فعالیت‌های جنسی تاثیرگذار هستند و فرد دچار مشکلاتی مانند درد جنسی، مشکل در ارگاسم، کاهش میل جنسی و ... می شود.

راهکارهایی برای سلامت جنسی افراد با ناتوانی جسمی

راهکارهایی برای سلامت جنسی افراد با ناتوانی جسمی

شرکت در تجربیات جنسی صمیمانه و رضایت‌بخش، کسب اطلاعات در مورد مسائل جنسی و همچنین دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی جنسی کافی حق هر فردی است. متاسفانه این حق برای تمامی افراد بخصوص برای افراد ناتوان جسمی وجود ندارد. در کشورهایی با درآمد کم و غیر پیشرفته این وضع بسیار دیده می شود. افراد ناتوان جسمی با موانعی برای داشتن یک زندگی جنسی کامل و سالم مواجه هستند، زیرا تمایلات جنسی آنها به عنوان یک حق مسلم در نظر گرفته نمی شود. علاوه بر این، آنها اغلب جنسی زدایی می شوند: عناوینی مانند غیرجذاب، غیرجنسی یا فاقد توانایی جنسی به آنها داده می شود. در این راستا توصیه هایی برای مراقبت های جنسی افراد ناتوان جسمی به شما ارائه می دهیم.

خرید مکمل های افزایش قوای جنسی

    • نگرش های منفی در مورد تمایلات جنسی افراد ناتوان جسمی باید از بین برود.
    • آموزش هایی به افراد ناتوان جسمی در مورد مسائل و حقوق جنسی ارائه دهید.
    • آموزش به کارکنان بهداشتی برای ارائه اطلاعات فراگیر به افراد دارای ناتوانی جسمی
    • اراده خدمات بهداشتی و قابل دسترس بودن آن ها به تمامی افراد

بررسی چالش های آموزش مراقبت های جنسی به افراد ناتوان جسمی

    • افراد دارای ناتوانی جسمی در کشورهای کم درآمد و غیر پیشرفته آموزش و اطلاعات بهداشت جنسی ناکافی دریافت می نمایند. این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد.
    • افراد دارای ناتوانی جسمی باید آگاه شوند که می توانند و باید تشویق شوند که به هر گونه امکانات مراقبت‌های بهداشتی را دریافت نمایند.
    • این اطلاعات باید از افراد حرفه ای و حتی افراد عادی (دوستان و اعضای خانواده) بدست آید.
    • حتی به افرادی که ناتوانی جسمی را به صورت اکتسابی به دست می آورند، باید مشاوره سلامت جنسی ارائه شود. کارکنان بهداشت جنسی باید با صبر و حوصله پاسخگوی سؤالاتی باشند که افراد معلول ممکن است در مورد تمایلات جنسی خود از آنها بپرسند.
    • اطلاعات مربوط به سلامت جنسی باید متناسب با نیازهای مردان و زنان دارای معلولیت جسمی باشد.

وظیفه بخش های بهداشت در مورد آموزش مراقبت های جنسی بخش های بهداشت و آموزش باید کمپین های آموزشی در مورد نیازهای جنسی افراد ناتوان را آغاز کنند. این کمپین های آگاهی باید این باورهای غلط را که افراد ناتوان جسمی غیرجنسی هستند را از بین ببرند. افراد ناتوان جسمی دارای تمایلات و توانایی های جنسی هستند. این کمپین های آموزشی باید در جسطح جامعه انجام شود. منظور از جامعه حتی خود اعضای خانواده است، باید مطلع شوند که افراد ناتوان جسمی، مانند افراد توانا، معمولاً می‌توانند باردار شوند. این اطلاعات باید در برنامه های آموزشی مدارس هم منتشر شود. افراد ناتوان جسمی از حق حفظ حریم خصوصی مانند تمامی افراد برخوردار هستند.

اثرات ناتوانی بر عملکرد جنسی

اثرات ناتوانی بر عملکرد جنسی

زنانی که عمل ماستکتومی رادیکال انجام داده اند، معمولا دارای نگرانی‌هایی در مورد زنانگی خود مانند احساس کاهش ارزش خود یا ترس دارند. آنها از اینکه ممکن است دیگر جذابیتی برای شریک جنسی خود نداشته باشند، هراس دارند. به طور مشابه، مردان جوان مبتلا به اختلال نعوظ معمولا از ملاقات با شرکای خود که از لحاظ جنسی بالقوه هستند، خجالت می کشند. زیرا آنها نسبت به شرکای خود ناتوان تر در انجام فعالیت های جنسی هستند.مشکلات جنسی چیست و شامل چه بیماری‌هایی می‌شود؟

ناتوانی مادرزادی یا اکتسابی

برخی از ناتوانی های جسمی به صورت مادرزادی هستند. اختلالات مادرزادی معمولا تاثیری بر تمام جنبه های رشد جنسی دارد. فقدان حریم خصوصی و استقلال در زندگی روزمره افراد باعث می شود که نوجوانان تجربیات جنسی عادی را از دست بدهند. در مقابل، اگر ناتوانی به صورت اکتسابی باشد، ممکن است بسته به زمانی که آن اتفاق پیش آمده ست، پیامدهای متفاوتی داشته باشد. اختلالاتی که معمولا در اوایل زندگی افراد بوجود می آید، باعث می شود تا اعتماد به نفس جنسی و جسمی آنها کاهش پیدا کند. در حالی که بیمارانی که در بزرگسالی ناتوان می شوند بسیار بیشتر از آنچه در واقع از دست داده اند، آگاه هستند. به طور کلی درجه هایی از تعدیل برای هر یک از این افراد بسته به شرایط ممکن است تفاوتی نداشته باشد، موضوع قابل توجه تفاوت در روند تعدیل است. از جمله موارد تاثیرگذار بر توانایی این افراد برای مقابله این است که آنها چگونه ناتوانی خود را می‌بینند و چه کسی را مسئول مدیریت اثرات این بیماری می دانند.

کپسول ماسل هرب بهتا دارو

بیماری های نقص پنهان

برخی از بیماری ها به گونه ای است که از از دید دیگران پنهان است، اما بر عملکرد جنسی آنها تأثیر می گذارد. این افراد دارای بیماری های پنهان معمولا این وضعیت را غیرقابل تحمل می دانند. افراد مبتلا به اسپینا بیفیدا و پاراپلژی پرینه از جمله این بیماران هستند. آنها اغلب بدون مشکل ظاهری راه می‌روند، اما مشکلاتی را در عملکرد جنسی و کنترل مثانه و روده خود دارند. همین غیرقابل پیش بینی بودن کنترل اغلب باعث اجتناب آنها از انجام فعالیت های جنسی می شود. بنابراین باعث افزایش انزوای آنها می شود. افراد دارای معلولیت اغلب با اعتماد به نفس پایین به پزشک متخصص مراجعه می کنند، نکته قابل توجه این است که پزشکان نباید شدت یک بیماری را با شدت تأثیر آن بر بیمار اشتباه بگیرند.

مردانی که مشکلات قلبی مانند آنژین دارند، معمولا به مرور زمان با مشکلات جنسی مواجه می شوند، زیرا در صورت تلاش برای عشق ورزی و رابطه ای صمیمی با شریک جنسی خود  نگران حمله قلبی هستند. در مقابل زنان مبتلا به مشکلات مفصلی (مانند آرتریت روماتوئید و پوکی استخوان) ممکن است موقعیت جنسی دردناکی را تجربه کنند و بنابراین از فعالیت خودداری می نمایند. تمامی این مشکلات با درمان و مراجعه به پزشک متخصص قابل کنترل است.

مشکلات افراد با ناتوانی جسمی در فعالیت های جنسی

مشکلات افراد با ناتوانی جسمی در فعالیت های جنسی

مشکلات انزال در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی هم وجود دارد. این نوع بیماران معمولا به علت آسیب سمپاتیک، انزال رتروگراد به مثانه را تجربه می کنند و از روش های مختلفی برای القای انزال استفاده می نمایند. در مردان با ضایعه نورون حرکتی معمولا از تحریک ارتعاشی استفاده می شود. پس از تمرین، می توان در خانه تحریک ارتعاشی آلت تناسلی را انجام داد. در ادامه شما را با دیگر مشکلات افراد ناتوان جسمی آشنا می کنیم.

  • اختلال در نعوظ

شایع ترین مشکل جنسی در بین بیماران ناتوان، از دست دادن عملکرد نعوظ است. است. حتی در مواردی که علت فیزیکی واضحی در بین افراد وجود داشته باشد، اغلب عوامل روانی هم وجود دارند که بسیار تاثیرگذار هستند. از دست دادن نعوظ اغلب با تزریق دارو به طور مستقیم یا حتی با داروهای خوراکی درمان می شود که نشان داده شده است که توانایی نعوظ را در 70 تا 90 درصد بیماران افزایش می دهد. داروهای موضعی نیز برای درمان وجود دارند، اما به دلیل عدم موفقیت نسبی، کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. بیماران مبتلا به اختلال نعوظ با منشاء اولیه روانشناختی ممکن است با استفاده از درمان‌های روان‌شناختی کاملا درمان شوند.

  • مشکلات مربوط به انزال

اختلال انزال در بین افراد ناتوان بیشتر در مردان مبتلا به آسیب نخاعی، مولتیپل اسکلروزیس، اسپینا بیفیدا و میلیت عرضی دیده می شود. انزال شامل بسته شدن گردن مثانه (از طریق تحریک سمپاتیک) و شل شدن اسفنکتر خارجی است.

  • مشکلات باروری

مشکلاتی برای مردان مبتلا به اختلالات عصبی مانند دریافت مایع منی با تعداد و تحرک مناسب اسپرم وجود دارد. همین مشکل در مورد بسیاری از آسیب های دیگر و به عنوان عوارض جانبی داروهایی که برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود، رخ می دهد.

فناوری برای به دست آوردن انزال از اکثر مردان وجود دارد، اما مشکل کیفیت مایع منی، حرکت خاص اسپرم، همچنان وجود دارد. دلیل این امر هنوز کامل مشخص نیست. اگرچه هیپرترمی کیسه بیضه، استفاده طولانی مدت از برخی داروها، نشستن طولانی مدت روی صندلی چرخدار و عفونت های مکرر دستگاه ادراری همگی از جمله علت های آن است. اما در این ظرایط می توان از لقاح کمکی استفاده کرد.

اثرات داروها و مواد اعتیاد آور بر عملکرد جنسی

اثرات داروها و مواد اعتیاد آور بر عملکرد جنسی

بسیاری از افراد ناتوان برای کنترل شرایط مرتبط با ناتوانی خود یا برای شرایط از قبل موجود مواد مخدر مصرف می کنند. داروهایی که برای شرایط پزشکی تجویز می‌شوند، حدود 25 درصد از موارد اختلال نعوظ را تشکیل می‌دهند و 10 درصد از داروهایی که معمولاً تجویز می‌شوند، باعث اختلال نعوظ می‌شوند. استفاده بیش از حد از دیگر داروهای اعتیاد آور مانند الکل، تنباکو و حشیش نیز می تواند عملکرد جنسی را به طور جدی مختل کند.

تاثیر اعتیاد بر روی فعالیت های جنسی

بسیاری از افراد به هر علتی که دارای مشکلتی در رابطه جنسی خود هستند، به دنبال ریشه یابی صحیح نمی‌روند. آنها تصور می کنند که با مصرف مواد مخدر می توانند باعث ثقویت رابطه جنسی خود شوند. اما این باور کاملا اشتباه است. شاید در ابتدای مصرف حس بهتری داشته باشند، اما به مرور زمن با مصرف مجدد و همیشگی متوجه کاهش میل جنسی خود حتی بیشتر از قبل خواهند شد. مصرف مواد مخدر می تواند شروعی برای بروز مشکلات جنسی بیشتری باشد. در واقع شروع مشکلات از برهه اعتیاد است.

مشکلات اسپرم و باروری از جمله مشکلات و چالش های مصرف مواد مخدر در آقایان است. اگر آنها در همان ابتدای مصرف، این کار را کنار نگذارند، به مرور با این مشکلات مواجه خواهند شد. آنها ممکن است به علت مشکل در اسپرم، دیگر نتوانند بچه دار شوند.

قرص ایکس اید گلدن لایف

مشکلات اعتیاد حتی بر سلامت جسمی و جنسی خانم ها هم تاثزگذار است. به مرور باعث کاهش میل جنسی، مشکل در تخمک گذاری و حتی تهدید سلامت جنین می شود.

بقه طور کلی باید بدانید که اعتیاد باعث کاهش میل جنسی در زنان و مردان می شود. این عدم میل به رابطه باعث ایجاد مشکلاتی در بنیان خانواده می شود. اما اگر شرایط ترک اعتیاد به وجود بیاید، فرد با مراقبت های بعدی و ترک اعتیاد دوباره سلامت جنسی خود را به دست خواهد آورد. با ترک اعتیاد می توان از بروز مشکلات زیر جلوگیری کرد.

    • اختلالات نعوظ در مردان
    • عدم لذت بردن از رابطه جنسی در خانم ها
    • ایجاد بیماری‌های مقاربتی
    • ناباروری در خانم‌ها
    • تغییرات و مشکلات در چرخه قاعدگی خانم‌ها

رفتار جنسی در زمینه مصرف مواد به دلیل نقش آن به عنوان یک عامل خطر بالقوه برای انتقال HIV و سایر عفونت های مقاربتی است. مصرف کنندگان مواد ممکن است در طیف وسیعی از رفتارهای مخاطره آمیز مانند تجارت جنسی با مواد مخدر یا پول، مقاربت واژینال و مقعدی بدون کاندوم، یا رابطه جنسی با چندین شریک جنسی و ... قرار بگیرند.

به طور کلی باید بدانید که مصرف بیش از حد مواد تأثیر بدی بر رابطه جنسی دارد. رابطه جنسی و مواد مخدر همیشه در رسانه ها و تقریباً در تمام محافل اجتماعی موضوعی داغ و مهمی به نظر می رسد، اما واقعیت این است که رابطه جنسی و مواد مخدر می تواند عواقب خطرناک و همیشگی را برای کسانی که همزمان دست به چنین رفتارهایی می زنند، داشته باشد. همیشه خطرات ذاتی مرتبط با سوء مصرف مواد وجود دارد، متأسفانه همیشه خطرات جدی در رابطه با رابطه جنسی نیز برای افراد وجود دارد.

سخن پایانی

در آخر باید بدانید که مراقبت های جنسی باید برای تمامی افراد حتی افراد دارای ناتوانی جسمی و افراد مبتلا به بیماری اعتیاد باید به طور کامل در دسترس باشد. در این صورت افراد می توانند از ایجاد بارداری های ناخواسته و البته بیماری های مراقبتی در سطح جامعه پیشگیری نمایند. در هر صورت تمامی آموزش های لازمه به همراه وسایل بهداشتی باید به طور کامل در دسترس همگان قرار بگیرد. آموزش های ضروری باعث می شود تا سطح اطلاعات افراد در مورد توانایی های جنسی و انجام آنها به صحیح ترین حالت ممکن افزایش یابد.

در صورت نداشتن اطلاعات کافی، جامعه دچار چالش هایی می شود. در این مطلب سعی کرده ایم اطلاعات کاملی در مورد مراقبت های جنسی برای افراد با ناتوانی جسمی یا اعتیاد به شما بدهیم.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد