خرید محصولات برند درموسیس

کمربند طبی چیست؟ نحوه استفاده از کمربندطبی چگونه است؟!

کمربند طبی چیست؟ نحوه استفاده از کمربندطبی چگونه است؟!

کمربند طبی چیست؟

کمربند طبی نوعی کمربند حمایتی است که به قسمت کمر بسته می‌شود. از دیسک کمر گرفته تا عوارض پوکی استخوان ممکن است استفاده از این نوع کمربندها را برای فرد الزامی کند. این کمربندهای طبی به‌طور کلی سبک هستند. برخی از انواع کمربندهای طبی برای ایجاد فشار بیشتر، دارای بندهایی اضافه‌اند که در برخی موارد می‌توانند تا حدی محدودیت حرکتی ایجاد کنند؛ ولی کمربند طبی معمولاً مانع حرکت راحت فرد نمی‌شود. 

کمربند طبی چیست؟

سه نکته‌ی مهم در باره‌ای انواع کمربند طبی

این نکات مهم را پیش از بیان روش استفاده از کمربند طبی لازم است سه نکته درباره‌ی انتخاب کمربندهای طبی در نظر گرفته شود زیرا انتخاب درست کمربند طبی، طریقه استفاده از آن را بسیار راحت خواهد کرد.

نکات زیر جهت انتخاب کمربند طبی با کیفیت بالا و مناسب از spineina گردآوری شده‌اند:

    1. مواد به کار رفته در کمربند طبی: یک کمربند طبی خوب، راحت و برای مدت طولانی قابل استفاده است و منجر به تحریک یا ضایعه‌ی پوستی نمی‌شود.
    2. میزان انعطاف پذیری: از دیدگاه کلی سه نوع کمربند طبی وجود دارد:
    • سخت: برای شکستگی- سُرخوردگیِ بین مهره‌ای و برای بعد از عمل جراحی
    • نیم‌سخت: برای کاهش دردهای معمولی، درمان مشکلات اسکلتی و عضلانی
    • نرم: برای کاهش دردهای خفیف و پشتیبانی از مهره‌های کمر.
    1. ویژگی‌های اضافی: بعضی کمربندهای طبی قسمت‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند که می‌تواند برای برخی افراد، قابل استفاده و مفیدتر هم باشد.

هم‌چنین در خرید کمربند طبی باید نسبت به بودجه‌ای که در نظر گرفته شده، به کیفیت جنس کمربند، نوع انعطاف پذیری آن و به ویژگی‌های خاص (در صورت موجود بودن) دقت کرد.

نکته‌هایی درباره‌ی نحوه استفاده از کمربند طبی

    1. بستن درست کمربند طبی اهمیت زیادی دارد.
    2. معمولاً پزشک توصیه‌هایی درباره‌ی طریقه استفاده از کمربند طبی می‌کند.
    3. گاهی لازم است که این نوع کمربندها 20 یا 24 ساعت توسط شخص بسته شود.
    4. در فواصلی مشخص برای نفس کشیدن پوست یا انجام نظافت‌های شخصی باید کمربند طبی را باز کرد.

معرفی جز به جز کمر بند طبی

اگر پزشک، فرد را در مورد روش استفاده از کمربند طبی راهنمایی هم کرده باشد در اینجا چند نکته‌ی مهم دیگر برای راحتی بیشتر فردی که از کمربند طبی استفاده می‌کند توضیح داده می‌شود.

نحوه استفاده از کمربند طبی به‌تنهایی

اگر در قالب راه درمان کمر درد یا به هر علت دیگری برای شخص، کمربند طبی تجویز شده و در ناحیه‌ی کمر دچار درد شدید است، فرد برای بستن کمربند طبی باید کمک بگیرد زیرا امکان دارد انجام این کار به‌تنهایی برای او دشوار باشد. اگر کسی برای کمک کردن وجود نداشت، شخص مورد نظر می‌تواند با استفاده از یک صندلی، کمربند طبی را بدون ایجاد فشار زیاد روی کمر خود قرار دهد.

به این روش که کمربند را با حالت باز روی صندلی قرار داده و بنشیند؛ سپس کمربند را نگاه داشته برخیزد و آن را بر بدن خود تنظیم کند؛ به این ترتیب مجبور نخواهد شد که به‌طرف عقب برگردد. اگر کمربند طبی از جلو باز می‌شود، فرد می‌تواند بر روی تخت بنشیند و آن را به‌طور انعطاف پذیر، اطراف کمر خود قرار داده و دراز بکشد و در حالت درازکش کمربند طبی را بر روی بدن خود تنظیم کند؛ به این ترتیب می‌تواند مانع لغزش کمربند بر بدن خود شود.

در این حالت لازم است از قسمت پایین کمربند طبی آغاز کرده و بندهای آن از سمت پایین یکی‌یکی در سوراخ‌های مربوط به هر کدام قرار گیرد. برای پرهیز از تحریک و ساییدگی پوست بدن تا جایی که برای فرد ممکن است کمربند طبی باید محکم بسته شود.

چه نوع پیراهنی از زیر کمربند طبی باید پوشید؟

پوشیدن پیراهن مناسب از زیر کمربند طبی باعث جلوگیری از تحریک پوست می‌شود.

چنین پیراهنی بهتر است دارای ویژگی‌های زیر باشد:

    • تمیز
    • چسبان ولی نه تنگ
    • جنس آن 100 درصد از پنبه باشد
    • فاقد درزها یا تکه‌دوزی‌های جانبی باشد
    • بدون چروک بوده و قابلیت به پایین کشیده شدن محکم را داشته باشد.

پوشیدن پیراهن مناسب از زیر کمربند طبی

نحوه استفاده از کمربند طبی – تمیزی پوست

 spine-health می‌گوید: کمربند طبی طوری طراحی شده که محکم بر روی بدن بنشیند؛ به همین دلیل اگر پس از باز کردن آن از کمر، روی بدن، لکه‌های سرخ وجود داشته باشد عادی است. اگر پس از باز کردن کمربند طبی، پوست فرد، بیشتر از نیم ساعت در محل کمربند قرمز رنگ بود، احتمالاً لازم است که کمربند طبی فرد توسط پزشک تنظیم شود.

از سوی دیگر، تمیز نگاه داشتن پوست بدن از ایجاد ناراحتی‌های مختلف در پوست فرد در تمام مدت استفاده از کمربند طبی جلوگیری می‌کند. به این منظور شخص می‌تواند بعد از فعالیت بدنی یا در هر حالتی، پوست خود و بخصوص پوست زیر قسمت کمربند طبی را بعد از باز کردن بشوید.

 

اگر شستشو به هر دلیلی مقدور نبود حتماً باید با دستمال مرطوبِ کودک، پوست را در قسمت‌هایی که زیر کمربند طبی قرار می‌گیرد تمیز کرد. اگر زمانی فرد متوجه شد که پوست محل بستن کمربند، بیشتر از نیم ساعت، سرخ رنگ باقی می‌ماند بهتر است که با پزشک خود در این مورد مشورت کند.

استفاده از الکل طبی برای سفت شدن پوست

کمربند طبی تا مدت دو الی سه هفته در قسمت‌هایی از بدنِ فرد که بیشترین فشار را بر آن وارد می‌کند باعث سفت شدن پوست می‌شود. برای سفت شدن پوست می‌توان بر پوستِ نقاطی که کمربند طبی بیشترین فشار را بر آنجا وارد می‌کند، (تا زمان سفت شدن پوست)، الکل مالید.

کمربند طبی نرم ممتاز (دارای الیاف پنبه ای با قابلیت تهویه هوا) پاک سمن

به پوست زیر کمربند طبی لوسیون زده نشود

از به کار بردن لوسیون‌ها، کرم‌ها، پودرها و موارد مشابه بر پوست محل قرار گرفتن کمربند طبی باید جلوگیری کرد. وجود رطوبت در محل قرار گیری کمربند طبی باعث تحریک پوست یا حتی زخم شدن آن می‌شود. اگر که در هوای گرم، پوست فرد به الکل حساس باشد می‌توان از نشاسته‌ی ذرت به‌جای الکل استفاده کند. پوست زیر کمربند طبی باید تا جایی که امکان دارد خشک باشد و خشک بماند. باید از کمربند طبی دقیقاٌ مطابق دستور پزشک استفاده شود.

مواردی که پزشک به شخص مورد نظر در این مورد خواهد گفت عبارت است از:

    • مقدار ساعاتی که در طول شبانه روز باید از کمربند طبی استفاده کرد
    • فعالیت‌هایی که می‌توان با کمربند طبی و بدون آن انجام داد
    • روش استفاده از کمربند طبی
    • طریقه درست بستن کمربند.

از لباس‌های گشاد بر روی کمربند طبی استفاده شود

هرچند که کمربند طبی طوری طراحی شده که در زیر اکثر لباس‌ها پنهان می‌ماند ولی بهتر است که بخصوص در مورد کمربندهایی که از پشت بسته می‌شود لباس گشادتری مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا معمولاً راحت‌تر است؛ اگر هم فرد مایل به این کار نبود می‌تواند برای حفظ استایلِ خودش لباس‌های همیشگی‌اش را بپوشید.

خنک ماندن

تجربیات اکثر استفاده کنندگان از کمربند طبی حاکی از آن است که آن‌ها در محیط خنک، خیلی راحت‌تر قادر به استفاده از این کمربند شده‌اند؛ بنابراین هر فرد در هنگام استفاده از این وسیله باید سعی کند تا جایی که می‌تواند خنک بماند.

تمیزکاریِ کمربند طبی    

به دستور پزشک و یا دستورالعمل ضمیمه شده به کمربند طبی در مورد طرز نظافت آن باید توجه کرد. معمولاً قطعات کمربند طبی (مثلاً پدها بالشتک‌ها، پانل‌ها) تا جایی که به‌طور عادی و درست قابل جدا شدن است از هم جدا شده و با آب و مقدار خیلی کمی صابون شسته می‌شود. این کار باعث رفع چرک، بوی بد و از بین رفتن باکتری‌های موجود بر سطح کمربند می‌شود.

کمربند را یا باید آویزان کرد و یا به‌طور صاف قرار داد که خشک شود. پیش از خشک شدنِ کامل کمربند نباید از آن استفاده کرد. لازم است حداقل هفته‌ای یک بار تمام سطح کمربند به‌خوبی الکل زده و با پنبه پاک شود، الکل، بقایای صابون مانده بر کمربند را که اغلب قابل مشاهده نیست، پاک می‌کند. اگر کمربند طبی دارای قسمت‌هایی مانند آسترِ فوم است هر روز آن قسمت با کمی الکل پاک شود.

كمربند طبي كار پاك سمن

استهلاک کمربند طبی

در medicalnewstoday در خصوص تسمه‌های کمربند طبی طیِ گفته‌شده، این تسمه‌ها زمانی کهنه و پوسیده می‌شود؛ بنابراین همیشه باید آن را کنترل کرد و به‌محض مشاهده‌ی پارگی یا پوسیدگی در آن برای تعویض و دریافت راهنمایی از پزشک اقدام کرد.

هم‌چنین امکان جمع شدن آلودگی در تسمه‌های کمربند هست که می‌توان با یک غلتک پرز گیر، چرک نفوذ کرده به بندهای کمربند را از آن خارج و تمیز کرد.

مثبت اندیشی

آخرین نکته درباره‌ی نحوه استفاده از کمربند طبی این است که اگر فردی که از کمربند طبی استفاده می‌کند به خاطر مشکلاتش احساس دل‌تنگی یا ناامیدی کند لازم است بداند که در زمینه‌ی مشکلات استخوان و ستون فقرات از پیش گیری از آرتروز گرفته تا رفع قوز و کمر درد، راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد؛ پس باید امیدوار بود.

باید به این فرد یادآور شد که میلیون‌ها نفر در جهان همین لحظه در حال زندگی کردن با کمربند طبی هستند. باید به افرادی که از کمربند طبی استفاده می‌کنند بگوییم: فراموش نکنید که بستن کمربند طبی باعث نمی‌شود که گذشته‌ی شما و اینکه چه کسی بودید عوض شود؛ اما می‌تواند در این که در آینده چه کسی خواهید شد، تأثیر مثبت زیادی بگذارد! برای مشاهده و خرید آنلاین کمربند طبی روی لینک فوق کلیک کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد