خرید محصولات برند درموسیس

حفظ سلامتی در برابر ویروس ها

حفظ سلامتی در برابر ویروس ها

اگر شما هم مجبور هستید که هر روز از خانه خارج شوید، این مقاله را بخوانید.

این روزها یکی از نگرانی های اصلی هر خانواده ای ابتلا به بیماری های ویروسی از جمله ویروس کووید 19 یا همان کروناست. خیلی از افراد سعی می کنند که کمتر از خانه خارج شوند و تماس خود با سایر افراد جامعه را کاهش دهند. برخی به دورکاری مشغول هستند و بسیاری از آموزش ها هم به صورت آنلاین و مجازی برگزار می شود. اما در هر صورت بسیاری از افراد به واسطه شغل خود امکان دوری از جامعه را ندارند و همیشه نگران این ویروس خطرناک هستند که گریبانگیر خود یا خانواده شان بشود.

درگیری مردم با کرونا

یکی از مهمترین گروه هایی که شغل بسیار پرخطری دارند و همواره در مواجهه با بیماران و افراد آلوده به ویروس هستند، کادر درمان و یا شاغلین در بیمارستان ها هستند. پزشکان، پرستاران، بهیاران، منشی ها، داروسازان، نسخه پیچان داروخانه، نیروهای خدماتی و حتی نگهبانان مراکز درمانی هر روز در مواجهه با انواع ویروس ها و بیماری های واگیر هستند و نیاز است که برای حفظ سلامتی خود بیشتر تلاش کنند. این افراد حتی در زمانی که اپیدمی کرونا هم وجود نداشته باشد، همچنان چندین برابر دیگر افراد جامعه در معرض ابتلا به بیماری های واگیر هستند. به همین دلیل در این مقاله سعی شده است که کمی بیشتر به راه کارهای حفظ سلامتی در مواجهه با ویروس ها بپردازیم و راه کارهای عملی تری ارائه دهیم.

در مواجهه با بیماری های واگیردار چند نکته بسیار مهم است:

ویروس کرونا چیست و در بدن چه می کند؟

ویروس جدیدی که باعث ترس و مرگ و میر شدید بین مردم سراسر جهان شده است، جدیدترین ویروس از خانواده‌ی ویروس های کرونا با نام علمی COVID-19 است. بدن به صورت طبیعی در برابر ورود عوامل خارجی مانند ویروس ها، پاسخ ایمنی می‌دهد که مهمترین نقش را در این پاسخ ایمنی گلبول های سفید دارند.

کپسول پاورفیت هولیستیکا

ویروس کرونا ممکن است با درگیری گسترده و ایجاد نارسایی ریه و در نهایت اعضای دیگر مانند قلب و کلیه، موجب بیماری شدید و احتمالا مرگ شود. از پژوهش های پیشین در مورد سیر بیماری ها و هم چنین پژوهش های مقدماتی در ارتباط با کرونا، به نظر می‌رسد که بیماری شدید محصول نارسایی ابتدایی سیستم ایمنی در سرکوب ویروس است. مرگ فزاینده سلول های کلیدی در ریه و التهاب و برانگیختگی باعث نارسایی ریه و قلب و کلیه و نیاز به مراقبت های ویژه می‌شود.

برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا چه می‌توان کرد؟

پیشگیری از کرونا


برای درمان و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارو هایی مطرح شده اند که هر کدام در آزمایش های بالینی اولیه تایید شده اند.
• دارو های که مستقیما ویروس کرونا را مورد هدف قرار می‌دهند و از ورود و تکثیر این ویروس در بافت های بدن جلوگیری می‌کنند. این دارو ها در واقع برای درمان بیماران به کار برده می‌شوند. در حال حاضر این دارو ها شامل کلروکین، ریباویرین، اسلتامیویر یا همان تامی فلو، لوپیناویر یا ریتوناویر و رمدسیویر هستند.
• برخی دارو ها در مرحله درمان بیماری و برای تقویت سیستم ایمنی برای سکوب و پاکسازی ویروس کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دارو ها شامل اینترفرون و یا تزریق پلاسمای حاوی ایمونوگلوبولین (پادتن) ضد ویروس کرونا هستند.
• دارو های ضد التهاب که در درمان بیماری به کار می‌روند و شامل کورتیکواستروئید ها و مونوکلونال آنتی بادی هایی مانند Tocilizumab می‌شوند.
• دارو های تقویت کننده سیستم ایمنی که برای پیشگیری از بروز شدید بیماری استفاده می‌شوند.

قرص های مناسب برای کرونا

چه فراورده هایی موجب تقویت سیستم ایمنی می شوند؟

همان طور که می‌دانیم سیستم ایمنی در مواجهه با ویروس، پاسخ می‌دهد. در صورتی که سیستم ایمنی با داروها و مکمل های مناسب تقویت شده باشند در مواجهه با ویروس پاسخ بهتری می ‌دهند و نهایتا می ‌توانند ویروس را در بدن سرکوب کنند. از جمله این داروها می‌توان به مکمل های حاوی ویتامین های B و C و D و همچنین مکمل های حاوی زینک اشاره کرد. یکی از موثر ترین داروها در جهت تقویت سیستم ایمنی داروهای حاوی عصاره های گیاهی مانند آویشن، دارچین، عناب و شیرین بیان هستند.

واکسن کرونا

استفاده از محصولات گیاهی طبیعی به صورت روتین برای افرادی که در مواجهه با ویروس ها هستند، می تواند مفید باشد. شربت طبیعی ردکولد دایا حاوی عصاره گیاهی عناب و شیرین بیان است. عناب میوه‌ای با خاصیت درمانی فوق العاده است که سرشار از ترکیباتی هم چون انواع فلاوینوئید های ضروری، پلی ساکارید ها، ویتامین C و تری ترپنیک اسید است. ردکولد به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی و ضد ویروس در ایران و NPN کانادا به ثبت رسیده و علاوه بر آن خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد سرفه و ضد تب هم نشان داده است.
امیدواریم که جدی گرفتن توصیه های بهداشتی و تغذیه مناسب حافظ سلامتی هموطنان عزیز باشد.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد