خرید محصولات برند درموسیس

متادون در روابط جنسی چیست؟ فواید، بهترین زمان مصرف متادون

متادون در روابط جنسی چیست؟ فواید، بهترین زمان مصرف متادون

تأثیر مصرف متادون در روابط جنسی چگونه است؟ یکی از مسائلی که بیشتر مردم برای روابط جنسی‌شان در پی آن هستند، افزایش کیفیت رابطه و البته رضایت و لذت جنسی است. این مسئله در کشوری مانند ایران که تمایلات جنسی پنهان و مخفی است، شدت بیشتری هم داشته و متأسفانه راهکارهای غیرعلمی و داروهای مضر مثل نقل‌ونبات دست‌به‌دست در میان مردم می‌چرخد. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن آگاهی کافی برای اینکه رابطه بهتر و باکیفیت‌تری را تجربه کنند، داروهای معرفی‌شده توسط دوستانشان را مصرف کرده و یا تحت‌تأثیر فیلم‌های پورن به مصرف الکل و برخی داروهای اعتیادآور روی می‌آورند.این در صورتی است که افراد با مصرف محصولات افزایش قوای جنسی می‌توانند میل جنسی خودشان را به راحتی افزایش دهند.

ما همیشه به تمام دوستانمان توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال بهبود کیفیت روابط جنسی‌شان هستند، حتماً بدون شرم و خجالت با پزشک مشورت کرده، داروهایی را تحت‌نظر متخصص مصرف کنند که کمترین عوارض را داشته باشد و به هیچ شایعه‌ای گوش نکنند. امروز هم می‌خواهیم دربارۀ یکی از این شایعه‌ها یعنی تأثیر متادون در روابط جنسی به‌خصوص در میان مردان صحبت کنیم تا به زبان ساده اما علمی و بر اساس پژوهش‌های آماری به شما نشان دهیم متادون نه‌تنها تأثیر مثبتی در روابط جنسی‌تان ندارد، بلکه در کیفیت رابطه و میزان رضایت شما نیز تأثیر منفی خواهد داشت، پس با ما همراه شوید تا همین اول کار ببینیم که متادون به چه داروهایی گفته می‌شود.

متادون چیست؟

تأثیر مصرف متادون در روابط جنسی

پیش از بررسی عوارض مصرف متادون و تأثیر آن در روابط جنسی بهتر است که درباره متادون صحبت کنیم. دارویی که بین مردم به داروی ترک اعتیاد شناخته می‌شود؛ اما آیا واقعاً همین‌طور است؟ داروی متادون اولین بار مثل بسیاری از داروها در جنگ جهانی دوم استفاده شد و تا همین 50 سال پیش هم به‌عنوان مسکن و داروی ضد درد قوی شناخته می‎شد که علاوه بر ساکت کردن درد تا حد زیادی برای درمان اعتیاد و وابستگی به هروئین هم استفاده می‌شد. همین کاربرد درمانی باعث شد تا متادون به شکل‌های مختلف از قرص تا آمپول تزریقی وارد بازار شود.

متادون چگونه عمل می‌کند؟

این قرص با فعال‌سازی اپیوئیدی تأثیر آرام‌بخش در بدن دارد و به‌عنوان مسکن استفاده می‌شود؛ زیرا با این فعال‌سازی عملکرد مغز در واکنش به دردهای ارسالی از عصب را تغییر می‌دهد. همین کارکرد هم باعث شده تا متادون به ساده‌ترین راه برای ترک اعتیاد از هروئین مشهور شود، اما متأسفانه این روند درمانی اصلاً ترک اعتیاد نیست؛ بلکه جایگزین کردن متادون با هروئین است به طوری که فرد معتاد به جای اعتیاد به هروئین به مصرف متادون وابسته می‌شود.

قرص ایکس اید گلدن لایف

از بحث اعتیاد که بگذریم گفتیم که متادون با تغییر عملکرد مغز در دریافت درد به‌عنوان مسکن ضد درد قوی با تجویز پزشک مصرف می‌شود و قاعدتاً باید از چنین دارویی انتظار عوارض جدی هم داشت. بیایید با هم نگاهی به عوارض مصرف متادون داشته باشیم تا در قسمت بعدی بتوانیم مفصل درباره تأثیر مصرف متادون در روابط و تمایلات جنسی صحبت کنیم.

عوارض مصرف متادون

متادون هم مانند تمام داروها و به‌خصوص مسکن‌های ضد درد اثرات و عوارضی دارد که ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. از جمله شایع‌ترین عوارض متادون باید به اختلال در سیستم تنفسی، اختلال در خواب، افزایش طپش قلب و تنگی مردمک چشم اشاره کرد. علاوه بر این بعد از مصرف دارو اگر دچار علائمی مانند:

دوبینی و تاری شدید دید
دپرشن و اضطراب
بی‌قراری و سرگیجه

شدید، حتماً با پزشکتان تماس گرفته مصرف دارو را قطع کنید.

تأثیر متادون در روابط جنسی چیست؟

برای بررسی تأثیر متادون در تمایلات جنسی مردان از دیدگاه علمی بهتر است به پژوهشی معتبر مراجعه کنیم که در سال 2015 انجام شد. در این پژوهش گروهی از مردان 26 تا 47 سال به‌عنوان جامعه نمونه انتخاب شدند تا تأثیر مصرف متادون در تمایلات جنسی آنها بررسی شود.

کپسول ماکاویت ام یوروویتال

بر اساس این پژوهش بعد از 6 ماه مصرف متادون ارگاسم و رسیدن به اوج لذت جنسی به طور قابل‌توجهی کاهش داشته و به‌صورت کلی میل و تمایل جنسی (sexual desire) این افراد هم دستخوش تغییر شده که در نهایت روی میزان رضایت آن‌‎ها از روابطشان تأثیر داشته است.

جالب است که بعد از این دوره درمانی و ترک مصرف متادون، رضایت این افراد از روابط جنسی‌شان دوباره به اوج برگشته و از میانگین 9.08 به 9.88 افزایش داشته است. بدون اینکه خیلی بحث را آماری و علمی کنیم باید بر اساس پژوهش‌های متعدد دانشگاهی که ما تنها یک نمونه از آن را آوردیم به این نتیجه برسیم که در شروع مصرف متادون اختلال در روابط جنسی دیده شده که این اختلال با دارودرمانی بعد از مصرف متادون مجدد کاهش داشته است.

بهترین زمان مصرف متادون

این آمار بر خلاف باور عموم مردم، نشان‌دهنده تأثیرات منفی متادون در سیستم ترشح هورمون‌های جنسی در دوران مصرف است که باعث تطبیق بدن با سیستم اندوکرین و نئواندوکرین می‌شود و در نهایت میزان رضایت فرد از روابطش را کاهش داده و سیستم ارگاسم را مختل می‌کند.

البته در بسیاری از مواقع حتی اگر متادون تمایلات جنسی را هم افزایش دهد که نمی‌توانیم به آن نگاه منطقی و علمی داشته باشیم، بر اساس این پژوهش و سایر پژوهش‌های مشابه تفاوت فاحشی در رسیدن به ارگاسم و اوج لذت جنسی قبل و بعد از مصرف متادون به چشم می‌خورد و در واقع افراد ارگاسم بهتر و باکیفیت‌تری را پیش از مصرف متادون تجربه می‌کردند. بر اساس پژوهشی دیگر در همین حوزه، از میان 101 بیمار 60% از افراد جامعه آماری بعد از مصرف متادون در رسیدن به اوج لذت جنسی دچار مشکل شدند که شاید این مسئله را بتوان همان اختلال در رضایت و تمایلات جنسی دنبال کرد. بر اساس این پژوهش:

  • اختلال در برقراری روابط جنسی
  • کاهش تمایلات جنسی
  • اختلال در رسیدن به ارگاسم

را می‌ توانیم از اصلی‌ترین عوارض مصرف متادون در میان مردان معرفی کنیم که بعد از پایان دوره درمانی و مصرف داروهای دیگر کامل برطرف شده و افراد توانستند دوباره ارگاسم و روابط جنسی پرشور را تجربه کنند.

دلیل مصرف متادون چیست؟

بعد از بررسی عوارض مصرف متادون بسیاری از افراد یک سؤال مهم از ما می‌پرسند و آن چرایی مصرف متادون است. آیا مردان تحت‌تأثیر فیلم‌های پورن به مصرف متادون روی می‌آورند یا آن را به اشتباه دارویی می‌دانند که در کیفیت روابطشان موثر است؟

مصرف متادون چگونه روی روابط جنسی تاثیر می گذارد؟

در این مورد هنوز پژوهش مطمئن انجام نشده تا ما بدانیم چرا و تحت‌تأثیر چه عاملی برخی از افراد متادون مصرف می‌کنند. در میان باور عامه مردم متأسفانه برخی متادون را دارویی می‌دانند در کیفیت روابط جنسی تأثیر مثبت دارد که ما در این مقاله با بررسی یافته‌های پژوهشی علمی آن را رد کردیم؛ ولی درباره دیگر فاکتورهای تأثیرگذار در شدت مصرف متادون میان مردم نیازمند پژوهشی دقیق و علمی هستیم تا ببینیم آیا به‌واسطه فیلم‌های پورن متادون مصرف می‎شود یا مصرف این دارو تحت وابستگی و اعتیاد افراد همچنان رایج است.

متادون، فریبی برای لذت جنسی

تا اینجا به طور علمی و بر اساس مقاله‌های معتبر علمی و با زبان آماری درباره تأثیرات منفی متادون در روابط جنسی صحبت کردیم و حالا می‌توانیم با اطمینان بگوییم که مصرف چنین دارو و داروهای مشابه هیچ تأثیر مثبتی در روند تمایلات جنسی ندارد و باعث افزایش قوای جنسی شما نمی‌شود؛ بلکه برعکس تأثیر منفی در رضایت شما از روابطتان دارد، در نتیجه بعد از شش ماه می‌تواند کیفیت رابطه و کیفیت ارگاسم را به شدت تحت‌تأثیر قرار دهد.

به این ترتیب اگر در روابط جنسی نیاز به مداخله دارویی را احساس کردید بهتر است به‌جای پرس‌وجو از دیگران با یک متخصص مشورت کرده و یا از داروخانه کمک بگیرید تا با مراجعه به پزشک و مصرف داروهایی که کمترین عوارض را دارد، رابطه بهتر و باکیفیت‌تری را تجربه کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد