خرید محصولات برند درموسیس

10 راه برای کاهش وزن که با آن روبه‌رو خواهید شد!

10 راه برای کاهش وزن که با آن روبه‌رو خواهید شد!

راه های کاهش وزن که برای حرکت در مسیر سلامتی به آن نیازمندید.

چاقی و اضافه وزن مثل همان دیوار هستند. نگذارید وزن شما مانعی سر راه رسیدن به آرزوهایتان باشد. تلاش کنید و از آن عبور کنید. ما در این راه سخت با شما خواهیم بود. برای شروع 10 راه برای کاهش وزن را به شما معرفی می‌کنیم.

افراد زیادی طی برهه‌ای از زندگی خود سعی بر کاهش وزن داشته‌اند؛ اما به دلیل سختی مسیر یا زمان‌بر بودن این هدف، از تلاش برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل دست کشیده‌اند. شناخت شما از «بهترین چربی سوزها» از بایدهای مسیر کاهش وزن است.

10 راه برای از دست دادن وزن

ممکن است راه‌های بسیاری رفته و بی‌نتیجه مانده باشید.

ممکن است راه‌هایی را به پیش گرفته و سلامتی خود را به خطر انداخته باشید.

اما این آخر راه نیست. ناامید نشوید!

با خواندن این مقاله انگیزه شروع دوباره و کاهش وزن سریع‌تر به روح شما دمیده می‌شود.

شروع همیشه سخت است. اما با اندکی صبر، همیشه اینطور نخواهد ماند.

صبر؛ کلید رسیدن به 10 راه برای کاهش وزن

جنا وُلف می‌گوید «شما وزن خود را یک روزه به دست نیاورده‌اید؛ پس یک روزه هم از دست نخواهید داد. صبور باشید».

با کمی صبر و حوصله، ما سریع‌ترین راه‌های کاهش وزن را به شما می‌گوییم تا بتوانید سریع‌تر به هدف خود برسید. تنها باید به خاطر داشته باشید که ثبات قدم و صبوری، مهم‌ترین اصل است.

همه افراد در کاهش وزن خود به یک اندازه موفق نیستند. برخی افراد خیلی راحت و برخی دیگر پس از تحمل سختی بسیار موفق به کاهش وزن می‌شوند.

این موضوع تا حدی به ژنتیک و فیزیولوژی بدن شما برمی‌گردد؛ اما بخشی از آن هم به راهکار انتخابی شما بستگی دارد.

لاغری

افراد گروه دوم گاهی برای کاهش وزن بیشتر به سراغ کاهش چشمگیر کالری مصرفی خود می‌روند بدون اینکه توجه داشته باشند این کار چه خطرات و مضرات بی‌شماری می‌تواند داشته باشد.

برای رسیدن به وزن ایده‌آل مهم‌ترین نکته اهمیت به سلامتی و انتخاب سالم‌ترین راه است.

امروز با لیست 10 راه برای از دست دادن وزن همراه باشید تا راه درست را به شما نشان دهیم.

1- رژیم غذایی بر پایه روزه

برخی متخصصان رژیم‌های بر پایه روزه را بسیار مفید می‌دانند. این نوع رژیم به چند صورت قابل اجرا است:

روزه اینتروال

یکی از روش‌هایی که در برخی اشخاص به خوبی جواب می‌دهد، روزه‌ اینتروال یا متناوب است.

این روند رژیمی به این صورت است که شما به طور معمول چند ساعت پیاپی هیچ غذایی نمی‌خورید. بعد از این زمان، یک وعده غذایی سالم میل می‌کنید. پس از غذا دوباره به همان مدت ساعت هیچ غذایی نمی‌خورید.

برای مثال شما ساعت 6 صبح صبحانه می‌خورید و بعد از آن به مدت 8 ساعت هیچ غذایی نمی‌خورید. بعد از 8 ساعت به سراغ ناهار خود می‌روید و پس از آن دوباره تا 8 ساعت هیچ وعده غذایی نباید بخورید.

کارکرد این روش به نوعی شرطی‌سازی بدن است. یعنی بدن درک می‌کند که تا 8 ساعت دیگر قرار نیست هیچ انرژی غذایی دریافت کند. پس مجبور می‌شود از چربی‌های بدن انرژی لازم برای سوخت‌وساز را به دست آورد.

شاید به نظر این روش سخت باشد، اما به مزیت‌های آن فکر کنید. در لیست 10 راه برای از دست دادن وزن، این روش بیشترین مزیت را برای افراد مبتلا به قند خون دارد. دلیل این موضوع افزایش حساسیت به انسولین با کمک این روش است.

رژیم غذایی بر پایه روزه

مزیت دوم تنوع غذایی است. با این روش به راحتی غذاهای متنوعی را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید. به این ترتیب دیگر از رژیم‌های غذایی یکنواخت و کسل‌کننده خلاص می‌شوید.

اگر تحمل گرسنگی سخت است، این زمان را کاهش دهید. اینکه از چند ساعت قبل و چند ساعت بعد از وعده غذایی خود هیچ غذایی نخورید، کاملاً دست خود شماست و با توجه به تحمل خود این زمان را مشخص کنید. تنها به خاطر داشته باشید هر زمانی را که انتخاب می‌کنید ثابت نگه دارید.

با این ‌وجود بهتر است این روش را به طور ثابت دنبال نکنید و تنها برای یک یا دو هفته انجام دهید. دلیل این امر وجود برخی شبهه‌ها نسبت به تاثیرگذاری این روش بر هورمون‌ها به ویژه در بانوان است.

روزه روزانه

در این نوع رژیم شما 5 روز در هفته را به طور طبیعی می‌گذرانید. اما 2 روز در هفته کالری مصرفی خود را به شدت کاهش می‌دهید. بهتر است بین این دو روز رژیمی 2/3 روز استراحت قرار بگیرد.

متخصصان پیشنهاد می‌کنند که طی روزهای رژیمی، بانوان حداکثر 500 کالری و آقایان حداکثر 600 کالری در روز مصرف کنند. همچنین بهتر است این میزان کالری بین دو وعده غذایی کوچک تقسیم بشود.

این نوع رژیم به صورت یک روز در میان هم قابل اجرا است.

حال چه روش‌های دیگری را استفاده کنیم؟

2- چرخه کربوهیدرات را به یاد داشته باشید

چرخه کربوهیدرات دومین گزینه از لیست 10 راه برای از دست دادن وزن است. حال به نظر شما منظور از چرخه کربوهیدرات چیست؟

چرخه کربوهیدرات به این معنی است که میزان کربوهیدرات مورد نیاز بدنتان را در روزهایی که ورزش سنگین انجام می‌دهید به طور کامل بخورید. از سوی دیگر در روزهایی که تمرین نمی‌کنید یا تمرین هوازی سبک دارید، مصرف خود را به نصف میزان کربوهیدرات مورد نیاز بدنتان کاهش دهید.

به طور دقیق‌تر شما کربوهیدرات مورد نیاز بدنتان را روزی مصرف می‌کنید که بدن بیشتر به آن نیاز دارد.

پودر کربو 100% مگنوم

فایده این کار چیست؟

    • سرعت ذخیره چربی در بدن کند می‌شود؛
    • بدن گلیکوژن لازم برای عضلات را حفظ می‌کند؛
    • با کاهش ناگهانی متابولیسم ناشی از کاهش کالری مصرفی مبارزه می‌شود.

این روند اغلب به این صورت است که شما 2 روز در هفته غذاهایی با کربوهیدرات بالا مصرف می‌کنید. 2 روز دیگر مصرف کربوهیدرات شما در حد متعادل است و 3 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات خود را به حداقل می‌رسانید.

اما مصرف 100% کربوهیدرات مورد نیاز بدن با کمک مواد غذایی سخت است و شاید باعث یکنواختی در غذای شما شود. به همین منظور پروتئین وی (آب پنیر) جایگزین مناسبی است. با این کار از مزیت‌های زیر بهره می‌برید:

    • فیبر موجود در پروتئین وی شما را سیر نگه می‌دارد؛
    • هنگام هوس برای خوردن و گرسنگی، کربوهیدرات بدن سوزانده نمی‌شود.

تا اینجا دو مورد از لیست 10 راه برای از دست دادن وزن را با هم مرور کردیم. همانطور که می‌بینید این تکنیک‌ها بسیار ساده هستند. حال به سراغ باقی لیست برویم.

3- تکنیک دراپ ست را از قلم نندازید

تکنیک دراپ ست که برخی آن را با نام ست‌های نزولی هم می‌شناسند، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش متابولیسم بدن است. افزایش متابولیسم برابر است با افزایش کالری‌سوزی و در نتیجه کاهش وزن سریع‌تر.

حال تکنیک دراپ ست به چه صورت است؟

در این روش شما هر حرکت را دو ست پشت سر هم و بدون وقفه انجام می‌دهید. ست اول با وزنه‌های سنگین و ست دوم بدون وزنه است.

این دو ست بدون هیچ وقفه‌ای باید انجام شوند و تا آنجایی ادامه یابند که عضلات شما درد گرفته و دیگر توان ادامه این روند را نداشته باشید. با اجرای صحیح دراپ ست سوخت و ساز بدن پس از اتمام تمرین به دلیل فشار و شدت بالا افزایش می‌یابد.

10 راه برای از دست دادن وزن

تکنیک دراپ ست شما را محدود نمی‌کند. پس بدن با تمام قوا و توان خود به ورزش و کالری سوزی می‌پردازید. پس از دراپ ست بدن نیاز دارد فیبر از دست رفته عضلات را بازگرداند. به این ترتیب تمامی ویتامین‌ها و مواد مغذی مصرفی شما بعد از تمرین جذب عضلات می‌شود.

با جذب بیشتر مواد مغذی رشد عضله بیشتر می‌شود. رشد بیشتر عضله به نوبه خود انرژی لازم برای تمرینات سنگین در آینده را تامین می‌کند. این چرخه باعث افزایش انرژی، تمرینات بیشتر و در نهایت کالری سوزی بیشتر می‌شود.

پیشنهاد ما این است که این تمرین را به طور ثابت انجام ندهید. انجام تمرینات و تکنیک‌های تکراری به طور مداوم، در مرحله اول برای شما کسل کننده خواهد بود و در مرحله دوم باعث ایجاد عادت و کاهش اثربخشی آنها در بدن شما می‌شود.

4- بیخیال وعده‌های غذایی حساب شده شوید!

برخی افراد عادت دارند تا کالری مصرفی روزانه خود را بشمارند و به میزان خاصی کالری دریافتی مصرف کنند.

شاید برای شما یا اطرافیانتان هم پیش آمده باشد که قبل از خوردن غذا به سراغ اپلیکیشن‌های کالری شمار بروید و ببینید نسبت به ورزش آن روز خود مجاز به خوردن چقدر کالری هستید.

اما تا به حال فکر کرده‌اید این کار چقدر استرس‌آور است؟ هرچه استرس شما کمتر باشد، راحت‌تر به رژیم غذایی سالم خود می‌چسبید و با انگیزه بهتر و بیشتری به آن پایبند خواهید ماند. استرس پایبندی به عادات غذایی سالم را سخت و گاه تضعیف می‌کند.

از سوی دیگر استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می‌شود. این هورمون یکی از عوامل چاقی است. بنابراین با شمردن کالری نه تنها روند لاغری شما کند می‌شود، بلکه گاه برعکس نیز عمل می‌کند.

شما نیازی به شمردن کالری ندارید. در عوض به خوردن غذاهای سالم عادت کنید. مواد غذایی با کالری منفی را جایگزین مواد غذایی پرکالری کنید. برای مثال هویج 20 کالری دارد، اما شما 40 کالری برای جویدن آن لازم دارید.

این قبیل مواد غذایی را در وعده‌ها و حتی میان‌وعده‌های خود قرار دهید. غذاهای سالم و بدون روغن و شکر مصرف کنید و دیگر نیازی به شمردن کالری ندارید.

چیت دی

نکته مهم قرار دادن چیت دی یا همان روز تقلب در برنامه غذایی شماست. یک روز در هفته خود را آزاد بگذارید. غذای مورد علاقه خود را بخورید و از آن لذت ببرید.

اما قوانین روز تقلب را فراموش نکنید. هرگز در این روز افراط نکنید تا بعدا پشیمان نشوید. بهتر است هر هفته یکی از غذاهای مورد علاقه خود را بخورید. سعی کنید غذای مورد علاقه خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که مواد لازم برای بدن شما را تامین کند.

5- مکمل‌های غذایی و ال کارنیتین در لیست 10 راه برای از دست دادن وزن

در کنار ورزش و رژیم غذایی خود نیاز است تا برخی مکمل‌های غذایی-ورزشی را مصرف کنید.

پیش‌تر به پروتئین وی اشاره کردیم. حال نوبت به بمب کالری‌سوزی یعنی ال کارنیتین است.

اگر شما گیاهخوار هستید یا به اندازه کافی کارنیتین از طریق گوشت جذب نمی‌کنید، ال کارنیتین را در برنامه خود جای دهید. با ال کارنیتین چربی‌سوزی بهتر و سریع‌تری خواهید داشت.

با مصرف ال کارنیتین، چربی‌های ذخیره شده در بافت‌ها و عضله‌ها شکسته می‌شوند. سپس این چربی‌ها برای سوزانده شدن به میتوکندری می‌روند. میتوکندری چربی‌ها را سوزانده و به انرژی تبدیل می‌کند.

چند مدل ال کارنتین

مشاهده تمامی برند ال کارنتین

طی این فرایند ابتدا چربی‌های بدن شما تجزیه می‌شوند و از بین می‌روند. سپس انرژی شما برای انجام تمرینات ورزشی به خصوص تمرینات هوازی بیشتر می‌شود. انرژی بیشتر باعث عملکرد ورزشی بهتر و عملکرد ورزشی بهتر باعث دستیابی به نتایج ایده‌آل‌تر می‌شود.

ال کارنیتین به صورت‌های مختلفی وجود دارد. اما بهترین نوع ال کارنیتین برای تقویت عملکرد ورزشی، افزایش کالری سوزی و لاغری ال کارنیتین ال تارترات است.

یکی از مؤثرترین روش‌های مصرف ال کارنیتین، ترکیب آن با مکمل چربی‌سوز B4 است. این ترکیب با افزایش تمرکز و سطح انرژی باعث کالری‌سوزی بیشتر می‌شود.

پیشنهاد ما:  اگر کاهش وزن دغدغه‌ی شماست لازم است از تاثیر مکمل ال کارنتین بر لاغری بخوانید!

ترکیب دیگری که به افزایش کالری‌سوزی شما کمک می‌کند، مصرف چای سبز یا قهوه در کنار ال کارنیتین است. این دو نوشیدنی باعث افزایش جریان خون و در نتیجه افزایش انرژی لازم برای ورزش و چربی‌سوزی بهتر می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ال کارنیتین به مقاله ال کارنیتین چیست مراجعه کنید. در این مقاله هر آنچه را که لازم است درمورد ال کارنیتین بدانید، خواهید آموخت.

6- سوپر ست‌های ترکیبی؛ راهکاری ایده‌آل برای لاغری

سوپر ست تمرینی پرفشار با تاثیرگذاری بیشتر است. سوپر ست ترکیبی به این صورت است که دو تمرین اصلی را پشت سر هم بدون وقفه انجام می‌دهید.

برای مثال اگر برنامه تمرینی شما فعالیت کل بدن است، دو حرکت اسکوات و پرس سینه نیمکت را به صورت سوپر ست ترکیبی انجام دهید. اگر برنامه شما یک بخش بدن در هر روز است، ترکیب تمرینات عضلات چهار سر ران (مثل حرکت جلو پا دستگاه) و عضلات پشتی و همسترینگ (مثل حرکت پشت پا دستگاه یا ددلیفت) سوپرست خوبی می‌شود.

سوپر ست‌های ترکیبی

در هفته‌های اول که تمرینات شما سبک‌تر هستند، بین هر سوپر ست 1 تا 3 دقیقه استراحت کنید. اما پس از چند هفته، با سنگین‌تر شدن تمرینات شما، استراحت بین هر سوپر ست را به 3 تا 4 دقیقه افزایش دهید.

حتما دقت داشته باشید که در روزهایی که تمرینات سوپر ست دارید، تمامی عضلات درگیر را پیش از شروع تمرین گرم و پس از تمرین سرد کنید. به این ترتیب از گرفتگی و اسپاسم عضلات جلوگیری و خون رسانی بهتر انجام می‌شود.

سوپر ست ترکیبی، کالری‌سوزی شما را در حین تمرین و بعد از آن افزایش می‌دهد. پس این راهکار یکی از مؤثرترین راه‌ها در لیست 10 راه برای از دست دادن وزن است.

7- حفظ تعادل انرژی، امری ضروری!

برای چربی‌سوزی باید کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید. منظور از کمتر خوردن حذف وعده‌های غذایی نیست، بلکه بدین منظور است که کالری مصرفی شما باید کمتر از کالری سوزانده شده با ورزش باشد. برای این کار نیاز به سه تغییر مهم دارید؛ افزایش فعالیت خود، کاهش کالری مصرفی و تغییر رژیم غذایی.

راحت‌ترین راه برای حفظ این تعادل تمرینات هوازی است. تردمیل، دوچرخه و طناب از بهترین تمرینات هوازی هستند. پیش از شروع تمرین گرم کردن خود را به مدت نیم ساعت با تمرینات هوازی آغاز کنید.

بعد از تمرینات هوازی به سراغ تمرینات استقامتی بروید. اما در زمان استراحت هر تمرین استقامتی به مدت 1 تا 2 دقیقه یک تمرین هوازی را انجام دهید. برای مثال تمرینات روی استِپ یا دویدن یا طناب زدن بین ست‌های استقامتی تاثیر به‌سزایی خواهند داشت.

طناب زدن

نکته‌ حائز اهمیت در اینجا این است که تمرینات هوازی نباید حتماً پشت سر هم و بدون وقفه انجام شوند. حتی با انجام آن‌ها بین هر ست از تمرین مقاومتی، شما ورزش هوازی انجام می‌دهید.

لیست 10 راه برای از دست دادن وزن رو به اتمام است، اما پیشنهاد می کنیم راهکارهای بی نظیر پیش رو را از دست ندهید!

8- مصرف منظم اُمگا را فراموش نکنید

مصرف اُمگا به تنهایی تاثیر آن چنانی بر کاهش وزن ندارد. اما ترکیب آن با مکمل اسید لینولئیك مزدوج (CLA) فواید زیادی به دنبال دارد. ترکیب اُمگا 3/6/9 با این اسیدهای مزدوج یکی از بهترین راه‌ها برای لاغری است.

اُمگا علاوه بر تاثیرات لاغری، برای سلامتی کلی بدن نیز بسیار مهم است. به طوری که برخی پزشکان مصرف منظم آن را برای تقویت بدن توصیه می‌کنند.

علاوه بر مصرف قرص‌های اُمگا3، مصرف مواد غذایی حاوی آن نیز حائز اهمیت است. برخی دانه‌ها همچون دانه چیا و لوبیا، مواد غذایی همچون ماهی و دیگر غذاهای دریایی به ویژه ماهی‌های آب سرد مثل سالمون، تن و ساردین منابعی غنی از اُمگا هستند.

چند مدل امگا3

هرگز فراموش نکنید که برای رسیدن به لاغری باید صبر داشته باشید. کاهش بیش از حد وزن طی زمان کوتاه علاوه بر عواقب جبران ناپذیر بر سلامت کلی شما، باعث افتادگی پوست، ریزش مو و سیاهی و گودی زیر چشم می‌شود.

هنگامی که شما با ورزش و صبر و به طور اصولی وزن خود را کاهش دهید، دوام آن همیشگی خواهد بود. اما کاهش ناگهانی وزن به همان سرعتی که رفته، باز می‌گردد. پس فریب تبلیغات ماهواره‌ای و قرص‌های لاغری را نخورید.

9- تناسب اندام خود را حفظ کنید

نهمین مورد از لیست 10 راه برای از دست دادن وزن، حفظ تناسب اندام است. به مرور که به هدف خود نزدیک‌تر می‌شوید، روحیه و انگیزه شما کاسته می‌شود. شاید سعی کنید گاهی بیخیال باشگاه یا بعضی تمرینات سخت یا تعداد تکرارهای بالا بشوید.

دلیل این موضوع خیلی ساده است. شما برای مدت‌ها غذای کم خورده‌اید و احساس سیری کامل را تجربه نکردید.

از طرف دیگر خوردن غذاهای سالم بعد از یک زندگی با غذاهای ناسالم کمی سخت است. ماه‌ها سمت فست فود نرفته‌اید و اگر در روزهای تقلب غذاهای رستورانی و فست فود خورده باشید، با خیال راحت و بدون عذاب وجدان نبوده است.

تقلب غذاهای رستورانی و فست فود

مهم‌تر از این‌ها شما وزن خود را از دست داده‌اید و زیبایی اندام خود را به دست آورده‌اید. همه این مسائل باعث سستی شما می‌شوند. اما سعی کنید به این سستی، تنبلی و بی‌انگیزگی بها ندهید. بجای آن تناسب اندام خود را از دست ندهید. تلاش کنید تا به فرمی زیبا و ایده‌آل برسید و آن را برای همیشه حفظ کنید.

برای نتیجه بهتر تمرین هر گروه عضلات در هر روز تمرینی انتخاب خوبی خواهد بود. اگر برای لاغری هر روز کل بدن را تمرین داده‌اید، اکنون در هر روز فقط بر یک گروه عضله تمرکز کنید. برای مثال شنبه‌ها را به روز پا اختصاص دهید. با جداسازی تمرینات گروه عضلانی، تاثیر ورزش بر عضلات شما بیشتر می‌شود. اما دقت داشته باشید که در این حالت خستگی و فشار بر عضلات نیز بیشتر خواهد شد.

پس برای تاثیرگذاری بهتر، دو روز پشت سر هم یک گروه عضلانی را تمرین ندهید. اجازه دهید عضلاتی که تمرین کرده‌اند برای 48 تا 72 ساعت استراحت کنند و انرژی خود را بازیابند. با ریکاوری درست، عضله به بهترین نحو شکل می‌گیرد و به فرم بدنی ایده‌آل دست می‌یابید.

10- یک روز را بدون ورزش سپری کنید!

آخرین مورد در لیست 10 راه برای از دست دادن وزن، یک روز بدون ورزش است!

شاید فکر کنید پیچاندن ورزش یک اشتباه است. اما همیشه اینطور نیست! به بدن خود گوش دهید. بدن شما نیاز به استراحت دارد. شاید درد و ناراحتی را بارها حس کرده باشید اما با تصور قرار گرفتن در مسیر درست به آن توجهی نکرده باشید. اما این اشتباه است. یک روز ورزش نکنید و بگذارید بدنتان نفسی بکشد. بدن نیاز دارد تا استراحت کند و انرژی خود را بازگرداند.

مهم نیست هدف شما لاغری، تناسب اندام، افزایش حجم یا عضلات کات باشد؛ استراحت کافی برای بدن بخشی حیاتی و جدایی‌ناپذیر از برنامه شما است. برای دستیابی نتیجه بهتر بدن نیاز به ریکاوری و بازگردانی انرژی دارد.

وقتی احساس خوبی ندارید، وقتی خسته و ناراحت هستید، وقتی بخاطر درد قادر به انجام درست تمرینات نیستید، ورزش هیچ تاثیری جز خستگی روی شما نخواهد داشت.

تمرینات یوگا و حتی تمرینات کششی ساده

خستگی علاوه بر فشار مضاعف بر بدن، روحیه شما را نیز تضعیف می‌کند. همچنین این موارد همگی بر کیفیت خواب شما تاثیر می‌گذارند.

یک روز را در خانه به استراحت بپردازید. نوشیدن آب و خوردن سبزیجات و میوه‌های تازه در این روز از اهمیت بالایی برخوردار است. تمرینات یوگا و حتی تمرینات کششی ساده به ریکاوری بهتر و بازیابی قدرت و انرژی عضلات کمک می‌کنند.

پس به بدن خود با فشار مضاعف آسیب نزنید. یک روز را بدون ورزش سپری کنید و روز بعد با انرژی بیشتر و روحیه بهتر و با بدنی پرانرژی و آماده به ورزش برگردید.

برگرفته از مقاله معتبر Muscleand fitness

سلامتی پیست خوشحالی است

ما در این مقاله سعی کردیم تا مسیری برای دستیابی سریع‌تر و آسان‌تر به لاغری و تناسب اندام نشان دهیم. با رعایت رژیم غذایی خوب، مصرف مکمل‌های غذایی مناسب، انتخاب متد ورزشی درست و استراحت کافی به وزن مد نظر خود خواهید رسید. این نکته را همیشه و در هر کجا به یاد داشته باشید که سلامتی بخشی مهم برای رسیدن به هدف است. سلامتی شما زمین بازی شماست. تا زمانی‌که از سلامت کامل بهره نبرده باشید، تناسب اندام لذتی برای شما به ارمغان نخواهد آورد.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد