خرید محصولات برند درموسیس

با انواع دهانشویه و راهنمای خرید دهانشویه مناسب همراه شوید!

با انواع دهانشویه و راهنمای خرید دهانشویه مناسب همراه شوید!

انواع دهانشوییه و راهنمای خرید دهانشویه مناسب

انتخاب درست یک دهان‌شویه از بین طیف وسیعی از دهان‌شویه‌ها نوشتن مقاله‌ای با عنوان انواع دهانشویه و راهنمای خرید دهانشویه مناسب را کاملاً توجیه می‌کند. یک شخص برای انتخاب و خرید دهان‌شویه‌ی مناسب خود بدون اطلاع از دستورالعمل‌هایی که در این مقاله آمده سردر گم شده یا محصول نامناسبی تهیه می‌کند.

انتخاب دهان‌شویه‌ی مناسب به‌اندازه‌ی انتخاب درست از بین انواع مسواک اهمیت دارد. برای آگاهی از نحوه‌ی انتخاب بهترین دهانشویه برای هر فرد با شرایط خاص با این مقاله از وبلاگ داروخانه روشا همراه شوید.

انواع دهانشویه

دهانشویه چیست و چه فایده‌ای دارد؟

یک تحقیق انجام شده در انگلستان بیانگر این است که بزرگ‌سالان جوان بیشترین مصرف کنندگان انواع دهان‌شویه هستند؛ ولی واقعیت این است که برای حفظ سلامتی دهان و دندان استفاده از دهان‌شویه برای تمام افراد از کودکان تا افراد مسن، ضروری است. هر شخصی در هر بازه‌ی سنی می‌تواند در انتخاب دهان‌شویه‌ی مناسب دچار تردید و بلاتکلیفی شود چون گزینه‌های بسیار زیادی از انواع دهان‌شویه وجود دارد. شما برای انتخاب دهان‌شویه‌ی مناسب خود باید به این روش عمل کنید.

انواع دهانشویه

در یک تقسیم‌بندی پایه‌ای، تمامی دهان‌شویه‌ها را می‌توان به سه گروه تقسیم کرد:

    1. دهان‌شویه‌های ضدعفونی کننده
    2. دهان‌شویه‌های ضد پلاک
    3. دهان‌شویه‌های پیشگیری کننده

انواع دهانشویه های کاپیتانو

با این حال نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که اکثر انواع دهان‌شویه‌ها از نظر خواص با یکدیگر هم‌پوشانی دارند ولی در زمینه‌ی چند اثر خاص با یکدیگر متفاوت‌اند.

نوع دیگری از تقسیم‌بندی انواع دهان‌شویه‌ها چنین است:

    • دهان‌شویه‌های بهداشتی- آرایشی
    • دهان‌شویه ‌های درمانی
    • دهان‌شویه ‌های فلوراید
    • دهان‌شویه های کلرهگزیدین
    • دهان‌شویه‌ها با بیس روغنی.

انواع دهانشویه و راهنمای خرید دهانشویه مناسب – دهان‌شویه‌های ضدعفونی کننده

دهان‌شویه‌های حاوی «کلرهگزیدین» با غلظت 0.2 درصد، یکی از رایج‌ترین ضدعفونی‌کننده‌های توصیه شده در مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان است. اصولاً استاندارد اصلی دهان‌شویه‌ها همین نوع دهان‌شویه است. این دهان‌شویه می‌تواند انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین ببرد.

کلرهگزیدین

موارد مصرف دهان‌شویه‌های ضدعفونی کننده

    • قبل یا بعد از عمل جراحی دهان و دندان
    • زمانی که مسواک زدن مشکل است
    • از بین بردن باکتری‌های دهان و دندان وقتی که روش‌های دیگر، قابل انجام نیست.

دهان‌شویه‌های ضد پلاک

پلاکِ دندان نوعی بیوفیلم (زیستْ لایه) است که از باکتری‌های کلونیزه تشکیل شده است. کلونیزاسیون به معنای وجود میکرب‌ها و باکتری‌هایی در بدن است که موقتاً بدن را بیمار نمی‌کنند. به بیان ساده‌تر، پلاک دندان لایه‌ای نازک از میلیون‌ها باکتری است که به دندان‌ها می‌چسبد.

دهان‌شویه‌های ضد پلاک شامل انواع مختلفی از مواد فعال هستند:

    • ضد میکروب‌ها مثل «کلرید ستیل پیریدینیوم»
    • ضد چسبیدن باکتری‌ها به سطوح دندان مثل «آمین الکل دلموپینول هیدروکلراید»

لرید ستیل پیریدینیوم

دهان‌شویه‌های پیشگیری کننده

مهم‌ترین عنصر به کار رفته در دهان‌شویه‌های پیشگیری کننده، عنصر «فلوراید» است که نقش بسیار مهمی در جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها دارد و حتی می‌تواند پوسیدگی‌های اولیه‌ی دندان را ترمیم کند. در اکثر موارد چنین دهن‌شویه‌ای برای بیماران بالای هشت سال که در معرض خطر پوسیدگی دندان باشند تجویز می‌شود.

هر سه طیف دهان‌شویه‌های بالا خود شامل انواع دهان‌شویه‌هایی با استفاده‌های تخصصی‌ترند که در ادامه‌ی مقاله برای هر یک از موارد مصرف آن‌ها چند نمونه از بهترین دهان‌شویه‌های موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم.

دهانشویه دندان‌های حساس

تقویت مینای دندان و بی‌حس شدن بخش انتهایی عصب دندان ازجمله اصلی‌ترین تأثیرات طیف دهان‌شویه‌های مخصوص دندان‌های حساس است.

دهانشویه سفیدکننده دندان حساس کاپیتانو

دهانشویه سفیدکننده دندان حساس کاپیتانو

دهانشویه لثه حساس زنون

وجود «سدیم فلوراید» و «آلانتوئین» در دهان‌شویه زنون باعث رفع لکه‌های دندان، سفیدکنندگی و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. آلانتوئین عصاره‌ی گیاهی به نام «کامفری» است که اثر بسیار مثبتی بر روی پوست و بافت بدن انسان می‌گذارد. آلانتوئین مرطوب ساز و زداینده‌ی سلول‌های مرده از روی بافت‌ها و نسوج بدن است. این عنصر از تغییر رنگ دندان‌ها جلوگیری کرده و التهاب دهانی در لثه و دندان را کاهش می‌دهد.

دهانشویه لثه حساس زنون

از طرف دیگر سدیم فلوراید موجود در این دهان‌شویه تأثیرات زیر را دارد:

    • در رفع پلاک‌های دندان مؤثر است
    • باکتری‌ها را از بین برده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

دهانشویه دندان‌های حساس میسویک

دهانشویه دندان های حساس میسویک

علاوه بر موارد فوق، عصاره‌ی بابونه یک تسکین‌دهنده‌ی قدیمی و بسیار مؤثر دندان درد است و اگر گاه‌گداری با درد دندان دست به گریبان هستید از این دهان‌شویه حتماً استفاده کنید. گیاه مسواک، دیگر عنصر گیاهی موجود در این دهان‌شویه است. عصاره‌ی گیاه مسواک یک ضدپوسیدگی قوی برای دندان محسوب می‌شود. هم‌چنین عصاره‌ی نعناع طراوت خاصی به دهان و نفس‌ می‌بخشد؛ مجموع این ترکیبات، لایه‌ای ضد حساسیت را بر روی دندان‌های فرد به وجود می‌آورد.

انواع دهانشویه و راهنمای خرید دهانشویه مناسب – دهانشویه ضد پلاک و جرم

پلاک دندان (Dental Plaque) عبارت از میلیون‌ها باکتری است که به شکل لایه‌ای تقریباً زرد یا تیره‌رنگ به سطح دندان می‌چسبد. با این که دهان‌شویه‌ها ویژگی‌های مشترکی دارند ولی گروهی از دهان‌شویه‌ها با تمرکز بر روی از بین بردن پلاک‌های دندان ساخته می‌شوند که در ادامه، چند نمونه از بهترین دهانشویه‌های ضد پلاک و جرم را معرفی می‌کنیم.

انواع دهانشویه

معرفی بهترین دهانشویه های ایرانی و خارجی

حال که با اهمیت مصرف دهانشویه‌ها آشنا شدید بسیار کاربردی خواهد بود که در این بخش تعدادی از پرطرفدارترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

دهانشویه ضد پلاک ایروکس

اگر به دنبال یک دهان‌شویه‌ی فاقد الکل که شما را از آسیب پلاک دندان بدون خشک شدن دهان و با قیمت بسیار مقرون به‌صرفه حفظ کند، می‌گردید دهانشویه ضد پلاک ایروکس را که برندی ایرانی است انتخاب کنید. وجود الکل در دهانشویه هرچند باعث جذب سریع‌تر آن می‌شود ولی مشکل خشکی دهان را به دنبال دارد.

از خواص دهانشویه ضد پلاک ایروکس می‌توان به این موارد نیز اشاره کرد:

    • ترمیم زخم‌های لثه به خاطر داشتن «آلانتوئین»
    • جلوگیری از پوسیدگی دندان به دلیل وجود سدیم فلوراید
    • خواص ضد باکتری و سالم نگاه داشتن لثه‌ها به علت داشتن «آلوئه‌ورا»
    • برطرف کننده‌ی عفونت دهان به خاطر دارا بودن «ستیل پریدینیوم»
    • خوشبوکنندگی دهان.

دهانشویه ضد پلاک ایروکس

دهانشویه پاک کننده پلاک و جرم دندان ایرشا

این محصولی بسیار کاربردی از برندی ایرانی است که عمده‌ی تمرکز آن بر از بین بردن رسوب‌ها و بخشیدن سفیدی طبیعی به دندان‌ها است.

دهانشویه پاک کننده پلاک و جرم دندان ایرشا دارای الکل است و به همین دلیل قدرت ضدعفونی و جذب آن بسیار زیاد بوده و از عفونت‌های دهان جلوگیری می‌کند. یک رژیم غذایی قلیایی (مصرف سبزی‌ها به مقدار زیاد) سطح PH دهان را میزان نگاه می‌دارد؛ در غیر این صورت این تعادل برهم می‌خورد و منجر به بروز انواع آسیب‌های دهان و دندان می‌شود.

دهانشویه پاک کننده پلاک و جرم دندان ایرشا

دهانشویه آنتی پلاک میسویک

مصرف مداوم دخانیات یا نوشیدنی‌هایی مانند قهوه به‌مرور زمان، لکه‌هایی بر روی دندان‌ها ایجاد می‌کند که با ترکیبات موجود در دهانشویه آنتی پلاک میسویک برطرف می‌شود؛ مهم‌ترین علت این توانایی، وجود آلانتوئین در این دهان‌شویه است. همچنین «بتائین» موجود در این دهان‌شویه‌ی پرکاربرد ایرانی، تسکین دهنده است و لثه‌ها و مینای دندان را تقویت می‌کند.

انواع دهانشویه

دهانشویه های گیاهی

برخی افراد، مایل به استفاده از دهان‌شویه‌های شیمیایی نیستند و حتی گاه خود در خانه اقدام به تهیه‌ی دهان‌شویه‌های طبیعی می‌کنند. دهان‌شویه‌های طبیعی نیز تأثیر ضد باکتری و تسکین دهنده دارند و می‌توان از آن‌ها به‌خوبی استفاده کرد. یکی از اشتباهات تقریباً رایج در مورد استفاده از دهانشویه‌های طبیعی این است که استفاده‌ی زیاد از آن را مضر نمی‌دانند در حالی که حتی استفاده‌ی بیش از حد از دهان‌شویه‌های طبیعی نیز درست نیست و ممکن است مضراتی به همراه داشته باشد. در ادامه، چند مورد از پرکاربردترین و محبوب‌ترین دهان‌شویه‌های گیاهی را معرفی می‌کنیم.

دهانشویه هالیتا وی_وان

میکرو ارگانیسم‌های فرصت طلبی وجود دارند که بر اثر شرایط بد بهداشتی در دهان تکثیر شده و به‌نوعی ایجاد فلور میکربیِ دهان می‌کنند. دهان‌شویه‌ی هالیتا وی_وان، فلور میکربی دهان را کاهش داده از کاهش جریان بزاق پیشگیری کرده و مانع از رشد انواع باکتری‌ها بخصوص باکتری‌های ایجاد کننده‌ی بوی نامطبوع دهان می‌شود.

این دهان‌شویه بدون الکل است و در دهان ایجاد سوزش نمی‌کند. هم‌چنین این دهانشویه ایرانی چه برای افراد عادی و چه برای اشخاصی که از دندان‌های مصنوعی استفاده می‌کنند برای حفظ بهداشت دهان و دندان بسیار مناسب است.

دهانشویه های وی وان

دهانشویه گیاهی وی_وان

این دهان‌شویه‌ی فوق‌العاده‌ی گیاهی از بیماری‌های زیر پیشگیری کرده و در بهبود آن‌ها نیز نقش مؤثری ایفا می‌کند.

    1. کاهش عوارض مرتبط با صدمه به آستروما: آستروما نوعی بافت است که سایر اندام را در کنار هم نگه می‌دارد. شکل و قدرت بافت‌ها از آستروما تأثیر می‌گیرد، افرای که داری دندان مصنوعی هستند از این نظر بیشتر آسیب پذیرند و این دهان‌شویه می‌تواند کمک بسیار مؤثری به این افراد کند.
    2. درمان بیماری پریودنتال: بیماری پریودنتال نوعی عفونت باکتریایی درمان نشده‌ی لثه است که استفاده از این دهانشویه در رفع آن بسیار مؤثر خواهد بود.
    3. درمان کاندیازیس دهانی: «کاندیازیس دهانی» (candidiasis) یا به عبارت ساده‌تر بیماری «برفک» در حقیقت می‌تواند نوعی عفونت باکتریایی و یا نوعی عفونت مخمر دهانی باشد. این دهان‌شویه در برطرف کردن برفک دهان، بسیار مؤثر عمل می‌کند.
    4. کمک به درمان بیماری دنچراستوماتیت: بیماری دنچراستوماتیت، همان بیماری تحلیل رفتن استخوان فک است که منجر به از دست دادن دندان‌ها می‌شود.

دهانشویه گیاهی وی وان

انواع دهانشویه و راهنمای خرید دهانشویه مناسب – دهانشویه کامل

دهانشویه کامل (بدون الکل) ایرشا

دهانشویه کامل بدون الکل ایرشا دهانشویه مشهور ایرانی ضمن حفظ محیط قلیایی دهان (PH متناسب با محیط دهان) با بهره گیری از CPC و TSPP POLOXAMER و ZnCl2 خاصیت «آنتی باکتریال»، ضد جرم و ضد پلاک دارد. فلوراید موجود در این دهان‌شویه باعث‌ترمیم پوسیدگی و تقویت مینای دندان می‌شود. این دهان‌شویه‌ی بدون الکل، خوشبوکننده و ضدعفونی کننده‌ی دهان است و باعث خشک شدن دهان پس از استفاده نمی‌شود. برگرفته از  pharmaceutical-journal

دهانشویه ایرشا

دهانشویه کامل ایروکس

برند ایرانی ایروکس با این محصول به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد ضمن حفظ بهداشت عمومی دهان و دندان از هرگونه شکل‌گیری جرم و پلاک در امان مانده و از حساسیت‌های شایع دهان و دندان محفوظ بمانند. خاصیت سفید و خوشبوکنندگی دهان از دیگر ویژگی‌های دهان‌شویه‌ کامل ایروکس است. این دهان‌شویه حاوی فلوراید است و مینای دندان‌ها را محکم‌تر می‌کند. طعم این دهان‌شویه کمی تندتر از انواع دیگر است.

دهانشویه کامل بدون الکل وی-وان

تمرکز این محصول از برند ایرانی وی وان بر روی پیشگیری و درمان التهاب لثه و کمک به تقویت مینای دندان از طریق فراهم کردن شرایط جذب بیشتر کلسیم به دندان است.

دهانشویه کامل بدون الکل وی-وان

فلوراید موجود در آن به تقویت و پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها کمک می‌کند. این دهان‌شویه به‌شدت جلوی بیماری‌های پریودنتال (عفونت‌های لثه) را هم می‌گیرد. مصرف این دهان‌شویه برای دارندگان کمپوزیت و رزین دندان هیچ عوارضی ندارد و موجب سایش آن‌ها نمی‌شود. عصاره‌ی نعناعِ موجود در دهانشویه کامل بدون الکل وی_وان، دهانی خوشبو و حسی مطبوع به استفاده‌کننده‌ی آن می‌بخشد.

انواع دهانشویه و راهنمای خرید دهانشویه مناسب- دهانشویه کودک

آیا غذایی که کودک می‌خورد همان غذایی است که افراد بزرگ‌سال می‌خورند؟!

دهانشویه کودک

بدیهی است که در موارد زیادی این دو نوع غذا باهم تفاوت دارند؛ به همین ترتیب مراقبت از دهان و دندان کودک نیز ویژگی‌های خاص خود را دارد که باید حتماً به آن توجه داشت. دقت کنید که حتی مراقبت نکردن درست از دندان‌های شیری کودک در نهایت، باعث رشد ناهمگون و معیوب دندان‌های اصلی خواهد شد؛ پس باید از همان ابتدا به بهداشت دهان و دندان کودکان اهمیت کافی قائل شد. در ادامه، چند محصول از بهترین و پرکاربردترین دهان‌شویه‌های کودکان را معرفی می‌کنیم.

دهانشویه کودک ایرشا

استفاده از جوهر نعناع (منتول) در دهان‌شویه کودک ایرشا علاوه بر تأثیر در طعم دهان‌شویه، اثر ضد درد دارد و فلوراید موجود در آن باعث استحکام هرچه بیشتر مینای دندان می‌شود. طعم یک دهان شویه برای کودکان اهمیت مضاعف دارد و این دهان شویه با طعم‌دهنده‌ی دلپذیری مثل طعم توت فرنگی تهیه شده است تا کودکان نسبت به استفاده از آن رغبت داشته و بتوانند به‌راحتی آن را به کار ببرند.

دهانشویه کودک ایرشا

از طرف دیگر چون دهانشویه کودک ایرشا فاقد الکل است ایجاد خشکی دهان نمی‌کند و با تأمین محیط قلیایی دهان در حقیقت PH مناسب محیط دهان کودک را به وجود می‌آورد ضدعفونی و نابود کردن میکرب‌های دهان کودکان و خوشبویی دهان از دیگر خواص این دهان‌شویه‌ی عالی کودک است.

دهان شویه کودکان (صورتی) میسویک

اهمیت دهان‌شویه‌ی کودک از مسواک کودک کمتر نیست. برند ایرانی میسویک با خلاقیت در تولید دهان‌شویه‌های تخصصی کودک و به کار بردن پروتئین شیر و کلسیم و عرق بابونه در آن، یک دهان‌شویه‌ی جذاب برای خردسالان فراهم کرده.

دهانشویه کودکان (صورتی) میسویک، هم برای محافظت از سلامت دندان‌های شیری و هم برای تأمین سلامت دندان‌های دائمی کودکان، مفید است. سلامت دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آن از خواص بارز این دهان‌شویه است. اگر کودک شما با دهان‌شویه‌ها‌ی دیگر به خاطر طعم آن‌ها دچار مشکل است پیشنهاد می‌کنیم که این دهان‌شویه را امتحان کنید.

دهان شویه کودکان (آبی) میسویک

پروتئین شیر و کلسیم، قدرت سفیدکنندگی، حفظ سلامتی دندان‌های شیری و دائمی کودکان و خوش طعم بودن (طعم نعنا) از ویژگی‌های مهمی است که اکثر کسانی که برای کودکان خود این محصول را خریده‌اند در نظرات مرتبط با این محصول به آن اشاره کرده‌اند. این دهان‌شویه‌ی آبی رنگ میسویک از پوسیدگی دندان‌های کودکان جلوگیری می‌کند و خواص تقریباً مشابهی با همانند خود یعنی دهان‌شویه‌ی صورتی رنگ میسویک دارد ولی همان‌طور که اشاره کردیم طعمش متفاوت است.

دهان شویه کودکان (آبی) میسویک

نظرات ثبت شده حاکی از این است که کودکانِ اکثریت قریب به‌اتفاق والدین در استفاده از این دهان‌شویه نه تنها مشکلی نداشته‌اند بلکه با رغبت از آن استفاده کرده‌اند. برند ایرانی میسویک با تولید این نوع دهان‌شویه‌ مخصوص کودک ضمن انجام کاری تخصصی، مشکلات مربوط به مصرف محصولات بهداشتی توسط کودکان حساس یا بهانه گیر را هم برطرف کرده است.  

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد