خرید محصولات برند درموسیس

مقابله با هموروئید پس از بارداری چگونه ممکن است؟!

مقابله با هموروئید پس از بارداری چگونه ممکن است؟!

هموروئید چیست؟

به وریدهای متورم درون راست روده یا پوست اطراف مقعد  هموروئید گفته می‌شود. هرگاه فشار مضاعفی روی راست‌رودۀ فرد باشد در آن صورت امکان بروز هموروئید  بالا می‌رود. این فشار می‌تواند در نتیجۀ رابطۀ جنسی مقعدی باشد و یا در اثر فشاری که کودک حین بارداری مادر به وی تحمیل می‌کند.

علائم مختلف ایجاد هموروئید می‌توانند موارد زیر باشند:

    • خونریزی حین اجابت مزاج
    • ورم
    • خارش

هموروئیدها چگونه از بین خواهند رفت؟!

بواسیر یا همان هموروئید به طور معمول به شکل خودبه‌خودی از بین خواهند رفت؛ البته اندازۀ این هموروئید و محل ایجاد آن همگی در مدت زمان درمان تاثیرگذار است.

آیا آنها خود به خود از بین خواهند رفت؟

بواسیر معمولاً خود به خود از بین می رود. بسته به اندازه، محل و شدت آنها، این ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد. گاهی هموروئید یک لختۀ خون دردناک را تشکیل می‌دهد که به آن هموروئید ترومبوز گفته می‌شود. جای نگرانی نیست؛ چراکه  این لخته ها خطرناک نیستند، اما دردناک بودن آنها می‌تواند روزهای درگیری فرد به این عارضه را با تلخی بسیار همراه کند. برای درمان این نوع از هموروئید روش‌های کم تهاجم در همان فضای مطب پیشنهاد می‌شود.

آیا رهایی از هموروئید به تنهایی ممکن است؟!

کرم آنتی فیشر باریج اسانس

درواقع اکثر موارد هموروئید به خودی خود قابل رفع‌شدن هستند؛ بااین‌حال روش‌هایی وجود دارد برای اینکه به این فرآیند سرعت بخشید. در ادامه برخی از درمان‌های طبیعی که در دوران بارداری و شیردهی(پس از زایمان) بی‌خطر است را به هم مرور می‌کنیم:

زور زدن ممنوع:

هرگاه درگیر هموروئید هستید طبیعی است که اجابت مزاج کار آسانی نخواهد بود، در چنین شرایطی ممکن است مشابه زمان‌هایی که دچار یبوست می‌شوید بخواهید با عمل زور زدن اقدام به خارج کردن مدفوع خود کنید؛ اما لازم است بدانید این فرآیند می‌تواند به رکتوم شما فشار آورده و فرآیند بهبودی را به تاخیر بیندازد. بهتر این است که به جای به عهده گرفتن مسئولیت گرانش زمین اجازه دهید خود جاذبه به دفع مدفوع کمک کند.

فیبر یاری‌رسانی مهم در این ایام:

فیبر همواره باید بخش مهمی از رژیم غذایی شما باشد تا به واسطۀ آن آب مورد نیاز بدن تامین شود؛ اما در زمان‌هایی که مبتلا به هموروئید هستید چه بسا اهمیت این موضوع بیشتر هم خواهد بود. فیبر کمک می‌کند بافت مدفوع شما نرم و روان‌تر شده و در نتیجه دفع آن با سختی کمتری همراه باشد. یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به درمان و پیشگیری از یبوست کمک کند، که هموروئید را بدتر می کند. غذاهای پر فیبر شامل میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل هستند. نوشیدن مقدار زیادی آب. هیدراته ماندن نیز به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

تسکین با آب گرم:

خیساندن منطقۀ مورد نظر به کمک آب گرم برای مدت 10 تا 15 دقیقه برای دو تا سه بار در روز به تسکین و رفع سوزش منطقه مورد نظر کمک می‌کند.

تمیزنگه داشتن مقعد:

 تمیز نگه داشتن ناحیه مقعدی به جلوگیری از هرگونه تحریک اضافی که ممکن است در مسیر روند بهبودی قرار گیرد، کمک می‌کند. شستن ناحیه با آب گرم باید کافی باشد.

دستمال مرطوب را فراموش نکنید:

 دستمال مرطوب نرم‌تر از دستمال توالت خشک است. بهتر است در ایام برای خشک کردن محل مورد نظر دستمال مرطوب را جایگزین دستمال‌های خشک و زبر کنید.

کمپرس یخ:

. برای کاهش تورم دردناک از کیسه یخ تمیز یا کمپرس سرد استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که آن را قبل از قرار دادن مستقیم روی پوست خود در یک حوله یا پارچه پیچیده باشید.

داروها و مکمل های موضعی برای هموروئید پس از بارداری:

داروها و مکمل های موضعی برای هموروئید پس از بارداری:

استفاده از برخی از داروهای موضعی  به درمان علائم هموروئید کمک می‌کند؛ اگر باردار یا شیرده هستید، نباید تاکید کرد که قطعا و حتما پیش از مصرف هر نوع دارویی ولو موضعی با پزشک خود مشورت کنید. درمان موضعی به کمک موارد زیر قابل اجراست.

ملین‌ها:

ملین‌ها یا  نرم کننده‌های مدفوع به رقیق شدن مدفوع کمک می کنند تا بتواند به راحتی از روده شما عبور کند.

مکمل های فیبر:

 اگر تنظیم رژیم غذایی کافی نیست، می‌توانید مکمل فیبر مصرف کنید. اینها به اشکال مختلفی از جمله مخلوط نوشیدنی وجود دارند.

دستمال مرطوب دارویی:

دستمال مرطوب‌های دارویی که اغلب حاوی ، هیدروکورتیزون یا لیدوکائین هستند، می‌توانند به تسکین خارش، درد و التهاب کمک کنند.

کرم ها و شیاف های هموروئید:

 کرم‌ها و شیاف‌های هموروئید به کاهش درد و التهاب هم به صورت خارجی و هم داخلی کمک می‌کنند.

چه هنگام باید برای هموروئید پس از بارداری به پزشک مراجعه کرد؟

چه هنگام باید برای هموروئید پس از بارداری به پزشک مراجعه کرد؟

همین که بدانید هموروئید دارید لزومی به مراجعه به پزشک نیست، همان‌طور که گفتیم معمولا هموروئید بعد از مدتی خود به خود برطرف می‌شود؛ با این‌حال چنانچه وضعیت هموروئید بسیار دردناک بود و یا بعد از طی مدت زمانی طولانی برطرف نشد، همچنین اگر توده‌ای سفت در اطراف مقعد خود احساس کردید یا خونریزی مقعدی غیرقابل کنترلی داشتید بهتر است در اولین فرصت نزد پزشک بروید؛ زیرا ممکن است یک هموروئید ترومبوز شده باشد.

جمع‌بندی:

ابتلا به هموروئید در طی دوران بارداری و پس از زایمان طبیعی امری نسبتا شایع بوده و جای نگرانی ندارد، به‌ویژه اینکه عموما به طور خود به خودی هم برطرف خواهند شد. با این حال اگر درمان‌های خانگی، مانند خوردن فیبر بیشتر و خیساندن ناحیه در فرآیند درمان افاقه نکرد، برای درمان وقت ویزیت خود را با پزشک هماهنگ کنید. همچنین می‌توانید با خرید محصولات هموروئید این مشکل را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. برای اطلاع از قیمت محصولات درمان هموروئید کافیست که محصولات این دسته‌بندی را بررسی کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد