خرید محصولات برند درموسیس

ریکاوری لابیاپلاستی؛ پس از لابیا پلاستی دوره ریکاوری چگونه است؟

ریکاوری لابیاپلاستی؛ پس از لابیا پلاستی دوره ریکاوری چگونه است؟

اگر به‌دنبال انجام عمل لابیاپلاستی هستید، باید انتظاراتتان در دوران ریکاوری شفاف باشد!

لابیا پلاستی از آن دسته‌ عمل‌هایی محسوب می‌شود که در ابتدا با اهداف درمانی توسط علم به دنیای پزشکی معرفی شد، اما طولی نکشید که همچون بسیاری دیگر از درمان‌ها جایی برای خود در حوزۀ زیبایی هم باز کرد. این اتفاق به‌ویژه در کشورهای خاورمیانه همچون کشور ما با افراط بسیاری روبه‌رو شد تا جایی که تبدیل به یک خدمت پولساز برای برخی از پزشکان شده‌است. متخصصانی که الویت‌شان پایبندی به اصول علمی و اخلاقی است بارها در این زمینه هشدار داده‌اند که این عمل اگر در شرایطی که ضرورتی ندارد انجام دهد می‌تواند صدماتش بسیار بیشتر از فایده‌اش باشد. تنها یکی از صدمات جبران ناپذیر این عمل آسیب دیدن بخش مهمی از اندام جنسی زنان است که مسئولیت لذت جنسی را به‌عهده دارد. بنابراین لازم است که در این مورد به‌شدت وسواس‌گونه و با محافظه‌کاری پیش بروید. حال اگر به دلایل پزشکی یا حتی بر اساس تصمیمی خودخواسته تصمیم به عمل لابیا پلاستی دارید اهمیت دارد نسبت به آنچه در ریکاوری باید در انتظارش باشید آمادگی لازم را داشته باشید.

لابیاپلاستی و طول درمان

به طور معمول، بهبودی کامل لابیاپلاستی 12 هفته طول می کشد. به این معنی که 3 ماه طول می کشد تا تورم برطرف شود، بافت اسکار ته نشین شود و احساس برگردد. اما حتما باید کمی قبل از پایان این دورۀ 3 ماهه فعالیت جنسی و بدنی خود را از سر بگیرید. به‌طور معمول و اگر مشکل خاصی نباشد فرد باید بتواند بعد از یک ماه یا نهایتا 6 هفته بتواند فعالیت جنسی متمرکز بر اندام جنسی‌اش و همچنین فعالیت ورزشی‌اش را از سر بگیرد. همچنین بازگشت به کار و حرف‌ه‌تان بعد از یک هفته امکان‌پذیر است مگر آنکه ماهیت شغلی شما از لحاظ فیزیکی از جمله مشاغل سخت باشد. اگرچه در این‌جا به ذکر اعداد و ارقام پرداختیم اما لازم است بدانید به‌هرحال بیماران روش‌ها و فرآیندهای بهبودی متفاوتی دارند، بنابراین زمان‌های بهبودی متفاوت خواهد بود.

ریکاوری لابیاپلاستی بلافاصله پس‌از آن

اغلب بیماران در چند روز ابتدایی پس از انجام جراحی درد متوسطی را در محل انجام عمل گزارش می‌دهند. در طی دوران بهبودی اولیه لازم است از انجام کارهای فیزیکی که باعث ایجاد فشار مضاعف به منطقۀ عمل می‌شود پرهیز کنید. حتی بهتر است یکی دو روز ابتدایی پس از عمل را در رختخواب سپری کنید.

استفاده از یک کرم موضعی بی‌حس‌کننده و پرهیز از پوشیدن لباس زیر چسبان در فرآیند بهبودی کمک‌کننده است. پزشک شما همچنین ممکن است آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد قارچی را برای کمک به کاهش خطر عفونت در طول بهبودی تجویز کند. اگر هنگام پایین کشیدن شلوارتان متوجه لکه های خون در لباس زیر یا نوار بهداشتی شدید، نگران نباشید. مقداری ترشح یا مایع خونی پس از جراحی انتظار می رود. ممکن است پزشک شما توصیه کند در سه روز ابتدایی پس از انجام جراحی دوش بگیرید. این البته یک توصیۀ عمومی نیست و بهتر است به توصیه‌های پزشک خود گوش فرا بدهید.

حداقل 2 هفته قبل از عمل و همچنین حداقل 2 هفته بعد از عمل باید از نوشیدن الکل، سیگار کشیدن یا استفاده از مواد دیگر خودداری کنید. استفاده از مخدرها و مواد الکلی خطر خونریزی را برای فرد بالا می‌برد.

یک هفته پس از لابیاپلاستی

همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم احتمالا شما بعد از یک هفته قادر خواهید بود به کار خود بازگردید و مشکلی از این حیث نخواهید داشت؛ اما به‌هرحال باید توجه داشته باشید که یک عمل را پشت سر گذاشته‌اید و ممکن از شروع کار برایتان تا حدی ناراحتی و درد ایجاد کند که کاملا طبیعی است. در این دوران آنچه حائز اهمیت است توجه شما به مصرف داروهای‌تان شامل مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها و ضدقارچ‌ها باشد. انتظار می‌رود در پایان این یک هفته دیگر نیازی به مصرف مسکن نباشد؛ با این‌حال چنانچه همچنان درد دارید مشکلی ندارد ادامه دادن مصرف آن‌ها.

کپسول هگزایم 500 میلی‌گرم اشبال شیمی

حال دیگر کم‌کم شروع به تجربۀ احساس خارش خواهید کرد. این حتما برایتان چیز عجیبی نباشد و بارها در طول زندگی شاهد بوده‌اید هرگاه یک زخم در حال ترمیم خود است پوسته‌ریزی و خارش در فرآیند بهبود رخ خواهد داد. در این‌جا هم خارش پوست خبر از بهبود جای جراحات ناشی از عمل می‌دهد.

واضح است خاراندن ناحیه‌ای که دچار خارش شده است گاه همراه با لذت است و گاهی فرار از کلافگی ناشی از آن، با این‌حال شما باید نهایت تلاش خود را مصروف این کنید که جلوی وسوسۀ خاراندن ناحیۀ مورد نظر را بگیرید. خاراندن می‌تواند زخم های شما را دوباره باز کند یا باکتری های ناخواسته ایجاد کند.

2 تا 3 هفته بعد از لابیاپلاستی

خب این‌جا دیگر باید به شما تبریک گفت، شما سخت‌ترین مراحل را پشت سر گذاشته‌اید. بعد از این باید توجه خود را معطوف مراقبت‌های دیگری کنید. حداقل به مدت یک ماه از استخر، جکوزی و اقیانوس‌ها اجتناب کنید. ( به‌نظر می‌رسد شنا در اقیانوس‌ها برای زنان ایرانی چندان یک مطالبه نباشد، سال‌هاست این حق بدیهی از ایشان غصب شده است.) به‌هر روی  اگر میل به غوطه‌ور شدن در آب دارید، یک حمام وان بگیرید.

معمولاً حدود چهار هفته پس از جراحی می‌توانید ورزش شدید را شروع کنید؛ اما قبل از آن، باید به حرکات با شدت کمتر و تاثیر کمتر مانند پیاده روی و تای چی پایبند باشید. بخیه‌های قابل حل معمولاً 3 تا 4 هفته طول می‌کشد تا خوب حل شوند. بنابراین، در پایان این بازه زمانی، ممکن است متوجه شوید که رنگ و قوام بخیه‌هایتان شروع به تغییر می‌کند.

4 تا 6 هفته بعد از لابیاپلاستی

طبق یک توافق میان متخصصان لازم است که بین 4 تا 6 هفته از انجام فعالیت‌های جنسی پرهیز کنید. پس از این دوران کم‌کم بازگشت به فعالیت‌های جنسی و هر آنچه روتین شما را قبل از عمل شکل می‌داد میسر خواهد شد.

این اولین باری است که با اندام جنسی به شکلی تازه اقدام به انجام سکس خواهید کرد و این ممکن است برایتان تازگی داشته باشد و احساس کنید کار کردن با آن را نمی‌شناسید. این ناشناخته بودن سبب می‌شود بخواهید آهسته شروع به انجام آن کنید؛ اما هر زمان که با شکل متفاوت لابیای خود ارتباط برقرار کرده و بتوانید به این ظاهر جدید عادت کنید کارها آسان می‌شوند.

اگر در حین فعالیت جنسی احساس سوزش، سوزش، خونریزی یا سایر ناراحتی ها کردید، فوراً آن را متوقف کنید و در اولین زمان ممکن با پزشک خود تماس بگیرید و از علائم خود با وی صحبت کنید.

اقدامات موثر بر تسریع زمان بهبودی لابیا بعد از عمل لابیا پلاستی

طبیعی به‌نظر می‌رسد که پس از انجام جراحی فرد بخواهد به هر طریق ممکن فرآیند نقاهت خود را سرعت ببخشد و خیلی زود به دوران عادی زندگی بازگردد.

یکی از ساده‌ترین کارها برای رسیدن به این منظور استفاده از تجربیات کسانی است که پیش از شما این عمل را انجام داده‌اند، آن‌ها همیشه چیزهایی در چنته دارند که شما برای کسب آن ناگزیر به تجربه کردن هستید مگر اینکه تصمیم بگیرید از تجارب آن‌ها سود بجویید. در این قسمت نتیجۀ صحبت با تعدادی از این افراد را برایتان گردآوری کرده‌ایم تا مسیر بهبودی برایتان ساده‌تر پیش برود.

کمپرس سرد همیشه معجزه خواهد کرد

احساس سرما می تواند به کاهش تورم و همچنین احساس خارش کمک کند. بنابراین، بعد از عمل از کمپرس یخ یا کمپرس سرد استفاده کنید. مهم است به این مطلب دقت کنید که نباید  یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار دهید. در عوض، یک maxipad را در لباس زیر خود قرار دهید و سپس کیسه یخ را روی آن قرار دهید تا از سرما جلوگیری شود.

داروهای ضد درد

بعد از جراحی، شما با یک مسکن خوراکی برای کمک به ناراحتی به خانه فرستاده می‌شوید؛ اما اکثر مردم فقط نیاز به مصرف چند استامینفون دارند و تقریباً هرگز مواد مخدر مصرف نمی کنند.

اگر ترجیح می‌دهید مسکن‌های تجویزی مصرف نکنید، حتماً استامینوفن (تیلنول) تهیه کنید، این مسکن معمولا هر نوع دردی را تسکین می‌دهد.

پوزیش نگه‌داشتن باسن

لگن خود را با چند بالش بالا نگه دارید، به خصوص در طول 48 ساعت اول پس از جراحی. این می‌تواند به کاهش تورم کمک کند.

تغذیه همواره مهم بوده و هست

پس از جراحی، می خواهید خوب غذا بخورید. آب، پروتئین، سبزیجات و میوه ها را در اولویت قرار دهید و کافئین، الکل و شکر را محدود کنید.

پمادهای ترمیم‌کننده را فراموش نکنید

نگران سفتی بخیه هستید؟ با پزشک خود مشورت کنید و توصیه آنها را برای یک کرم خاص دریافت کنید. بعضی از ارائه‌دهندگان توصیه می‌کنند که از یک مومیایی یا پماد مانند آلوئه ورا یا کرم آنتی‌بیوتیک برای نرم کردن بخیه‌ها استفاده کنید. کرم روزانه صورت یا بدن خود را به این ناحیه نزنید. بیشتر لوسیون‌های صورت و بدن حاوی عطرها و مواد شیمیایی تحریک‌کننده هستند که به درمان آسیب می‌رسانند - نه کمکی به درمان.

هفته‌های اول از دیدن ناحیه عمل شده پرهیز کنید

همواره این کنجکاوی وجود دارد که پس از عمل به ناحیۀ مورد نظر نگاه کنیم و شاهد تغییرات آن باشیم؛ اما بهتر است مقابل کنجکاوی خود بایستید و چنین اقدامی را صورت ندهید. بهتر است که در ماه اول منطقه را بازرسی نکنید.


در طول فرآیند بهبود، تورم و کبودی طبیعی است، اما دیدن این موارد در امتداد اندام تناسلی شما می‌تواند منجر به افزایش اضطراب شود. اگر سوالتان این است که چه زمانی بعد از لابیاپلاستی نتایج را خواهید دید؟ باید پاسخ را اینگونه داد نوع روشی که انجام می دهید، شیمی بدن فردی و ظرفیت شخصی شما برای بهبودی، همگی بر مدت زمانی که طول می‌کشد تا نتایج را مشاهده کنید، اثرگذار است. برای مثال برخی از بیماران نتیجه نهایی را قبل از پایان 3 ماهگی می‌بینند، در حالی که برخی دیگر نتایج نهایی را چند هفته پس از پایان 6 ماهگی می‌بینند. اما بیشتر مردم فوراً شاهد یک پیشرفت فوق‌العاده هستند که به مدت چندین ماه هر هفته بهبود می‌یابد.

جمع‌بندی:

ریکاوری لابیاپلاستی چندین مرحله مختلف دارد که هر کدام با مجموعه‌ای از احساسات و دستورالعمل های فعالیت مشخص می شوند؛ اما اگر طول لابیای شما با کیفیت زندگی شما تداخل داشته باشد و کاندیدای خوبی برای این روش هستید، خوشحال خواهید شد که طی 4 تا 6 هفته زندگی شما کم و بیش به حالت عادی باز خواهد گشت.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد