خرید محصولات برند درموسیس

چقدر طول می‌کشد تا مکمل‌های پروبیوتیکی اثر کنند؟ | زمان تاثیر گذاری مکمل های پروبیوتیک

چقدر طول می‌کشد تا مکمل‌های پروبیوتیکی اثر کنند؟ | زمان تاثیر گذاری مکمل های پروبیوتیک

چقدر طول می‌کشد تا مکمل‌های پروبیوتیکی اثر کنند؟

پروبیوتیک‌ها ممکن است برای کمک به مدیریت انواع شرایط و علائم به کار روند. بسته به اینکه چرا پروبیوتیک مصرف می‌کنید، ممکن است بهبود علائم را از چند روز تا چند ماه مشاهده کنید. امروزه پروبیوتیک‌ها آنقدر محبوب هستند که فروش جهانی آنها بیش از 40 میلیارد دلار است و پیش‌بینی می‌شود که همچنان رشد کند.

شاید قبلا پروبیوتیکی را امتحان کرده باشید. آیا برایتان سوال پیش آمده که چه مدت باید آن‌ را مصرف کنید؟ یا اینکه مصرف پروبیوتیک‌ها اصلا موثر هست؟ چه مدت طول می‌کشد تا پروبیوتیک اثر کند؟

پاسخ این سوالات بستگی به این دارد که چرا مکمل پروبیوتیک‌ را مصرف می‌کنید، چه نوعی را مصرف می‌کنید و چه مقداری مصرف می‌کنید. در ادامه همراه ما باشید تا به صورت دقیق‌تر به این سوالات پاسخ دهیم.

خرید مکمل های پروبیوتیک

پروبیوتیک چیست؟

پروبیوتیک‌ها، میکرو ارگانیسم‌های زنده (مخمر یا باکتری) هستند که وقتی به میزان مناسب مصرف شوند، مزایای سلامتی را در بر خواهند داشت. پروبیوتیک چیست و چه فایده‌ای دارد؟

به گفته یک گروه متخصص بین‌المللی انجمن علمی پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها، تولیدکنندگان باید از مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای ادعای مزایای بهداشتی استفاده کنند.

متاسفانه امروزه محصولات زیادی در بازار وجود دارند که بدون هیچ مدرکی، ادعاهای عجیب‌وغریبی دارند. از طرفی اداره غذا و داروی آمریکا کیفیت پروبیوتیک‌ها را بررسی نمی‌کند؛ زیرا آنها به عنوان مکمل‌های غذایی، مواد غذایی تخمیر شده یا افزودنی‌های غذایی فروخته می‌شوند.

پس بیایید با دقت بیشتری به انتخاب پروبیوتیک مناسب و درک نحوه عملکرد آنها بپردازیم تا بعدا وقتی قصد امتحان کردن یکی از آن‌ها را داشتید، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

چقدر طول می‌کشد تا مکمل‌های پروبیوتیکی اثر کنند؟

تحقیقات در مورد پروبیوتیک‌ها چه می‌گویند؟

دوز پروبیوتیک‌ها به صورت واحدهای تشکیل‌دهنده کلونی (CFU) فهرست می‌شود که به معنای تعداد سویه‌های زنده در هر دوز است.برندهای مختلف، دوزها و کاربردهای پیشنهادی متفاوتی خواهند داشت، بنابراین درک اطلاعات درج شده مهم است. تحقیقات اخیر نشان داده که نوع سویه میکروبی، شرایط بهداشتی، فرمول محصول، دوز و کیفیت محصول همگی برای اثربخشی مهم هستند.

شرایط یا علائمی که قصد درمان آن را دارید، می‌تواند بر نحوه عملکرد پروبیوتیک و زمان دیدن نتایج تاثیر بگذارد. اگر پروبیوتیک را برای سلامت کلی روده یا ایمنی مصرف می‌کنید، باید مدتی آن را مصرف کنید تا نتایج را ببینید. از طرف دیگر، اگر پروبیوتیک را برای تسکین اسهال مصرف می‌کنید، ممکن است نتایج سریع‌تری ببینید.

به عنوان مثال، تحقیقات سال 2010 نشان داده که مصرف پروبیوتیک‌ها در ترکیب با درمان با مایعات، می‌تواند مدت و فراوانی اسهال عفونی را در مدت 2 روز کاهش دهد.

مطالعه دیگری نشان داده افرادی که به مدت 12 هفته از یک نوشیدنی probiotic قوی حاوی Lactobacillus paracasei، Lactobacillus casei و Lactobacillus fermentium استفاده کردند، در مقایسه با گروه دارونما، عفونت‌های تنفسی و علائم آنفولانزای کمتری تجربه کردند. همچنین نشان داده شده است که نوشیدنی پروبیوتیکی، سیستم ایمنی شرکت‌کنندگان را از طریق افزایش سطوح آنتی‌بادی‌ها از جمله sIgA در روده پس از 12 هفته تقویت کرده است.

علاوه بر این، مطالعه دیگری در سال 2011 دریافت که افراد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر که به مدت 4 هفته مکمل Saccharomyces boulardii مصرف کردند، بهبود قابل توجهی در علائم مرتبط با IBS نسبت به گروه کنترل تجربه کردند.

بسته به اینکه پروبیوتیک را برای چه چیزی مصرف می‌کنید، ممکن است بهبود علائم را در مدت زمانی بین چند روز تا چند ماه مشاهده کنید.

چرا پروبیوتیک اثر نمی‌کند یا بیشتر طول می‌کشد تا اثر کند؟

چرا پروبیوتیک اثر نمی‌کند یا بیشتر طول می‌کشد تا اثر کند؟

پروبیوتیک‌ها برای همه کار نمی‌کنند. ساختار ژنتیکی منحصربه‌فرد، سن، سلامتی، باکتری‌هایی که از قبل در بدن شما وجود دارند و رژیم غذایی همگی بر نحوه عملکرد پروبیوتیک‌ها اثر می‌گذارند.

دلایل دیگری که باعث می‌شود یک پروبیوتیک اثر نکند عبارت است از:

    • دوز کافی نیست. (CFU خیلی پایین)
    • آن را درست مصرف نمی‌کنید (با غذا در مقابل معده خالی)، برچسب را بخوانید و دستورالعمل‌های محصول را در مورد نحوه مصرف دنبال کنید.
    • سویه اشتباه است. همه سویه‌ها برای هر علامتی کار نمی‌کنند. بر اساس مطالعات اثبات شده سویه مناسب را پیدا کنید.
    • کیفیت محصول ضعیف است (کشت‌های زنده). یکی از بزرگترین چالش‌ها در مورد پروبیوتیک‌ها، ماهیت شکننده آنهاست. آنها باید در طول فرایند تولید، ذخیره‌سازی و در مواجهه با اسید معده، زنده بمانند تا در روده‌ها موثر باشند.
    • به درستی نگهداری نشده‌اند. رطوبت، گرما و نور می‌توانند به پروبیوتیک‌ها آسیب برسانند. برخی از پروبیوتیک‌ها ممکن است نیاز به نگهداری در یخچال داشته باشند.

چگونه پروبیوتیک مناسب را برای خودتان انتخاب کنید

چگونه پروبیوتیک مناسب را برای خودتان انتخاب کنید

انتخاب پروبیوتیک مناسب بستگی به دلیل مصرف آن دارد. اثربخشی این میکرو ارگانسیم‌ها به سویه و شرایط خاص وابسته است. پروبیوتیک‌ها را می‌توان در مواد غذایی مانند ماست یا در مکمل‌های غذایی، با سویه‌های محبوب مختلفی یافت.

اگرچه محصولات و برندهای مختلف ادعاهای زیادی دارند، اما داده‌های معتبر مبتنی بر شواهد وجود دارد که پروبیوتیک‌های مشخصی، از جمله Lactobacillus، Bifidobacterium (باکتری) و Saccharomyces boulardii (مخمر)، به طور کلی ایمن و در شرایط خاص مفید هستند.

کپسول پروبیوتیک پرودایجست پویا جی ام پی

احتمالا پروبیوتیک‌ها در این شرایط موثرتر باشند:

    • پیشگیری و درمان اسهال مسافرتی
    • علائم IBS
    • اسهال ناشی از آنتی‌بیوتیک
    • کولیت زخمی
    • اگزما

یک بررسی جدید همچنین دریافت که پروبیوتیک‌ها برای حفظ سلامت روده، واژن و ایمنی در افراد سالم مفید هستند.

مهم‌ترین نکات برای موفقیت اثر پروبیوتیک‌ها موارد زیر هستند:

    • شرایط درست: پروبیوتیک‌ها برای هر بیماری کار نمی‌کنند، پس مهم است علائم را با سویه مناسب تطبیق دهید.
    • میکروب درست: سویه اهمیت دارد. برای بهترین نتایج، بر اساس شواهد پشتیبان علائم انتخاب کنید. قبل از شروع مکمل با پزشک مشورت کنید.
    • دوز درست (CFU): دوز بستگی به شرایط بهداشتی یا علائمی دارد که قصد مدیریت آن را دارید. به طور متوسط، ​​دوز 5 میلیارد CFU یا بیشتر در درمان اختلالات گوارشی موثرتر از دوزهای پایین‌تر بوده است. دوزها بر اساس برند متفاوت هستند. بسیاری از برندها سویه‌های متعددی دارند، پس برچسب را با دقت بخوانید. دوزها برای کودکان و بزرگسالان نیز متفاوت است.

چگونه مطمئن شویم پروبیوتیک اثر خواهد کرد؟

چگونه مطمئن شویم پروبیوتیک اثر خواهد کرد؟

مهم‌ترین راه برای اطمینان از اینکه پروبیوتیک انتخاب شده اثر خواهد کرد، پیدا کردن یک برند معتبر و پیروی از دستورالعمل‌های پیشنهادی برچسب در مورد نحوه مصرف آن است. هر برند، اطلاعات خاصی بر اساس محصول خواهد داشت. تولیدکنندگان به طور مداوم در تلاش هستند تا با استفاده از روش‌های مختلف مانند ریزپوشانی برای محافظت از پروبیوتیک‌ها در برابر محیط، احتمال بقا و توانایی آنها را افزایش دهند.

نکاتی برای استفاده موثر از پروبیوتیک‌ها:

    • کیفیت خوب (کشت‌های زنده): گزینه‌ای را انتخاب کنید که اثربخشی بیشتری دارد.
    • نگهداری درست: برچسب‌ها را بخوانید و مطابق آن از محصول نگهداری کنید. (یخچال، دمای اتاق و غیره)
    • مصرف طبق دستور: برچسب‌ها را بخوانید و مطابق آن مصرف کنید. (قبل از غذا، هنگام خواب و غیره)
    • توانایی بقا در بدن: پروبیوتیک باید بتواند از اسید معده عبور کرده و در روده‌ها مستقر شود.
    • ایمن برای شما: برچسب را بخوانید و به مواد افزودنی توجه کنید. مراقب پرکننده‌ها و بایندرهای اضافه شده باشید که ممکن است واکنش ایجاد کنند.

قطره بایولاکت تک ژن فارما

یک برچسب معمولی حاوی نام پروبیوتیک خاص (مانند Lactobacillus acidophilus)، دوز مصرفی بر حسب CFU، تاریخ انقضا و دستورالعمل استفاده و نگهداری خواهد بود. تاریخ انقضا مهم است؛ زیرا هر پروبیوتیکی باید «تاریخ مصرف» را داشته باشد که نشان می‌دهد کشت‌های زنده تا چه مدتی فعال خواهند ماند. از محصولاتی که تاریخ انقضای آنها به عنوان «زمان تولید» فهرست شده، اجتناب کنید. ممکن است کشت‌ها تا زمان خرید شما غیرفعال یا کمتر از مقدار فهرست شده باشند.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد