خرید محصولات برند درموسیس

مولتی ویتامین جوشان چیست و چه تفاوتی با قرص مولتی ویتامین دارد؟

مولتی ویتامین جوشان چیست و  چه تفاوتی با قرص مولتی ویتامین دارد؟

قرص جوشان چیست؟

مولتی ویتامین جوشان یک غذای مکمل برای کودکان، افراد دچار سوء تغذیه یا عوارض ناشی از ویتامین‌ها هستند. همچنین این مکمل غذایی شامل ویتامین‌های A، E، C، D، K1، D3 و جزء گروه ویتامین‌های B است. عملکرد ویتامین‌ها در این فراورده نسبت به قیمت مولتی ویتامین خیلی تاثیرگذار بوده و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

تفاوت قرص مولتی ویتامین و مولتی ویتامین جوشان

قرص جوشان مولتی ویتامین با قرص مولتی ویتامین و استفاده از آن و تنوعی که در مولتی ویتامین‌ها جوشان موجود است. مولتی ویتامین جوشان یک داروی مکمل و ایمنی تقویت کننده و در برگیرنده انواع ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن است، که در انواع قرص های حل شده در آب عرضه می شود. خواندن مطلب مربوط به «مولتی ویتامین چیست؟» کمک می‌کند مطالب کاربردی که در ادامه خواهد آمد برایتان ملموس‌تر باشد.

مولتی ویتامین جوشان چیست

در این سال‌ها، قرص‌ها جوشان جایگاه بسیار مناسبی را در میان مردم پیدا کردند. تولیدکننده‌های دارو، این قرص‌ها را با الهام از نمک‌هایی که در چشمه‌ها معدنی وجود دارند، تولید می‌کنند. استفاده از این قرص ها در چند سال اخیر بسیار رایج بوده است. یکی از روش های آن، استفاده ساده و آسان از این نوع مکمل ها است.

قرص‌های جوشان به گونه‌ای طراحی می‌شوند که می‌توانند در مواردی مانند آب و یا آبمیوه حل شوند و سپس مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه مزیت‌های مختلف و تفاوت های اصلی قرص‌های جوشان با قرص‌های معمولی می‌پردازیم.

مزایای مولتی ویتامین جوشان

1-طعم بهتر قرص جوشان

قرص جوشان مولتی‌ویتامین فلکسان

معمولاً داروها دارای طعم و مزه تلخ و ناخوشایندی هستند و یکی از معضلات مصرف این نوع داروها، همان طعم و مزه ناخوشایند آن است. در صورتی که قرص های جوشان طعم و مزه بهتری داشته باشند و می توانید با حل کردن این نوع قرص ها در آب یا آبمیوه، آن را راحت میل کنید. قرص های جوشان را می توانید در آب و یا آب میوه حل کنید! همین امر باعث می‌شود که این مکمل‌ها طعم بسیار خوشایندی داشته باشند و از خوردن آن‌ها حس خوبی داشته باشید.

2- هضم قرصهای جوشان

قرص‌های معمولی کم در معده هضم می‌شوند و گاهی اوقات ممکن است تنها بخشی از این قرص‌ها هضم ‌شوند و همین امر باعث بروز مشکلات بیماری از جمله سوزش معده می‌شود. در مقابل این قرص‌ها، مکمل‌های جوشان قبل از مصرف آب و یا مایعات دیگر حل می‌شوند و در نتیجه دیگر در معده تجمع پیدا نمی‌کنند و مشکلات گوارشی برای معده به وجود نمی‌آورند. در واقع می توان به این موضوع اشاره کرد که طعم مناسب و هضم ساده این مکمل در برابر قرص های معمولی، از اهمیت تفاوت ها بین قرص های جوشان و قرص های معمولی هستند.

قرص جوشان مولتی ویتامین کودکان آرگوسول

3-افزایش مایعات بدن با استفاده از قرصهای جوشان

مصرف به اندازه آب و مایعات مختلف برای بدن انسان بسیار مفید است. کسانی که آب و مایعات کافی مصرف نمی‌کنند دچار مشکلاتی می‌شوند. یکی از محاسن استفاده از قرص های جوشان، افزایش مایعات بدن است. در صورتی که قرص‌ها معمولی و ساده به طور معمول تنها با یک یا دو جرعه آب خورده می‌شوند و نمی‌توانند مصرف مورد نیاز بدن را تامین کنند. در نتیجه، از این مکمل‌ها جوشان راهکاری مناسب برای جلوگیری از کم آب شدن بدن بعد از مصرف قرص استفاده می‌شود. به همین دلیل استفاده از این قرص‌ها را به جای قرص‌ها معمولی پیشنهاد می دهند.

4-قرص جوشان مناسب برای کسانی که گلودرد دارند.

مبتلا شدن به بیماری‌های گوناگون باعث می‌شود که گلو متورم شود و همین امر، بلعیدن را سخت می‌کند. استفاده از قرص جوشان این مشکل را حل می کند و دیگر فردی مشکلی در بلعیدن نخواهد داشت.

قرص جوشان چیست؟

5-ویتامین و مواد مورد نیاز بدن خود را اندازه گیری کنید

قرص جوشان به راحتی در آب و یا هر مایع دیگر حل می شود و فرد آن را می نوشد. با این وجود قرص های معمولی و پودرهای دارویی را باید گرفت و سپس مورد استفاده قرار داد. برای مصرف این مکمل‌ها دیگر نیازی به پیمانه و یا واحد اندازه‌گیری دارو‌های بدن وجود دارد. بلکه به راحتی یک قرص را درون آب می‌اندازید و سپس می‌نوشید که نگران نباشید که کمتر یا بیشتر از حد مصرف، استفاده می کنید یا خیر.

6-افزایش ظرفیت انتقال ماده دارویی

 معمولاً یک قرص ۵۰۰ میلی گرم است. در صورتی که یک قرص جوشان با قطر 5/2 سانتیمتر و وزن 5 گرم به راحتی می‌تواند بیش از 2 ماده غذایی گرم دارویی محلول در آب را همراه خود داشته باشد.

قرص جوشان مولتی‌ویتامین نیچرز پلنتی

7-افزایش اثر درمانی

تحقیقات نشان داده است که قرص‌ها جوشان نسبت به قرص‌ها معمولی جذب بسیاری از مواد فعال دارویی را مانند کافئین و دی سولفیرام آسانتر کنند. چرا که گاز کربنیک ناشی از واکنش اسید و باز می‌تواند مواد فعال دارویی را افزایش دهد. همچنین به حل شدن مواد دارویی که خیلی دیر حل می‌شوند، کمک می‌کند. از نظر داروسازی، محلول‌ها دارویی عموماً دارای جذب سریعتری در مقایسه با اشکال جامد می‌باشند. بر این اساس می‌توان ماده دارویی موجود را در قرص‌های جوشان سریعتر از قرص‌های معمولی و حل کرد.

انواع قرص های جوشان

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع قرص‌ها جوشان، قرص جوشان حاوی ویتامین C است که در مورد این نوع قرص جوشان در ادامه توضیحات بیشتر داده شده است. ولی مواد و مکمل‌های متفاوتی هم وجود دارند که به صورت قرص جوشان در می‌آیند. قرص جوشان و قرص جوشان کلسیم را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

قرص جوشان کلسیم

قرص جوشان ویتامین سی

قرص جوشان ویتأمین C یکی از بهترین ویتامین‌ها است که می‌تواند بسیار روی تقویت سیستم ایمنی داشته باشد و از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کند. نحوه مصرف ویتامین‌ها می‌تواند یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تأثیرگذار باشد. اگر بدانید کدام زمان را برای مصرف ویتامین‌ها و مولتی ویتامین‌ها داشته‌اید، می‌توانید نتیجه را بهتر از آن‌ها انتخاب کنید.

یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌هایی که می‌تواند به سیستم ایمنی بدن ما کمک کند و همچنین از بدن در برابر بیماری‌های مانند سرماخوردگی، آنفولانزا جلوگیری می‌کند، ویتامین ث می‌باشد. ویتأمین ث نوعی ویتامین محلول در آب است که به وسیله بدن ساخته نمی‌شود و فقط می‌توان آن را از طریق خوردن خوراکی‌ها و مواد غذایی حاوی این ویتامین به دست آورد.

قرص جوشان ویتامین سی

قرص‌ها هم بی‌تأثیر نیستند، برای نمونه قرص‌های جوشان ویتامین C این قرص‌ها را می‌توان برای استفاده روزانه با پزشک مناسب استفاده کرد. شما می‌توانید با مصرف این قرص در طول روز مانند یک نوشیدنی خوش طعم، مقدار زیادی از انرژی مورد نیاز خود را بدست آورید. مقدار و میزان مصرف ویتأمین ث برای تمام افراد یکسان نیست، مادرانی که شیر می‌دهند، خانم‌ها، کودکان آقایان و ورزشکاران که در هر کدام میزان مصرف متفاوت است. ویتأمین ث را می‌توانید با خوردن سبزیجات، میوه‌ها و برخی از مواد غذایی تهیه کنید.

 به طور کلی می‌توانیم بگوییم که این ویتامین در بدن به عنوان آنتی‌بیوتیک‌های قوی عمل می‌کند و از وجود بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، که این به سیستم ایمنی و مقدار این ویتامین در بدن وجود دارد. با توجه به اینکه کودکان از خوراکی ها و غذاها به خوبی استفاده نمی کنند، می توان از این قرص‌های جوشان به عنوان یک شربت استفاده کرد.

انواع قرص ها جوشان

بهترین زمان مصرف قرص جوشان 

مولتی ویتأمین‌ها زمانی می‌توانند روی سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارند که در بهترین زمان در طول روز استفاده شوند. جنسیت، سن و… هم بی‌تأثیر نیست. توجه داشته باشيد كه اين ويتامين به دليل اينكه بايد بهترين و مهمترين ويتامين باشد، بايد در طول روز مورد استفاده قرار گيرد. بهترین زمان برای خوردن ویتأمین ث، بعد از هر وعده غذایی است. می‌توان بعد از صرف ناهار و شام از این مکمل‌ها و ویتامین‌ها برای تامین انرژی و انرژی مورد نظر در طول روز استفاده کرد.

اگر می‌خواهید این ویتامین در جذب و هضم عملکرد بهتری داشته باشد، به شما توصیه می‌کنیم، آن را همراه با غذا مصرف کنید. مصرف به موقع آن نیز خواصی را به همراه دارد. ویتأمین‌ها برای بدن بسیار ضروری هستند. می‌توانید با تشخیص این ویتامین در بدن خود از قرص‌های جوشان و ویتامین C استفاده کنید، تا بتوانید ویتأمین را به اندازه کافی در بدن خود تامین کنید. نشانه‌هاي عدم وجود اين ويتامين در برابر بيماري‌ها، ضعف عضلاني، درد لثه و متورم شدن آن، درد مفاصل، مقاوم نبودن بدن در برابر بيماري‌ها را نشان مي‌دهد. اگر این علائم را دارید بهتر است از این ویتأمین استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف قرص جوشان حاوی ویتامین C

ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله مواد مغذی هستند که صدها نقش اساسی و مختلف را در بدن انسان ایفا می‌کنند. این مواد مغذی از طریق خون انسان به مغز و سایر ارگان‌های بدن فرستاده می‌شوند. بدون مواد مغذی تبدیل غذا به انرژی، ساخت و حفظ سلامت استخوان‌، دندان، پوست و سیستم عصبی میسر نیست و سیستم ایمنی بدن نیز دچار اختلال شده و نمی‌تواند عملکرد خود را به طور صحیح انجام دهد. بهترین راه جهت تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بدن، داشتن رژیم غذایی سالم است.

اگر هر فرد روزانه در رژیم غذایی خود همه گروه‌های غذایی مثل پروتئین، کربوهیدرات، میوه، سبزیجات، لبنیات و غلات را قرار دهد دیگر اصلا نیازی به مصرف مولتی ویتامین نیست. اما دلایل مختلفی موجب می‌شود تا گاهی حتی در صورت داشتن رژیم غذایی سالم، باز هم بدن با کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مواجه شود؛ مثلا در بعضی موارد افراد خوراک خوبی دارند اما جذب مواد مغذی در بدن آنها به خوبی صورت نمی‌گیرد و در نتیجه باز هم کمبود ویتامین به وجود می‌آید. از طرف دیگر سبک ناصحیح زندگی و مصرف بیش از حد فست فودها و تنقلات غیر مفید سبب شده تا کمبود ویتامین و مواد معدنی روز به روز بیش از گذشته به چشم بیاید.

قرص ویتامین ث

سخن پایانی

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد