خرید محصولات برند درموسیس

18 ماده غذایی فاسد نشدنی و مناسب برای افراد مبتلا به دیابت

18 ماده غذایی فاسد نشدنی و مناسب برای افراد مبتلا به دیابت

18 مورد از بهترین مواد فاسد نشدنی برای افراد مبتلا به دیابت

افرادی که دارای بیماری دیابت هستند، گاهی نگران خوب غذا خوردن خود همراه با فاصله فیزیکی در شرایط بیماری های مختلف مانند کرونا هستند، به این موضوع قرنطینه شخصی هم گفته می‌شود. داشتن غذاهای فاسد نشدنی در منزل یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از ورود شما به فروشگاه ها است. شما باید اطمینان داشته باشید که این مواد غذایی فاسد نشدنی دارای مواد مغذی کامل برای تهیه وعده های غذایی هستند. باید بدانید که بسیاری از غذاهایی که در قفسه فروشگاه ها به صورت ثابت قرار دارند، کمترین تاثیر را بر قند خون شما دارند. حتی چنین مواد غذایی را ممکن است در فریزر و جای دیگری از منزل خود داشته باشید. در ادامه این مطلب به بررسی 18 مورد از مناسب ترین و بهترین مواد غذایی فاسد نشدنی برای افراد مبتلا به بیماری دیابت می‌پردازیم.

خرید مکمل دیابت

18 مورد از بهترین مواد فاسد نشدنی برای افراد مبتلا به دیابت

نخود خشک یا کنسرو شده

نخود خشک جزء آن دسته از مواد غذایی بسیار محبوب است که در بسیاری از غذا ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید نخود خشک یا کنسرو شده دارای کربوهیدرات است. همچنین مقادیری از فیبر، پروتئین و چربی هم در آن ها وجود دارد که تمامی‌این موارد برای کم کردن تاثیر آن بر سطح قند خون انسان بسیار موثر است. از نخود خشک یا کنسرو شده برای تهیه برخی از غذاها مانند فلافل استفاده می‌شود. نخود خشک به انواع سوپ و سالادها اضافه می‌شود. اگر نوع نگهداری آنها در انباری خنک و البته تاریک باشد، می‌توان آن را حتی تا سه سال هم نگهداری و مصرف کرد.

کنسرو گوجه فرنگی

کنسرو گوجه فرنگی یکی از بهترین گزینه های طعم دهنده به غذاهای مختلفی مانند انواع سوپ ها و خورش ها است. کنسرو گوجه فرنگی به عنوان سبزیجات شور و قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن است. این نوع آنتی اکسیدان در بهبود سلامت قلب موثر است. کربوهیدرات کمی‌در آن وجود دارد. این موضوع نشان می‌دهد که تاثیر بسیار کمی‌ در سطح قند خون دارند. به طور کلی از کنسرو گوجه فرنگی در غذاهای مختلف به خصوص در تهیه انواع سس ها استفاده می‌شود. معمولا این نوع سبزیجات کنسرو شده حتی تا چندین سال پس از خرید هم تاریخ انقضاء دارند.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

اگر به دنبال منبع ارزانی از پروتئین، چربی و فیبر سالم هستید، خرید کره بادام زمینی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که کربوهیدرات کمی‌ هم دارد. کره بادام زمینی برای یک میان وعده بسیار مناسب و سیر کننده است. شما می‌توانید کره بادام زمینی را همراه با نان تست میل کنید. به طور کلی حتی در تهیه بسیاری از دسرها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه این است که حتما باید در هنگام خرید توجه داشته باشید که برند معتبر و طبیعی آن را خریداری نمایید تا شکر اضافی در آن وجود نداشته باشد. زیرا همانطور که می‌دانید غذاهای شیرین شده باشکر دارای تاثیر منفی بر کنترل قند خون دارند. از زمانی که کره بادام زمینی را باز می‌کنید تا حدود یکسال تاریخ انقضاء دارد.

 پسته

 پسته

پسته یک مغز درختی دارای چربی سالم و پروتئین است همچنین پسته منبعی از فیبر است. به همین علت پسته برای افراد دیابتی یکی از بهترین گزینه ها برای میان وعده است. پسته را می‌توان به عنوان افزودنی در بسیاری از دسرها و غذاها استفاده کرد. شما می‌توانید پسته را حدود 6 ماه در انبای نگهداری نمایید. اما اگر قصد نگهداری بهتر و طولانی از پسته را دارید، آن را در یخچال نگهداری کنید. زیرا باعث افزایش عمر مفید آن می‌شود. اگرچه نگهداری در یخچال عمر مفید آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

 کنسرو ماهی سالمون

ماهی های سالمون کنسرو شده منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. باعث کمک به مغز می‌شوند و در مبارزه با التهاب موفق هستند. همانطور که می‌دانید ماهی‌ها دارای پروتئین زیادی هستند و کربوهیدراتی در آنها وجود ندارد. استخوان هایی که در ماهی سالمون کنسرو شده وجود دارند، برای تقویت کلسیم مناسب هستند. از کنسرو ماهی سالمون حتی در تهیه سالاد هم استفاده می‌شود. شما می‌توانید تا دو سال بعد از خرید کنسرو ماهی سالمون هم از آن استفاده کنید.

کراکر دانه دار

کراکر دانه دار

کراکرهای دانه ای نوعی از کراکرها هستند که از انواعی از دانه های مختلف مانند کتان، کنجد، دانه چیا و تهیه می‌شود. این نوع از دانه ها به عنوان بهترین منبع سالم چربی و فیبر عمل کرده و به کاهش اثر این کراکرها بر سطح قند خون افراد کمک می‌کند. اگر تمایل دارید که از کراکر دانه‌ها در میان وعده استفاده کنید، می‌توانید آنها را همراه با کره بادام زمینی یا پنیر سرو کنید. حتی می‌توانید آنها را با انواع سوپ ها و سالاد مرغ استفاده کنید. در صورتی که کراکر دانه ای را در انبار یا یخچال گذاشته بگذارید، حدود یک ماه تاریخ انقضاء دارد.

دانه چیا

شکل دانه های چیا به حالت دانه های ریز سیاه یا سفید است. دانه های چیا در تقویت سلامت گوارش بسیار موثر هستند. زیرا منبع خوبی از فیبر محلول می‌باشند و باعث تشکیل ژل در روده می‌شوند. در نتیجه باعث کند شدن هضم و پیشگیری از افزایش سریع قند خون می‌شود. شما می‌توانید از دانه های چیا در انواع سالاد و اسموتی ها استفاده نمایید. دانه های چیا برای تهیه پودینگ چیا هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. پودینگ چیا یک میان وعده بسیار خوش طعم و لذیذ است که با میوه های تازه تهیه می‌شود. آنها را می‌توان تا 4 سال هم در انبار نگهداری کرد.

توت های یخ زده

توت های یخ زده

اگر انواع توت ها مانند رزبری را با دیگر میوه ها مانند سیب یا موز مورد بررسی قرا دهیم، متوجه قند نسبتا کم و فیبر بالای آنها خواهیم شد. در نتیجه قند خون افراد را به میزن خیلی کمتری تحت تاثیر قرار می‌دهند. مواد مغذی و آنتی کسیدان های تقویت کننده سلامت هم به وفور در توت ها یافت می‌شود. توت های یخ زده در انواع کیک و اسموتی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماندگاری توت ها در فریزر حدود 1 سال است.

گل کلم منجمد

گل کلم به عنوان یک ماده کاربردی و همه کاره مورد استفاده قرار می‌گیرد. گل کلم بهترین گزینه برای جایگزین پوره سیب زمینی، برنج و حتی ماکارونی است. به طور کلی طعم ملایم آن باعث جایگزینی آن برای این کربوهیدرات های نشاسته ای شده است. تعداد کربوهیدرات بسیار کم در گل کلم وجود دارد. شما می‌توانید گل کلم منجمد را تا یکسال در فریزر نگهداری کنید. البته بهتر است قبل از مصرف سلامت آن را مورد بررسی قرار دهید.

کینوا

 کینوا

کینوا یک غلات کامل جویدنی به حساب می‌آید. طعم و بافت آن مشابه برنج قهوه ای است. اما تفاوت آن با برنج قهوه ای در این است که پروتئین و فیبر بیشتر و در عین حال کربوهیدرات کمتری نسبت به آن دارد. در نتیجه جزء ایده آل ترین گزینه ها برای افراد دیابتی است. اگر شرایط نگهداری آن را رعایت کنید و آن را در ظرفی در بسته و در انباری نگهداری کنید، تقریبا 6 ماه تا یکسال تاریخ انقضاء خواهد داشت.

 کنسرو قارچ

طعم قارچ‌ های کنسرو شده نسبت به انواع تازه آنها، ملایم تر است. کنسروهای قارچ در بسیاری از سوپ ها و سرخ کردنی ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قارچ ها منبعی از کربوهیدرات و فیبرها هستند. در نتیجه تاثیر آنها بر روی قند خون شما بسیار کم است. قارچ های کنسرو شده معمولاً حدود 2 سال پس از خرید تریخ انقضاء دارند.

اسفناج کنسرو شده یا منجمد

اسفناج کنسرو شده یا منجمد

کربوهیدرات و کالری بسیار کمی‌در اسفناج وجود دارد، ب همین علت خوردن مقدار کمی‌از اسفناج، تاثیر زیادی بر روی قند خون ندارد.

به منظور افزایش مصرف فیبر، آنتی اکسیدان ها و پرو ویتامین های A و K، بهتریت کار این است که آن را به عنوان پیش غذا بپزید. راهکار دیگر ای است که آن را به سوپ، سیب زمینی سرخ کرده و دیگر غذاها اضافه نمایید.

ماندگاری اسفناج کنسرو شده تا 4 سال است. در مقابل ماندگاری اسفناج منجمد تا 1 سال است.

کنسرو مرغ

کنسرو مرغ نسبتاً بدون چربی و کربوهیدرات، اما منبعی از پروتئین است. کنسرو مرغ برای زمانی که دارای محدودیت زمانی هستید، بسیار به صرفه است، زیرا خیلی راحت و سریع آماده می‌شود. زیرا کاملا پخته شده است. شما می‌توانید کنسرو مرغ را در بسیاری از غذاها مانند سالادها، سوپ ها، تهیه سالاد مرغ و ... استفاده کنید. ماندگاری کنسرو مرغ تا 4 سال است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ

افرادی که دارای بیماری دیابت هستند، حتما از شکلات تلخ استفاده کنند که یک درمان عالی برای آنها است. برای این افراد هر چه درصد تلخی شکلات بیشتر باشد، بهتر است. زیرا شکلاتی که با کامائو تهیه شده باشد، قند اضافه کمتری دارد. کاکائو منبع بسیار خوبی از فیبر و چربی های سالم است. شکلات تلخ را می‌توانید به صورت میان وعده میل کنید و یا حتی آن رادر تهیه دسرها مورد استفاده قرار دهید. اگر شکلات تلخ را در انباری نگهداری کنید، حدود 4 ماه تاریخ انقضاء دارد. اما در صورت انجماد، عمر مفید بیشتری خواهد داشت.

ماکارونی با پروتئین بالا

پاستاهای پر پروتئین این روزها به جای گندم از حبوبات مختلفی مانند لوبیا سیاه یا نخود تهیه می‌شوند.

کربوهیدرات در حبوبات وجود دارد اما فیبر و پروتئین انها نسبت به گندم بیشتر است. به همین علت پاستاهای با پروتئین بالا برای افراد دارای بیماری دیابت، گزینه بهتری هستند. ماندگاری نوع خشک آن ها تا 6 ماه است.

قرص دیابتس نوتری پک ویواتیون

 پودر پروتئین

بسیاری از پودرهای پروتئینی دارای کربوهیدرات کم و قندهای افزوده هستند. اما دارای پروتئین خوبی هستند. نوع استفاده از آنها سریع و راحت است. پروتئین آب پنیر از شیر گاو تهیه می‌شود، بنابراین اگر تمایل به استفاده از یک گزینه گیاهی دارید، پودر پروتئین سویا یا نخود بهترین گزینه است.

پودر پروتئین به عنوان یک افزودنی بی نظیر برای اسموتی ها، شیک های پروتئینی و دسرها فوق العاده است. اگر در بسته بندی مناسب و درجای خشک و خنک باشد، تا حدود یکسال ماندگاری دارد.

شیر مدت دار

شیر مدت دار

شیر دارای تاریخ انقضاء چه به صورت لبنی و چه گیاهی، بهتر است همیشه در منزل وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که شیرگاو نسبت به دیگر جایگزین های غیر لبنی دارای کربوهیدرات بالاتری است. اما در مقابل پروتئین و چربی بیشتری هم دارد. مگر اینکه شیر مدت دار بدون چربی تهیه کنید. در نتیجه باعث کاهش اثرات آن بر روی سطح قند خون می‌شود. برخی از شیرهای گیاهی مانند شیر بادام شیرین نشده دارای کربوهیدرات کمی‌هستند. اگر انتخاب شما شیر گیاهی است، در خرید خود دقت نمایید تا نوع بدون شکر اضافه را تهیه کنید.

انواع شیرها را می‌توان در تهیه اسموتی های پروتئین دار، سوپ ها و دیگر محصولات استفاده کرد. اگر باز نشده باشند تا چند ماه هم ماندگاری دارند. اما در صورت باز شدن باید در یخچال نگهداری شوند.

روغن زیتون

ترکیبات ضد التهابی زیادی در روغن زیتون وجود دارد. مصرف منظم روغن زیتون باعث مدیریت سطح قند خون در افراد می‌شود. روغن زیتون به عنوان یک چربی خالص مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه کربوهیدراتی ندارد که تاثیر منفی بر روی سطح قند خون بگذارد. اما باید بدانید که دارای کالری بالایی است. به همین علت باید در حد اعتدال استفاده شود. روغن زیتون معمولا مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته است و برای مزه دار کردن غذاها، بی نظیر است.

نکات برنامه ریزی غذایی به منظور ثابت نگه داشتن قند خون

نکات برنامه ریزی غذایی به منظور ثابت نگه داشتن قند خون

افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند، باید در ثابت نگه داشتن قند خون خود تلاش نمایند. توجه داشته باشید که تاثیر کربوهیدرات ها خیلی بیشتر از چربی ها و پروتئین ها بر قندخون است. به همین علت باید به وعده ها و میان وعده های خود توجه داشته باشید تا تعداد کربوهیدرات مجاز را داشته باشند. تعداد کربوهیدرات های مورد نیاز شما هم بستگی به عوامل مختلفی دارد. از جمله این موارد می‌توان به سطح حساسیت به انسولین، سطح فعالیت، نیاز کالری و ... اشاره کرد. البته باید بدانید که برای آگاهی بهتر و بیشتر حتما باید با پزشک متخصص مشورت نمایید. در ادامه به بررسی برخی از وعده های غذایی غنی از کربوهیدرات می‌پردازیم.

بهترین راهکار این است که در هر وعده غذایی خود پروتئین و چربی را قرار دهید. در این صورت خیلی بیشتر احساس سیری خواهید داشت. در نتیجه از افزایش سریع سطح قند خون جلوگیری خواهید کرد.

به طور کلی افراد مبتلا به دیابت، باید با پزشک متخصص خود در مورد برنامه غذایی مشورت نمایند. در این صورت تنظیم صحیح دوزهای انسولین و داروهای شما با اطمینان بیشتر صورت می‌گیرد.

قرص دیابتون ویتابیوتیکس

آیا دارچین و بامیه برای بیماران دیابتی مناسب است؟

دسته ای از افراد هنوز دچار بیماری دیابت نوع 2 نشده اند. اما در آزمایش هایی که انجام داده اند، سطح قند خون آنها بالا گزارش شده است. آنها می‌توانند برای جلوگیری از پیشرفت بیماری قند خون از دارچین استفاده نمایند. تنها کافی است که دارچین را در رژیم غذایی روزانه قرار دهند.به طور کلی دارچین باعث کاهش سطح قند خون ناشتا می‌شود.حتی می‌توانید دارچین را در دمنوش های مختلف بریزید و میل کنید. حتی به عنوان ادویه ای خوش طعم در بسیاری از غذاها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی پزشک متخصص مکمل دارچین را برای افراد دیابتی تجویز می‌نماید.

در بامیه فیبر بسیار زیادی وجود دارد. ویتامین های مختلف دیگری مانند ویتامین سی، ویتامنی های گروه B، املاح معدنی مانند پتاسیم و کلسیم در آن وجود دارد. تا به امروز پژوهش های محدودی در مورد تاثیر بامیه بر قند خون انجام شده است. اما طبق تحقیقاتی که تا به امروز انجام شده است، بامیه باعث تنظیم قند خون و کنترل آن می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود افراد دیابتی از بامیه در وعده های غذایی خود استفاده نمایند.

زمان تغذیه افراد مبتلا به دیابت

افرادی که دارای بیماری دیابت هستند، تقریبا باید روزانه غذا مصرف کنند. افراد دیگری می‌توانند در مورد زمان مصرف مواد غذایی خود تصمیم بگیرند. اما افراد دیابتی باید زمان مصرف مواد غذایی خود را بدانند. بسته به داروهای دیابت یا نوع انسولین که افراد دیابتی مصرف می‌کنند، ممکن است نیاز باشد هر روز به مقدار تجویز شده توسط پزشک، کربوهیدرات مصرف نمایند. اگر زمان استفاده از انسولین شما هنگام صرف غذا است، باید برنامه غذایی شما توسط متخصصین تنظیم شود. اگر از داروهای مربوط به بیماری دیابت و یا انسولین استفاده می‌نمایید، نباید وعده های غذایی خود را حذف کنید و یا آن را به تاخیر بیندازید. زیرا باعث کاهش سطح گلوکز خون شما می‌شود.

ورزش افراد دیابتی

ورزش افراد دیابتی

افرادی که دارای بیماری دیابت هستند، حتما باید به انجام تمرینات قدرتی بپردازند. این تمرینات برای ماهیچه سازی هم بسیار مفید است. به طوری که حتی برای سلامت استخوان ها هم به افراد توصیه می‌شود. تمرینات قدرتی هم برای مردان و هم برای زنان اهمیت دارد. با انجام تمرینات قدرتی و عضله سازی، چربی بدن به مرور کمتر می‌شود. در نتیجه کالری سوزاندن هم، وزن کاهش پیدا می‌کند. انجام تمرینات قدرتی دو یا سه بار در هفته توصیه می‌شود. البته اوایل با وزنه های سبک شروع کنید. سعی کنید دو تا سه بار در هفته تمرینات قدرتی انجام دهید. با وزنه سبک شروع کنید. زمانی که ماهیچه های شما قدرتمندتر شدند، شما می‌توانید وزنه های سنگین تری را انتخاب کنید. شما می‌توانید انواع مختلفی از تمرینات کششی ورزشی را هم در برنامه های روزانه خود قرار دهید. یکی از بهترین تمرینات کششی، یوگا است. یوگا بر تنفس شما تمرکز می‌نماید و باعث آرامش شما می‌شود. در واقع برای پیشگری و کنترل دیابت بهتر است علاوه بر مصرف غذاهای فاسد نشدنی به انجام تمرینات ورزشی هم بپردازید.

سخن پایانی

اگر شما هم دارای بیماری دیابت هستید، تعدادی از غذاهای فاسد نشدنی را در منزل داشته باشید. شما می‌توانید از این محصولات به روش های متعددی در میان وعده ها و یا وعده های اصلی غذای خود استفاده نمایید. در این مطلب لیستی از بهترین مواد فاسد نشذنی را برای افراد دیابتی توضیح داده ایم. امیدواریم اطلاعت مفیدی به دست آورده باشید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد