خرید محصولات برند درموسیس

مکمل‎های دارویی درمان و پیش‎گیری از دیابت/ آنچه به شما در کنترل بیماریتان کمک می‌کند!

مکمل‎های دارویی درمان و پیش‎گیری از دیابت/ آنچه به شما در کنترل بیماریتان کمک می‌کند!

مکمل‎های دارویی درمان و پیش‎گیری از دیابت

مصرف مکمل‎های دارویی درمان و پیش‌گیری از دیابت مسئله‌ای است که بیماران دیابتی بسیاری را درگیر خود کرده است. متخصصین بسیاری مصرف مکمل‎های دارویی و پیش‌گیری از دیابت را برای کنترل این بیماری توصیه کرده‌اند. در واقع دیابت زمانی ایجاد می‌شود که بدن شما یا در برابر انسولین مقاومت می‎کند یا به اندازه کافی آن را تولید نمی‌کند که باعث می شود سطح گلوکز خون شما نامتعادل شود. اما مصرف مکمل‎های دیابت به شما کمک می‌کند سطح گلوکوز خون خود را به سطح متعادل برسانید. راههای درمان دیابت چندان هم سخت نیست، کافیست با صرف حداقل زمان کوشش کنید این بیماری را شناخته و کنترل آن را فرا بگیرید.

به‌طور کلی هیچ درمانی در این زمینه وجود ندارد. با این حال، بسیاری از افراد می‌توانند سطح گلوکز خون خود را با رژیم غذایی و ورزش مدیریت کنند. در غیر این صورت، پزشک می تواند داروهایی تجویز کند که می توانند سطح قند خون را کنترل کنند. رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی و حفظ وزن مناسب اولین و گاهی مهم‌ترین بخش درمان دیابت است. با این حال، زمانی که این موارد برای حفظ سطح قند خون شما کافی نباشد، پزشک می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام دارو برای شما بهتر عمل می‌کند.

دیابت نوع 2

در کنار این درمان ها، افراد مبتلا به دیابت از گیاهان و مکمل‎های متعددی برای بهبود دیابت خود استفاده کرده‎اند. این درمان‌های جایگزین قرار است به کنترل سطح قند خون، کاهش مقاومت به انسولین و جلوگیری از عوارض مرتبط با دیابت کمک کنند. در این مقاله سعی کرده‌ایم به‌طور کامل به ارائه اطلاعات مفیدی در رابطه با مکمل‎های دارویی درمان و پیش‌گیری از دیابت بپردازیم؛ بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره مکمل‎های دارویی درمان و پیش‌گیری از دیابت بدانید، به شما بگوییم.

استفاده از مکمل ها برای درمان دیابت

همیشه بهتر است در درجه اول اجازه دهید غذاهایی که می‎خورید ویتامین‎ها و مواد معدنی شما را تامین کنند. با این حال، افراد بسیار زیادی به داروهای جایگزین و مکمل‌ها روی می آورند. در واقع، طبق گفته انجمن دیابت آمریکا، دیابتی‌ها بیشتر از افراد بدون این بیماری از مکمل‎های دارویی درمان و پیش‌گیری از دیابت استفاده می‌کنند.

البته باید توجه داشته باشید که مکمل‎های درمان و پیش‌گیری از دیابت نباید جایگزین درمان استاندارد این بیماری شوند. انجام این کار می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. اما درکنار درمان‌های پزشکی مصرف مکمل‎های درمان و پیش‌گیری از دیابت می‌تواند بسیار برای این افراد مفید باشد.

مکمل‎های دارویی درمان و پیش‎گیری از دیابت

قبل از استفاده از هر مکملی مهم است که با پزشک خود صحبت کنید. برخی از مکمل‎های درمان و پیش‌گیری از دیابت می‌توانند با سایر درمان ها و داروها تداخل داشته باشند. فقط به این دلیل که یک محصول طبیعی است به این معنی نیست که استفاده از آن بی خطر است. تعدادی از مکمل‌ها به عنوان درمان دیابت بسیار امیدوار کننده بوده اند. برخی از مکمل‎های درمان و پیش‌گیری از دیابت در ادامه با توضیحات خلاصه‌ای آورده شده است.

دارچین

طب چینی صدها سال است که از دارچین برای اهداف دارویی استفاده می‌کند. این موضوع سبب شده تا مطالعات متعددی برای تعیین تأثیر آن بر سطح گلوکز خون، انجام شود. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که دارچین، به شکل کامل یا عصاره، به کاهش سطح گلوکز خون ناشتا کمک می‌کند. مطالعات بیشتری در حال انجام است، اما دارچین نوید بخش کمک به درمان دیابت است.

کپسول سینابتیک ساج پاد دارو

کروم

مکمل کرومیوم یک عنصر کمیاب ضروری است. این عنصر در متابولیسم کربوهیدرات‌ها استفاده می شود. با این حال، تحقیقات در مورد استفاده از کروم برای درمان دیابت متفاوت است. دوزهای پایین برای اکثر افراد بی خطر است، اما این خطر وجود دارد که کروم باعث کاهش بیش از حد قند خون شود. دوزهای بالا نیز پتانسیل ایجاد آسیب به کلیه را دارند.

قرص کروم پلاس B3 یوروویتال

ویتامین B-1

ویتامین B-1 با نام تیامین نیز شناخته می‌شود. بسیاری از افراد مبتلا به دیابت دچار کمبود تیامین هستند. مصرف این مکمل‎ درمان و پیش‌گیری از دیابت ممکن است به برخی از عوارض دیابت کمک کند. تیامین پایین با بیماری قلبی و آسیب عروق خونی مرتبط است. تیامین محلول در آب است.

به سختی وارد سلول‎های مورد نیاز بدن می‌شود. با این حال، بنفوتیامین، شکل مکمل تیامین، محلول در چربی است و راحت‌تر به غشای سلولی نفوذ می‌کند. برخی تحقیقات نشان می‎دهد که بنفوتیامین می‎تواند از عوارض دیابت جلوگیری کند. با این حال، مطالعات دیگر هیچ اثر مثبتی را نشان نداده‎اند.

آلفا لیپوئیک اسید

یکی دیگر از مکمل‎های درمان و پیش‌گیری از دیابت اسید آلفا لیپوئیک (ALA) است. اسید آلفا لیپوئیک یک آنتی اکسیدان قوی است.

آلپیک آلفالیپوییک اسید 300 میلی گرمی رها

خرید آلپیک آلفالیپوییک اسید 300 میلی گرمی رها

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که ممکن است در موارد زیر بسیار تاثیرگذار باشد:

    • کاهش استرس اکسیداتیو
    • کاهش سطح قند خون ناشتا
    • کاهش مقاومت به انسولین

با این حال، تحقیقات بیشتری در این باره مورد نیاز است. علاوه بر این، ALA باید با احتیاط مصرف شود، زیرا این پتانسیل را دارد که سطح قند خون را به سطوح خطرناک کاهش دهد.

خربزه تلخ

خربزه تلخ برای درمان بیماری‎های مرتبط با دیابت در کشورهایی مانند آسیا، آمریکای جنوبی و سایر کشورها استفاده می‌شود. داده‌های زیادی در مورد اثربخشی آن به عنوان درمان دیابت در مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی وجود دارد. با این حال، اطلاعات انسانی محدودی در مورد خربزه تلخ وجود دارد. مطالعات بالینی کافی روی انسان در این باره تا کنون وجود ندارد.

خربزه تلخ

چای سبز

یکی دیگر از مکمل‎های درمان و پیش‌گیری از دیابت چای سبز است. چای سبز حاوی پلی فنول است که آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان اصلی چای سبز به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) شناخته می‎شود. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که EGCG ممکن است مزایای سلامتی متعددی داشته باشد از جمله:

    • خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‎دهد
    • پیشگیری از دیابت نوع 2
    • بهبود کنترل گلوکز
    • فعالیت انسولین بهتر

مطالعات روی بیماران دیابتی فواید سلامتی با مصرف مکمل‎های درمان و پیش‌گیری از دیابت مانند چای سبز را نشان نداده است. همچنین به طور کلی مصرق چای سبز  برای تمامی افراد بی خطر در نظر گرفته می‎شود.

رسوراترول

رسوراترول

رسوراترول یک ماده شیمیایی است که در شراب و انگور یافت می‌شود و یکی دیگر از مکمل‎های درمان و پیش‌گیری از دیابت به شمار می‌رود. در مدل‎های حیوانی، مصرف این مکمل به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می‎کند. مطالعات حیوانی منبع معتبر همچنین نشان داده است که می‏تواند استرس اکسیداتیو را نیز کاهش دهد. با این حال، داده های انسانی در این زمینه کمی محدود است. خیلی زود است که بدانیم آیا مصرف این مکمل به دیابت به طور کامل کمک می‌کند یا خیر.

منیزیم

مکمل منیزیم یکی دیگر از مکمل‎های درمان و پیش‌گیری از دیابت و یک ماده مغذی ضروری است. این ماده به تنظیم فشار خون کمک می‎کند. همچنین حساسیت به انسولین را تنظیم می‎کند. مکمل منیزیم ممکن است حساسیت به انسولین را در بیماران دیابتی بهبود بخشد. رژیم غذایی با منیزیم بالا نیز ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. محققان ارتباطی معنادار بین مصرف بیشتر منیزیم، میزان کمتر مقاومت به انسولین و دیابت پیدا کرده‎اند.

ساشه منیزیم 400 یوروویتال

سخن پایانی

استفاده از مکمل‎های درمان دیابت امری است که عموما برای بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت مبهم و سوال بر‌انگیز است. در این مقاله سعی کردیم ضمن معرفی مکمل‎های دارویی درمان و پیش‌گیری از دیابت به این سوال نیز پاسخ دهیم که آیا مصرف مکمل‎های دارویی درمان و پیش‌گیری از دیابت برای این افراد موثر است یا خیر؟ امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید و سودمند واقع شده باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید مکملهای درمان دیابت از دسته‌بندی‌های موجود در داروخانه روشا استفاده کنید. مکمل دارویی چیست؟ تفاوت مکمل دارویی و غذایی

برای نوشتن این پست بلاگ از منابع معتبری استفاده شده است، برای نمونه برای دسترسی به یکی از مقالات عالی مورد استفاده در این مطلب می‌توانید از طریق اینجا اقدام کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد