خرید محصولات برند درموسیس

بهترین زمان مصرف منیزیم + نکاتی که موقع مصرف باید رعایت کنید

بهترین زمان مصرف منیزیم + نکاتی که موقع مصرف باید رعایت کنید

بهترین زمان مصرف منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی مهم است که در سلامت بدن انسان نقش مهمی دارد. مطالعات نشان دادند که منیزیم ممکن است به بهبود کنترل قند خون، جلوگیری از حملات میگرن، کاهش فشار خون و محافظت در برابر افسردگی کمک کند.

میزان توصیه شده مصرف روزانه منیزیم در رژیم غذایی که برای تقریبا تمام افراد سالم کافی است، 310 تا 420 ‌میلی‌گرم در روز برای بزرگسالان است. در حالی که اکثر مردم‌ می‌توانند نیاز به منیزیم روزانه خودشان را فقط از طریق مواد غذایی برآورده کنند، در برخی موارد ممکن است مصرف مکمل‌ها ضروری باشد.

اگر نمیدانید قرص منیزیم را کی بخوریم؟ در این بخش به بررسی بهترین زمان مصرف قرص منیزیم می‌پردازیم تا بتوانید اثربخشی این ماده معدنی را به حداکثر برسانید.

بهترین زمان مصرف پودر منیزیم

آیا زمان مصرف منیزیم اهمیت دارد؟

صرف نظر از اینکه شما منیزیم را برای بهبود خلق‌وخو، کاهش اضطراب یا بهبود کیفیت خواب مصرف کنید، مزایای مکمل‌های منیزیم را‌ می‌توان با مصرف طولانی مدت آنها مشاهده کرد.

به عنوان مثال یک مطالعه روی 130 نفر از افراد مبتلا به میگرن نشان داد که مصرف مکمل حاوی منیزیم باعث کاهش فرکانس میگرن شده است؛ شرکت‌کنندگان این مطالعه گزارش کردند که در طول مطالعه 3 ماهه، روزهای کمتری به سردردهای میگرنی دچار شدند. مطالعه دیگری نشان داد که مکمل منیزیم باعث بهبود علائم افسردگی در 112 بزرگسال شده و مزایای قابل توجه این مکمل پس از 2 هفته رخ داده است. علاوه بر این، مطالعه‌ای روی 46 فرد مسن نشان داد که مصرف روزانه 500 ‌میلی‌گرم منیزیم به مدت 8 هفته باعث بهبود چندین شاخص بی‌خوابی، از جمله زمان کل خواب و تاخیر خواب (زمان مورد نیاز برای به خواب رفتن) شده است.

کپسول مگنیفورت هولیستیکا

بنابراین تا زمان مصرف قرص مگنیفورت که بتوانید مکمل‌های منیزیم را به طور منظم مصرف کنید، امکان استفاده از آنها در هر زمانی از روز وجود دارد. برای برخی از افراد، مصرف مکمل در اولین ساعات صبح ممکن است آسان‌تر باشد، در حالی که برخی دیگر از افراد ممکن است با مصرف مکمل‌ها همراه با شام یا مستقیما قبل از خواب راحت‌تر باشند. مهم‌ترین نکته تنظیم برنامه و پایبندی به آن است تا اطمینان حاصل شود که شما دوز روزانه خود را دریافت‌ می‌کنید.

بهترین زمان مصرف قرص منیزیم

مکمل منیزیم باید همراه با غذا مصرف شود. اگرچه مکمل‌های منیزیم به طور کلی عوارضی ندارند، اما ممکن است با چندین عارضه جانبی مرتبط باشند. برخی از شایع‌ترین عوارض جانبی مرتبط با مکمل‌های منیزیم شامل مشکلات گوارشی مانند اسهال، تهوع و استفراغ هستند. اگر هر یک از این عوارض جانبی را تجربه کردید، مصرف مکمل‌های منیزیم با غذا‌ می‌تواند به جلوگیری از آنها کمک کند. با این حال اگر این علائم ادامه یافتند، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین روش درمان برای شما تعیین شود.

قرص منیزیم را کی بخوریم

تداخلات دارویی احتمالی با مکمل منیزیم

مکمل‌های منیزیم ممکن است با جذب چند نوع دارو تداخل داشته باشند که به طور بالقوه اثربخشی مکمل‌ها را کاهش‌ می‌دهد. برخی از داروها نیز ممکن است دفع منیزیم از طریق ادرار را افزایش دهند که‌ می‌تواند خطر کمبود منیزیم در بدن را افزایش دهد.

به عنوان مثال آنتی بیوتیک‌ها باید حداقل 2 ساعت قبل یا 4 تا 6 ساعت بعد از مکمل‌های منیزیم مصرف شوند تا اثربخشی منیزیم به حداکثر برسد. افرادی که بیس‌فسفونات مصرف‌ می‌کنند تا جلوی از دست رفتن استخوان‌ها را بگیرند، باید مطمئن شوند که مکمل‌های منیزیم را حداقل 2 ساعت قبل یا بعد از سایر داروها مصرف‌ می‌کنند.

علاوه بر این، اگر دیورتیک‌ها یا مهارکننده‌های پمپ پروتون مصرف‌ می‌کنید، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین برنامه برای مصرف مکمل‌های منیزیمی شما تعیین شود.

خرید مکمل منیزیم

ویال خوراکی منیزیم شات یوروویتال

جمع بندی

بهترین زمان خوردن منیزیم همراه با غذا تا حدی‌ می‌تواند برخی از عوارض جانبی آنها را کاهش دهد. زمان مصرف منیزیم نیز زمانی اهمیت پیدا‌ می‌کند که شما برخی داروهای خاص مانند آنتی بیوتیک‌ها یا بیس‌فسفونات‌ها را مصرف‌ می‌کنید. با این حال از آنجایی که مزایای مکمل‌های منیزیم با مصرف طولانی مدت آنها مرتبط است، مصرف منظم مکمل به صورت روزانه، مهم‌تر از زمان مصرف منیزیم است.

سوالات متداول:

قرص منیزیم را کی بخوریم؟

میزان توصیه شده مصرف روزانه منیزیم در رژیم غذایی که برای تقریبا تمام افراد سالم کافی است، 310 تا 420 ‌میلی‌گرم در روز برای بزرگسالان است.

آیا زمان مصرف منیزیم اهمیت دارد؟

صرف نظر از اینکه شما منیزیم را برای بهبود خلق‌وخو، کاهش اضطراب یا بهبود کیفیت خواب مصرف کنید، مزایای مکمل‌های منیزیم را‌ می‌توان با مصرف طولانی مدت آنها مشاهده کرد.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد