خرید محصولات برند درموسیس

آیا مصرف جنسینگ باعث چاقی می‌شود؟

آیا مصرف جنسینگ باعث چاقی می‌شود؟

 آیا مصرف جنسینگ باعث چاقی می‌شود؟ این مقاله یک بررسی در پاسخ به این سوال است؛ سوالی که اخیراً تعدادی از کاربران و مشتریان محترم از مشاوران داروخانه روشا پرسیده‌اند. جنسینگ چاق می‌کند یا لاغر؟! گذشته از نقش مکمل جنسینگ در رفع خستگی و افزایش انرژی، این سوال که آیا جنسینگ باعث چاقی یا حتی لاغری می‌شود یا نه دیگر سوال رایج در مورد جنسینگ است که پاسخ آن تا حدودی مبهم و متناقض باقی مانده. چنانچه اتفاقی گذرتان به این مقاله افتاده و نمی‌دانید که «جنسینگ چیست و چه فوایدی دارد» با یک انگشت‌رنجه به مطلب مربوط به آن رهنمایی می‌شوید!

هم منابعی را می‌توان یافت که از قرص جنسینگ برای کمک به افزایش وزن صحبت می‌کنند و هم منابعی موجود است که معتقدند از جنسینگ برای کاهش وزن می‌توان استفاده کرد؛ البته تعداد منابعی که معتقدند جنسینگ می‌تواند باعث کاهش وزن شود تا حدودی بیشتر است؛ اما واقعیت امر چیست و برای چه منظور باید خرید مکمل جنسینگ را انجام دهید؟!

آیا مصرف جنسینگ باعث چاقی می‌شود؟ – بررسی

سوال این است که علی‌رغم تمامی فواید جنسینگ آیا جنسینگ موجود در برنامه‌ی غذایی انسان‌ها در چاقی آن‌ها نقش دارد؟

از نظر برخی منابع، جواب، منفی است؛ به این صورت که مصرف جنسینگ به‌تنهایی نمی‌تواند باعث چاقی شود؛ پس اگر از چاق شدن می‌ترسید نگران مصرف جنسینگ نباشید. اگر که دوست دارید وزنتان را افزایش دهید تحت شرایطی جنسینگ می‌تواند در این مسیر به شما کمک کرده و زمینه را برای بهبود سلامتی و افزایش وزن شما آماده کند؛ همان‌طور که می‌تواند برای لاغری هم مورد استفاده قرار بگیرد، اما چطور؟

آمپول خوراکی رد جنسینگ چوآ فارم

قضیه از این قرار است که جنسینگ همراه با بهبود عملکردِ انسولین به سلامت سوخت و ساز بدن کمک می‌کد. در این حالت، انتقال مواد مغذی به سلول‌های عضلانی بهبود یافته که به‌نوبه‌ی خود باعث بالا رفتن انرژی، ریکاوری و رشد عضلات می‌شود. کار دیگری که جنسینگ انجام می‌دهد تقویت عروق قلبی و کمک به انتقال مواد مغذی خون به عضلات و تاندون‌هاست. این موضوع به ترمیم سریع‌تر آسیب‌ها و بهبود عملکرد فیزیکی منجر می‌شود.

بر اساس مقاله جنسینگ و چاقی منتشر شده در کتابخانه ملی علم  پزشکی (NIH) جنسینگ، فعالیت سلول‌ها را افزایش می‌دهد که این امر می‌تواند باعث لاغری بشود و از سوی دیگر، گوارش را بهبود می‌بخشد که می‌تواند در افرادی که مشکل گوارشی و عدم جذب دارند باعث افزایش اشتها و جذب بهتر مواد مغذی شده و به وزن آن‌ها اضافه کند؛ البته این‌ها این همه‌ی ماجرا از جنبه‌ی این که جنسینگ چیست و چه فایده‌ای دارد نیست!

چطور از جنسینگ باید استفاده کرد که باعث چاقی نشود؟

تمامی نکته‌های گفته شده در مورد جنسینگ در مجموع، زمینه‌ای مناسب برای شما به وجود می‌آورد تا هر طرحی را که برای بدنتان دارید راحت‌تر و سریع‌تر اجرا کنید، چه این طرح، لاغر شدن باشد و چه چاق شدن. در بازار، برخی قرص‌های جنسینگ وجود دارد که محرک اشتها است و فرم غلیظی از عصاره‌ی جنسینگ محسوب می‌شود ولی باز هم نمی‌توان گفت که مصرف آن به‌تنهایی باعث افزایش وزن خواهد شد.

چطور از جنسینگ باید استفاده کرد که باعث چاقی نشود؟

در حقیقت، مصرف قرص جنسینگ زمینه‌ی مناسبی برای سوخت و ساز بدن فراهم می‌کند تا شما تصمیمی که برای استیل بدنتان دارید را راحت پیاده سازی کنید. از جمله مهم‌ترین دلایلی که ممکن است مصرف جنسینگ چاق کننده باشد می‌توان به این نکات اشاره کرد:

1. گاهی برخی افراد دچار مشکلات گوارشی از هر نوعی هستند و مصرف جنسینگ علاوه بر این که اشتهای آن‌ها را بهبود می‌بخشد، سیستم گوارش آن‌ها را هم بهبود می‌دهد و در نتیجه وزن فرد تا حدی افزایش پیدا می‌کند.

2. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود افراد احساس کنند جنسینگ آن‌ها را چاق کرده استفاده از برخی جنسینگ‌ها همراه با آب میوه یا دسرهایی است که مصرف آن‌ها به‌خودی‌خود فرد را چاق می‌کند. به بیان واضح‌تر، روش‌های مصرف جنسینگ و یا ترکیب آن با سایر مواد در هنگام مصرف می‌تواند باعث چاقی شود.

 

قرص دابل بول نیچرز اونلی

3. جنسینگ بر میزان قند خون تأثیر می‌گذارد و آن را کاهش می‌دهد؛ مصرف نامنظم جنسینگ می‌تواند باعث برهم خوردن تعادل میزان قند خون شده و گاه منجر به بروز چاقی در فرد شود.

4. نکته‌ی آخر این است که باید در خرید مکمل جنسینگ قرمز یا هر نوع دیگری دقت زیادی به خرج داد و آن را فقط از برندها و داروخانه‌های معتبر خریداری کرد؛ چون امکان دارد برخی مارک‌های غیر معتبر در قرص‌ها و سایر فرم‌های جنسینگ ترکیباتی (مانند کورتون) که می‌تواند چاق کننده نیز باشد به کار برده باشند.

نکته‌ی مهم درباره‌ی مصرف جنسینگ

یادآوری این نکته هم پس از پاسخ به این سوال که آیا مصرف جنسینگ باعث چاقی می شود؟ خالی از لطف نیست که جنسینگ در بیشتر منابع برای لاغری توصیه شده است، پس قطعا باعث چاقی نمی شود که چنین توصیه ای داشته اند. جنسینگ، فعالیت سلول‌ها را بیشتر کرده باعث بهبود جریان خون می‌شود، این افزایش فعالیت سلول‌ها بیشتر لاغر کننده است؛ مگر این که سوخت و ساز بدن فرد پایین باشد و به خاطر جذب بیشتر کالری و پایین بودن سوخت و ساز، فرد مذکور چاق شود.

نکته‌ی مهم درباره‌ی مصرف جنسینگ

به غیر از مورد بالا، پاسخ به سوال آیا مصرف جنسینگ باعث چاقی می‌شود؟ این است که موضوع، بیشتر بستگی به طرز مصرف جنسینگ دارد. اگر جنسینگ منظم و با ترکیبات غیر چاق کننده همراه بوده و از برندی معتبر تهیه شده باشد، احتمال چاق شدن بر اثر مصرف آن بسیار کم است. درنتیجه علاوه بر قیمت قرص جنسینگ حتما به کیفیت و ترکیبات آن نیز توجه کنید. احتمای می‌دهیم کاربر حاضر در این صفحه برایش موضوع «مصرف جنسینگ در خانمها» هم جذاب باشد!

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد