خرید محصولات برند درموسیس

مصرف جنسینگ در زنان چه تاثیراتی بر هورمون ایشان دارد؟!

مصرف جنسینگ در زنان چه تاثیراتی بر هورمون ایشان دارد؟!

درباره‌ی مصرف جنسینگ در خانمها به نسبتِ بررسی‌هایی که درباره‌ی اثر جنسینگ بر آقایان انجام شده، تحقیقات کمتری به عمل آمده. تمرکز مطالب این مقاله در مورد اثرات مصرف جنسینگ توسط زنان در موارد و بازه‌های زمانی مختلف و از جمله در دوران یائسگی است. با وبلاگ داروخانه روشا همراه باشید.

مصرف جنسینگ در خانمها چه اثراتی دارد؟ – اثرات هورمونی

همان طور که اشاره شد در مورد این که فواید جنسینگ - مضرات جنسیسنگ چیست، مطالعات زیادی انجام شده ولی آنچه تا حد زیادی به آن کم توجهی شده مصرف جنسینگ توسط زنان و حتی مصرف قرص جنسینگ در دوران بارداری است. گذشته از فواید عمومی جنسینگ برای بدن انسان، یکی از فواید آن که مخصوص خانم‌ها است جلوگیری از ابتلا به «سندرم تخمدان پلی کیستیک» است.

آیا مصرف جنسینگ باعث چاقی می‌شود؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک، شکلی بسیار شایع از اختلال عملکرد هورمونی است که خیلی از زنان در طول دوره‌ی باروری خود با آن مواجه می‌شوند و بر اثر عدم تعادل هورمونی به وجود می‌آید. سندرم تخمدان پلی کیستیک می‌تواند باعث به وجود آمدن بعضی اختلالات از جمله پریودهای نامنظم و دردناک، هورمون‌های مردانه‌ی اضافی، ناباروری و کیست‌های تخمدان بشود.

هرچند هنوز استفاده از جنسینگ برای درمان این بیماری رایج در زنان به‌طور گسترده مورد تحقیق قرار نگرفته ولی یک مطالعه بر روی حیوانات که در مجله‌ی «تحقیقات جنسینگ» در سال 2011 منتشر شد نشان داد که جنسینگ قرمز کره‌ای رشد کیست و عامل رشد عصبی مرتبط با آن را کم می‌کند.

اثر مصرف جنسینگ در خانمها – دوران یائسگی

زنان در دوران یائسگی با علائم مختلفی مثل تغییرات رفتاری، گرگرفتگی، بی‌خوابی، خشکی واژن و کاهش میل جنسی مواجه می‌شوند. هرچند مطالعات در مورد مزایای مکمل جنسینگ قرمز برای زنان در دوران یائسگی کامل نیست ولی در تحقیقات انجام شده بهبود قابل توجهی در علائم آن‌ها بر اثر مصرف جنسینگ گزارش شده است.

طیِ یک تحقیق که در «مجله‌ی یائسگی» در سال 2012 منتشر شد، اثرات مصرف روزانه سه گرم جنسینگ قرمز و دارونما بر روی 72 زن 45 تا 60 ساله گزارش داده شد. بعد از 12 هفته، زنانی که جنسینگ قرمز دریافت کرده بودند تسکین قابل توجهی در علائم یائسگی داشتند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در آن‌ها کمتر شده بود.

هم‌چنین مصرف جنسینگ برای برطرف کردن عوارض حاملگی مفید ذکر شده ولی باید مصرف آن حتماٌ تحت نظر پزشک باشد؛ چون مصرف بی‌رویه‌ی جنسینگ در دوران بارداری می‌تواند به جنین آسیب برساند. هم‌چنین زنانی که به‌طور مداوم جنسینگ مصرف می‌کنند امکان دارد با تغییراتی در عادت ماهانه مواجه شوند. برخی گزارش‌های کمْ تعداد از وجود حساسیتِ برخی خانم‌ها به جنسینگ حکایت دارد.

بهترین نوع جنسینگ برای زنان چیست؟

جنسینگ در طی هزاران سالی که مورد استفاده‌ی بشراست بنا به محل رویش، روش خشک کردن و در زمان معاصر بنا به شکل مکمل به انواع مختلفی تقسیم‌بندی شده است. با توجه به انواع محصولات جنسینگ و تفاوت آنها رایج‌ترین و در عین حال مفیدترین نوع جنسینگ برای زنان، جنسینگ قرمز کره‌ای است. جنسینگ قرمز کره‌ای در حرارت 90 تا 100 درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت دو الی سه ساعت، بخار پز و خشک می‌شود تا رنگ خاص خودش را به دست بیاورد.

کپسول جینسینگ پلاس آرژنین سندروس
خرید کپسول جینسینگ پلاس آرژنین سندروس

جنسینگ قرمز کره‌ای غلظت بالایی از ماده‌ای به اسم «جینسنوزید» (Ginsenosides) دارد. جینسنوزید دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است. این موضوع باعث شده جنسینگ خاصیت دارویی داشته باشد. در برخی منابع، قید شده که مصرف یک تا دو گرم جنسینگ قرمز کره‌ای سه یا چهار بار در روز یکی از بهترین راه‌ها برای بهره‌مندی از مزایای جنسینگ برای زنان است. با این حال بهتر است که در مورد میزان مصرف آن با پزشک مشورت شود.

در کشورهای اروپایی و آمریکایی ریشه‌ی جنسینگ قرمز خام به‌اندازه‌ی سایر مکمل‌های جنسینگ در دسترس نیست و به‌جای آن چای جنسینگ، پودر جنسینگ، کپسول جنسینگ، قرص جنسینگ و عصاره‌ی جنسینگ در قالب مکمل‌های مختلف عرضه می‌شود که قیمت قرص جنسینگ در برخی از برندها نسبت به سایر انواع این محصولات مناسب‌تر است.

سایر فواید عمومی جنسینگ برای زنان و مردان

مکمل جنسینگ

    • ضد سرطان
    • کاهش دهنده‌ی التهاب
    • بهبود دهنده‌ی عملکرد مغز
    • افزایش دهنده‌ی انرژی
    • تنظیم کننده‌ی میزان قند خون
    • درمان کننده‌ی مشکلات پوستی مثل جوش و آکنه
    • تقویت کننده‌ی موی سر

جمع‌بندی

    • بهترین نوع جنسینگ برای خانم‌ها جنسینگ قرمز کره‌ای است.
    • جنسینگ قرمز کره‌ای، گذشته از انواع فواید عمومی‌اش، برای جلوگیری از اختلال هورمونی و پیشگیری از مبتلا شدن زنان به سندرم تخمدان پلی کیستیک مفید است.
    • تغییرات خلق و خو و برخی عوارض حاملگی توسط جنسینگ برطرف می‌شود؛ ولی مصرف آن در دوران بارداری حتماً باید پس از مشورت با پزشک انجام شود.
    • مصرف جنسینگ در خانمها ناراحتی‌ها مختلفِ مربوط به دوران یائسگی را نیز از بین می‌برد.
قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد