خرید محصولات برند درموسیس

آیا تاثیر نوروبیون بر کرونا می‌تواند شما را از عوارض جبران‌ناپذیر ابتلا به این ویروس نجات دهد؟!

آیا تاثیر نوروبیون بر کرونا می‌تواند شما را از عوارض جبران‌ناپذیر ابتلا به این ویروس نجات دهد؟!

بسیاری از همراهان روشا از ما می‌پرسند که نوروبیون چیست و مصرف آن چه فواید و عوارضی دارد؟ در این مقاله علاوه بر پرداختن به چیستی این مکمل به بررسی تاثیر نوروبیون بر کرونا هم پرداخته‌ایم. قرص یا آمپول نوروبیون ترکیبی از هفت ویتامین ضروری گروه ب یعنی مکمل ب کمپلکس که شامل ویتامین ب 1، ویتامین ب 2، ویتامین ب 3، ویتامین ب 5، ویتامین ب 6، ویتامین ب 9 و ویتامین ب 12 است. در صورتی که از رژیم غذایی سالم و کاملی پیروی کنید، به راحتی می‌توانید مقادیر مکمل ویتامین ب مورد نیاز روزانه خود را دریافت کنید.

آیا مصرف نوروبیون می‌تواند شما را از عوارض جبران‌ناپذیر ابتلا به کرونا نجات دهد؟!

در برخی از موارد به علت کهولت سن، مصرف الکل و… ممکن است فرد در معرض ریسک کمبود این ویتامین‌ها قرار بگیرد؛ بنابراین با مصرف نوروبیون می‌توان این مشکل را تا حدودی حل کرده و از این کمبود پیشگیری کرد. متاسفانه در بیشتر مواقع کمبود ویتامین ب نشانه‌ی خاصی ندارد؛ اما موارد زیر ممکن است به این موضوع مرتبط باشند:

    • افسردگی؛
    • خستگی؛
    • ضعف؛
    • کم‌خونی؛
    • کاهش غیر طبیعی وزن؛
    • افزایش نیافتن وزن حتی به کمک رژیم‌های پرکالری؛
    • بی حسی، خواب رفتن و سوزنی سوزنی شدن مکرر دست و پا؛
    • ضعف سیستم ایمنی؛

می‌بینید که کاهش این ویتامین با چه علائمی می‌تواند زندگی فرد را با اختلال دچار کند، آنچه در اینجا به خلاصه به آن اشاره شده است را در مقاله‌ی «عوارض و کمبود ویتامین B» به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است.

ضعف سیستم ایمنی

نوروبیون چیست و مصرف آن چه فواید و عوارضی دارد؟

ویتامین‌های گروه ب نقش بسیار مهمی در بازسازی و گسترش شبکه‌ی عصبی بین سلولی دارند؛ همچنین بیشتر فعالیت‌های متابولیک بدن بدون این ویتامین‌ها انجام نمی‌شوند. در واقع می‌توان این گروه از ویتامین‌ها را همانند کوآنزیم‌هایی در نظر گرفت که بسیاری از سنتزهای متابولیک و آنزیمی بدن وابسته به آن است.

افراد زیر در معرض ریسک بیشتری برای کمبود ویتامین ب هستند:

    • افراد گیاه‌خوار؛
    • افرادی که به مصرف الکل اعتیاد دارند؛
    • افرادی که داروهای بیماری HIV و AIDS را مصرف می‌کنند؛
    • خانم‌های باردار و شیرده؛
    • افرادی که بیشتر از 50 سال سن دارند.

البته اگر شما رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، به صورت روزانه می‌توانید این ویتامین‌ها را به مقادیر کافی دریافت کنید؛ مواد غذایی زیر منابع غنی‌ای از ویتامین‌های گروه ب هستند:

    • گوشت قرمز شامل گوشت گاو و گوشت گوسفند؛
    • انواع غلات کامل و غنی شده؛
    • انواع میوه‌جات؛
    • حبوباتی نظیر لوبیا، عدس و…
    • آووکادو؛
    • تخم مرغ؛
    • سبزیجات؛
    • و…

اگر تحت هیچ شرایطی امکان دریافت ویتامین‌های گروه ب را از مواد غذایی روزانه‌تان ندارید، با پزشک متخصص مشورت کرده و در صورت نیاز قرص یا آمپول نوروبیون را تهیه کنید.

قرص نوروبین بهتر است یا آمپول نوروبیون؟

 

قرص نوروبین بهتر است یا آمپول نوروبیون

قرص‌ و آمپول نوروبیون معمولا دارای مقادیر زیر از ویتامین ب هستند:

نام ویتامین مقدار موجود
ویتامین ب 1 10 میلی‌گرم
ویتامین ب 2 10 میلی‌گرم
ویتامین ب 3 45 میلی‌گرم
ویتامین ب 5 50 میلی‌گرم
ویتامین ب 6 3 میلی‌گرم
ویتامین ب 12 15 میکروگرم

از لحاظ پزشکی تفاوت خاصی بین تزریق عضلانی یا مصرف قرص نوروبیون وجود ندارد. ضمنا به خاطر داشته باشید که شما همواره می‌توانید با کلیک روی داروخانه آنلاین کرج پیش از خرید محصول مورد نیاز خود، از مشاوره‌ی رایگان کارشناسان روشا هم بهره‌مند شوید.

فواید و عوارض آمپول نوروبیون

ویتامین‌های محلول در آب نظیر گروه ب، در بدن تولید یا ذخیره نمی‌شوند؛ بنابراین باید به صورت روزانه آن را دریافت کنید؛ زیرا از طریق ادرار شما دفع می‌شوند. در صورتی که میزان دریافت این ویتامین بیشتر از مقدار مورد نیاز بدن‌تان باشد، ممکن است دچار افزایش ادرار یا اسهال شوید.

در موارد بسیار نادری هم افراد دچار واکنش‌های آلرژیک نظیر کهیر، التهاب پوستی و… می‌شوند.

آیا آمپول نوروبیون برای درمان کرونا مفید است؟

یکی از دلایل اصلی مرگ و میر به وسیله‌ی ویروس کرونا، ایجاد پدیده‌ای به نام طوفان التهابی در بدن است؛ این پدیده توسط دو پروتئین ضروری که وجود آنها برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی ضروری هستند، ایجاد می شود؛ بعد از درگیری شدید ریه، سیستم ایمنی به جای مبارزه با ویروس کرونا به سلول‌های داخلی بدن حمله کرده و به مرور ارگان‌های ضروری مانند کبد،کلیه، قلب و… را از کار می‌اندازد.

کبد،کلیه، قلب

ویتامین‌های گروه ب در هنگام عملکرد سیستم ایمنی، از فعال شدن واکنش التهابی توسط دو پروتئین گفته شده جلوگیری کرده و به شکل قابل توجهی از مرگ و میر بیشتر پیشگیری می‌کند. برای آن‌که نقش ویتامین‌های این گروه برایتان کاملا مشخص شود، باید هریک از آنها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد. گروه ویتامین‌های B نقش پررنگی در حیات ارگانهای بدن از جمله پوست و مو دارند،  شناخت این گروه به شما کمک می‌کند تا بعد از این هوشمندانه در رژیم غذایی خود از این گروه استفاده کنید. مقاله‌ی «ویتامین B و سلامت پوست» به همین منظور برای شما نوشته شده است.

نقش ویتامین ب 1 در درمان کرونا

ویتامین ب 1 نقش بسیار حیاتی در بهبود بیماری‌های کلیوی، سرطان، اختلالات روحی و روانی، بیماری‌های قلبی و عروقی و… دارد. یکی دیگر از وظایف مهم این ویتامین ترمیم شبکه‌ها و سیستم عصبی بوده که ارتباط مستقیمی با واکنش‌های اشتباه آنتی‌بادی‌ها در مواجهه با ویروس کرونا دارد.

آنتی بادی

بدن برای مبارزه با کرونا، به مقادیر کافی از آنتی‌بادی‌ها و سلول‌های T نیاز دارد؛ کمبود این ویتامین سبب پاسخ ناکافی برای این مقابله شده و در نهایت باعث تشدید علائم در فرد می‌شود. تحقیقات حاکی از آن است که مصرف ویتامین ب 1 در روزهای اولیه ابتلا به کوید 19 می‌تواند خطر بستری شدن افراد را کاهش دهد.

نقش ویتامین ب 2 در درمان کرونا

تحقیقات نشان داده است که ویتامین ب 2 به همراه پرتو درمانی، سبب جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا در بدن می‌شود؛ همچنین برای درمان برخی سرطان‌ها نیز از این روش استفاده می‌شود.

نقش ویتامین ب 3 در درمان کرونا

ویتامین ب 3 به عنوان یک کوآنزیم، بیشترین نقش را در تنظیم فعالیت‌های متابولیکی دارد؛ در هنگام طوفان التهابی، ویتامین ب 3 باعث فعال شدن بلوک‌های آنزیمی NAD+ می‌شود که نقش بسیار حیاتی در مهار این پدیده‌ی مرگبار ایفا می‌کند.

تکثیر ویروس

NAD+ از اشتباه سیستم ایمنی و حمله به سلول‌های خودی در هنگام طوفان التهابی جلوگیری می‌کند. این ویتامین همچنین بافت‌های ریوی را ترمیم کرده و از تکثیر ویروس‌ کرونا در این نواحی جلوگیری می‌کند. متخصصان از ویتامین ب 3 نیز مانند ویتامین ب 1، به عنوان یک داروی کمکی در هنگام درگیری ریه و طوفان التهابی ناشی از کوید - 19 یاد می‌کنند.

نقش ویتامین ب 5 در درمان کرونا

برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین ب 5 به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

نقش ویتامین ب 6 در درمان کرونا

PLP یکی از فاکتورهای بسیار حیاتی در هنگام طوفان التهابی است که کمبود آن سبب اختلال در عملکرد درست سیستم ایمنی می‌شود. بسیاری از تحقیقان نشان داده است که در هنگام افزایش التهاب، PLP کاهش چشمگیری دارد. یکی از راه‌های دریافت و تنظیم پی ال پی مورد نیاز، مصرف ویتامین ب 6 است. همچنین این کوآنزیم از لخته شدن خون در حین شدت گرفتن علائم ویروس کرونا جلوگیری کرده و درنتیجه از وقوع سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری می‌کند.

سکته‌های قلبی و مغزی

نقش ویتامین ب 9 در درمان کرونا

در روزهای اول بیماری کرونا، ویتامین ب 9 می‌تواند از برقراری اتصال این ویروس با پروتئین‌های مورد نیاز خود جلوگیری کند؛ در واقع این عملیات از ورود و خروج ویروس پیشگیری کرده و در روزهای آغازین، پیشرفت آن را متوقف می‌کند. Vitamin B 9 نیز می‌تواند به عنوان داروی جانبی برای درمان کوید - 19 در روزهای آغازین بیماری مورد استفاده قرار بگیرد.

نقش ویتامین ب 12 در درمان کرونا

یکی از دلایل شایع مرگ و میر در کرونا، لخته شدن خون و سکته است؛ ویتامین ب 12 علاوه بر پیشگیری از انعقاد خون، فرآیند اکسیژن ‌رسانی بین سلولی را نیز تقویت می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله از روشا، به صورت جامع درباره‌ی نوروبیون و فواید آن صحبت کردیم و به نقش مهم آن در درمان کرونا پرداختیم. اگر تجربه‌ای در ارتباط با مصرف نوروبیون دارید، خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد