خرید محصولات برند درموسیس

مکمل گینر چیست؟ بررسی کامل انواع گینر، مزایا، نحوه مصرف و کاربردهای گینر

مکمل گینر چیست؟ بررسی کامل انواع گینر، مزایا، نحوه مصرف و کاربردهای گینر

«گینر چیست؟»، «نحوه مصرف گینر»، «مزایای گینر»، «عوارض مصرف گینر»و «کاربردهای گینر» جوانب مختلف مکمل گینر است که بنا به نیاز شما مخاطب عزیز در این نوشتار برای آن‌ها پاسخ‌های درخوری آورده شده است. ورزشکاران حرفه‌ای و مبتدی برای عضله سازی نیازمند استفاده از مکمل هستند. نکته‌ی مهمی که در مورد مصرف مکمل‌های ورزشی وجود دارد، نوع مکمل، نحوه و میزان مصرف آنها است.

به دلیل اینکه برخی فروشندگان مکمل‌های ورزشی تبلیغات دروغین انجام می‌دهند، باید مکمل‌ها را از داروخانه ها و مراکز معتبر تهیه کنید؛ زیرا مصرف مکمل‌های فاقد کیفیت نه تنها شما را به هدف ورزشی‌تان نزدیک نمی‌کند؛ بلکه سلامت اندام‌ها و ارگان‌های حیاتی بدن شما را به خطر خواهد انداخت.

گینر و انواع کاربردهای آن

یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های ورزشی گینر است. این مکمل مزیت‌های فوق العاده‌ای دارد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم به معرفی گینر و انواع کاربردهای آن بپردازیم.

 گینر چیست؟

این مکمل دارای کالری بالا است. حاوی مقادیر زیادی پروتئین، آمینواسید، کربوهیدارت، چربی و انواع مواد معدنی مورد نیاز بدن است. در مقایسه گینر و پروتئین وی باید بدانید که میزان پروتئین موجود در پروتئین وی به مراتب از گینر بالاتر است؛ اما میزان چربی موجود در مکمل پروتئین وی از این مکمل کمتر است. این مکمل انواع مختلفی دارد که همه‌ی آنها دارای قند کم و کربوهیدرات بالا هستند.

میزان کالری در مکمل گینر در حدود 350 تا 1200 است. میزان پروتئین آن نیز در محدوده 15 تا 65 گرم متغیر خواهد بود. استفاده از این مکمل برای ورزشکارانی که تمرینات قدرتی انجام می‌دهند بسیار مناسب است. برای حل کردن این مکمل می‌توان از آب و شیر استفاده کرد. همچنین می‌توان از این مکمل قبل، حین و پس از اتمام تمرین استفاده کرد.

گینر نوعی مکمل است که با توه به ترکیباتی که اشاره کردیم در خود دارد به دو منظور افزایش وزن و افزایش عضله تهیه می‌شود. اینکه شما با چه نیتی سراغ این مکمل بروید وابسته به اینکه در وزن‌گیری دچار مشکل هستید یا در فرآیند تمرین‌های بدنسازی به آن عضله‌ای که باید نمی‌رسید، متغیر است؛ اما آنچه لازم است قطعا به آن توجه کنید استفاده از راهنمایی‌های یک مربی و متخصص حاذق برای اتخاب مکمل و نحوه‌ی مصرف آن است.

بررسی مکمل افزایش وزن گینر

در باب تفاوت گینر افزایش وزن با گینر عضله‌ساز

در خصوص تفاوت گینر افزایش وزن با گینر عضله‌ساز بد نیست گذری به ترکیباتشان بزنیم. برای مثال گینر افزایش وزن یک مکمل کربو پروتئین با کالری بسیار بالاست که دارای کربوهیدرات زیادی هم هست. مصرف این مکمل عموما به افرادی توصیه می‌شود که عموما تیپ بدنی اکتو مورف دارند و به سختی وزن می‌گیرند. همچنین افرادی که به دلیل اختلالات سلامتی به سختی قادر به وزن گیری هستند کاندیدای مصرف این مکمل هستند. همچنین بهتر است این افراد در کنار مصرف این مکمل از تمرینات بدنسازی با شدت متوسط هم بهره ببرند.

 

پودر گینر اس ان ان (سوپر نچرال نوتریشن)

گینرهای عضله ساز همچون گینر افزایش وزن دارای کالری بالایی است؛ اما این میزان کالری را از نسبت بیشتر پروتئین در مقایسه با کربوهیدرات مصرف‌شده در مکمل به دست می‌آورد. این مکمل کالری و درشت مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند و اینگونه به شما کمک می‌کند بعد از یک جلسه ورزش مقاومتی پروتئین کافی دریافت و عضله‌سازی داشته باشید. برای این منظور در کنار مصرف گینر انجام تمرینات بدنسازی قدرتی و پرشدت توصیه می‌شود.

محتویات گینر

در همه مدل‌های این مکمل، پروتئین، چربی و کربوهیدرات وجود دارد. پروتئین وی، کازئین، سویا و سایر پروتئین‌های گیاهی به عنوان ماده سازنده بخش پروتئینی در این مکمل به کار می‌روند. علیرغم اینکه منبعی برای چربی در این مکمل مشخص نشده اما بذر کتان به عنوان پیش ماده چربی‌ساز در این مکمل استفاده شده است. بخش کربوهیدراتی این مکمل نیز حاوی ذرت مومی، دکسترین و مالتودکستروز است. علاوه بر این انوع ویتامین‌ها و مواد معدنی، کراتین و ماده BCAAs نیز در تولید این مکمل به کار رفته است.

نسبت ترکیب کربوهیدرات و پروتئین در هر نوع گینر متفاوت است. هر بدنساز با توجه به شرایط، اهداف ورزشی و تشخیص مربی‌اش یک نوع از |آن را مناسب خود می‌بیند. نوع افزایش وزن، کربوهیدرات بسیار بیشتری نسبت به پروتئین دارد که به اصطلاح برای وزن‌گیری مناسب است.
برای جبران کمبود وزن شدید می‌توان تا مدتی از گینری با کربوهیدرات بالا استفاده کرد و پس از مدتی برای عضله‌سازی به سراغ مکمل‌های پروتئینی رفت، اما نوع عضله‌ساز نسبت پروتئین بیشتری دارد و برای بدنسازانی که تمرین قدرتی با قصد گرفتن حجم انجام می‌دهند مناسب است.

مصرف مکمل ورزشی در دوران شیردهی

انواع گینر

در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان گینر را به دو دسته افزایش وزن و عضله ساز تقسیم کرد. هدف هر دو نوع مکمل مشابه است؛ اما تفاوت عمده آنها در میزان کالری آنها است. می‌دانید برای عضله‌سازی به جذب پروتئین بیشتری نیازمند هستید و برای افزایش وزن نیز بدن شما باید کالری بیشتری دریافت کند.

علاوه براین برای افزایش وزن شما باید میزان کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. در حالی که بهبود عملکرد سیستم گوارش برای ساخت عضله ضروری است. در نتیجه در مکمل عضله ساز میزان فیبر بیشتر است. با این تفاسیر، هم اکنون می‌دانید میزان فیبر و پروتئین موجود در مکمل عضله ساز به مراتب بیشتر از مکمل‌های افزایش وزن است؛ اما میزان کربوهیدرات و کالری در گینر اضافه وزن بسیار بیشتر است.

بدن عظله ای

مزایای مکمل گینر چیست؟

  • برقراری تعادل پروتئینی یکی از مهمترین عوامل برای ریکاوری بعد از ورزش‌های قدرتی است. برای تقویت عضلات باید پروتئین کافی در اختیار آنها قرار بگیرد؛ اما انجام ورزش سنگین سبب بر هم زدن تعادل پروتئینی در بدن می‌شود. مکمل گینر دارای فرمولاسیون ویژه ای برای برقراری تعادل پروتئینی است.
  • سوخت اصلی عضلات بدن در تمرینات هوازی و بی‌هوازی گلیکوژن است. سنتز گلیکوژن بسیار آهسته انجام می‌شود. برای افزایش حجم عضلات باید سرعت ریکاوری گلیکوژن پس از تمرینات قدرتی افزایش بیابد. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، مشخص شده است مکمل‌های غنی از کربوهیدرات و پروتئین می‌توانند سرعت ریکاوری گلیکوژن را افزایش دهند. در فرمولاسیون gainer مقادیر کافی از پروتئین ، انواع آمینواسیدها و کربوهیدرات ها وجود دارد. در نتیجه ریکاوری گلیکوژن و افزایش حجم عضلات با استفاده از این مکمل به خوبی انجام می شود.
  • مصرف گینرهای افزایش وزن برای شما مزایایی به همراه دارد. این مزایا شامل ایجاد تعادل پروتئینی برای ورزشکار، تامین کالری مورد نیاز فرد و جبران کمبود وزن شدید وی.
  • مصرف گینرهای عضله‌ساز به شما مزایایی از جمله افزایش سرعت عضله‌سازی، تنظیم تعادل پروتئینی برای ورزشکاران، سرعت گرفتن ریکاوری بعد از تمرین، تامین کالری مورد نیاز افراد و بهبود عملکرد ورزشکار در حین انجام تمرینات را هدیه می‌دهد.

بهترین زمان مصرف مکمل گینر

  • صبح و بلافاصله بعد از بیدار شدن: بدن بعد از خواب شبانه حدودا 7 ساعتی، مقدار زیادی از مواد معدنی و مواد مغذی خود را از دست داده است. به همین دلیل صبح و بعد از بیدار شدن با مصرف گینر می‌توانید مواد مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

صبح بعد از بیدار شدن

  • قبل از تمرین: یکی از موارد مهم برای انجام ورزش های سنگین، تامین انرژی بدن است. علاوه بر این، با انجام تمرینات ورزشی قدرتی بدن به شدت احساس گرسنگی می‌کند. مصرف مکمل گینر قبل از ورزش، می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند و مانع از احساس گرسنگی در حین انجام تمرینات شود.
  • در حین انجام تمرینات ورزشی: انجام ورزش‌های قدرتی سبب کاهش میزان گلوکز و در نتیجه افت قند خون می‌شوند. به همین دلیل می‌توانید برای ممانعت از افت قند خون در حین تمرینات قدرتی از مکمل گینر استفاده کنید.
  • بعد از پایان تمرینات ورزشی: عدم بازسازی گلیکوژن بعد از ورزش می‌تواند سبب درد سنگین عضلانی شود و حتما باید در فاصله کمتر از 2 ساعت بعد از ورزش سنگین، کربوهیدرات مصرف شود. شما با استفاده از مکمل گینر بعد از ورزش، به دلیل احیای گلیکوژن مورد نیاز عضلات خود، مانع بروز درد خواهید شد. بعلاوه این مکمل غنی از کربوهیدرات است و با مصرف آن، مقدار کافی کربوهیدرات نیز در اختیار بدن و عضلات شما قرار خواهد گرفت.

بعد از پایان تمرینات ورزشی

عوارض ناشی از مصرف گینر

استفاده از مکمل Gainer، سریعترین راه افزایش وزن و افزایش حجم عضلات است؛ اما باید بدانید ممکن است این مکمل ضررهایی نیز داشته باشد. پروتئین موجود در مکمل گینر از شیر و پروتئین‌های گیاهی مانند سویا تامین می‌شود. پس اگر شما به این مواد حساسیت دارید، مطمئنا بدن شما بعد از مصرف این مکمل نیز واکنش منفی نشان خواهد داد.

خرید مس گینر snn

 علاوه بر این، عوارض دیگری نیز برای مصرف این مکمل وجود دارد. اگر شما گینر را با مقدار کمی آب مصرف کنید، به احتمال زیاد در دراز مدت به عارضه‌های روده‌ای مبتلا خواهید شد. بعلاوه مصرف طولانی مدت این مکمل می‌تواند سبب بروز مشکلات گوارشی در فرد شود.

استفاده از مکمل گینر، همچنین می‌تواند تجمع نامناسب چربی در برخی قسمت‌های بدن مثل شکم، باسن و اطراف کمر را ایجاد کند؛ بنابراین اگر به این نتیجه رسیده‌اید که حتما باید از مکمل برای ادامه‌ی تمرینات خود استفاده کنید، باید با یک متخصص صحبت کنید سپس با تائید و نظر او معتبرترین برند مکمل‌های ورزشی را خریداری و مصرف کنید. به طور مشخص می‌توانیم برای گینرهای افزایش وزن و عضله‌ساز به طور مجزا عوارض جانبی مشخصی نام ببریم:

عوارض جانبی مصرف گینر افزایش وزن:

فایده‌ی مصرف گینر افزایش وزن کاملا مشخص است؛ اما اگر بخواهیم از مضرات آن هم بگوییم بد نیست به موارد زیر اشاره کنیم:

    • مشکلات گوارشی در بلندمدت؛
    • افزایش چربی در افراد مصرف‌کننده؛
    • امکان ایجاد مشکلات روده ای (در صورت مصرف گینر با آب کم)؛
    • چاقی موضعی (در صورتی‌که حین مصرف تمرین مناسب انجام نشود).

عوارض جانبی مصرف گینر عضله‌ساز:

فایده‌ی مصرف گینر عضله‌ساز هم پرواضح شد؛ اما خوب است عوارض جانبی احتمالی آن را هم بشناسید:

    • امکان افزایش چربی در افراد مصرف‌کننده
    • امکان ایجاد مشکلات و بیماری‌های گوارشی در بلندمدت
    • امکان ایجاد مشکلات روده (در صورت مصرف این مکمل با آب کم)

«ایجاد حالت تهوع با مصرف گینر» یک عارضه در برخی از افراد است که برای درک چرایی آن می‌توانید به لینک آمده در این بخش رجوع کنید.

پودر گینر اولترا پاور (ultra power)

نتیجه گیری

عضله‌سازی و اضافه وزن دو دلیل عمده افراد برای مصرف مکمل ها است. مکمل‌های متعددی در بازار وجود دارند؛ اما یکی از مکمل‌های بسیار آشنا برای بدنسازان حرفه‌ای گینر است. این مکمل دارای دو فرمولاسیون متفاوت برای اضافه وزن و عضله‌سازی است. فرمولاسیون طراحی‌شده برای عضله‌سازی غنی از فیبر و پروتئین است؛ اما فرمولاسیون مکمل Gainer برای افزایش وزن غنی از کربوهیدرات و دارای کالری بالا است.

این مکمل می‌تواند احیای گلیکوژن مورد نیاز بافت عضلانی را به خوبی انجام دهد؛ مانع از خستگی و درد عضلانی شود؛ احساس گرسنگی در حین ورزش را از بین ببرد. همچنین  می‌تواند در یک دوره مصرف معین، وزن و عضله مورد نیاز را برای ورزشکار ایجاد کند. مصرف مکمل‌ها علیرغم فواید زیاد برای ورزشکاران، می‌تواند عوارض جبران ناپذیری نیز داشته باشد. به همین دلیل توصیه‌ی ما مشورت با یک پزشک متخصص و تهیه یک مکمل معتبر است.

در گزارشی از وبسایت medicinenet از تاثیر مس گینرها به حجیم سازی اشاره شده است، با این توضیح که گینرها موجب افزایش وزن بدن می‌شوند؛ این در حالی است که پروتئین وی تنها منجر به افزایش توده‌ی عضلانی بدون افزایش وزن در سایر قسمت‌های بدن است.

همچنین ذخیره‌سازی چربی دومین اثر گینرها محسوب می‌شود که با افزایش سطح انسولین، ذخیره‌ی چربی در بدن را افزایش می‌دهد. این در حالی است که پروتئین وی بدون افزایش سطح چربی ماهیچه‌های بدون چربی را حجیم می‌سازد.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد