خرید محصولات برند درموسیس

تفاوت گینر و پروتئین وی، کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟

تفاوت گینر و پروتئین وی، کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟
از صفر تا صد تفاوت گینر و پروتئین وی 

تصور کنید که یک کودک برای اولین بار پا به باشگاه می‌گذارد. این کودک از تناسب اندام خوبی برخوردار نیست و هرچه تلاش کند با رعایت رژیم غذایی ماهیچه‌های مورد نظر خود را به دست نمی‌آورد. بدن این کودک به شدت نیاز به دریافت کالری دارد که از طریق خوردن گینر یا پروتئین وی به دست می‌آید. پیش از ادامه‌ی مقاله بگویید ببینیم اصلا می‌دانید «گینر چیست؟»

گینر یا پروتئین وی کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟

درواقع هیچ تفاوتی ندارد که شما یک کودک یا بزرگسال باشید، قبل از هر چیزی باید تفاوت میان گینر و پروتئین وی را بدانید. بسیاری از افراد در این زمینه اطلاعات کافی ندارند؛ در این مقاله قصد داریم برای همیشه این مسئله را در ذهن شما رفع کنیم و به این دغدغه ذهنی پاسخ دهیم.

گینر یا پروتئین وی؛ آیا با یکدیگر تفاوت دارند؟

قبل از استفاده از هر مکملی باید اطلاعات دقیق و کافی در رابطه با آن داشته باشید. این مسئله به شما کمک می‌کند که با توجه به نیاز و هدف خود مکمل مناسبی را انتخاب کنید. حال که بناست از تفاوت مس و پروتئین وی بگوییم شاید خواندن مقاله‌ی «تفاوت ویت گینر و مکمل مس» هم برایتان جالب توجه باشد.

گینر و پروتئین وی هر دو نوعی ترکیب شیمیایی هستند؛ اما مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. به این ترتیب تاثیر آن‌ها بر بدن نیز متفاوت خواهد بود؛ البته لازم به ذکر است که اثر این مکمل‌ها در بدن، به نحوه‌ی انجام تمرین‌های ورزشی و نوع فعالیت‌های بدنی نیز بستگی دارد.

مصرف مکمل‌های پروتئینی خوب است؟

اگر چه اکثر ورزشکاران و بدنسازان از مکمل‌های پروتئینی استفاده می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که مصرف این مکمل‌ها تنها به این گروه از افراد محدود شود. مکمل‌های پروتئینی به عنوان یک افزودنی گزینه‌ای ایده‌آل و مفید برای رژیم غذایی شما به حساب می‌آیند.

اما مصرف این مکمل‌ها چه فایده‌ای برای بدن به دنبال خواهد داشت؟ پروتئین‌های موجود در گینر یا پروتئین وی به انتقال مواد مغذی و ترمیم سلول‌ها کمک می‌کند. از دیگر مزایای استفاده از این مکمل‌ها به افزایش تولید هورمون‌ها و آنزیم‌ها اشاره می‌کنیم.

خطرات احتمالی در مصرف مکمل‌های پروتئینی

شاید با خواندن این مزایا به مصرف مکمل‌های پروتئینی تشویق شوید؛ اما واقعیت این است که هر مکمل مفیدی باید به اندازه و با روش‌های صحیح مصرف شود؛ اگرچه هیچ خطری در مصرف پروتئین روزانه وجود ندارد، اما در صورتی که بیش از نیاز روزانه خود این مکمل‌ها را مصرف کنید، خطرات جدی سلامت جسمی شما را تهدید می‌کند.

پودر ماسل مس 3000 کیو ان تی

محققان و پزشکان پس از آزمایش‌های فراوان به این نتیجه رسیده‌اند که مواد موجود در مکمل‌های پروتئینی با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. به عنوان مثال، برخی از مکمل‌ها بیش از 30 ماده مختلف دارند که شامل افزودنی‌های مختلف می‌شود.

این افزودنی‌ها به طور بالقوه سلامت شما را تهدید می‌کنند؛ به عنوان مثال، بسیاری از این مکمل‌های پروتئینی نارسایی کلیه و مشکلات قلبی را به دنبال خواهند داشت. لازم به ذکر است که مصرف صحیح این مکمل‌ها هیچ یک از این خطرات را به دنبال ندارد.

از نظر زیست شناسی، چنانچه بیش از 30 درصد کالری دریافتی روزانه خود را به عنوان پروتئین مصرف کنید، سلامت جسمی شما به خطر می‌افتد.

گینر یا پروتئین وی نیز از مواد افزودنی مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام به نوعی در سلامت جسمی افراد تاثیر دارند. در صورتی که شما از مواد تشکیل دهنده مکمل مورد نظر خود آگاه باشید، از خطرات مرتبط با آن مکمل نیز اطلاع پیدا خواهید کرد. به این ترتیب با کنترل میزان مصرف مکمل خود قادر خواهید بود از مشکلات جدی و خطرات احتمالی دوری کنید.

چه زمانی باید گینر مصرف کنید؟
به گفته‌ی hsquatwolf گینرها مملو از کربوهیدرات و چربی همراه با پروتئین هستند. این به بدن شما اجازه می‌دهد تا تعداد مشخصی کالری مورد نیاز برای افزایش وزن را دریافت کند. این تفاوت عمده بین پروتئین وی و گینر است، جایی که یک وعده آب پنیر 100-150 کالری به شما می‌دهد و گینر 1250-1500 کالری در هر وعده به شما می‌دهد.

پروتئین وی را بیشتر بشناسیم!

برای انتخاب گینر یا پروتئین وی ابتدا باید با هر کدام از این مکمل‌های پروتئینی به اندازه کافی آشنا باشید. معمولا در رابطه با پروتئین وی سوالات بسیاری وجود دارد.

از محصولات جانبی صنایع فرآوری شیر و تولید پنیر برای تولید پروتئین وی استفاده می‌کنند. درواقع این مکمل پروتئینی یکی از خالص‌ترین پروتئین‌های مصرفی است. نکته قابل توجه در مورد پروتئین وی این است که به راحتی در جریان خون آزاد شده و به آسانی نیز هضم می‌شود.

سه نوع مختلف از پروتئین وی وجود دارد؛ کنسانتره، ایزوله و هیدرولیز شده. در ادامه هر یک از این مکمل‌ها را توضیح می‌دهیم.

پروتئين دلیشس وی كيو ان تی

پروتئین وی کنسانتره

در این نوع از پروتئین وی 25 تا 89 درصد پروتئین وجود دارد. باقی مواد تشکیل دهنده‌ی این مکمل شامل چربی‌ها و مواد معدنی می‌شود.

پروتئین وی ایزوله شده

این نوع پروتئین یکی از خالص‌ترین شکل‌های پروتئین وی است. در این مکمل حدود 90 تا 95 درصد پروتئین وجود دارد. جالب است بدانید که این مکمل بدون لاکتوز و با محتوای بسیار کمِ چربی به بازار عرضه می‌شود.

پروتئین هیدرولیز شده

در این نوع پروتئین وی، زنجیره‌های پروتئینی تجزیه می‌شوند و جذب آن‌ها توسط بدن آسان‌تر است. نکته قابل توجه در رابطه با این پروتئین وی این است که از هر گونه واکنش آلرژیک جلوگیری می‌کند. از این نوع پروتئین وی در فرمول‌های شیر خشک برای نوزادان، محصولات ورزشی و پزشکی استفاده می‌شود.

گینر چیست و چه تفاوتی با پروتئین وی دارد؟

حال که با پروتئین whey و انواع آن آشنا شدید، برای انتخاب بهتر گینر یا پروتئین وی باید اطلاعات کافی در رابطه با گینرها نیز داشته باشید. در ترکیبات گینرها نیز پروتئین وجود دارد؛ اما تفاوت گینر با پروتئین وی چیست؟

درواقع اصلی‌ترین تفاوت این دو مکمل پروتئینی در این است که گینرها درصد بالایی از چربی و کربوهیدرات دارند که در پروتئین‌های وی دیده نمی‌شود. این چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها کالری زیادی در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند و زمینه را برای افزایش وزن فراهم می‌کنند.

در گینرها، کربوهیدرات و پروتئین با نسبت یک به دو وجود دارند. از این رو بیشترین میزان کالری دریافتی از طریق گینرها مربوط به کربوهیدرات‌ها و مخلوط مالتوز و گلوکز است.

چه زمانی باید گینر یا پروتئین وی مصرف کنیم؟

پروتئین وی از ایام قدیم وجود داشته است. استفاده از این مکمل روشی آزمایش شده برای تقویت ماهیچه‌ها در ورزشکاران محسوب می‌شود. درواقع پروتئین وی با تقویت عضلات و افزایش مقاومت آن‌ها به بدنسازان کمک می‌کند که به بدن رویایی خود برسند.

البته برخی از بدنسازان تنها از این مکمل به منظور دریافت کالری مورد نیاز و افزایش سلامت بدن استفاده می‌کنند که روشی منطقی و قابل قبول است؛ بنابراین در صورتی که شما نیز به دنبال تقویت عضلات و هیکلی ورزشکاری هستید، پروتئین وی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

پودر پروتئین وی گلد ویوا پاور

نحوه مصرف پودر پروتئین وی گلد ویوا پاور:

روزانه، 2 مرتبه و هر بار 1 پیمانه (35 گرمی) از این پودر را با آب مخلوط کرده و قبل از تمرین بخورید. پودر پروتئین وی گلد ویوا پاور فقط یک نمونه از پروتئین Wheyهای موجود در داروخانه است.

درواقع تفاوت میان گینر و پروتئین وی در این بخش مشخص می‌شود. یعنی جایی که کالری دریافتی از یک وعده مصرف پروتئین وی بین 100 تا 150 کالری است، در حالی که gainer در هر وعده 1250 تا 1500 کالری در اختیار بدن شما می‌گذارد.

به این ترتیب ابتدا باید هدف خود را از مصرف مکمل تعیین کنید و در ادامه با توجه به هدف یکی از این مکمل‌های پروتئینی را برگزینید.

با توجه به هدف مورد نظر خود گینر یا پروتئین وی را انتخاب کنید!

بسیاری از افراد مکمل‌های غذایی را به منظور افزایش وزن مصرف می‌کنند. این در حالی است که برخی به دنبال عضله‌سازی و به دست آوردن عضله‌هایی تکه شده و قوی به مصرف مکمل روی می‌آورند. هر کدام از این افراد باید با توجه به نوع نیاز و شرایط بدن، مکمل مصرفی خود را انتخاب کنند.

پرورش اندام

اگر به دنبال تقویت عضلات و افزایش قدرت آن‌ها هستید، بهتر است که از پروتئین whey استفاده کنید. پروتئین خالص به شما در رسیدن به هدف مورد نظرتان کمک می‌کند، اما گینرها در این زمینه گزینه‌ی مناسبی محسوب نمی‌شوند؛ زیرا این مکمل‌ها کربوهیدرات‌هایی دارند که به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شوند و شما را از هدف خود دور نگه می‌دارند.

تناسب اندام

در صورتی که به بدن‌های تکه تکه و عضلانی علاقه دارید، پروتیئن وی ایزوله شده بهترین گزینه پیش روی شما است. این نوع پروتئین وی عاری از انواع کربوهیدارت‌ها و چربی‌ها است و بدن شما را به آن چه در ذهن دارید، نزدیک می‌کند.

افزایش وزن و افزایش حجم

بسیاری از افراد به سختی وزن اضافه می‌کند. توصیه‌ی ما به این افراد استفاده از گینرهاست. این مکمل به بدن برای دریافت کالری مورد نیاز خود کمک می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که مصرف مداوم این مکمل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ زیرا به مرور زمان چربی‌های ناخواسته را به بدن شما اضافه خواهد کرد.

در نهایت گینر یا پروتئین وی؛ کدام یک برنده این میدان هستند؟

بدیهی است که برنده این میدان یک رژیم غذایی متعادل است که به شما برای داشتن تناسب اندام و سلامت جسمی کمک می‌کند؛ اگرچه گاهی از برخی مکمل‌های غذایی به منظور رفع کمبود کالری در رژیم‌های غذایی بهره می‌گیرند، اما نباید به وجود این مکمل‌ها در رژیم غذایی عادت کرد.

تفاوت گینر و پروتئین وی، کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟خرید 

اگر بخواهیم این دو مکمل را با توجه به نکاتی که در این متن گفته شد، با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که پروتئین وی از سلامت بیشتری برخوردار است. این مکمل پروتئینی فاقد انواع چربی و کربوهیدرات است و از این رو نسبت به گینرها برتری دارد.

درواقع این مکمل پروتئینی از نظر شیمیایی گزینه بهتری به شمار می‌آید؛ زیرا نه تنها میزان پروتئین بیشتری در اختیار بدن می‌گذارد، بلکه خطرات کمتری نیز برای سلامت جسمی شما در پی خواهد داشت.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد