خرید محصولات برند درموسیس

پروتئین وی چیست؟ نحوه مصرف، عوارض و فواید وی

پروتئین وی چیست؟ نحوه مصرف، عوارض و فواید وی

اگر ورزشکار باشید یا دوستانی داشته باشید که ورزش را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند، حتما نام پروتئین وی به گوشتان خورده است یا اگر در دوران رژیم غذایی برای چربی سوزی و یا لاغری هستید، احتمالا با روشهایی که پروتئین وی باعث لاغری شما می‌شود آشنا باشید.

این پروتئین که نوعی مکمل در بدن‌سازی است، از محبوب‌ترین محصولاتی است که افراد از آن برای عضله‌سازی استفاده می‌کنند. پس با موضوع پروتئین وی چیست همراه ما باشین.

خرید مکمل های پروتئین وی

مکمل پروتئین وی چیست؟!

پروتئین Whey مکملی است که از ترکیبات شیر ساخته می‌شود. درواقع ۲ پروتئین اصلی در ترکیبات شیر به چشم می‌خورد که کازئین و پروتئین وی نام دارند. در مقاله کازئین چیست؟ در مورد این پروتئین و موارد و نحوه مصرف آن بیشتر صحبت کردیم.

کازئین پروتئینی است که ۸۰ درصد از سهم پروتئینی شیر را به خود اختصاص می‌دهد، در مقابل وی ۲۰ درصد دیگر را تشکیل داده است. زمانی که شیر را به پنیر تبدیل می‌کنند، پروتئین وی به عنوان یکی از محصولات جانبی این فرآیند از شیر جدا می‌شود.

البته پس از جدا شدن این پروتئین، چند مرحله پردازش دیگر نیاز است که تبدیل به ماده‌ای شود که بیشتر مردم آن را می‌شناسند؛ یعنی پودری که تقریبا مزه ندارد و آن را درون شیکر یا فلاسک ورزشکاران یا حتی محصولات پخته شده استفاده می‌کنند. Whey یک تقویت‌کننده رایج در اسموتی‌های تولید شده در کارخانه‌ها، غلات و بسیاری از مواد غذایی دیگر است؛ اما آن را به تنهایی نیز مصرف می‌کنند. 

پودر وی ایزوله ویوا پاور

برخی پروتئین وی را به عنوان آب پنیر نیز می‌شناسند که انواع آمینواسیدهای ضروری بدن را در دل خود جای داده است. علاوه بر آمینواسید، این ماده شامل انواع پپتیدهای پروتئینی، قند موجود در شیر یعنی لاکتوز، چربی، نمک و آب می‌شود. ارزش بیولوژیکی پروتئین وی نیز در تحقیقات انجام شده مقدار بالایی را به خود اختصاص داده است. ارزش بیولوژیکی معیاری است که با توجه به سودمندی و نحوه جذب یک پروتئین در بدن اندازه‌گیری می‌شود.

این معیار که با BV مشخص می‌شود هرچه عدد بالاتری داشته باشد کیفیت بالاتر پروتئین را نشان می‌دهد. تا پیش از معرفی این پروتئین، سفیده تخم‌مرغ بالاترین مقدار BV را داشت که عدد ۱۰۰ را برای آن در نظر گرفته بودند؛ درحالی‌که با ورود پروتئین وی با ارزش ۱۷۰ توجه بسیاری از افراد به این ماده جلب شد و در زمانی کوتاه به پرطرفداترین پروتئین بازار بدل گشت.

نحوه ساخت پروتئین وی و مواد تشکیل‌دهنده آن:

همانطور که گفته شد این پروتئین مقوی را باید از دل شیر جدا کرد. در طول فرآیندی که شیر را تبدیل به پنیر می‌کنند؛ بخش چرب آن دلمه می‌بندد که پروتئین وی یکی از محصولات جانبی آن است. البته برای جدا کردن این پروتئین لازم است چند پردازش دیگر نیز دنبال شود. در نهایت محصول نهایی پروتئین وی است که به دلیل نداشتن طعم خاص، به کمک طعم‌دهنده‌های طبیعی متنوع آن را طعم‌دار کرده و در بسته‌بندی‌های مختلف روانه بازار می‌کنند.

پروتئین Whey همچون دیگر پروتئین‌ها از انواع اسیدآمینه‌هایی تشکیل شده است که در رشد و ترمیم بافت‌های بدن نقش دارند. مهم‌ترین اجزای این پروتئین شامل مواد زیر می‌شود:

  • بتا لاکتوگلوبولین؛
  • آلبومین موجود در سرم گاوی (BSA)؛
  • ایمونوگلوبولین‌ها؛
  • اجزای جزئی‌تر (پروتئین‌های متصل به آهن، کلسیم، پتاسیم، سدیم، فسفر، اسید فولیک، بیوتین و ویتامین‌های A، C و گروه B)؛
  • آلفا-لاکتوگلوبولین.

بیش‌ترین غلظتی که در ترکیبات پروتئین وی مشاهده می‌شود مربوط به آمینواسیدهای زنجیره‌ای (BCAA) است. این آمینواسیدها به طور اختصاصی در رشد و ترمیم انواع بافت‌های عضلانی کاربرد دارند. یکی از معروف‌ترین آنها لوسین است که مکمل ورزشی پروتئین وی را از سایر محصولات پروتئینی به طور کامل متمایز می‌کند.

به دلیل نوع ترکیباتی که درپروتئین وِی وجود دارد باعث رشد عضلات و کاهش چربی‌ها می‌شود. ترکیب خاص اسیدآمینه‌های پروتئین وی سبب می‌شود که این ماده ۲۰ دقیقه کمتر از سایر منابع پروتئینی باکیفیت، در بدن هضم و جذب عضلات و بافت‌ها شود. به همین دلیل است که مکمل ورزشی Whey از ایده‌آل‌ترین گزینه‌هایی است که بعد از تمرینات ورزشی مصرف می‌شود.

با این حال ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود؛ تمام مکمل‌های Whey همان تاثیری که از آنها انتظار دارید، نخواهند داشت. برخی از محصولاتی که از این پروتئین تولید می‌شوند با بسیاری از قندهای بی‌ارزش ترکیب شده‌اند که استفاده از آنها نتیجه‌ای عکس دارد.

ترکیبات پروتئین وی

یکی از موثرترین و محبوب‌ترین مکمل‌های بدنسازی پروتئین وی است. تاثیر این مکمل برای بازسازی و احیای بافت استخوانی و عضلانی اثبات شده است. عمده‌ترین ترکیبی که در این مکمل به کار رفته شیر است. پروتئین وی در مقایسه پروتئین دیگر شیر (کازئین) جذب بالاتری دارد. مواد دیگری که در این مکمل وجود دارد عبارتند از:

  • بتالاکتوگلوبولین،
  • آلفا لاکتالبومین،
  • آلبومین سرم گاو
  • و ایمونوگلوبولین.

همچنین در یک بررسی مشخص شد که هر پیمانه از این مکمل حاوی مقادیر زیر است:

ترکیب مواد موجود در یک قاشق از مکمل پروتئینی

  • مقدار کالری 100 گرم؛
  • میزان کربوهیدرات 5 گرم؛
  • میزان پروتئین 20 گرم؛
  • میزان چربی 5/1 گرم؛
  • میزان فیبر 1 گرم؛
  • میزان شکر 5/1 گرم؛
  • میزان کلسیم 94 میلی گرم
  • و 140 میلی گرم سدیم.

مصرف مکمل ورزشی در دوران شیردهی

پروتئین وی در بدن ما چه کاری انجام می‌دهد؟

برای افراد مبتدی و کسانی که به تازگی به مسیر ورزش کردن حرفه‌ای قدم گذاشته‌اند، پروتئین وی یک مکمل کامل و تمام‌عیار است؛ چراکه هر ۹ اسیدآمینه ضروری بدن را در خود دارد. اسیدآمینه‌هایی که برای سنتز پروتئین در بدن به آنها نیاز داریم.

بگذارید واژه «اسیدآمینه ضروری» را دقیق‌تر توضیح دهیم. مواد پروتئینی در ساختار خود اسیدآمینه‌های مختلفی دارند، با این حال بدن نیز قادر به تولید برخی از اسیدآمینه‌هاست. از میان تنوع بسیار این مواد، بدن انسان نمی‌تواند برخی از آنها را سنتز کند؛ در حقیقت تنها راه به دست آوردن این آمینواسیدها مواد غذایی است. به این آمینواسیدها «ضروری» می‌گویند که باید در رژیم غذایی شما قرار بگیرند و جزئی ضروری در تغذیه محسوب می‌شوند.

مکمل پروتئین وی به داشتن ۳ گروه از این اسیدآمینه‌ها معروف است که از نوع زنجیره‌دار هستند. این ۳ اسیدآمینه ضروری:

پروتئین وی چیست

    لوسین؛
    ایزولوسین؛
    والین.

    هستند که نقش پررنگی در حفظ و ساخت عضلات دارند. به بیان دیگر این ۳ اسیدآمینه منبع انرژی در طول تمرینات طولانی مدت یا فعالیت‌های ورزشی شدید محسوب می‌شوند که ساختار عضلات را در طول این فعالیت‌ها حفظ می‌کنند.

    از میان این ۳ آمینواسید، لوسین بیش‌ترین تاثیر را در سنتز پروتئین عضلات دارد؛ به بیان ساده باعث بزرگ‌تر و قوی‌تر شدن عضلات می‌شود. یک پیمانه ۲۵ گرمی از پروتئین وی حدود ۳ گرم لوسین دارد. این پیمانه را با ۲.۳ گرم لوسین در کازئین و ۱.۵ گرم در سویا مقایسه کنید!

    نکته قابل توجه این است که برای سنتز پروتئین در بدن به یک مقدار آستانه‌ای از لوسین نیاز داریم که ۲.۵ گرم است. بنابراین ورزشکارانی که به دنبال بهبود، رشد و افزایش بهره‌وری خود هستند تنها به کمک مکمل ورزشی پروتئین وی می‌توانند به اهداف خود برسند.

    پروتئین وی ترک


    انواع پروتئین وی

    پروتئین وی با توجه به فرآیندی که برای تولید آن در نظر می‌گیرند، انواع مختلفی دارد؛ هریک از انواع این پروتئین درصد خاصی از پروتئین را دارد. ۳ دسته اصلی پروتئین وی شامل پروتئین وی کنسانتره، ایزوله و هیدرولیز است که هرکدام ترکیبی متفاوت دارند. یکی از انواع دیگر پروتئین که نحوه مصرف و ساخت متفاوت تری دارد پروتئین کازئین می باشد.

    جهت مطالعه بیشتر در خصوص انواع پروتئین وی مقاله جامعی در این زمینه منتشر کرده ایم که شما را به دیدن این مقاله دعوت می کنیم.

    انواع پروتئین وی

    ارتباط پروتئین وی و عضله سازی

    مکمل پروتئینی وی یکی از بهترین همراهان برای انجام ورزش‌های مقاومتی است. به کمک این مکمل پروتئینی و تنها با انجام تمرینات مقاومتی می‌توانید قدرت و جِرم عضلانی خود را افزایش دهید. طبق مطالعاتی که در مجله‌ی بین‌المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم ورزش منتشر شد به این نتیجه رسیدند، افرادی که در طول تمرینات مقاومتی از پروتئین وی به عنوان مکمل استفاده می‌کردند در مقایسه با افرادی که از این مکمل استفاده نمی‌کردند، بافت‌های عضلانی لاغرشان ۵ درصد (یا ۵.۵ پوند) بیشتر افزایش پیدا می‌کند.

    استفاده از این مکمل پروتئینی مزیت‌های فراوانی برای افرادی که ورزش را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند، دارد؛ با این حال همیشه از معایب استفاده از مکمل‌ های ورزشی هم داستان‌هایی به گوش ما رسیده است.

    به نقل از وبسایت بادی بیدلینگ دات کام «اهمیت پروتئین در رژیم غذایی ما به خوبی ثابت شده است، اما مزایای مصرف آن چیست؟ پروتئین یک درشت مغذی است که همه ما برای حمایت از رشد عضلانی بدون چربی، ریکاوری بعد از تمرین، حمایت از سلامت ایمنی و ایجاد سلامت کلی به آن نیاز داریم. برای کسانی که ورزش می کنند بسیار ضروری است زیرا به ساخت توده عضلانی کمک می کند، به شما انرژی می دهد، به حفظ سطح قند خون سالم کمک می کند، به کاهش وزن کمک می کند و سلامت استخوان ها را ارتقا می دهد.»

    فواید پروتئین وی

    استفاده از این پروتئین محدودیت سنی یا جنسی ندارد؛ بنابراین آقایان و بانوان می‌توانند با اطمینان این ماده را مصرف کنند. پروتئین وی می‌تواند سبب تامین آمینواسیدهای شاخه‌دار مورد نیاز برای بدنسازان حرفه‌ای شود. علاوه بر این مصرف این ماده می‌تواند به بازسازی بافت ماهیچه‌ای آنها نیز کمک کند. به دلیل اینکه طول آمینواسیدهای موجود در این مکمل کم است این ماده می‌تواند به سرعت جذب بدن شود، در نتیجه عضله‌سازی به سرعت اتفاق می‌افتد. علاوه بر این مصرف این پروتئین می‌تواند به تناسب اندام، حفظ سلامت قلب، بازسازی و ترمیم بافت استخوانی بدن کمک کند.

    با استفاده از پروتئین بدنسازی وی می توانید به آسانی به حجم عضلانی دلخواه دست پیدا کنید. علاوه بر این، هضم این مکمل بسیار آسان تر از تخم مرغ و سایر مکمل‌های ورزشی است. در ورزشکاران، پس از ورزش میزان گلیکوژن کاهش می‌یابد، کاهش گلیکوژن به معنی کاهش قدرت سنتز پروتئین است. در نتیجه در این مواقع، تجزیه‌ی پروتئین در بدن افزایش می‌یابد؛ اما استفاده از پروتئین وی می‌تواند مانع از تجزیه پروتئین شود. این مکمل دارای بهترین نوع پروتئین است، به همین دلیل میزان چربی و کربوهیدرات موجود در این مکمل بسیار اندک است، در حالی که سایر مکمل‌ها یا میزان چربی و یا میزان کربوهیدرات بالایی دارند.

    1. پروتئین وی منبعی متعادل از اسیدآمینه‌های ضروری و پپتیدها برای بدن است؛
    2. نسبت کارآیی پروتئینی که در این مکمل وجود دارد بالاست؛ یک مطالعه نشان داده است پروتئین شیر بهتر از پروتئین سویا در بدن جذب می‌شود.
    3. این مکمل یک منبع فوق‌العاده از اسیدآمینه‌های زنجیره‌دار یا شاخه‌ای است (لوسین، ایزولوسین، والین) که لوسین در آن به عنوان یک اسیدآمینه مهم برای سنتز پروتئین جدید یا عضله‌سازی شناخته می‌شود.
    4. پروتئین وی منبع عالی و فوق‌العاده گلوتامین است؛
    5. این پروتئین به سادگی از معده عبور کرده و در روده جذب می‌شود و در مقایسه با کازئین که کندتر از معده خارج می‌شود، سرعت جذب بالایی دارد؛
    6. پروتئین وی با داشتن خانواده‌ای از پپتیدها که به مهارکننده‌های ACE معروف هستند، در کاهش فشار خون نقش پررنگی دارد؛
    7. مکمل پروتئین وی در مقایسه با منابع پروتئینی تخم‌مرغ یا ماهی، در تعدیل قند خون موثرتر عمل می‌کند. به همین دلیل ممکن است به درمان دیابت نوع ۲ کمک کند؛
    8. مطالعاتی نشان داده است دوزهای بالا از پروتئین وی در کاهش پروتئین واکنش‌گر C که مسئول التهابات در بدن است، تاثیر بسزایی دارد.
    9. مکمل ورزشی پروتئین وی موجب کاهش وزن سالم می‌شود؛
    10. پروتئین وی ممکن است در کاهش احساس گرسنگی مفید باشد.
    11. پروتئین وی بر لاغری تاثیر دارد:
      پروتئین ماده‌ای است که آن را با توانایی در حمایت از کاهش وزن سالم می‌شناسند؛ چراکه پروتئین بیشترین ماده مغذی را در برابر چربی و کربوهیدارت داشته و معمولا رژیم‌های غذایی که منابع پروتئینی بیشتری را در خود جای می‌دهند با کمک به افزایش متابولیسم، موجب کاهش وزن در طولانی مدت می‌شوند.
      مکمل پروتئینی وی یکی از بهترین منابع پروتئینی است که برای کاهش وزن سالم توسط بسیاری از افراد استفاده می‌شود. درصورتی‌که این مکمل را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید و آن را در ترکیب با یک رژیم کم کالری مصرف کنید؛ به مرور زمان برنامه کاهش وزن خود را به انجام می‌رسانید.

    یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ انجام شد که در آن به شرکت‌کنندگانی که به چاقی مبتلا بودند پروتئین وی برای لاغری دادند؛ این افراد پس از مدتی مقدار قابل توجهی از حجم چربی‌های خود را از دست دادند، در عین حال حجم بیشتری از عضلات در آنها حفظ شد.

    البته این موضوع به این معنا نیست که برای کاهش چربی‌های بدن دست از تمرینات مقاومتی بکشید؛ پروتئین وی شما را در این تمرینات همراهی کرده و نتایجی را به همراه می‌آورد که انتظار دیدنش را نداشتید.

    فواید پروتئین وی


    بهترین پروتئین وی برای مصرف چیست؟

    با توجه به توضیحاتی که در بخش معرفی انواع پروتئین وی در اختیار شما گذاشتیم شاید تصور کنید پروتئین وی هیدرولیز شده و ایزوله بهترین مکمل‌های ورزشی باشند. با این حال هنوز هیچکدام از مطالعات نشان نداده‌اند که تغییر محسوسی بین عضله‌سازی با پروتئین وی کنسانتره و انواع دیگر وجود داشته باشد.

    بنابراین برای مصرف و خرید پروتئین وی جوانب دیگری را بررسی کنید. این مکمل‌های ورزشی در تنوع طعم‌های مختلفی یافت می‌شوند. پروتئین وی‌های طعم‌دار شده بالطبع مقادیر بیشتری قند خواهند داشت که اگر نمی‌خواهید این ماده را به رژیم ورزشی خود اضافه کنید بهتر است پروتئین‌های بدون طعم را خریداری کنید.

    از طرفی دیگر در انواع کنسانتره پروتئین وی مقادیری کربوهیدرات و چربی وجود دارد که باید باتوجه به رژیم غذایی خود آن را مصرف کنید. البته اگر نمی‌خواهید هزینه بسیاری را برای خرید این مکمل‌ها خرج کنید، انواع کنسانتره مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

    با این حال اگر کربوهیدارت و چربی رژیم ورزشی خود را محدود کرده‌اید انواع ایزوله این مکمل انتخاب بهتری هستند. علاوه بر این اگر سیستم گوارشی شما به لاکتوز حساسیت دارد پروتئین وی ایزوله مشکل شما را برطرف خواهد کرد.

    انواع هیدرولیز شده پروتئین وی که بالاترین سرعت جذب را دارند باتوجه به تمرینات ورزشی و رژیمی که ورزشکاران مختلف دنبال می‌کنند نیز برای آنها مفید خواهد بود. البته این نوع از پروتئین وی قیمت بالاتری دارد، چراکه آماده جذب است و در مدت زمان کوتاهی به مصرف بدن می‌رسد که عضله‌سازی انجام شود.

    علاوه بر سرعت جذب بالا در پروتئین‌های هیدرولیز شده، این نوع از مکمل‌ها برای افرادی مناسب است که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند یا سیستم گوارشی آنها میانه‌ای با فرآیند هضم و جذب ترکیبات شیر ندارد. این افراد با خرید انواع مکمل‌های پروتئینی هیدرولیز شده دیگر درگیر مشکلات گوارشی نخواهند بود.

    پروتئین وی کیو ان تی

    عوارض جانبی پروتئین وی چیست؟

    تاکنون مطالعات بسیاری بر تاثیر مصرف مکمل ورزشی پروتئین وی انجام شده است که عوارض خاصی را نشان نمی‌دهد. با این حال متاسفانه عوارض طولانی مدت این مکمل‌ها آنطور که باید پیگیری نشده است.

    مشکل دیگری که در تعیین عوارض جانبی پروتئین وی وجود دارد مربوط به برندهای مختلفی است که این مکمل را تولید می‌کنند. از آنجایی که FDA ارزیابی ایمنی و برچسب‌گذاری این محصولات را بر عهده دارد، هیچ راهی برای اطمینان دقیق از آنچه تولیدکنندگان ادعا دارند، وجود نخواهد داشت.

    مصرف مکمل‌ های ورزشی Whey در دوز مناسب اغلب با عوارضی همراه نیست؛ مگر اینکه فرد به ترکیبات شیر یا لاکتوز حساسیت گوارشی داشته باشد. با این حال برخی از عوارض جانبی رایج بعد از مصرف مقادیر بالای این مکمل غذایی به شرح زیر است:

    عوارض وی

      • درد در ناحیه معده؛
      • نفخ یا افزایش حرکات روده‌ای؛
      • گرفتگی عضلات؛
      • کاهش اشتها؛
      • حالت تهوع و در موارد شدیدتر استفراغ؛
      • سردرد؛
      • خستگی؛
      • آکنه. (درصورتی‌که به طور مداوم از دوزهای بالای این پروتئین استفاده شود، چراکه ترکیبات این مکمل غیرمعمول بوده و معادل طبیعی ندارد).

      موضوع مهم دیگری که مصرف طولانی مدت این مکمل‌ها را با تردید مواجه کرده است تعادل پروتئینی بالا در آنهاست. برخی از کارشناسان اعتقاد دارند هرچند پروتئین وی مکملی غنی از مواد مغذی است با این حال تعادل عناصر و مواد مغذی بدن را به شدت به سوی پروتئین‌ها سوق می‌دهد که از نظر طبیعی مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

      از طرف دیگر هنوز اطلاعاتی مبنی بر ایمن بودن مصرف پروتئین وی در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد؛ بنابراین بهتر است از مصرف این مکمل‌ها در این دوره خودداری شود. از نگرانی‌های اغلب ورزشکاران تازه‌کار تشخیص مکمل اصل از تقلبی آن است، فکر می‌کنیم عنوان مقاله‌ی «نحوه تشخیص مکمل اصل از تقلبی» موجب خوشحالی ایشان شود!

      پودر وی ایزوله ویوا پاور

      نحوه مصرف پروتئین وی

      شاید با این سوال روبه‌رو شده باشین نحوه مصرف پروتئین وی چگونه است و این که چجوری میشه از این مکمل در رژیم غذایی استفاده کرد یا چه زمان‌هایی برای مصرف اون مناسب هستن؟ با اینکه مصرف این مکمل در زمان‌های مختلف ضرری نداره، اما اگه به‌دنبال نتیجه و تأثیرگذاری بهتر هستین، پیشنهاد می‌کنیم اونو در زمان‌های خاصی مصرف کنین و از اثرات فوق‌‌العاده اون بهره‌مند بشین.

      علت گران بودن قیمت پروتئین وی در چیست؟

      قیمت پروتئین وی یکی از موضوعات مهم در زمان خرید این کالاست؛ با این حال باید این واقعیت را پذیرفت که هیچ چیز مفیدی رایگان عرضه نمی‌شود؛ این موضوع زمانی که قصد خرید محصول با ارزشی را دارید برجسته‌تر خواهد بود. بدون شک پروتئین وی یکی از بهترین منابع پروتئینی موجود در بازار است که تمام اسیدآمینه‌های ضروری بدن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

      بنابراین نباید توقع داشت قیمت آن سیری نزولی داشته باشد. اگر قصد خرید پروتئین وی از برندهای معتبر را دارید باید هزینه آن را نیز با توجه به فوایدی که دارد در نظر بگیرید. قیمت برندهای معتبر مختلف اغلب تفاوت محسوسی با یکدیگر ندارند؛ اما اگر متوجه ارزانی بی‌دلیل یک مارک به‌خصوص شدید بهتر است از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید.

      عمده دلیل گرانی این محصول به وجود اسیدآمینه‌های باکیفیت موجود در آن مربوط می‌شود که شامل تمام اسیدآمینه‌های ضروری و مورد نیاز بدن می‌شود. وجود اسیدآمینه‌های شاخه‌دار BCAA، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر، پروتئین وی را به مکملی تمام‌عیار تبدیل کرده است که بهترین انتخاب برای همراهی یک ورزشکار حرفه‌ای است. می‌توان گفت با وجود این مکمل، شما نیاز به هیچ مکمل پروتئینی دیگری برای ورزش‌های استقامتی یا قدرتی نخواهید داشت؛ چراکه با پروتئین وی:

      لاکتوز؛
      پروتئین؛
      مواد معدنی و ویتامین؛
      آب؛
      چربی (به مقدار تعادل)؛
      و گلوتامین دریافت می‌کنید که برای رشد مناسب و پایدار عضلات، همچنین بالا نگه داشتن سطح انرژی در طول تمرین ضروری هستند. بنابراین شاید لازم باشد کمی بیشتر درباره قیمت منصفانه این مکمل فکر کرده و از خرید مکمل‌های تقلبی منصرف شوید.

      قرص فولیکوژن اروند فارمد
      بازخوردها
        ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
        ارسال نظر
        • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
        • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد