خرید محصولات برند درموسیس

3 مورد از بهترین مکملهای مخصوص ریکاوری

3 مورد از بهترین مکملهای مخصوص ریکاوری

مکملهای مخصوص ریکاروی از ال کارنتین تا ..

همانطور که بعد از آسیب ورزشی نیاز به ریکاوری دارید، بعد از تمرین سخت هم ریکاوری نیاز است. مهم نیست شما آماتور هستید یا حرفه‌ای، جوان هستید یا مسن، بدن نیاز به استراحت و بازیابی انرژی دارد. بدون ریکاوری بدن خیلی زود فرسوده می‌شود و خود را در معرض بدترین آسیب‌ها قرار می‌دهید. ما در اینجا سعی داریم تا 3 مورد از بهترین مواد برای ریکاوری را به شما معرفی کنیم. با کمک این مواد ریکاوری بهتر و سریع‌تری خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که حتی حرفه‌ای‌ترین ورزشکاران، قدرتمندترین آن‌ها و مشهورترین ورزشکاران بدون ریکاوری درست به جایگاه حال خود نمی‌رسیدند.

با تمرین زیاد و رژیم‌های غذایی سالم و گاه سخت، بدن شما به مرور خسته می‌شود. با انجام ریکاوری درست، انرژی عضلات را بازگردانید و با قدرت و انرژی بیشتر به باشگاه بازگردید. با این کار تاثیر تمرین شما چندین برابر می‌شود. حال بیایید با هم به سراغ معرفی بهترین مواد برای ریکاوری برویم.

 مکمل بی سی ای ای (BCAA) برای ریکاوری

اولین مکمل پیشنهادی ما BCAA یا آمینو اسیدهای زنجیره‌ای شاخه‌دار هستند.

آیا تا به حال به ساختار مکمل‌های غذایی_ورزشی دقت کرده‌اید؟ به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا در اکثر این مکمل‌ها که برای مصرف پس از ورزش هستند، آمینو اسیدهای زنجیره‌ای وجود دارند؟

جواب بسیار ساده‌ است. چون این مواد تاثیرات بسیاری بر بدن دارند! برخی از این آمینو اسیدها از جمله لوسین، ایزولوسین و والین برای عضله‌سازی مفید هستند. همچنین این آمینو اسیدها از تجزیه عضلات در زمان‌هایی که ورزش نمی‌کنید یا تمرینات هوازی انجام می‌دهید، جلوگیری می‌کنند.

تمرینات سخت با هدف افزایش فشار بر فیبر عضلات انجام می‌شوند. با این کار عضلات شما فرصتی برای حجیم‌تر و قوی‌تر شدن به دست می‌آورند. از شما دعوت می‌کنم مقاله‌ی «بی سی ای ای در عضله‌سازی» را حتما در نوبت مطالعه‌ی خود قرار دهید.

پودر ایی ای ای 100% زیرو آیرون مکس

زمانی که فشار بر عضله زیاد شود، فیبر موجود در عضلات شکسته و مصرف می‌شود. بنابراین عضلات نیاز به دریافت دوباره مواد مغذی و فیبر برای بازیابی انرژی خود دارند.

پس از آنکه عضلات فیبر خود را از دست می‌دهند، بعد از 12 ساعت درد عضلات و احساس کوفتگی بدن به سراغ فرد می‌آید. در صورتیکه این انرژی از دست رفته بازگردانده نشود، درد تا 72 ساعت و گاه بیشتر ادامه می‌یابد.

همچنین کمبود فیبر و ویتامین‌های ضروری به مرور باعث تخریب و فرسودگی عضلات می‌شود. با مصرف مکمل BCAA از درد عضلات خود بکاهید و انرژی آن‌ها را بازیابید. این آمینو اسیدها روند ریکاوری شما را سرعت می‌بخشند.

آمینو اسیدهای زنجیره‌ای  به دلیل تأثیر به‌سزایی که بر ریکاوری دارند، در میان لیست 3 مورد از بهترین مواد برای ریکاوری قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر مصرف آمینو اسیدهای زنجیره‌ای به همراه دیگر آمینو اسیدها باعث رشد عضلات می‌شود. برای مثال پروتئین وی یکی از بهترین مکمل ها به شمار می‌آید که تمامی آمینو اسیدهای لازم برای رشد عضلات را در خود جای داده است.

از مزایای این آمینو اسید های زنجیره‌ای جذب سریع آن‎ها توسط بدن است. پس در هر زمانی از روز قابل مصرف هستند. همچنین امکان استفاده از این مکمل‌ها قبل، حین و بعد از تمرین نیز وجود دارد.

مکملهای مخصوص ریکاروی

قدرت روغن ماهی یا امگا 3 برای ریکاوری

روغن ماهی با در بر داشتن اُمگا یکی از بهترین و قدرتمندترین مکمل‌های دنیا در هر زمینه‌ای است. این مکمل تا حدی حائز اهمیت است که برخی پزشکان مصرف مداوم آن را برای حفظ سلامت کلی توصیه می‌کنند.

از جمله فواید روغن ماهی موارد زیر قابل ذکر هستند:

    • تقویت سلامت قلب؛
    • درمان برخی اختلالات روانی؛
    • کمک به کاهش وزن؛
    • تقویت بینایی؛
    • کاهش التهاب؛
    • سلامت پوست؛
    • تقویت مادر در دوران بارداری و شیردهی و کمک به رشد نوزاد؛
    • درمان کبد چرب؛
    • کاهش علائم و درمان افسردگی؛
    • درمان نقص توجه و بیش فعالی در کودکان؛
    • پیشگیری از زوال عقل؛
    • بهبود خطر آسم و کاهش علائم آلرژی؛
    • تقویت استخوان‌ها.

همانطور که خواندید، روغن ماهی و امگا3 فواید بسیاری برای سلامت کلی بدن دارد؛ از سلامت ذهنی و روانی گرفته تا سلامت جسمانی و حتی درمان یا کاهش علائم بسیاری بیماری‌ها. «امگا 3 چیست؟» سوالی که پاسخش حتما درهای تازه‌ای به رویتان می‌گشاید.

سافت ژل امگا3 1000 میلی گرم نکستایل

همانطور که گفتیم بدن 12- 72 ساعت پس از ورزش دچار درد عضلانی می‌شود. این درد گاه حاصل از تورم عضلات به دلیل فشار وارد آمده به آن‌هاست. اسیدهای چرب EPA (ایکوساپنتانوییک اسید) و DHA (دوکوساهگزانوییک اسید) که در روغن ماهی یافت می‌شوند، با خاصیت ضدالتهابی خود به کاهش درد عضلات پس از ورزش کمک می‌کنند.

از سوی دیگر اسیدهای چرب EPA و DHA به مرور زمان خاصیت انعطاف‌پذیری عضلات را بیشتر می‌کنند. بنابراین از خشکی بدن جلوگیری خواهد شد. این مکمل به ویژه برای آن دسته از ورزشکارانی مهم است که به مرور با ساخت عضلات حجیم انعطاف بدنی خود را از دست می‌دهند.

از سوی دیگر اُمگا با کاهش درد عضلانی و افزایش انعطاف عضلات عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد و با مصرف آن سریع‌تر و راحت‌تر به اهداف خود خواهید رسید.

برخی بر این باور هستند که روغن ماهی در تقویت غشای سلولی نقش دارد.

پزشکان مصرف روزانه یک گرم از این مکمل را برای تقویت سلامت قلبی_عروقی توصیه می‌کنند. همچنین اگر این مکمل را برای تسکین درد عضلانی و اسپاسم تهیه کرده‌اید، دوز مصرفی خود را به 2 گرم برسانید.

به منظور کاهش درد عضلانی بهتر است روغن ماهی را در با ترکیب با EPA و DHA مصرف کنید.

پودر ریکاوری کیو ان تی

ریکاوری با ال کارنیتین ال تارترات، مکملی ترمیمی و چربی‌سوز 

آخرین جایگاه لیست 3 مورد از بهترین مواد برای ریکاوری متعلق به ال کارنیتین ال تارترات است. این مکمل با قابلیت چربی‌سوزی و بهبود درد عضلات، موفق به قرار گرفتن در لیست 3 مکمل برتر برای ریکاوری شده است.

عملکرد ال کارنیتین ال تارترات به گونه‌ای است که مانع از تجمع آمونیاک و افزایش جریان خون در طول ورزش و بعد از آن می‌شود. به این ترتیب به بهبود و کاهش درد و آسیب عضلات کمک می‌کند. «انواع ال کارنتین» تاثیرات متفاوتی روی مسیر ریکاوری شما خواهند گذاشت. برای بهترین انتخاب حتما از مشورت متخصص بهره‌مند شوید.

ال کارنیتین ال تارترات با شکستن اسیدهای چرب موجود در عضلات آن‌ها را به میتوکندری می‌برد. در آنجا این اسیدها تجزیه شده و انرژی لازم برای فعالیت بدن را آزاد می‌کنند. این فعالسازی انرژی باعث افزایش ضربان قلب و جریان خون می‌شود.

چند ال کارنتین مایع

در نتیجه افزایش جریان خون، خون بیشتری به عضلات انتقال داده شده و از خشکی و گرفتگی آن‌ها جلوگیری می‌شود. همچنین این ماده به ترمیم آسیب‌های عضلانی نیز کمک می‌کند. از سوی دیگر افزایش انرژی باعث عملکرد ورزشی بهتر و تناسب اندام می‌شود.

پزشکان مصرف روزانه 2 گرم از این مکمل را برای کاهش درد عضلات، ریکاوری بهتر و تقویت و رشد عضلات پیشنهاد می‌کنند. همچنین برای افزایش خاصیت ریکاوری آن، ترکیب ال کارنیتین ال تارترات با کربوهیدرات مناسب خواهد بود.

پایان لیست، شروع ریکاوری

با به پایان رسیدن لیست 3 مورد از بهترین مواد برای ریکاوری، به پایان این مقاله می‌رسیم. اما نوبت به شروع یک ریکاوری فوق‌العاده است.

در این لیست آمینو اسیدهای زنجیره‌ای مقام اول را کسب کردند. رتبه دوم نیز به روغن ماهی می‌رسد که مکملی برای سلامتی کلی بدن نیز به حساب می‌آید.

در مقام سوم l-carnitine ال تارترات جای گرفته که علاوه بر کاهش درد عضلات، بر چربی‌سوزی نیز اثری مثبت دارد. پیش از مصرف این مواد، توصیه ما مطالعه دیگر مقالات ما در ارتباط با هر کدام است. به این طریق از نحوه مصرف، مزایا و معایب هر مکمل آگاه می‌شوید.

برگرفته از مقاله معتبر سایت بادی بیلدینگ

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد