خرید محصولات برند درموسیس

نحوه مصرف پروتئین وی + بهترین زمان مصرف وی پروتئین

نحوه مصرف پروتئین وی + بهترین زمان مصرف وی پروتئین

برای عضله‌سازی و سرعت بخشیدن به سنتز پروتئین‌ها باید از زمان و نحوه مصرف پروتئین وی اطلاع داشت. درصورتی‌که شما بهترین محصول بازار را تهیه کرده باشید؛ اما روش مصرف و اندازه مصرف پروتئین وی شما اشتباه باشد باز هم به نتایجی که انتظار دارید نمی‌رسید. مصرف پروتئین و اثری که بر بدن دارد از موضوعاتی است که تحقیقات علمی بی‌شماری روی آن شده است، در وب سایت بادی‌ بیلدینگ از گزارشی صحبت‌شده است که رژیم غذایی با پروتئین بالا، میزان تستوسترون را کاهش می‌دهد این در حالی است که مطالعاتی هم گفته‌اند افزایش پروتئین می‌تواند قابلیت دسترسی به تستوسترون را افزایش دهد

پروتئين دلیشس وی كيو ان تی

چگونه با مصرف پروتئین وی افزایش وزن را تجربه کنیم؟

برای اینکه بتوانیم بعد از خرید پروتئین وی در جهت کاهش وزن هم بهره ببریم لازم نیست کار عجیب و غریبی کنیم؛ درواقع ماهیت پروتئین وی به دلیل پودری بودن به شما این امکان را می‌دهد تا در بسیاری از اسموتی‌های دست‌ساز، نوشیدنی‌ها و حتی دسرها از مزایای آن بهره ببرید.

پر واضح است همانگونه که برای کاهش وزن راهی جز نقصان کالری وجود ندارد، برای افزایش وزن هم گریزی جز مصرف مازاد کالری نداریم. حال اگر میزان دریافت کالری مورد نیاز بدن خود را به کمک پروتئین وی بالا ببریم در راستای افزایش وزن فعالیت خود را تنظیم کرده‌ایم. در هر حال مصرف پروتئین وی بدون ورزش منجر به اضافه وزن خواهد شد و اینکه چنین نتیجه‌ای برای فرد مطلوب است یا خیر بستگی به شرایط خاص بدنی هرکس و اهدافش دارد.

چگونگی مصرف پروتئین وی در عضله‌سازی

بهترین زمان مصرف پروتئین وی ۱ ساعت بعد از اتمام تمرین است که به بهبود عضلات کمک کند؛ با این حال مطالعات نشان می‌دهد ترمیم و رشد مجدد بافت‌های عضلانی بدن ممکن است تا ۴۸ ساعت نیز به طول بینجامد. به همین دلیل اگر در رژیم غذایی روزانه خود بین ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین وی را هر زمانی مصرف کنید، مطلوب عمل خواهد کرد.

برای اطلاع از اندازه دقیق مصرف این پروتئین باید وزن بدن خود را بدانید. بهترین نتایج زمانی حاصل می‌شوند که به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ۱.۷ گرم پروتئین وی به صورت روزانه مصرف شود. در زیر مصرف این مکمل را در ساعات مختلف روز بررسی می‌کنیم.

وی گلد دوبیس

مصرف پروتئین وی در صبح:

نحوه مصرف پروتئین وی در صبح و زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، نتیجه‌ای فوق‌العاده خواهد داشت. از آنجایی که در طول شب ذخایر گلیکوژن در بدن کم می‌شود، بدن برای تامین منابع خود به سراغ اسیدآمینه‌ها و ذخایر آنها می‌رود که بتواند فرآیندهای متابولیکی را ادامه دهد. این موضوع باعث می‌شود عضلات در وضعیت کاتابولیک (تجزیه) قرار بگیرند که ممکن است در طولانی مدت روی جرم عضلانی تاثیرگذار باشد.

با این حال زمانی که صبح خود را با یک اسموتی ترکیب شده با پروتئین وی آغاز کنید، آمینواسیدهای آماده‌ی جذب را سریع به بدن خود وارد می‌کنید که اجازه نمی‌دهد از ذخایر عضلات بیشتر استفاده شود. در واقع پروتئین وی صبح‌ها بیشتر ارزش بیولوژیکی دارد که شما را برای شروع یک روز آماده می‌کند.

مصرف پروتئین وی قبل از تمرینات ورزشی:

مصرف پروتئین وی پیش از تمرینات ورزشی برای ایجاد تعادل نیتروژن در بدن ضروری است، تعادلی که برای سنتز پروتئین و افزایش توده‌ی عضلانی به آن نیاز دارید. تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند مصرف پروتئین وی درست قبل از تمرینات ورزشی مقاومتی باعث می‌شود سنتز پروتئین افزایش پیدا کند.

پروتئین وی ترک

به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران با توجه به رژیم غذایی خود ۲۵ تا ۳۵ گرم از پروتئین وی را به عنوان پایه و جرقه‌ای برای تحریک پروتئین‌سازی، پیش از شروع تمرینات ورزشی مصرف می‌کنند.

مصرف پروتئین وی بعد از تمرینات ورزشی:

بسیاری از کارشناسان تغذیه اعتقاد دارند بهترین زمان مصرف پروتئین وی بعد از انجام تمرینات ورزشی است؛ چراکه در این شرایط عضلات خود را تحت فشار زیادی قرار داده‌اید و اکنون زمانی است که باید مواد مغذی را به آنها برسانید. این مواد مغذی به طور مستقیم برای ترمیم و رشد توسط بدن استفاده می‌شوند. در این شرایط یک مکمل پروتئینی زود جذب که عملکرد سریعی دارد بهترین انتخاب است.

در مقاله انواع پروتئین وی با مدلهای مختلف این محصول آشنا شده‌ایم. بسیاری از کارشناسان عضلات را بعد از انجام تمرینات ورزشی به اسفنجی تشبیه می‌کنند که بیشترین مواد مغذی را به خود جذب می‌کند. به بیان دیگر بعد از انجام فعالیت‌های ورزشی عضلات، پروتئین بیشتری را در مقایسه با سایر ساعات روز جذب می‌کنند؛ بنابراین منطقی است که بعد از انجام تمرینات ورزشی برای عضله‌سازی از مکمل پروتئینی وی استفاده کنید.

پودر وی پروتئین 100 آیرون مکس

بهترین زمان مصرف پروتئین وی

مصرف پروتئین وی قبل از خواب:

در یک رژیم غذایی سالم افراد چند ساعت بعد از غروب آفتاب شام می‌خورند، این موضوع باعث راحتی معده در زمان خواب می‌شود؛ اما از طرف دیگر با توجه به مواد مغذی که در اختیار عضلات قرار دارد، احتمال استفاده از ذخایر اسیدآمینه برای فرآیندهای متابولیک بسیار است. بنابراین برای جلوگیری از ورود عضلات به حالت کاتابولیک که موجب تجزیه توده عضلانی می‌شود، کارشناسان توصیه می‌کنند قبل از خواب مقداری محلول پروتئین وی بنوشید.

پودر وی 100% اس ان ان (سوپر نچرال نوتریشن)

البته برخی از کارشناسان به دلیل جذب سریع WHEY استفاده از کازئین در شب را هوشمندانه‌تر می‌دانند؛ چراکه آزادسازی منابع مصرفی کازئین به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد که برای یک دوره چندساعته بی‌غذایی همچون شب ایده‌آل است.

طریقه مصرف پروتئین وی در روزهای غیر تمرین و استراحت:

کارشناسان نظرات متفاوتی را در رابطه با نحوه مصرف پروتئین whey در روزهای غیر تمرین ارائه داده‌اند. درواقع بیشتر متخصصان ورزشی بر این باورند که مصرف این پروتئین در روزهای استراحت بستگی به ورزشی که افراد دنبال می‌کنند، دارد؛ اگر ورزشکاران تمرینات مقاومتی، قدرتی یا وزنی انجام می‌دهند، باید در روزهای استراحت هم از مکمل‌های پروتئینی استفاده کنند؛ چراکه عضلات در این روزها استراحتی ندارند. اگر بخواهیم دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم باید گفت دو پنجره مهم تغذیه‌ای در زمان انجام تمرینات ورزشی وجود دارد که باید در آن از مکمل‌های پروتئینی استفاده کنید.

نحوه مصرف و بهترین زمان مصرف پروتئین وی

یکی از این دو دوره مربوط به ۲ تا ۳ ساعت بعد از انجام تمرینات ورزشی است؛ زمانی که عضلات نسبت به میزان انسولین خون حساسیت دارند، ذخایر گلیکوژن در حال دوباره پر شدن است، GLUT4 به سطح غشای سلول منتقل شده و آماده جذب است، در این زمان پروتئین وی با سرعت بالایی که در هضم و جذب دارد سلول‌های عضلانی را در سنتز پروتئین و افزایش توده عضلانی پشتیبانی می‌کند. بررسی کامل پروتئین وی را در «پروتئین وی چیست؟» بخوانید.

پودر وی پروتئین آرم استرانگ

با این حال یک فرآیند زیستی طولانی مدت نیز به نام فسفریلاسیون mTOR وجود دارد که در حال حاضر بهترین شاخص برای هایپرتروفی عضلات است. بعد از انجام تمرینات مقاومتی (نه استقامتی) فسفریلاسیون mTOR تا ۲۲ ساعت بعد از آن به حداکثر مقدار خود می‌رسد. هرچند ممکن است عضلات دیگر به میزان گلوکز خون حساس نباشند؛ اما تا یک روز بعد از آن همچنان در حالت آنابولیک (سنتز) باقی می‌مانند و از اسیدآمینه‌ها برای ساخت پروتئین استفاده می‌کنند. در این زمان که روز استراحت ورزشکار است در صورتی که از مکمل ورزشی Whey Protein استفاده نکند، فرصت سنتز پروتئین و عضله‌سازی خود را از دست داده است.

نحوه تشخیص مکمل اصل از تقلبی

این داده‌ها نتایجی است که لاین نورتون، متخصص و بدنساز، از تاثیر لوسین بر عضله‌سازی ارائه داده است. طبق نظر این کارشناس برای تجربه بالاترین میزان از سنتز پروتئین و عضله‌سازی، غلظت پلاسمایی اسیدآمینه لوسین باید به اندازه‌ای باشد که به عنوان جرقه‌ای برای پروتئین‌سازی عمل کند. اگر غلظت لوسین از مقدار پایه‌ای خود افزایش داشته باشد سنتز پروتئین طی ۴۵ تا ۹۰ دقیقه شروع شده و بعد از ۱۸۰ دقیقه به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. نورتون از این موضوع نتیجه می‌گیرد که برای داشتن بیشترین میزان عضله‌سازی لازم است هر ۳ ساعت ۳ تا ۵ گرم لوسین آستانه‌ای را در اختیار بدن قرار دهید که این موضوع در بیشتر رژیم‌های غذایی ورزشکاران دیده می‌شود.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد