خرید محصولات برند درموسیس

چربی سوزی با CLA (سی ال ای)، لاغری با سی ال ای تا چه میزان امکان‌پذیر است؟

چربی سوزی با CLA (سی ال ای)، لاغری با سی ال ای تا چه میزان امکان‌پذیر است؟

چربی سوزی با CLA یک میان‌بُر تا رسیدن به هدف!

کسانی که اهل ورزش و به ویژه بدنسازی هستند، به طور حتم بارها نام مکمل CLA یا اسید لینولئیک مزدوج را شنیده‌اند. در میان ورزشکاران چربی سوزی CLA و عضله سازی آن باعث شهرت این مکمل شده است.

قصد داریم در این نوشتار صحت ادعای اثرگذاری سی ال ای بر چربی سوزی را مورد بررسی قرار دهیم. اگر مخاطب مکمل‌های ورزشی بوده باشید شاید از تاثیر بر کاهش وزن به کمک مکمل سی ال ای شنیده‌ باشید. اینکه این کاهش وزن در همه‌ی افراد صادق است و یا تنها روی ورزشکاران اثر می‌گذارد سوالی است که در پایان این مقاله به پاسخ آن خواهد رسید.

شاید حتی برخی از شما مصرف این مکمل را شروع کرده باشید؛ اما تاثیری از آن نگرفته و هم اینک مردد از ادامه‌ی مصرف آن باشید. ما علت این موضوع را برای شما روشن خواهیم کرد. در نهایت نیز با چگونگی تناسب اندام به کمک سی ال ای آشنا خواهید شد. قبل از اینکه وارد بخش اصلی شویم به این سوال پاسخ دهید. «مکمل سی ال ای چیست؟»

آیا اثر چربی سوزی با CLA (سی ال ای) واقعیت دارد؟

شاید این سوال برای برخی پیش بیاید که سی ال ای نوعی اسید چرب است. بنابراین چگونه اسید چرب باعث لاغری می‌شود در حالی که وجود اسیدهای چرب در مواد غذایی صنعتی باعث چاقی می‌شوند؟

پاسخ این سوال در ساختار این اسید نهفته است. اسیدهای چرب موجود در مواد غذایی صنعتی ساختاری متفاوت دارند و به صورت مصنوعی هستند؛ حال آنکه اسید چرب سی ال ای اغلب از روغن‌های گیاهی، فرآورده‌های لبنی و فرآورده‌های پروتئینی به دست می‌آید و کاملاً طبیعی است. این اسید چرب طبیعی نقشی اساسی در بدن ایفا می‌کند. مصرف مکمل سی ال ای منجر به افزایش انرژی برای انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود و همین موضوع مسبب انرژی بیشتر برای ورزش و در نتیجه چربی سوزی بیشتر است.

قرص سی ال ای ژن استار

پیشنهاد ما به شما در این زمینه قرص سی ال ای ژن استار است که یک مکمل بدنسازی بوده و به کاهش ذخایر چربی در بدن کمک می‌کند. همچنین باعث افزایش حجم عضلات، افزایش متابولیسم بدن، کاهش سطح کلسترول و بهبود عملکرد بدن می‌شود. این مکمل با فرمولاسیون ویژه خود، می‌تواند 1000 میلی‌گرم سی ال ای را برای بدن فراهم کند.درواقع انتخاب «بهترین زمان مصرف مکمل سی ال ای» به شما یک میان‌بُر برای رسیدن لبه نتیجه می‌دهد.

 اثر چربی سوزی با مکمل سی ال ای CLA به چه صورت است؟

مکمل CLA باعث شکسته شدن سلول‌های چربی می‌شود. سلول‌های چربی پس از شکسته شدن به صورت اسیدهای چرب آزاد در می‌آیند. این اسیدهای چرب در خون جریان می‌یابند. اسیدهای چرب آزاد موجود در خون هنگام ورزش به عنوان سوخت مورد نیاز بدن مصرف می‌شوند. نتیجه آن که با مصرف سی ال ای، چربی‌های بدن که به اسید چرب تبدیل شده‌اند، با ورزش سوزانده خواهند شد.

از سوی دیگر، CLA از جذب مواد غذایی اضافی و غیرضروری بدن جلوگیری می‌کند و به این ترتیب تا حدودی از جذب چربی ممانعت می‌شود؛ اما علاوه بر این «عوارض سی ال ای» را هم باید بشناسید.

تاثیر چربی سوزی با سی ال ای CLA در افراد غیر ورزشکار

همانطور که از نام این محصول بر می‌آید، CLA یک نوع مکمل است. بنابراین به تنهایی اثرگذار نخواهد بود یا اثرگذاری بسیار اندکی خواهد داشت. در نتیجه زمانی شاهد تاثیرات این مکمل خواهید بود که رژیم غذایی سالمی را در کنار ورزش در نظر بگیرید.

برای آنکه سی ال ای به تنهایی بر تناسب اندام شما تاثیر بگذارد، باید آن را بین 6 ماه تا 2 سال مصرف کنید؛ حال آن که مصرف مکمل CLA در کنار رژیم غذایی درست و ورزش مناسب باعث تاثیرگذاری در حداقل 1 ماه تا 6 ماه خواهد شد. براساس آنچه بیان شد، عملکرد این مکمل به گونه‌ای است که باعث آزادسازی اسیدهای چرب در جریان خون می‌شود.

این اسیدهای چرب با کمک ورزش به راحتی تبدیل به انرژی شده و می‌سوزند. اما هنگامی که خبری از فعالیت‌های فیزیکی نیست، این اسیدهای چرب آزاد دیرتر و کمتر تجزیه می‌شوند. از سوی دیگر مکمل CLA باعث کاهش اشتها و میل به خوردن غذاهای ناسالم می‌شود که این ویژگی در تمامی افراد یکسان عمل می‌کند.

علی‌رغم آنچه مطرح شد برخی مطالعات انسانی شواهدی را به دست داده‌اند که ما آن‌ها را از وبسایت هلث‌لاین مستقیما برای شما نقل‌قول می‌کنیم:

نتایج هجده مطالعه‌ی با کیفیت بالا اثرات این مکمل را اینگونه توصیف می‌کند که کسانی که ۲ / ۳ گرم در روز از این مکمل مصرف‌کرده‌اند، در مقایسه با کسانی که دارونما دریافت کرده بودند، به طور متوسط معادل ۰.۱۱ پوند .۰۵ کیلوگرم) در هر هفته از دست دادند.

همچنین بررسی این مطالعات تاثیر طولانی‌مدت آن را بر کاهش چربی در شرکت کنندگان چاق ارزیابی کرد و اینگونه نتیجه گرفت «وزن افرادی که  ۲.۴ تا ۶ گرم در روز برای مدت ۶ تا ۱۲ ماه از سی ال ای مصرف کرده بودند، به میزان ۲.۹۳ پوند ۳ کیلوگرم) در مقایسه با افرادی که  دارونما دریافت کرده‌اند، کاهش یافت.
مطالعات دیگر دریافته‌اند که CLA ترکیبی است اما هیچ سود واقعی در جهان ندارد، حتی زمانی که با ورزش ترکیب شود.
تحقیقات فعلی حاکی از آن است که CLA کم‌ترین اثرات را بر کاهش وزن در هر دو دوره کوتاه و بلند علاوه بر اثرات جانبی بالقوه دارد.

دلایل عدم نتیجه بخش بودن چربی سوزی سی ال ای CLA

شاید با خود بگویید که بدن به طور طبیعی از طریق فرآورده‌های لبنی و پروتئینی اسید لینولئیک مزدوج مورد نیاز خود را جذب می‌کند. پس چرا با مصرف طبیعی این مواد لاغر نمی‌شویم؟

در پاسخ باید گفت در فرآورده‌های جدید به دلیل صنعتی شدن دامداری‌ها، حیوانات دیگر از چمن و علوفه‌های تازه تغذیه نمی‌کنند؛ بنابراین گوشت و شیر تهیه شده از آن‌ها دارای اسید لینولئیک مزدوج کمتری است. در نتیجه این مسئله باعث کمبود سی ال ای در بدن می‌شود و چندان باعث کاهش وزن نخواهد شد.

بنابر تحقیقات صورت گرفته، مصرف روزانه 3.4 تا 7 گرم مکمل CLA به مدت 12 هفته باعث کاهش چربی بدن می‌شود. به طور معمول حداقل 1 ماه باید از مصرف این مکمل بگذرد تا تغییرات را در بدن خود احساس کنید. پس اگر شاهد لاغری با CLA نشده‌اید، یکی از موارد زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

    • این مکمل را در کنار ورزش‌های هوازی مصرف کنید؛
    • در صورت مصرف دوز پایین سی ال ای، تحت نظر پزشک دوز مصرفی خود را اندکی بالاتر برده، اما از حد مجاز فراتر نروید؛
    • مصرف مکمل را برای بیش از 3 ماه ادامه دهید تا شاهد تغییرات در بدن خود باشید؛
    • رژیم غذایی سالم را فراموش نکنید.

دوز مصرفی سی ال ای CLA برای لاغری

بهترین دوز مصرفی برای چربی سوزی CLA بین 3 تا 7 گرم در روز است. اما اغلب هر برند دوز پیشنهادی را با توجه به وزن مکمل‌ها روی بروشور یا جعبه محصولات خود ذکر می‌کند. از سوی دیگر برخی افراد با توجه به تجویز پزشک باید نحوه و دوز مصرف CLA را با توجه به شرایط منحصر به فرد خود رعایت کنند.

در نهایت بهترین زمان مصرف مکمل CLA پیش از غذا یا همراه با غذا خواهد بود؛ چرا که طبق تحقیقات صورت گرفته، سی ال ای باعث کاهش اشتها می‌شود؛ در نتیجه از پرخوری جلوگیری می‌کند. همچنین این ماده میل شما به خوردن غذاهای ناسالم را کاهش می‌دهد. چنانچه مایل باشید می‌توانید مقاله‌ی «مکمل CLA چیست؟» را که مفصل از بهترین زمان مصرف این مکمل و نتایجی که در پی خواهد داشت گفته‌شده است را در لیست مطالعاتتان قرار دهید.

لاغری با مکمل سی ال ای

در این مقاله با هم مروری بر تاثیر مکمل سی ال ای یا اسید لینولئیک مزدوج بر چربی‌سوزی و لاغری داشتیم.

بنا بر تحقیقات گوناگون، مکمل سی ال ای یکی از شناخته‌شده‌ترین مکمل‌ها در میان ورزشکاران برای لاغری است. این مکمل که نوعی اسید چرب طبیعی است با آزاد شدن در جریان خون تبدیل به انرژی مورد نظر برای فعالیت بدن می‌شود. مصرف این مکمل در ورزشکاران بیش از دیگر افراد باعث لاغری خواهد شد. گاهی برخی مدعی هستند که سی ال ای باعث لاغری آن‌ها نمی‌شود. دلیل این امر در مصرف نادرست یا کوتاه مدت CLA نهفته است.

چگونه با CLA به چربی سوزی برسیم؟!

به منظور مصرف درست و جلوگیری از عوارض حاصل از مصرف بیش از اندازه مکمل، بهتر است با توجه به توضیحات پزشک یا توضیحات مندرج بر بسته مکمل این ماده مصرف کنید. دلیل این امر وزن‌ متفاوت هر کپسول سی ال ای در برندهای متفاوت است.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد