خرید محصولات برند درموسیس

بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش وزن

بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش وزن

بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران دوست دارند وزن خود را افزایش دهند و عضلات خود را بزرگ‌تر و قوی‌تر کنند. اما برای رسیدن به این هدف، تنها تمرین کافی نیست و باید به تغذیه خود هم توجه کنید و مقدار کافی از پروتئین، کربوهیدرات، چربی و ویتامین‌ها را از طریق بهترین مکمل برای افزایش وزن دریافت کنید.  بعضی از افراد به دلیل متابولیسم بالا در بدن‌شان با چالش افزایش وزن مواجه‌اند. این افراد نیاز به بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش وزن دارند تا وزن‌گیری کنند. مکمل‌های بدنسازی مواد غذایی را به صورت متمرکز و با مقدار بیشتری به بدن ارائه می‌دهند و کمک می‌کنند که رشد عضلانی سریع‌تر شود. 

در این مقاله با بهترین مکمل افزایش وزن و ترکیبات موجود در آن آشنا می‌شویم و به بسیاری از سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد. پس همراه ما باشید. 

ترکیبات بهترین مکمل برای افزایش وزن چیست؟

در مکمل‌هایی که برای افزایش وزن طراحی شده‌ اند، مقادیر کربوهیدرات بالاتر از پروتئین است. در این مکمل‌ ها مقادیری چربی و کالری هم وجود دارد که به وزن‌ گیری کمک می‌ کند. تفاوت مکمل‌ های افزایش وزن و افزایش حجم در نسبت کربوهیدرات به پروتئین است. در مکمل‌ های افزایش وزن، مقدار کربوهیدرات بیشتر است، درحالی‌که مکمل‌های افزایش حجم، مقادیر پروتئین بالاتری دارند.

بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش وزن چیست؟

بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش وزن چیست؟

به‌طورکلی مکمل‌های افزایش وزن را می‌توان در 3 گروه دسته‌بندی کرد که شامل مکمل‌های پروتئینی، کراتین و گینر است. در کنار این مکمل‌ها، برخی از ویتامین‌ها نظیر ویتامین A، ویتامین‌های گروه B و ویتامین D نیز در افزایش اشتها و وزن‌گیری موثر هستند. در ادامه به بررسی 3 مورد از بهترین مکمل برای افزایش وزن می‌پردازیم.

1. پودرهای پروتئینی

پودرهای پروتئینی یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین مکمل‌های بدنسازی هستند که توسط بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران مصرف می‌شود. پودر پروتئین محصولی است که از شیر، تخم‌مرغ، گوشت، سویا و یا دیگر منابع پروتئینی تهیه می‌شود و به صورت پودری در دسترس است. پروتئین پودری را می‌توانید به صورت میلک شیک، اسموتی و یا با غذاهای دیگر مخلوط و به راحتی مصرف کنید. مکمل‌های حاوی پروتئین مزایای زیر را به بدن شما می‌رسانند:
این مکمل‌ها منبع بالایی از پروتئین هستند که برای ساخت و ترمیم عضلات ضروری است. پودرهای پروتئینی می‌توانند به افزایش مقدار پروتئین در رژیم غذایی کمک کنند و نیاز شما به مصرف گوشت و سایر منابع پروتئینی را کاهش دهند. 

  • این مکمل‌ها در افزایش سوخت‌ و ساز بدن موثرند و باعث می‌شوند که بدن چربی را به انرژی تبدیل کند. این امر می‌تواند به کاهش چربی بدن و افزایش عضله بدن منجر شود.
  • پروتئین پودری می‌تواند به افزایش سیری کمک کند و باعث شود که کمتر احساس گرسنگی کنید. درنتیجه باعث کنترل وزن شما می‌ شود و می‌تواند جلوی خوردن بیش از حد را بگیرد.
  • مکمل‌های پروتئینی در بهبود عملکرد ورزشی نقش دارند و باعث می‌شوند که قدرت، استقامت، تحمل و بازیابی عضلات شما افزایش یابد. بنابراین به بهتر شدن نتایج تمرین شما کمک می‌کنند.

پودر‌های پروتئینی به عنوان بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش وزن در بازار انواع مختلفی دارند که بر اساس منبع پروتئین، میزان پروتئین، چربی، کربوهیدرات، شکر، ویتامین و مواد معدنی و طعم‌شان متفاوت هستند.  بهترین مکمل برای افزایش وزن از نوع پودرهای پروتئینی شامل موارد زیر است.

  • پروتئین وی

پروتئین وی یکی از محبوب‌ترین انواع پودرهای پروتئینی است که از شیر گاو تهیه می‌شود. پروتئین وی دارای میزان بالایی از پروتئین، میزان پایینی از چربی و کربوهیدرات و میزان بالایی از آمینواسیدهای ضروری است. این مکمل به راحتی توسط بدن جذب می‌شود و سریعاً به عضلات می‌رسد. پروتئین وی مناسب برای مصرف بعد از تمرین است.

پودر وی پروتئین 100 آیرون مکس

  • پروتئین کازئین

پروتئین کازئین یکی دیگر از انواع پودرهای پروتئینی است که از شیر گاو تهیه می‌شود. پروتئین کازئین دارای میزان بالایی از پروتئین، میزان متوسطی از چربی و کربوهیدرات و مقادیر بالای کلسیم است که به آهستگی توسط بدن جذب می‌شود و برای مدت طولانی در بدن باقی می‌ماند. پروتئین کازئین مناسب برای مصرف قبل از خواب است.

  • پروتئین سویا

در لیست بهترین مکمل افزایش وزن باید به پروتئین سویا هم اشاره کنیم که از انواع پودرهای پروتئینی گیاهی است و از دانه‌های سویا تهیه می‌شود. پروتئین سویا دارای میزان بالایی از پروتئین، میزان پایین چربی و مقادیر متوسطی از کربوهیدرات است. پروتئین سویا دارای تمام آمینواسیدهای ضروری است که بدن نمی‌تواند تولید کند و باید از طریق غذا دریافت شود. این پروتئین مناسب افرادی است که گیاه‌خوار هستند یا به شیر یا گوشت حساسیت دارند.

  • پروتئین تخم‌مرغ

پروتئین تخم‌مرغ یکی دیگر از پودرهای پروتئینی پرطرفدار است که مقادیر بالای پروتئین را در کنار مقادیر متوسط چربی و مقادیر پایینی از کربوهیدرات به بدن می‌رساند. پروتئین تخم‌مرغ دارای کیفیت بالایی از پروتئین است و تمام آمینواسیدهای ضروری را در اختیار بدن قرار می‌دهد. این پروتئین مناسب برای مصرف در صبحانه و یا بعد از تمرین است.

معرفی بهترین پروتئین‌ های وی ایرانی و خارجی

2. مکمل کراتین

مکمل کراتین یکی از مکمل‌های بدنسازی است که از آمینواسیدهای گلیسین، آرژنین و متیونین تشکیل شده و به عنوان بهترین مکمل برای افزایش وزن شناخته می‌شود. کراتین به صورت طبیعی در بدن انسان و در گوشت قرمز و ماهی وجود دارد و مزایای زیر را به در اختیار بدن می‌گذارد:

  • کراتین می‌تواند به افزایش میزان فسفات کراتین در عضلات کمک کند. فسفات کراتین یکی از منابع انرژی عضلات است که برای انقباضات قوی و کوتاه‌مدت مورد نیاز است. افزایش فسفات کراتین می‌تواند به افزایش قدرت، سرعت، حجم و تحمل عضلات منجر شود.
  • کراتین به عنوان بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش وزن در افزایش ورود آب و گلیکوژن به عضلات موثر است. گلیکوژن یکی از منابع انرژی عضلات است که برای انقباضات طولانی‌مدت مورد نیاز است و افزایش ورود آب و گلیکوژن می‌تواند به افزایش حجم و شلیک عضلات کمک کند. 
  • کراتین می‌تواند سطح آمونیاک در خون را کاهش دهد. آمونیاک یکی از محصولات فرعی متابولیسم پروتئین است که باعث خستگی و کاهش عملکرد عضلات می‌شود و کراتین با کاهش سطح آمونیاک در بهبود بازیابی عضلات نقش دارد.

کراتین در بازار به صورت پودر، کپسول، قرص و مایع در دسترس است. این مکمل به عنوان بهترین مکمل افزایش وزن انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است. 

پودر کراتین منوهیدرات پی ان سی

  • کراتین مونوهیدرات

کراتین مونوهیدرات یکی از رایج‌ ترین و شناخته‌ شده‌ ترین انواع کراتین است که دارای میزان بالایی از خلوص و جذب‌ پذیری است و به عنوان بهترین مکمل برای افزایش وزن معرفی می‌شود. کراتین مونوهیدرات می‌تواند به صورت پودر یا قرص مصرف شود و معمولاً با آب یا آبمیوه مخلوط می‌شود. این کراتین مناسب برای مصرف قبل و یا بعد از تمرین است.

  • کراتین اتیل استر

کراتین اتیل استر یکی دیگر از انواع کراتین است و گروه اتیل دارد که به مولکول کراتین اضافه شده است. کراتین اتیل استر دارای میزان پایینی از جذب‌ پذیری است ولی میزان نفوذپذیری بالایی دارد. کراتین اتیل استر می‌تواند به صورت کپسول یا مایع مصرف شود و معمولاً با چربی مخلوط می‌شود. این کراتین مناسب برای مصرف در طول روز است.

  • کراتین هیدروکلراید

کراتین هیدروکلراید دارای گروه هیدروکلراید است که به مولکول کراتین اضافه شده است. این کراتین میزان بالایی از جذب‌پذیری داشته و نیاز به مقدار آب کمی برای جذب دارد. کراتین هیدروکلراید می‌تواند به صورت پودر یا قرص مصرف شود و معمولاً با آب یا آبمیوه مخلوط می‌شود. این کراتین مناسب برای مصرف قبل و یا بعد از تمرین است.

بهترین مکمل‌ های کراتین موجود در بازار

3. گینر

مکمل گینر یکی از مکمل‌های بدنسازی است که دارای میزان بالایی از کربوهیدرات و پروتئین است. گینر به عنوان یک منبع انرژی و کالری برای بدن عمل می‌کند و کمک می‌کند که وزن و حجم عضلات را افزایش دهد. گینرها به عنوان بهترین مکمل افزایش وزن مزایای زیر را به بدن می‌رسانند:

  • گینر می‌تواند به افزایش کالری در رژیم غذایی شما کمک کند و باعث شود که بدن شما در حالت انابولیک یا ساخت‌وساز باشد. این امر می‌تواند به افزایش وزن و عضله بدن شما منجر شود.
  • گینر در افزایش میزان گلیکوژن در عضلات موثر است و باعث شود که عضلات پر از انرژی و آماده برای تمرین باشند. در نتیجه قدرت و استقامت عضلات شما افزایش خواهد یافت. 
  • گینر می‌تواند در افزایش میزان پروتئین در عضلات نقش داشته باشد و باعث شود که عضلات شما در حالت ترمیم و رشد باشند. این امر می‌تواند به افزایش حجم عضلات کمک کند. 

معرفی  بهترین مکمل‌ های گینر

مکمل گینر ژن استار 3000 گرمی

گینر به عنوان بهترین مکمل برای افزایش وزن انواع مختلفی دارد که بر اساس میزان کربوهیدرات، پروتئین، چربی، شکر، ویتامین و مواد معدنی و طعم‌شان دسته‌بندی می‌شوند. برخی از انواع گینر شامل موارد زیر است:

  • گینر وزن سنگین

گینر وزن سنگین یا ویت گینر یکی از انواع گینر است که دارای میزان بالایی از کربوهیدرات و پروتئین بوده و مناسب افرادی است که به سختی می‌توانند وزن‌گیری کنند و نیاز به مصرف کالری زیادی دارند. این گینر می‌تواند به صورت میلک شیک یا با غذاهای دیگر مخلوط شود و معمولاً بین وعده‌های غذایی و یا قبل از خواب مصرف می‌شود.

  • گینر لایت

گینر لایت یکی دیگر از انواع گینر است که میزان پایینی از کربوهیدرات و میزان بالایی از پروتئین دارد و مناسب افرادی است که می‌خواهند وزن و عضله خود را به صورت تمیز افزایش دهند و نیاز به مصرف کالری کمی دارند. 

بهترین مکمل برای افزایش وزن

جمع‌ بندی

در این بخش با بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش وزن آشنا شدیم و دیدیم بهترین مکمل برای افزایش وزن دارای چه ترکیباتی است. مکمل‌های بدنسازی برای افزایش وزن، مواد غذایی مختلفی را در مقادیر بالا به بدن ارائه می‌دهند که برای رشد عضلات و افزایش وزن ضروری هستند. برخی از این مکمل‌ها عبارتند ا: پودرهای پروتئینی، گینرها و کراتین. هر یک از این مکمل‌ها نقش خاصی در افزایش وزن و حجم عضلات دارند و باید با توجه به نوع، مقدار و زمان مصرف‌شان، از آن‌ها استفاده کرد. 
البته باید توجه داشت که حتی بهترین مکمل افزایش وزن، تنها یک بخش از برنامه کلی بدنسازی هستند و باید با رژیم غذایی مناسب و تمرینات متناسب همراه شوند.  تمامی مکمل‌هایی که در این بخش معرفی شدند، از پودرهای پروتئینی همچون مکمل پروتیئن وی گرفته تا مکمل‌های کراتین و گینر را می‌توانید با بهترین قیمت از داروخانه روشا سفارش دهید. پیش از سفارش می‌توانید از مشاوره رایگان با پزشکان داروساز ما نیز بهره‌مند شوید.

سوالات متداول 

1. بهترین بهترین مکمل برای افزایش وزن کدام است؟
بهترین مکمل افزایش وزن بستگی به شرایط و نیازهای شخصی شما دارد. اما به‌طورکلی می‌توان گفت که پودرهای پروتئینی، گینرها و کراتین، سه مکمل مهم و موثر برای افزایش وزن هستند.

2. آیا بین مکمل افزایش وزن بانوان و آقایان تفاوتی وجود دارد؟
بسیاری از بانوان ممکن است تصور می‌کنند که مکمل‌های افزایش وزن فقط برای آقایان مناسب هستند و اگر آن‌ها از این مکمل‌ها استفاده کنند، عضلات خود را بیش از حد بزرگ و مردانه خواهند کرد. اما این تصور اشتباه است. بانوان هم می‌توانند از مکمل‌های افزایش وزن استفاده کنند تا وزن خود را به سطح مطلوب برسانند و عضلات خود را شکل و قدرت بخشند.

3. بانوان چه مدت بعد از مصرف مکمل وزن می‌گیرند؟
بانوان با مصرف منظم و متعادل مکمل‌ها، می‌توانند در مدت یک تا سه ماه، 2 تا 5 کیلوگرم وزن اضافه کنند. البته این مقدار ممکن است بر اساس عوامل مختلف متفاوت باشد.

4. آیا می‌توانم مکمل افزایش وزن را بدون رژیم و ورزش مصرف کنم؟
مکمل افزایش وزن را نمی‌توان بدون رژیم و ورزش مصرف کرد. مکمل‌ها تنها یک بخش از برنامه کلی بدنسازی هستند و باید با رژیم غذایی مناسب و تمرینات متناسب همراه شوند. در غیر این صورت، ممکن است به جای افزایش وزن و حجم عضلات، باعث افزایش چربی و کاهش سلامت بدن شوند.

5. آیا می‌توان به کودکان مکمل افزایش وزن داد؟
مکمل‌ها معمولا برای افراد بالغ و با هدف بدنسازی طراحی شده‌اند و ممکن است برای کودکان عوارض جانبی داشته باشند. کودکان برای افزایش وزن، باید از غذاهای سالم و متنوع استفاده کنند؛ اما درصورتی‌که مصرف مکمل تجویز پزشک باشد، ایرادی ندارد. 

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد