خرید محصولات برند درموسیس

آیا ویتامین E در بهبود جای زخم موثر است؟

آیا ویتامین E در بهبود جای زخم موثر است؟

ویتامین E در بهبود جای زخم موثر است؟

ویتامین E‌ می‌تواند در فرایند التیام و بهبود جای زخم در بدن موثر باشد، اما شواهد چندانی مبنی بر تاثیر آن روی جای زخم وجود ندارد. همچنین در برخی از افراد، استفاده موضعی از ویتامین E ممکن است باعث تحریک پوست شود.

خرید مکمل های ویتامین E

باور عمومی این است که استفاده از سرم و روغن ویتامین E روی جای زخم آکنه، در بهبود آن موثر است و‌ می‌تواند جای زخم را از بین ببرد. در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها نیز انواع کرم‌ها و سرم‌های حاوی ویتامین E یافت‌ می‌شود که ادعا‌ می‌کنند هر نوع جای زخمی را از بین‌ می‌برند. با این وجود، شواهد کمی مبنی بر این تاثیر ویتامین E وجود دارد و اکثر ادعاها مبتنی بر شواهد تجربی است.

ویتامین E در بهبود جای زخم موثر است؟

التیام و درمان جای زخم با ویتامین E

یک مطالعه نشان داده که استفاده از کرم‌های حاوی ویتامین E و آکوافور، تفاوتی در التیام 90 درصد از جای زخم‌های افرادی که اخیرا قسمتی از پوستشان برای سرطان برداشته شده بود، نداشتند. همچنین یک سوم از افرادی که از ویتامین E استفاده کرده بودند، دچار درماتیت تماسی قرمز و خارش‌دار شده بودند.

با این حال مطالعه دیگری نشان داده تعدادی از کودکان با جای زخم جراحی که روزانه سه بار از ویتامین E موضعی استفاده‌ می‌کردند، دچار کلوئید (بافت زخم اضافی) نشدند. محققان نتیجه‌گیری کردند که استفاده از ویتامین E موضعی قبل و بعد از عمل جراحی باعث بهبود التیام زخم‌ می‌شود.

التیام و درمان جای زخم با ویتامین E

تحقیقات در مورد تاثیر ویتامین E بر درمان آکنه و درمان جای زخم متناقض است. شواهد کمی مبنی بر تاثیر ویتامین E بر التیام زخم وجود دارد. با این حال احتمال دارد مصرف خوراکی آن از طریق غذا یا مکمل، به التیام بدن کمک کند.

مکمل ویتامین E برای درمان زخم‌ها

برخی تحقیقات نشان‌ می‌دهد که مکمل‌ ویتامین E‌ می‌تواند برای افرادی که آسیب شدیدی به پوستشان وارد شده، موثر باشد. ویتامین E‌ می‌تواند بدن را در چندین مرحله از فرایند التیام زخم پشتیبانی کند.

کپسول ویتامین ای 600 واحد هلث اید

به عنوان مثال ویتامین E از بافت‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد که‌ می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند و پیری را تسریع کنند، محافظت‌ می‌کند. همچنین این ویتامین برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون که اکسیژن را در بدن پخش‌ می‌کنند، حیاتی است. هر دوی این عملکردها برای التیام زخم مهم هستند.

منابع دریافت ویتامین E

بهتر است تمام ویتامین E مورد نیاز بدن از طریق غذا تامین شود. مواد غذایی حاوی ویتامین ای را بشناسید! این ویتامین به وفور در موارد زیر یافت‌ می‌شود:

    • سبزیجات دارای برگ سبز
    • آجیل و دانه‌ها
    • غذاهای غنی شده مانند غلات صبحانه

سافت ژل ویتامین ای هلث برست

در نظر داشته باشید مصرف بیش از حد ویتامین ای به صورت مکمل‌ می‌تواند مضر باشد. مصرف بیش از 1000 میلی‌گرم ویتامین E در روز به صورت طبیعی یا 670 میلی‌گرم به صورت مصنوعی،‌ می‌تواند باعث رقیق شدن خون، افزایش خطر خونریزی و حتی خونریزی مغزی شود. همیشه بهتر است برای مصرف مکمل‌های ویتامین E و دوز مصرفی آنها، با پزشک مشورت کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد