خرید محصولات برند درموسیس

بهترین زمان مصرف ویتامین e + قرص ویتامین e را چند روز یکبار بخوریم؟!

بهترین زمان مصرف ویتامین e +  قرص ویتامین e را چند روز یکبار بخوریم؟!

از جمله سوالات رایجی که از مشاوران داروخانه روشا پرسیده می‌شود بهترین زمان مصرف ویتامین ای است. در این مقاله، ضمن بررسی فواید و طرز تأثیر ویتامین ای، به این سوال جواب داده شده است.

بهترین زمان مصرف ویتامین ای

طرز تأثیر ویتامین‌ها بر بدن با یکدیگر فرق دارد؛ به همین دلیل برخی ویتامین‌ها با غذا مصرف می‌شود. از جنبه‌ی علمی، قواعد چندانی برای زمان مصرف ویتامین‌ها وجود ندارد و در حدِ توصیه‌هایی کلی است؛ با این حال، نکته‌ی مهم در مورد مصرف ویتامین، مداوم بودن آن در یک چرخه‌ی زمانی و برحسب نیاز بدن شخص است.

بهترین زمان مصرف ویتامین ای

نکته‌ی مهم بعدی این است که مصرف هم‌زمان ویتامین‌های مختلف که از لحاظ نوع جذب به بدن باهم تفاوت داشته باشند توصیه نمی‌شود. این مورد نیز به‌طور غیرمستقیم با زمان مصرف هر نوع ویتامین و ازجمله ویتامین E در ارتباط است.

حتی اگر برنامه‌ی غذایی متعادلی هم داشته باشید که از لحاظ ویتامین E غنی باشد باز در برخی زمان‌ها نیاز دارید که مقدار بیشتری از این ویتامین مصرف کنید. از طرف دیگر این امکان نیز هست که ویتامین E در بدن شخص جمع شده و بر اثر مصرف زیاد، دچار عوارض مصرف بیش از حد ویتامین ای شود. بنا به دلایل فوق، آگاهی از طرز مصرف درست و به‌موقعِ ویتامین E مهم است.

کپسول ویتامین ای 600 واحد هلث اید

ویتامین‌های محلول در آب

ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین B به خاطر افزایش دادن سطح انرژی بدن بهتر است که در ابتدای روز مصرف شوند. ویتامین دیگر محلول در آب یعنی ویتامین C را می‌توان هر موقع از روز مصرف کرد.

ویتامین‌های محلول در چربی

قرص ویتامین e را چند روز یکبار بخوریم؟ نیاز بدن به ویتامین‌های محلول در چربی کمتر است و مصرف بیش از حد آن می‌تواند عوارضی داشته باشد؛ مثلاً عوارض مصرف بیش از حد ویتامین E خستگی، ضعف، سردرد، تاری دید، کهیر، حالت تهوع، اسهال، افزایش غلظت «کراتین» در ادرار (کراتینوری)، گرفتگی روده و اختلال عملکرد غدد جنسی است. این نوع ویتامین‌ها بهتر است با غذاهایی که داری چربی‌های مفید هستند مصرف شوند. علاوه بر ویتامین E از دیگر ویتامین‌های محلول در چربی می‌توان از ویتامین A، دی و K نام برد.

قرص ویتامین e را چند روز یکبار بخوریم

کارکرد و فواید ویتامین ای چیست؟

ویتامین E طیفی از ترکیبات محلول در چربی است که شامل چهار شکل «توکوفرول» (آلفا، بتا، گاما، دلتا) و چهار شکل «توکوترینول» است. به زبان بسیار ساده‌تر، تمامی ترکیبات فوق دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است. آنتی‌اکسیدان، هر ماده‌ای است که بتواند در بدن، فرآیند اکسیداسیون را متوقف یا آهسته کند.

واکنش‌های سلولیِ بدن باعث به وجود آمدن «رادیکال‌های آزاد» می‌شود (رادیکال‌های آزاد بر اثر عملکردهای متابولیکی مثل تبدیل غذا به انرژی یا قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های محیطی تشکیل می‌شوند).

بهترین زمان مصرف ویتامین e

به‌طور خلاصه، اگر مقدار آنتی‌اکسیدان بدن کمتر از رادیکال‌های آزاد باشد سلول‌ها آسیب می‌بینند. ویتامین E برای سیستم ایمنی بدن انسان ضروری است. این ویتامین به سلول‌های بدن در مبارزه با التهاب، کمک زیادی می‌کند. هم‌چنین ویتامین E برای چشم، پوست، سیستم تناسلی، خون و مغز انسان فایده دارد.

در چه شرایطی به ویتامین E، بیشتر نیاز هست؟

کمبود ویتامین E در انسان‌ها شایع نیست، با این همه اگر علائم زیر در شخص مشاهده شد احتمال این که دچار کمبود ویتامین E باشد وجود دارد و چنین شخصی بهتر است در این مورد با پزشک مشورت کند:

ضعف، درد و بی‌حسی عضلات
مشکلات بینایی
آسیب دیدگی سلول‌های خون
مشکلات مرتبط با سیستم ایمنی بدن
مشکلات حرکتی
مشکل در حفظ تعادل و راه رفتن.

سافت ژل ویتامین ای هلث برست

گاهی بیماری‌ها باعث کمبود این ویتامین در بدن اشخاص می‌شود که برخی از این بیماری‌ها به شرح زیر است:

بیماری‌هایی که جنبه‌ی ژنتیک دارند
بیماری «کرون» (نوعی بیماری التهابی روده)
«فیبروز کیستیک» (نوعی بیماری مرتبط با سوخت و ساز بدن)
رژیم غذایی کم چرب.
ویتامین E در مواد غذایی

بهترین کیفیت ویتامین E در برخی مواد غذایی قابل دسترس است به شرطی که هیچ وقت از برنامه‌ی غذایی اشخاص حذف نشود. روش دیگر، استفاده از مکمل‌های ویتامین E است. فهرستی که «دفتر مکمل‌های غذایی» از خوراکی‌های سرشار از ویتامین E منتشر کرده به شرح زیر است:

زمان مصرف ویتامین e

    • روغن‌های گیاهی مانند جوانه‌ی گندم، آفتابگردان، روغن گیاهِ گل‌رنگ، کانولا، زیتون، ذرت و روغن سویا
    • مارگارین و اسپرد
    • گوشت
    • لبنیات
    • تخم مرغ
    • مغزها، مثل بادام زمینی، فندق و بادام
    • دانه‌ها، مثل تخمه‌ی آفتابگردان
    • سبزی مثل اسفناج و کلم بروکلی
    • غذاهای غنی شده از ویتامین E مانند غلات صبحانه و آب میوه

مقدار و بهترین زمان مصرف ویتامین ای
اولین نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است که به دلیل محلول در چربی بودنِ ویتامین E بهتر است که این ویتامین در وعده‌های غذایی و همراه با غذاهایی که دارای چربی سالم هستند مصرف شود. چون ویتامین E قابلیت ذخیره شدن در بدن دارد بنابراین باید در مورد مقدار مصرف آن با پزشک مشورت کنید تا دچار عوارض مصرف بیش از حد ویتامین E نشوید.

ویتامین e را کی بخوریم 

در پاسخ به سوال رایج آیا ویتامین ای باعث لک صورت میشود؟ باید گفت که برای پوست‌های چرب این احتمال وجود دارد ولی برای پوست‌های خشک خیر. برای شادابی چهره و پوست، خانم‌هایی که پوست خشک دارند (و نه پوست چرب یا نیمه چرب) می‌توانند یکی دو قطره ویتامین E را با کرم پوست خود مخلوط کرده و شب پیش از خواب به کار ببرند.

طریقه مصرف ویتامین ای برای صورت

ویتامین E آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به بهبود خواب انسان کمک کند، اگر شخص دچار استرس و بی‌خوابی است استفاده از این ویتامین در وعده‌ی غذایی شام می‌تواند برای او مفید باشد، ولی خوردن ویتامین E به‌تنهایی در شب توصیه نمی‌شود مگر این که با یک میان وعده‌ی غذایی مصرف شود که آن میان وعده نیز نباید غذای تند و شیرین یا هر چیزی باشد که باعث بی‌خوابی شود.

سافت ژل ویتامین ای 400 واحد ویواتیون

    زمان مصرف ویتامین ای 400 کی است؟ برای تعیین مقدار مصرف ویتامین E هر شخص باید با پزشک مشورت کند؛ چون این ویتامین می‌تواند در چربی‌های بدن جمع شود و مصرف بیش از حد آن مشکل ساز است؛ اما در یک نگاه کلی، مقدار مصرف ویتامین E برای کودکان یک تا سه ساله، 6 میلی‌گرم، کودکان چهار الی هشت ساله 7 میلی‌گرم، کودکان 9 تا سیزده ساله 11 میلی گرم، نوجوانان چهارده تا هجده ساله 15 میلی گرم، بزرگ‌سالان 15 میلی گرم و خانم‌های باردار و شیرده 15 الی 19 میلی گرم است.


    سخن پایانی 

    برخی اختلالات ژنتیک و بیماری‌های گوارشی و سوخت‌وساز، باعث کمبود ویتامین E می‌شود. برخی از علائم کمبود ویتامین E عبارت است از ضعف عضلات، تاری دید، خستگی، بی‌حسی عضلات، مشکل در حفظ تعادل یا در راه رفتن. ویتامین‌های محلول در چربی و محلول در آب تفاوت‌هایی از نظر میزان و زمان مصرف باهم دارند. ویتامین‌های این دو نوع را نباید هم‌زمان مصرف کرد

    بهترین زمان مصرف ویتامین ای

    در کنار آگاهی از عوارض کمبود ویتامین ای باید نسبت به این موضوع که مسمومیت ویتامین ای چیست؟ نیز آگاه باشید و برای تعیین مقدار دقیق مصرف ویتامین E با پزشک مشورت کنید. با این که در مورد مصرف ویتامین E در زمان خاص رویه‌ی واحدی وجود ندارد ولی مصرف ویتامین E در فواصل زمانی مشخص و در ساعتی معین هم به شما در یادآوری مصرف آن کمک خواهد کرد و هم بدنتان را به چرخه‌ی زمانی مشخصی در این مورد عادت خواهد داد. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است و روی هم رفته زمان بهتر مصرف آن همراه با مصرف وعده‌های غذایی دارای چربی‌های مفید است.

    سوالات متداول:

    ویتامین e را کی بخوریم؟

    ویتامین E قابلیت ذخیره شدن در بدن دارد بنابراین باید در مورد مقدار مصرف آن با پزشک مشورت کنید تا دچار عوارض مصرف بیش از حد ویتامین E نشوید.

     چه مقدار قرص ویتامین e را مصرف کنیم؟ 

    مقدار مصرف ویتامین E برای کودکان یک تا سه ساله، 6 میلی‌گرم، کودکان چهار الی هشت ساله 7 میلی‌گرم، کودکان 9 تا سیزده ساله 11 میلی گرم، نوجوانان چهارده تا هجده ساله 15 میلی گرم، بزرگ‌سالان 15 میلی گرم و خانم‌های باردار و شیرده 15 الی 19 میلی گرم است.

    قرص فولیکوژن اروند فارمد
    بازخوردها
      ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
      ارسال نظر
      • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
      • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد