خرید محصولات برند درموسیس

شما از ویژگی ضد آفتاب خوب چه می‌دانید؟ ترکیبات ضد آفتاب‌ها کلیدِ یک انتخابِ خوب!

شما از ویژگی ضد آفتاب خوب چه می‌دانید؟ ترکیبات ضد آفتاب‌ها کلیدِ یک انتخابِ خوب!

خرید یک ضد آفتاب خوب تا همیشه یک دغدغه‌ی جدی برای مصرف‌کننده‌هاست. از طرفی می‌دانیم که مهم است همواره پوست خود را به کمک ویژگی ضد آفتاب خوب از اثرات آسیب‌زننده‌ی نور آفتاب محافظت کنیم و از سویی دیگر اینجا و آنجا می‌شنویم که مهم‌تر است ویژگی ضد آفتاب مناسب با پوست خود را شناسایی کرده باشیم تا انتخابمان در هماهنگی کامل با جنس پوستمان و ویژگی‌های آن باشد و چه بسا نیازهای خاص آن را هم شناسایی کنیم که محصول مناسبی را برای بهترین استفاده انتخاب کنیم.

شما از ویژگی های ضد آفتاب خوب چه می‌دانید؟ ترکیبات ضد آفتاب‌ها کلیدِ یک انتخابِ خوب!

در این مقاله قصد داریم به طور خاص به ترکیبات ضد آفتاب‌ها اشاره کنیم و شما را برای انتخاب محصول مناسبتان یاری کنیم. بعد از این خواهیم فهمید که به هنگام سفارش یک کرم یا فلوئید ضد آفتاب باید چه ترکیباتی را جستجو کنیم و ممنوعه‌ها برای ما کدام هستند!  از اهمیتِ «ماندگاری کرم ضد آفتاب» روی پوست خود هم غافل نباشید، تجدید به موقع ضد آفتاب‌ها روی پوست یک اصل مراقبتی جدی است، حتی زمان‌هایی که در منزل به سر می‌برید.

نگاهی عمیق و جهانی به دنیای مواد مسدودکننده UV

درواقع کرم ضد آفتاب یک اقدام پیشگیرانه برای محافظت از پوست در مقابل اشعه UV است. UV همان اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید است که در دو حالت UVA و UVB می‌تابد و هرکدام آسیب‌های خود را روی پوست شما به جای می‌گذارد. بد نیست بدانید اشعه‌ی UVC هم از پرتوهای فرابنفش خورشید است که به لطف لایه‌ی اوزون امکان خروج از لایه و رسیدن به سطح زمین را ندارد. (توی پرانتز یک تبلیغ محیط زیستی هم برویم که در نهایت نفع آن عاید سلامت و کیفیت زندگی انسان است)

پیری زود رس، ابتلا به سرطان پوست و لک‌های پوستی بخشی از آسیب‌های UVA و UVB است. در صورتی که به کمک یک ضد آفتاب خوب از پوست خود محافظت نکنید، ریسک ابتلا به آن‌ها را در خود افزایش داده‌اید. به ویژه اینکه این اشعه‌ها در تمام طول سال و حتی ایام بارانی هم با پوست شما ارتباط مستقیم دارند و در برخی مواقع حتی شیشه‌ی پنجره‌ی منزلتان هم نمی‌تواند شما را از شر صدمات آن در امان بدارد.

یووی

علی‌رغم همه‌ی آنچه گفته شد انتخاب یک ضد آفتاب به سادگی برداشتن یک آب پرتقال از قفسه‌ی سوپرمارکت نیست و برای کسب بهترین نتیجه لازم ست با مشخصات کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود آشنا باشید؛ چراکه همه‌ی مواد محافظ در برابر آفتاب دارای فواید، خطرات یا عملکرد یکسانی نیستند.

به طور دقیق‌تر باید بدانید برخی از ترکیبات ممکن است مانع از ایجاد سوختگی در پوست شما شوند؛ اما چندان اثری در به تعویق انداختن پیری پوست نداشته باشند. حتی بسته به جهان‌بینی شما این معیارها می‌تواند وسیع‌تر هم باشد مثلا در حالی که یک محصول از هر لحاظی مناسب پوست شماست؛ اما ساختارش در مغایرت با منافع محیط زیست است در آن صورت اگر شما از حامیان محیط زیست باشید احتمالا انتخابتان متفاوت باشد. همه‌ی این موارد حاوی یک پیغام جدی و شفاف است برای شما، اینکه اطلاعات خود را در مورد ترکیبات ضد آفتاب‌ها بالا ببرید.

شناخت ترکیبات استفاده‌شده در ضد آفتاب‌ها:

وقتی از ترکیبات در ضد آفتاب صحبت می‌کنیم باید حتما به فیلترهای UV هم اشاره کنیم. فیلترهای UV در واقع همان مواد فعال و موثر موجود در ضد آفتاب‌ها هستند که از شما در برابر آفتاب مراقبت می‌کنند. اگر جایی با عنوان active ingredient بر روی ضد آفتاب روبه‌رو شدید لازم نیست گیج شوید، منظور از این عبارت همان فیلترهای UV است.

شناخت ترکیبات به کار رفته در یک ضد آفتاب خوب کمترین نتیجه‌ای که برای شما دارد این است که بعد از این می‌دانید ضد آفتاب مصرفی شما قرار است چگونه و با استفاده از چه فیلتر و مواد موثری از پوست شما محافظت کند و اساسا این مواد موثر تا چه میزان در مقابل نور پایدار هستند؟!

شناخت ترکیبات

هر ضد آفتابی شیمیایی یا فیزیکی که تولید می‌شود، غالبا  در فرمولاسیوون خود از دو نوع فیلتر UV استفاده کرده است. در ادامه با مهم‌ترین آنها آشنا می‌شویم. همچنین برای خواندن نقد و بررسی برخی از ضد آفتاب‌هایی که نمره‌ی قابل قبولی از مصرف‌کنندگان دریافت کرده‌اند می‌توانید به «بهترین کرمهای ضد آفتاب» مراجعه کنید.

فیلترهای به کار رفته در ضد آفتاب‌های شیمیایی:

تینوسورب اس

قبل از اینکه به سراغ توضیح این ماده‌ی موثر برویم شما را با نام‌های دیگر آن آشنا می‌کنیم تا اگر این ترکیب را به نام دیگری روی برچسب ضد آفتاب خود دیدید تشخیص آن برایتان ساده باشد.

    • Bis-ethyl-hexyloxyphenol methoxyphenyl triazine
    • BEMT
    • Bemotrizinol
    • Anisotriazine
    • Escalol S
    • Tinosorb S Aqua

Tinosorb S  در کرم های ضد آفتاب شیمیایی یافت می شود و یکی از محبوب‌ترین ترکیبات اروپایی است که توان آن را دارد پوست شما را در مقابل اشعه‌های کوتاه و بلند فرابنفش حفظ کند. از این رو تینوسرب از بهترین و ایده‌ئال‌ترین ترکیباتی است که در نقش پیشگیری از صدمات خورشید ایفای نقش می‌کند.

این ترکیب همچنین سایر فیلترهای ضد آفتاب را تثبیت می‌کند و استفاده از آن در ضد آفتاب تا غلظت 10 درصد مجاز است؛ اگرچه از تینوسرب به عنوان ترکیب محبوب اروپایی یاد می‌شود؛ اما سازمان غذا و داروی آمریکا به دلایل متعددی این ماده را تایید نکرده است. در شرح چرایی تایید نشدن آن نیوزویک به  فقدان اطلاعات اشاره کرده است. این ترکیب در برابر نور آفتاب بسیار پایدار و دارای حداقل قدرت نفوذ در پوست است. به هر ترتیب این ماده برای افزایش عملکرد ضد آفتاب به آن اضافه می‌شود و تا به حال عوامل خطرسازی برای آن گزارش نشده است.

نکاتی که برای این فیلترUV باید مد نظر قرار داد:

تایید شده در: استرالیا، ژاپن، اروپا

ممنوع شده در: ایالات متحده

بهترین برای: فواید آنتی اکسیدانی و جلوگیری از آسیب خورشید

فیلتر شیمیایی

تینوسرب ام

این فیلتر را هم به نام‌های دیگر می‌توان شناسایی کرد از جمله:

    • Methylene bis-benzotriazolyl tetramethylbutyl-phenol
    • MBBT
    • Bisoctrizole

این فیلتر هم چون تینوسرب اس تمام طیف‌های کوتاه و بلند UV را پوشش می‌دهد. نحوه‌ی اثرا گذاری آن به این صورت است که با جذب این پرتوهای UV مقداری از آن را منحرف می‌کند. همچنین برای کمک کردن به اکتیو دیگری چون octinoxate که درمقابل نور بی‌ثبات و ناپایدار است همیشه حاضر است تا میزان پایداری آن را در مقابل نور بالا ببرد.

اگرچه خود این ترکیب نسبتا در مقابل نور پایدار است و گاهی دچار ناپایداری و تجزیه می‌شود. از دیگر شاخصه‌های آن محلول بودن در چربی و آب همزمان است و از این حیث برخلاف تینوسرب اس است که فقط محلول در چربی است. از نکات مثبت آن هم اینکه میلی به تحریک پوست ندارد.

نکاتی که برای این فیلترUV باید مد نظر قرار داد:

تایید شده در: استرالیا، ژاپن، اروپا

ممنوع شده در: ایالات متحده

بهترین برای: فواید آنتی اکسیدانی و جلوگیری از آسیب خورشید

تینوسرب ام

 مکسوریل اس ایکس

نام‌های دیگر Mexoryl SX  را هم به خاطر بسپارید تا هنگام خواندن برچسب ترکیبات ضد آفتاب‌های مختلف از برندهای متفاوت سردرگم نشوید.

    • Terephthalylidene dicamphor sulfonic acid
    • TDSA
    • Ecamsule

این فیلتر هم که خاص کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی است نوعی فیلتر UV بوده که در سراسر جهان از آن در محصولات ضد آفتاب استفاده می‌کنند. نقش این ترکیب جلوگیری از صدمات پرتوهای بلند UVA است. پرتوهایی که پیری پوست را تحریک می‌کنند.

طی بررسی‌هایی که در سال 2008 شده است این ترکیب یک جاذب موثر UV و یک محافظ عالی در مقابل آسیب خورشید است. از 1993 این ترکیب برای استفاد8ه در ضد آفتاب‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است و از لحاظ پزشکی برای کودکان بالای 6 ماه هیچ ممنوعیتی ندارد.

نکاتی که برای این فیلتر UV باید مد نظر قرار داد:

تأیید شده در: ایالات متحده ، استرالیا ، اروپا ، ژاپن

ممنوع شده: ندارد

بهترین برای: پیشگیری از آسیب خورشید

مکسوریل ایکس ال

Mexoryl XL را هم می‌توان به نام‌های دیگر شناسایی کرد:

    • Drometrizole trisiloxane
    • Ecamsule

در خصوص این ماده باید گفت که همه‌ی طیف‌های UV را نمی‌تواند پوشش دهد. حداکثر مجاز استفاده از آن در ضد آفتاب‌ها 3 درصد است و نحوه‌ی کارکردش تبدیل اشعه‌های UV جذب شده به گرماست. این ماده حلال ذدر آب است و جذب پوستی هم ندارد و به طور معمول هرجا نام این فیلتر را ببینید حتما در کنارش از فیلتر قبلی هم استفاده شده است. مزیت آن هم پایداری خوب در مقابل آفتاب است.

مکسوریل ایکس ال

اوکتی نوکسات

Octinoxate را همچنین با نام‌هایی دیگر می‌توان شناسایی کرد. آشنایی با همه‌ی نام‌های یک فیلتر UV به هنگام خرید کمک فوق‌العاده‌ای به شما خواهد کرد. نام‌های دیگر این اکتیو عبارتند از :

    • Octyl methoxy-cinnamate
    • OMC
    • Ethylhexyl methoxycinnamate
    • EHMC
    • Escalol 557
    • Parsol MCX
    • Eusolex 2292
    • Tinosorb OMC
    • Uvinul MC80

یک جاذب قوی برای UVB است و هیچ پوشش‌دهی برای سایر طیف‌های اشعه‌ی UV ندارد. حداکثر غلظت مجاز آن 7.5 درصد است. به دلیل نامحلول بودن در آب در معرض نور خورشید تجزیه می‌شود؛ بنابراین پرواضح است که در مقابل نور آفتاب پایدار نیست. پایداری این اکتیو به کمک فیلترهایی چون تینوسرب ام اتفاق می‌افتد.

از آنجایی که این ترکیب جذب پوست هم می‌شود ایمنی آن همراه با برخی نگرانی‌ها و اما و اگرهاست. از طرفی این ترکیب به همراه آونوبنزون می‌تواند پوست شما را در برابر سوختگی آفتاب و پیری حفظ کند. جالب است بدانید که استفاده از این ترکیب در هاوایی به دلیل مغایرت با منافع محیط زیست ممنوع است.

نکاتی که برای این فیلتر UV باید مد نظر قرار داد:

تایید شده در: برخی از ایالت های ایالات متحده، اروپا، ژاپن، استرالیا

ممنوع در: هاوایی ، کی وست (فلوریدا) ، پالائو

بهترین برای: پیشگیری از آفتاب سوختگی

اوکتی نوکسات

ترولامین سالسیلات

Trolamine salicylate را اگر قرار باشد با نام دیگری هم شناسایی کرد، نام Triethanolamine salicylate است.

این فیلتر هم قادر به پوشش همه‌ی طیف‌های UV نیست و تنها می‌تواند UVB را فیلتر کند. حداکثر مجاز برای استفاده از آن در ضد آفتاب‌ها 12 درصد است و با جذب اشعه‌های UVB عملکرد خود را برای محافظت از پوست پیش می‌برد. درواقع این ماده چندان محبوبیتی ندارد؛ چراکه در ضد آفتاب موجب افزایش درماتیت آلرژیک و کاهش حساسیت به نور می‌شود.

آن را با نام چای سالسیلات هم می‌شناسند و با وجودی که در سال 2019 از سازمان غذا و داروی آمریکا نشان GRASE گرفته است؛ اما آن را باید در دسته‌ی جذب‌کننده‌های ضعیف UV شمرد. به همین دلیل هم میزان مصرف آن در محصولات آرایشی محدود است.

نکاتی که برای این فیلتر UV باید مد نظر قرار داد:

تایید شده در: ایالات متحده (تا 12-15%)، استرالیا، ژاپن

ممنوع شده در:  کانادا

بهترین برای: محافظت در برابر آفتاب سوختگی

ترولامین سالسیلات

آووبنزون

Avobenzone را به نام‌های زیر هم می‌توان روی برچسب ترکیبات محصول جستجو کرد:

    • Butyl methoxy-dibenzoyl-methane
    • Parsol 1789
    • Eusolex 9020
    • Escalol 517
    • BMBM
    • BMDBM

این ترکیب به طور معمول برای مسدود کردن طیف کامل پرتوهای UVA1 مورد استفاده قرار می‌دهند. همین ترکیب را در ضد آفتاب‌های فیزیکی تحت عنوان ناپایدار گزارش می‌دهند.

آووبنزون به تنهایی در هنگام مواجه با نور آفتاب ثبات خود را از دست می‌دهد، به همین دلیل هم برای مبارزه با این بی‌ثباتی با سایر ترکیبات همچون مکسوریل جفت می‌شوند.

جالب است بدانید علی‌رغم اینکه این ترکیب در اکثر کشورها با اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما در آمریکا چنین ترکیبی مجاز نیست. به هر ترتیب میزان غلظت مورد تایید برای استفاده در فرمولاسیون یک ضد آفتاب وسیع الطیف 3 درصد است.

نکاتی که برای این فیلتر UV باید مد نظر قرار داد:

تأیید شده در: ایالات متحده ، استرالیا ، اروپا

ممنوع شده در: استفاده محدود در ژاپن و جز این محدودیت هیچ ممنوعیتی برای آن گزارش نشده است.

بهترین برای: پیشگیری از آسیب خورشید

کرم ضدآفتاب حاوی ویتامین C ویتالیر (SPF50)

فیلترهای به کار رفته در ضد آفتاب‌های فیزیکی:

فیلترهایی که در این بخش به شما معرفی می‌شود بخشی از ترکیبات به کار رفته در ضد آفتاب‌های فیزیکی است. این مقاله می‌تواند همواره و به هنگام خرید برای شما همچون یک چک‌لیست عمل کند.

دی اکسید تیتانیوم

نام‌های دیگر این فیلتر شامل :

    • CI Pigment white 6
    • Titanium peroxide
    • CI 77891
    • Pigment white 6

فیلترهای به کار رفته در ضد آفتاب‌های فیزیکی

Titanium Dioxide با وجودی که قادر به فیلتر کردن اشعه‌ی طولانی UVA1 نیست؛ اما به عنوان فیلتر UV با طیفی وسیع عمل می‌کند. به طور دقیق‌تر پوشش اشعه‌های UVB و UVA2 از عهده‌ی این فیلتر برمی‌آید. سازمان غذا و داروی آمریکا این ترکیب را برای استفاده کودکان بالای 6 ماه تایید کرده است به ویژه اینکه بر اساس مطالعاتی که روی آن انجام شده است مشخص شده که ضد آفتابی که از این ترکیب بهره برده است از سایر ضد آفتاب‌ها در مقابل نور آفتاب ایمن‌تر عمل می‌کند؛

البته این ترکیب تنها در ضد آفتاب‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و می‌توان از آن در سایر محصولات آرایشی نظیر  پودرهای فشرده،لوسیون‌ها و محصولات سفید کننده استفاده کرد. شاید بد نباشد یادآوری این نکته که UVA موجب پیری پوست و UVB دلیل ایجاد آفتاب سوختگی و لک روی پوست است.

با این یادآوری حالا قابل درک‌تر است که چرا این فیلتر را مهم می‌دانیم. بد نیست بدانید این فیلتر در برخی افراد ایجاد جوش می‌کند؛ بنابراین چنانچه ضد آفتابی خریداری کردید که این ترکیب را دارا بود و بعد از مدتی روی پوستتان جوش زدید بدانید که احتمالا به دلیل وجود این ترکیب است و در خریدهای بعدی باید محصولی را انتخاب کنید که این ماده موثر را نداشته باشد. فکر می‌کنم کم‌کم متوجه شده‌اید از این چک لیست چگونه باید برای انتخاب ضد آفتاب خوب مخصوص خودتان بهره ببرید.

کرم ضد آفتاب فاقد چربی ام کیو (SPF50)

نکاتی که برای این فیلتر UV باید مد نظر قرار داد:

تأیید شده در: ایالات متحده ، استرالیا ، اروپا ، ژاپن

ممنوع شده: ندارد

بهترین برای: پیشگیری از آسیب خورشید

احتیاط: فرمول ها ممکن است روی پوست های تیره‌تر اثر سفید بجای بگذارند. همچنین این مواد به شکل پودری می‌تواند  سرطان زا باشد.

زینک اکساید یا اکسید روی

نام‌های دیگر آن را بشناسیم:

    • CI 77947
    • Nogenol
    • Pigment white 4
    • Zinc gelatin

Zinc Oxide یا اکسید روی همانند دی اکسید تیتانیوم توسط سازمان غذا و داروی آمریکا نشان GRASE دریافت کرده است و تا غلظت 25 درصد در فرمولاسیون کرم ضد آفتاب قابل استفاده است.

در مطالعات صورت گرفته مشخص شد استفاده مکرر از این ترکیب نمی‌تواند برای پوست خطری ایجاد کند و مادامی که از آن به صورت پودری و استنشاقی استفاده نشود، می‌توان از مزایای آن برای پوست بهره برد. از آنجا که این ماده برای آبزیان سمی است در اروپا محصولاتی که از این ترکیب استفاده شده است با هشدار برچسب گذاری شده‌اند.

زینک اکساید یا اکسید روی

اکسید روی در مقایسه با آووبنزون ​​و اکسید تیتانیوم، به عنوان یک ماده‌ی مقاوم در برابر نور، بسیار موثر و ایمن برای پوست‌های حساس شناخته می‌شود. از طرفی، تحقیقات می‌گویند که این کرم ضد آفتاب با چنین ترکیبی به اندازه‌ی ضد آفتاب‌های شیمیایی مؤثر نیست و در محافظت در برابر آفتاب سوختگی به اندازه آسیب‌های ناشی از نور خورشید مؤثر نیست.

نکاتی که برای این فیلتر UV باید مد نظر قرار داد:

تأیید شده در: ایالات متحده ، استرالیا ، اروپا ، ژاپن

ممنوع شده: ندارد

بهترین برای: پیشگیری از آسیب خورشید

احتیاط: برخی از فرمولاسیون ها ممکن است روی پوست های زیتونی و تیره رنگ ردِ سفید ایجاد کنند.

اکسی بنزون

این فیلتر در اغلب ضد آفتاب‌های وسیع الطیف می‌توان نام آن را در برچسب ترکیبات مشاهده کرد. ترکیبی که به فیلتر کردن پرتوهای کوتاه و بلند UVA و  UVB کمک می‌کند و می‌شود گفت از ترکیبات محبوب آمریکایی محسوب می‌شود. سراغ هر برند آمریکایی که بروید احتمالا این ترکیب را در برچسب ترکیبات آن ببینید.

استاندارد میزان قابل استفاده از آن در هر تیوپ ضد آفتاب 6 درصد است. با این حال طی تحقیقی که در هاوایی صورت گرفت مشخص شد این ترکیب در مسمومیت محیط زیست بسیار اثرگذار است. به این ترتیب اگر از جمله دوست‌داران محیط زیست هستید احتمالا محصولی که دارای اکسی بنزون باشد را انتخاب نمی‌کنید.

ضدآفتاب کودکان

نکاتی که برای این فیلتر  UV باید مد نظر قرار داد:

تایید شده در: ایالات متحده (به جز هاوایی)، استرالیا، اروپا

محدود در: ژاپن

بهترین برای: آسیب آفتاب و پیشگیری از سوختگی

احتیاط: انواع پوست های حساس می خواهند از فرمول های حاوی این ماده صرف نظر کنند.

  PABA

دارای سطوح خاصی از سمی بودن است و از همین رو هم سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف آن در شیر خشک را به 5 درصد محدود کرده است. این در حالی است که کانادا مصرف این ترکیب در لوازم آرایشی را به طور کامل منع کرده است.

نکاتی که برای این فیلتر UV باید مد نظر قرار داد:

تایید شده در: ایالات متحده (تا 12-15%)، اروپا، ژاپن

ممنوع شده در: استرالیا ،کانادا

بهترین برای: محافظت در برابر آفتاب سوختگی

شیمیایی

شناخت ویژگی ضد آفتاب خوب در ایران، به کمک این چک لیست میسر است؟

متاسفانه چنین تحقیقاتی در خصوص کشور ما منتشر نشده است، به همین دلیل نمی‌توانستیم در خصوص ترکیبات مورد اشاره نظریه‌ی وزارت بهداشت ایران را بیاوریم. با این وجود از آنجا که بسیاری از برندهای شناخته شده در ایران از فرمولاسیون‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می‌کنند، از این اطلاعات می‌توان به سادگی در انتخاب ضد آفتاب مناسب شما بهره برد.

اما شاید برایتان سوال شده باشد که چرا تا این اندازه تایید کرم‌های ضد آفتاب در آمریکا پیچیده است آن هم در حالی که در اروپا فرآیند ساده‌تر پیش می‌رود، خوب است بدانید طبقه‌بندی که در ایالات متحده از ضد آفتاب به عنوان دارو صورت گرفته است مراحل تایید آن با سرعت بسیار پایینی صورت می‌گیرد.

می‌بینید با وجود اینکه ضد آفتاب همچنان برای بسیاری از مردم ما یک محصول آرایشی محسوب می‌شود که گاهی به سراغ آن بروند، از نظر FDA ضد آفتاب به دلیل اهمیتی که در پیشگیری برای ابتلا به آفتاب سوختگی و سرطان پوست دارد در دسته‌بندی دارویی قرار دارد.

این در حالی است که مثلا در استرالیا ضد آفتاب در دسته‌بندی آرایشی یا دارویی قرار می‌گیرد و از این رو با سرعت بیشتر فرآیند تایید شدن آن پیش می‌رود. منظور از آرایشی یا دارویی محصولاتی هستند که با وجود دارا بودن SPF  اما میزان آن پایین بوده و قرار نیست تنها محافظ پوست شما باشد.

فلوئید ضدآفتاب پوست چرب درماتیپیک (SPF50)

خرید ضد آفتاب از آنلاین‌شاپ‌های خارجی:

بسیاری از شما هنگام خرید ضد آفتاب‌ها به سراغ آنلاین شاپ‌هایی می‌روید که بتوانند محصولات خارجی را به دست شما برسانند چه بسا به این خاطر هزینه‌های بیشتری را متقبل شوید به این امید که یک محصول درجه یک‌تر با کیفیت بالاتری به دست آورید. اگر از دوست‌داران محیط زیست نباشید احتمالا اینکه با شما از ردپای کربنی که در نتیجه‌ی انتقال این محصولات از کشوری یا  قاره‌ای دیگر به ایران و نقش آسیب‌زننده‌ی آن به محیط زیست بگوییم چندان توجه شما را جلب نکند.

خرید ضد آفتاب از آنلاین‌شاپ‌های خارجی

بنابراین مزایا و معایب آن را همزمان با هم شماره می‌کنیم تا روایت صادقانه‌ای از این مسیر به شما داده باشیم و شما بتوانید بدون دخالت ما بهترین تصمیم را بگیرید.

خرید ضد آفتاب‌های خارجی اگر به دلیل استفاده از ترکیبات آن باشد به شرطی که در کشور خودمان محصولی با آن ترکیب موجود نباشد شاید انتخاب به جایی بوده و به نفع پوست شما باشد؛  البته نباید این مهم را ناگفته گذاشت که در کشورهایی که ضد آفتاب در دسته‌ی آرایشی طبقه‌بندی می‌شود این محصولات به گونه‌ای فرموله شده‌اند که استفاده از آن‌ها برای مصرف کنندگان احساس خوشایندتری دارد و روی پوست حالت کیکی و چرب بر جای نمی‌گذارد.

اما از معایب آن هم باید به احتمال تاریخ گذشته بودن محصول و سخت در دسترس پذیر بودن فروشنده اشاره کرد. به هر صورت بهترین کاری که می‌توان انجام داد و ما به شما توصیه می‌کنیم یادگیری ترکیبات ضد آفتاب و نقش آن است. با این دانش در کشور خودمان مناسب‌ترین محصولات را می‌توانید تهیه کنید.

اگر قصد خرید فلوئید ضد آفتاب دارید، در لینکِ «بهترین فلوئیدهای ضد آفتاب» تعدادی از فلوئیدهای قابل دفاع و موجود در بازار ایران را با هم مقایسه کرده‌ایم، احتمال می‌دهیم در خرید به شما کمک کند.

کرم ضدآفتاب و ضد چروک سان سیف (SPF50)

نکات طلایی برای استفاده از ضد آفتاب‌ها:

    • هر 2 ساعت یک بار کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید، این بسیار مهم است.
    • برای فضاهای باز از SPF های بالاتر بهره ببرید.
    • ضد آفتاب‌هایی که در دسته‌ی فیزیکی می‌شناسیم، بلافاصله بعد از مصرف اثر خود را می‌گذارند.
    • اگر انتخابتان ضد آفتاب‌های شیمیایی است باید بدانید که بعد از مصرف 15 تا 20 دقیقه زمان می‌برد تا اثر خود را بگذارد.

در نهایت ضرورتی ندارد اگر یک ترکیب با پوست شما سازگار است و تا امروز از آن نتیجه‌ی خوبی گرفته‌اید به این دلیل که در آمریکا و توسط FDA هنوز تاییدیه نگرفته است مسیر خود را عوض کنید. همان‌طور که دیدید اغلب این ترکیبات در کشورهای اروپایی تایید شده و از ترکیبات محبوب محسوب می‌شوند.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد