خرید محصولات برند درموسیس

بهترین کرمهای ضد آفتاب / معرفی ضد آفتاب‌هایی که از مصرف‌کننده نمره‌ی قبولی گرفته‌اند!

بهترین کرمهای ضد آفتاب / معرفی ضد آفتاب‌هایی که از مصرف‌کننده نمره‌ی قبولی گرفته‌اند!
بهترین کرمهای ضد آفتاب از نگاه کارشناسان کدامند؟!

پیش‌تر در  مقاله‌ی «ضدآفتاب چیست؟» مفصل از اهمیت ضدآفتاب‌ها در پیشگیری از ابتلا به امراض پوستی مانند چین و چروک زودهنگام، لک‌های پوستی و سرطان پوست صحبت کردیم. مدل‌های ضدآفتاب را از نمونه‌های فیزیکی تا شیمیایی آن معرفی کردیم و گفتیم هر شخص با توجه به نیاز خود و شرایط پوستی که دارد باید ضدآفتابِ مناسب با خود را  انتخاب کند.

در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین کرمهای ضد آفتاب موجود در بازار ایران  را بررسی کنیم تا شما همراه همیشگی روشا فارغ از فضای تبلیغات ناصادقانه فرصت یک انتخاب منطبق با شرایط فردی خود را به دست آورید.

برندهایی که ضد آفتاب‌های قابل دفاعی تولید کرده‌اند!

امکان بررسی تمام برندهای خوب در یک مقاله‌ی وبلاگی امکان‌پذیر نیست؛ با این حال سعی کرده‌ایم با معرفی تعدادی از این برندها که در بازار ایران قابل دسترسی هستند و بررسی محصولاتشان به شما مخاطب عزیز برای هرچه بیشتر خواندن و شناخت انواع محصولات در این مجال کوتاه ایده‌های کاربردی بدهیم. تا پایان این مسیر همراه ما باشید.

سین بیونیم:

کرم ضدآفتاب سین بیونیم

شعار این برند تولید محصولاتی است که در پایه‌ی آن بازسازی و تقویت توان دفاعی پوست برای ممانعت از ایجاد مشکلات پوستی است. همان‌طور که همه‌ی ما می‌دانیم سن عامل تاثیرگذار در ایجاد بسیاری از اتفاقاتی است که در دنیای پر از رقابت امروز بر سر زیبایی، آنها را در دسته‌بندی مشکلات قرار می‌دهند؛ اگرچه این فصل از زندگی انسان هم به غایت جذاب بوده و ما در روشا قصد نداریم بر طبل نظام سرمایه‌داری بیش از این بکوبیم و برای فروش بیشتر و رشد کسب‌وکار از زیبایی‌های این دوره از زیست انسان تماما به عنوان مشکلات پوستی یاد کنیم.

با این‌حال استفاده از محصولات زیبایی و مراقبتی پوستی همیشه برای پنهان کردن و نادیده گرفتن تاثیرات گذشت سن نیست؛ بلکه در بیشتر اوقات می‌تواند در نقش یک نگهبان ظاهر شود که هر اتفاقی مناسب با سن واقعی شما پیش بیاید و نه زودتر از موعد. با این توضیح فکر می‌کنم همه‌ی ما از فلسفه‌ای که برند سن بیونیم برای نوع فعالیت خود برگزیده یا حداقل ادعا کرده که پیرو چنین نگاهی است خوشمان بیاید.

انواع ضدآفتاب سین بیونیم

محققین برند سین بیونیم از سیستم دفاعی چندگانه‌ای صحبت می‌کنند که بر 3 سد ضروری اپیدرم اثر می‌گذارد و آن را Pro-B3  نام نهاده‌اند. اثرگذاری این کمپلکس روی نقش دفاعی باکتری‌های مفید پوست، محافظت از سدهای ایمنی اپیدرم که توسط UV آسیب دیده‌اند و تقویت ساخت ترکیبات اصلی پوست از جمله رسالت‌های محصولات سین بیونیم است. در بخش بعدی به سزاغ بررسی یکی از محصولات این برند شناخته‌شده رفته‌ایم.

فلوئید ضدآفتاب لایت مداکنیل SPF50 سین بیونیم:

این فلوئید با عامل محافظتی بالای خود به شکلی موثر پوست را در مقابل UVA/UVB محافظت می‌کند. به دلیل اینکه این محصول غنی از عوامل آنتی سبوربیک است ساخت سبوم را کنترل می‌کند و این برای پوست‌های چرب و مختلط یک موهبت محسوب می‌شود. همان‌طور که از فلوئیدها انتظار می‌رود ساختاری سبک دارد و اصلا روی پوست حس سنگینی و چسبندگی ایجاد نمی‌کند. اگر تفاوت میان فلوئید‌ها با کرم‌های ضدآفتاب را به درستی نمی‌دانید، مقاله‌ی «بهترین فلوئیدهای ضد آفتاب» برای شما نوشته شده است.

ترکیبات فعال در ضد آفتاب لایت مداکنیل:

تینوسرب M اولین ترکیب به کار رفته در این فلوئید است که در جایگاه یک فیلتر شیمیایی جذب‌کننده و بازتاب‌دهنده اشعه‌های UVB/UVA عمل می‌کند و این نکته نه تنها به محافظت از پوست در مقابل صدمات این اشعه‌ها منجر می‌شود؛ بلکه به افزایش پایداری سایر فیلترهای به کار رفته در این فلوئید هم می‌شود.

ترکیبات فعال در ضد آفتاب لایت مداکنیل

اکتوکرلین:

استفاده از این فیلتر در این ضدآفتاب در نقش یک جذب کننده اشعه UVB/UVA منجر به پایداری در مقابل نور آفتاب می‌شود و همچنین اثر این فیلتر در کنار آووبنزن در محافظت پوست در ابتلا به سرطان پوست و پیری پوست هم شایان توجه است.

عصاره چای سبز:

از جمله ترکیبات طبیعی  به کار رفته در این ضدآفتاب عصاره چای سبز است، همانطور که می‌دانید این عصاره غنی از آنتی‌اکسیدان است و قدرت فوق‌العاده‌ای  در حفظ پوست در برابر آسیب‌های اشعه فرابنفش است. همچ=نین آنتی اکسیدان این عصاره برای درمان و تسکین التهاباتی نظیر رزاسه، آکنه و درماتیت آتوپیک تاثیر شگرفی دارد.

عصاره دانه شنبلیه:

این ترکیب طبیعی در نقش معطرکننده و نرم‌کننده برای پوست به ساختار این فلوئید افزوده شده است

sodium carboxymethyl beta glucan:

این پلی‌ساکارید که تشکیل شده از مولکول‌های کوچک قند است به ترمیم پوست بسیار کمک می‌کند ضمن اینکه در تسکین التهابات پوستی اثرگذار است. شاید بد نباشد به مطالعه‌ای که اخیرا نتایج آن منتشر شده است اشاره‌ای کنیم که نقش این پلی‌ساکارید را در خواص ضدپیری آن مورد بررسی قرار داده است.

کرم ضدافتاب فوتو3

sodium polyacrylate:

این پلیمر جاذب آب ترکیب دیگری است که در ضدآفتاب سین بیونیم مورد استفاده قرار گرفته است و توان جذب آب تا 1000 برابر جرم خود را داراست. به همین سبب در نقش یک غلیظ‌کننده و پایدارکننده در این محصول عمل کرده است.

تا اینجا به برخی از ترکیبات مورد استفاده در این فلوئید اشاره کردیم در ادامه خیلی متمرکز به ویژگی‌های این محصول اشاره می2کنیم تا جمع‌بندی را برای شما ساده‌تر کنیم:

    • مناسب برای پوست چرب و مختلط
    • کنترل‌کننده‌ی چربی پوست
    • ساختار سبک و زود جذب
    • جلوگیری از تسریع روند پیری پوست

ژیناژن:

محصولات برند ژیناژن

برای معرفی برند ژیناژن به سراغ صفحه‌ی درباره‌ی ما در وبسایت شان رفتیم؛ ولی متاسفانه چیز زیادی دستگیرمان نشد. در یک کلام کوتاه باید گفت این برند هم چون اکثر برندهای موجود در این صنعت مدعیِ استفاده از نیروهای متخصص و طراحی فرمولاسیون منحصر به فرد خود است، ضمن اینکه مواد موثره‌ی مورد نیازش را با همکاری متخصصین انگلیسی تامین می‌کند.

با این وجود آنچه موجب شد نام این برند ایرانی را هم در لیست بررسی‌های این مقاله قرار بدهیم تجربه‌ی مثبت مصرف‌کنندگان ضدآفتاب ژیناژن بود. ژیناژن در این لاین 4 ضد آفتاب رنگی و غیر رنگی مناسب برای پوست‌های چرب، نرمال و خشک فرموله کرده است. برویم و یکی از این ضد آفتاب‌ها را به اتفاق بررسی کنیم.

ضد آفتاب فیوژن واتر بی رنگ پوست چرب ژیناژن

این ضد آفتاب بی‌رنگ از SPF+50 برخوردار است و از پوست شما در مقابل اشعه‌های ماوراءبنفش محافظت می‌کند. درواقع این محصول از دسته ضدآفتاب‌های وسیع‌الطیف به شمار می‌رود. در مقاله‌ی «ماندگاری کرم ضد آفتاب» در رابطه با این مهم که برای انتخاب یک ضد آفتاب به چه نکاتی باید توجه کرد از نقش وسیع‌الطیف بون یک ضد آفتاب صحبت کرده‌ایم.

این محصول بافت سبکی دارد و به سرعت جذب پوست می‌شود. وجود ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌ها آن را به یک محصول ضد چروک تبدیل کرده است. همچنین از نقاط بسیار مثبت ضد آفتاب فیوژن واتر ژیناژن این است که برای استفاده در اطراف چشم هیچ محدودیتی به شما نمی‌دهد و با خاطر آسوده می‌توانید از پوست نازک اطراف چشم خود در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کنید.

ترکیبات فعال کرم ضد آفتاب فیوژ« واتر ژیناژن:

این کرم ضد آفتاب حاوی ترکیبی از فیلترهای فیزیکی و شیمیایی است که هر یک به منظوری در این ضد آفتاب ه کار برده شده‌اند. با این ترکیبات . نحوه‌ی عملکردشات بیشتر آشنا شویم:

اکتینوکسات:

با کمک این ترکیب می‌توان UVB را فیلتر کرد و پوست را از خطرات ناشی از این اشعه محافظت کرد. این فیلتر جذب بسیار بالایی از UVB دارد و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکاست. میزان مجاز استفاده از این فیلتر در آمریکا 7.5 درصد و در اروپا 10 درصد است. ( متاسفانه این مقدار روی بسته‌بندی محصولات ژیناژن قید نشده و نمی‌دانیم از چه غلظتی استفاده شده است. با این‌حال با توجه به توضیحات برند و تامین مواد موثره از انگلیس محتمل‌تر این است که  میزان مورد تایید اروپایی‌ها در این محصول لحاظ شده باشد.)

اکتینوکسات

زینک اکساید:

فیلتر فیزیکی که قوی‌ترین و ایمن‌ترین فیلتر در مقابل اشعه‌ی فرابنفش است و از پوست به طور وسیع حفاظت می‌کند همین فیلتر زینک اکساید است. از خوبی‌های این فیلتر این است که جذب پوست نمی‌شود در نتیجه همراه با آلرژی و تحریکات پوستی نیست و در مقابل آفتاب هم پایدار است.

ژیناژن برای اینکه بتواند از قابلیت‌های این فیلتر نهایت استفاده را ببرد از سیکلوپنتاسیلوکسان بهره برده است. ترکیبی سیلیکونی که علاوه بر اینکه منجر به پخش بهتر این ترکیب  روی پوست می‌شود کارایی زینک اکساید را در محافظت پوست در مقابل UVA را هم بالا می‌برد و این یک نقطه قوت برای این محصول محسوب می‌شود.

کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده انواع پوست الکسیس پیلاری SPF50

تیتانیوم دی اکساید:

این فیلتر هم از جمله فیلترهای فیزیکی با درصد ایمنی بالاست که حداقل‌ترین میزان جذب در پوست، ایجاد تحریکات پوستی و عوارض را دارد. فیلتری پایدار و بدون عطر که با غلظت 5 درصد در ضد آفتاب از آن استفاده می‌کنند. از نقاط مثبت این فیلتر همانا این است که پوست شما را علاوه بر اشعه‌های مضر خورشید، در برابر نور مرئی هم محافظت می‌کند. ( منظور از نور مرئی نور موبایل، تلویزیون، کامپیوتر و .. است.) سیکلوپنتا سیلوکان در اینجا هم به بالابردن کارایی این فیلتر کمک کرده است. ضمن اینکه عدم ایجاد ظاهر گچی  روی پوست به مدد همین ماده‌ی سیلیکونی مورد بحث است.

کرم ضدآفتاب

اتیل هگزیل تریازون:

این فیلتر را باید از نسل جدید فیلترهای شیمیایی پایدار برای UVB شمرد. این فیلتر هم از جمله فیلترهای پایدار به شمار می‌آید که تا 5 درصد غلظت آن در ضد آفتاب‌ها مجاز محسوب می‌شود.. گفتیم این فیلتر از نسل جدید فیلترهاست و به همین دلیل هنوز از FDA   تاییدیه نگرفته است. در مقاله‌ی «ویژگی ضدآفتاب خوب» از سخت‌گیری سازمان غذا و داروی آمریکا برای تایید کردن ترکیبات ضد آفتاب‌ها گفتیم. اگر مایل به دانستن چرایی آن هستید خواندن آن را از دست ندهید.

سیسپرسا:

فلوئید ضد آفتاب روشن کننده سیسپرسا (SPF50)

اریکه:

کرم ضدآفتاب و ضدلک اریکه (SPF50)

درماگور:

درماگور کرم ضدآفتاب

همه‌ی چیزی که توانسیم درباره‌ی این برند با یک سرچ در گوگل به آن برسیم این بود که این برند در موناکوی فرانسه قرار دارد و به کمک تیمی از متخصصین، شیمیست‌ها و داروسازان محصولاتی را برای درمان مشکلاتِ پوست‌های ترکیبی، حساس، خشک و مستعد آلرژی فرموله می‌کند و در اقصی نقاط دنیا هم نمایندگی دارد. در این بخش به سراغ یکی از ضد آفتاب‌های محبوب این برند رفته و آن را به اتفاق شما بررسی می‌کنیم.

کرم ضدآفتاب درماگور SPF 50 رنگی

این محصول که فاقد چربی است برای پوست‌هایی که  چرب و جوش‌دار هستند فرموله‌شده‌ است. درماگور ادعا می‌کند این محصول حداکثر حفاظت را در مقابل اشعه‌های  UV از پوست شما صورت می‌دهد.

کرم ضدآفتاب درماگور SPF 50 رنگی

ترکیبات فعال در ضد آفتاب درماگور:

تیتانیوم دی اکساید:

تنها فیلتر مورد استفاده در این محصول تیتانیوم دی اکساید است. قبلا هم گفته بودیم که این فیلتر از جمله فیلترهای فیزیکی پایدار و ایمن است. از آنجا که تیتانیوم دی اکساید قادر به محافظت از پوست شما در مقابل UVA1 نیست در نتیجه نمی‌توان ضد آفتاب درماگور را محصولی با طیف گسترده به شمار آورد.

استئاریک اسید:

این ترکیب از آنجا که کومدوژنیک است می‌تواند موجب عارضه‌ی جوش‌های زیر پوستی یا آکنه‌های قارچی باشد. منظور از کومدون اشاره به برجستگی‌های سطح پوست است که در نتیجه‌ی انسداد منافذ پوستی به وجود آمده و در ادامه به آکنه تبدیل شده‌اند. ترکیباتی که منجر به ازدیاد این کومدون‌ها می‌شود را کومدوژنیک می‌نامند.

درماگور کرم ضد آفتاب

گلیسیرین:

از گلیسیرین برای رطوبت رسانی به پوست در این کرم ضدآفتاب استفاده شده است تا علاوه بر محافظت از پوست در مقابل آسیب‌های نور آفتاب، از خشکی و پیری‌های زودرس ناشی از آن هم جلوگیری کرده باشد.

با توجه به آن‌چه گفته شد به نظر می‌رسد این محصول با محافظت متوسطی که از پوست انجام می‌دهد بیشتر برای استفاده در منزل یا روزهایی که کمتر در معرض نور مستقیم خورشید هستید مناسب باشد.

سی بی پاریس:

کرم ضد آفتاب و ضد جوش سی بی پاریس (SPF 50)

چنانچه بعد از خواندن این مقاله بتوانید با فراغ بالی برخاسته از آگاهی، مناسب‌ترین ضد آفتاب را با توجه به ویژگی‌های پوستی خود انتخاب کنید در این صورت روشا به هدف خود رسیده است.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد