خرید محصولات برند درموسیس

افترسان چیست؟ / معرفی بهترین افترسان‌های موجود در بازار

افترسان چیست؟ / معرفی بهترین افترسان‌های موجود در بازار

افترسان چیست و چه مواقعی ضرورت دارد از افترسان‌ها استفاده کنیم؟

ممکن است تا به حال نام «افترسان» یا به عبارت فارسی‌تری «بعد از آفتاب» را شنیده باشید و از خودتان پرسیده باشید مادامی که به کمک ضد آفتاب فیزیکی و شیمیایی از پوست خود مراقبت می‌کنم چه نیازی هست به افتر سان؟

درست است کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد؛ ولی هرگز نمی‌توانید با هر اندازه مراقبت آسیب‌های تهدیدکننده‌ی پوست را به صفر برسانید؛ بلکه تلاش باید با یک نگاه واقع‌بینانه در مسیر کاهش هرچه بیشترِ این آسیب‌ها باشد و نه به صفر رسیدنشان. حالا که بناس با افترسان آشنا شوید برای درک تفاوت‌های آن با ضد آفتاب‌ها خواندن «مزایای استفاده از ضد آفتاب» می‌تواند پیشنهاد کاربردی باشد.

افترسان چیست و بهترین افترسان‌های موجود در بازار

اشعه ماوراءبنفش پرتوهای خود را حتی در یک روز ابری و بارانی هم به پوست شما خواهد رساند؛ پس تردید نکنید که در رژیم مراقبتی پوست خود نمی‌توانید همواره از یک مسیر ثابت پیروی کنید. برای روزهایی که مدت زمان بیشتری در معرض مستقیم آفتاب هستید، قرار دادن یک افتر سان با ترکیبات عالی در رژیم مراقبتی‌تان یک اقدام هوشمندانه محسوب می‌شود. زمان آفتاب گرفتن برای برنزه شدن، یا پیکنیک رفتن خارج از شهر و مدت طولانی را در معرض نور آفتاب بودن چه بسا حتی شنا کردن در یک استخر روباز هم شامل موقعیت‌هایی  می‌شوند که به همراه داشتن یک افتر سان از واجبات است.

بهترین افترسان، برای مراقبت بعد از آفتاب افترسانی است که …

باید بدانید افترسان چیست تا ریسک ابتلا به آفتاب سوختگی را پایین بیاورید، آگاهی در بسیاری مواقع منجر به کاهش ریسک‌فاکتورها می‌شود. هرگاه مدت زمان طولانی در معرض آفتاب بمانید پوست دچار آفتاب سوختگی می‌‌شود، اشتباه نکنید آفتاب سوختگی همیشه بنا نیست همراه با شدیدترین حالت، خود را به شما نشان بدهد.

برای آشنایی بیشتر با پدیده‌ی آفتاب سوختگی لطفا بی‌هیچ تردیدی به سراغ مقاله‌ی «درمان آفتاب سوختگی» بروید. در این مقاله‌ی نسبتا کوتاه از دلایل ایجاد آفتاب سوختگی، شرایط مراقبتی آن و تهدیداتی که در صورت ابتلا به آن تا اواخر عمر شما را تهدید می‌کند به تفصیل صحبت کرده‌ایم.

از اصل حرف دور نشویم، همان‌طور که بالاتر گفتیم چنانچه مجاورت با آفتاب موجب ایجاد آفتاب سوختگی روی پوستتان شد بهترین کار استفاده از یک افتر سان برای خنک کردن و تسکین بخشیدن به پوست التهاب دیده و آفتاب سوخته‌ی شماست؛ چراکه در اثر آفتاب سوختگی پوست بخشی از رطوبت خود را از دست می‌دهد.

افتر سان کمک می‌کند در مدت زمان کوتاهی بخشی از این فقدان رطوبت جبران گشته و فرآیند بهبود با سرعت بیشتری رخ دهد؛ اما تنها انتظاری که از یک افتر سان می‌رود تسکین دادن نیست؛ بلکه وجود آنتی اکسیدان هایی که در لوسیون افترسان‌ هاست به نوعی موجب جلوگیری از آسیب‌ِ رادیکال‌های آزاد می‌شود.

افترسان چیست و بهترین افترسان‌های موجود در بازار

تماس اشعه‌های ماوراءبنفش با پوست موجب تولید رادیکال‌های آزاد شده و این منجر به واکنش‌های زنجیره‌ای آسیب به سلول‌های پوستی می‌شود که همه‌ی اینها پیری زودرس پوست را باعث می‌شود. آنتی اکسیدان موجود در افتر سان‌ها موجب می‌شود رادیکال‌های آزاد به شکل موثری خنثی شوند و مانع از بروز واکنش‌های زنجیره‌ای تخریب کننده‌ی سلول‌های پوستی شود. جالب است که این امر خود از آسیب‌هایی که در مجاورت بعدی با خورشید ممکن است پیش بیاید هم اثر کرده و درصد آسیب را پایین می‌آورد.

به طور مثال یکی از منابع غنی از آنتی اکسیدان رزماری است. وجود رز ماری در ترکیبات افتر سان می‌تواند همچنین نقش آبرسانی را برای پوست ایفا کند. البته که آنتی اکسیدان‌های دیگری هم در محصولات مراقبتی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند که با اندکی جستجو با آنها آشنا خواهید شد.

چرا بعد از برنزه شدن به افتر سان نیاز داریم؟

چرا بعد از برنزه شدن به افتر سان نیاز داریم؟

برخورد اشعه‌ی ماوراءبنفش با پوست منجر به تخریب آن شده و در نتیجه سلولهای ملانوسیت اقدام به ترشح ملانین می‌کنند. ملانین را به نوعی می‌توان ضد آفتاب طبیعی پوست نامید؛ چراکه برنزه شدن یک واکنش طبیعی و دفاعی است که بدن برای مقابله با تابش آفتاب از خود نشان می‌دهد.

این واکنش دفاعی عوارضی از جمله پیری زودرس، لک‌های قهوه‌ای و مهم‌تر از همه‌ی اینها ابتلا به سرطان پوست به دنبال خود دارد. با مصرف یک افتر سان پس از آفتاب گرفتن به قصد برنزه شدن میزان این آسیب‌ها را به حداقل برسانید. البته که مصرف ضد آفتاب همیشه باید در بالاترین جایگاه روتین پوستی شما باشد و افتر سان به تنهایی نمی‌تواند محافظت کاملی از پوست شما به عمل بیاورد.

معرفی افترسان‌های مورد تایید روشا:

در این قسمت به معرفی 2 مورد از افترسان‌هایی که طی بررسی کارشناسان روشا نتایج قابل قبولی داشته‌اند می‌پردازیم:

لوسیون افترسان الارو

این لوسیون به شما کمک می‌کند بعد از آفتاب گرفتن دچار پوسته‌پوسته شدن پوست نشده و التهابات ناشی از آفتاب‌گرفتن را تا حد قابل قبولی برطرف می‌کند. از طرفی این مرطوب‌کننده‌ی ضد التهاب به تثبیت رنگ برنزه شده‌ی پوست بعد از سولاریوم کمک می‌کند. همچنین آبرسانی سلول‌های پوستی موجب تغذیه‌ی پوست شده و به کمک اسیدهای چرب آن را بازسازی می‌کند.

لوسیون افترسان الارو

اسپری آفتاب SILCARE

این اسپری آفتاب از ترکیبی عالی حاصل از خنک‌کننده و تسکین‌دهنده بهره برده است. هر زمان خودتان حس کردید زمانی بیش از اندازه‌ی لازم در معرض آفتاب قرار داشته‌اید حتما از مزایای این اسپری بهره‌مند شوید؛ چرا که به کمک این اسپری خواهید توانست  طراوت پوست خود را تامین کرده و آن را خنک کنید. اسپری آفتاب سیلکر عاری از چربی بوده و به سرعت جذب پوست می‌شود.

اسپری آفتاب SILCARE

اهمیت استفاده از محصولات مناسب پوستی در شرایط مختلف به گونه‌ای است که شما مخاطب عزیز تنها با بالا بردن اطلاعات خود در زمینه‌ی ترکیبات موجود در انواع لوسیون‌ها و نقش آنها در مراقب از پوست و همچنین سازگاری ترکیبات موثر با جنس پوست می‌توانید تا همواره از پوست خود بهترین مراقبت را کرده و زیباترین حالت ممکن خود را حفظ کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد