خرید محصولات برند درموسیس

چگونه برای همیشه از شر حلقه های سیاه خلاص شویم؟ آیا راهی برای درمان تیرگی دور چشم وجود دارد؟

چگونه برای همیشه از شر حلقه های سیاه خلاص شویم؟ آیا راهی برای درمان تیرگی دور چشم وجود دارد؟
درمان تیرگی دور چشم از شایعه تا واقعیت!

اگر با دیدن کسانی که حلقه‌ی سیاهی زیر چشمان خود دارند، دل سوزانده‌اید و آن را دال بر وجود یک بیماری در ایشان قرار داده‌اید وقتش رسیده است که با این باور خطا برای همیشه خداحافظی کنید. در بیشتر موارد این سیاهی زیر چشم ارتباط مستقیمی با بیماری و ناخوش احوالی در فرد ندارد. با این حال این حلقه‌های سیاه از آن‌جا که موجب می‌شود فرد خسته‌تر، مسن‌تر و حتی بیمار به نظر برسد برای بسیاری از افراد همراه با تجارب ناخوشایندی است. اساس نوشتن چنین مطلبی هم برای برداشتن آن بار نگرانی از روی دوش چنین افرادی است. ضمنا شاید خواندن «کرم دور چشم چیست؟» برایتان در ادامه‌ی این مطلب جالب باشد.

چگونه برای همیشه از شر حلقه های سیاه خلاص شویم؟ آیا راهی برای درمان تیرگی دور چشم وجود دارد؟

روش‌های بسیاری وجود دارد اعم از روش‌های منسوب به طبیعی یا تجویزهای پزشکی که افراد بسیاری برای خلاصی از ظاهر بد ایجاد شده پای چشمانشان به آنها پناه می‌برند؛ اگرچه متاسفانه هیچ یک از این روش‌ها دائمی نیستند؛ اما تا حدودی می‌توان در صورت پایداری در انجام آنها به نتایج مثبتی دل خوش داشت. البته یکی از روش‌هایی که چنانچه به روتین دائمی مراقبت از پوست اطراف چشمتان تبدیل شوداستفاده از کرم دور چشم است.

حلقه‌های سیاه زیر چشم حاصل کدام نقص ایمنی است؟

شایع‌ترین دلیل سیاهی زیر چشم همان خستگی است که در اثر کم‌خوابی و کار زیاد به وجود می‌آید. این نوع از سیاهی عموما با استراحت کافی و تغییر سبک زندگی بهبود پیدا می‌کند و جای نگرانی نیست؛ اما دلایل پر شمار دیگری هم در به وجود آمدن این عارضه در افراد وجود دارد که در ادامه آنها را به ترتیب آورده‌ایم:

    • آلرژی
    • رینیت آلرژیک (تب یونجه)
    • درماتیت آتوپیک (اگزما)
    • درماتیت تماسی
    • وراثت
    • بی نظمی رنگدانه
    • خاراندن یا مالش چشم
    • قرارگیری در معرض نور خورشید
    • افزایش سن
    • در اثر گریه‌ی زیاد
    • نگهداری مایعات
    • تغییرات هورمونی
    • خواب ناکافی یا موقعیت بد خواب
    • داروها
    • سیگار کشیدن و انواع مخدرها
    • تحریک شدن پوست

علاوه بر دلایلی که گفته شد یکی دیگر از عوامل ایجاد این حلقه‌ها فرآیند طبیعی افزایش سن است. بالا رفتن سن افراد همراه است با کاهش چربی و کلاژن پوست، موضوعی که منجر به نازک شدن پوست شما می‌شود و رگ‌های خونی قرمز مایل به آبی در زیر چشمانتان را برجسته‌تر از سالهای پیش از این خواهد کرد. برگرفته از healthline.com

چگونه برای همیشه از شر حلقه های سیاه خلاص شویم؟ آیا راهی برای درمان تیرگی دور چشم وجود دارد؟

از طرفی با بالاتر رفتن سن افراد، به طور معمول پلک‌های فرد پف کرده و یا دچار گودی زیر چشم می‌شوند. تغییراتی از این دست موجب ایجاد سایه‌هایی می‌شود که در نظر دیگران همان حلقه‌های سیاه دور چشم دیده می‌شود.

آیا راهی برای خلاصی از حلقه‌های دور چشم داریم؟

با جستجو در همین اینترنت شما با تجربه‌ی بسیاری از افراد روبه‌رو خواهید شد که از درمان‌هایی که برای رفع این مشکل انجام داده‌اند خواهند گفت، از سرخوردگی‌ها و نتایج مثبتی که بعد از انواع درمان به آن رسیده‌اند. حتی اگر همین حالا به سراغ شبکه‌های اجتماعی بروید و این سوال را با دوستان خود به اشتراک بگذارید قول می‌دهم پاسخ‌های متفاوتی بگیرید که ممکن است موجب سردرگمی‌تان بشود.

اساسی‌ترین نکته‌ای که باید بدانید این است که افراد با هم متفاوت هستند و این امکان وجود دارد که برخی از درمان‌های پیشنهاد شده توسط دوستانتان برای شما چندان کارایی نداشته باشد و به عکس درمانی که دیگری از آن نتیجه‌ی مطلوبی نگرفته به شما نتیجه‌ی خوبی بدهد.

بهترین مسیری که می‌توانید طی کنید ویزیت گرفتن از یک پزشک متخصص است. شما با دادن شرح حال کامل خود به یک پزشک می‌توانید مطمئن‌ترین راه درمان  را که منطبق با شرایط شما و سابقه‌ی ژنتیکی و بیماری شماست به دست آورید.

شاید درمان سیاهی دور چشم از مسیر یک خواب خوب بگذرد!

اولین قدم در مسیر درمان پف دور چشم رسیدن به این اطمینان است که بین 7 تا 8 ساعت خواب در طی شبانه‌روز خواهید داشت. فراموش نکنید خستگی و خواب ناکافی می‌تواند شما را رنگ‌پریده‌تر از آنچه هستید نشان بدهد. در صورتی که درگیر تیرگی‌های زیر چشم هم باشید این رنگ‌پریدگی آن را تشدید می‌کند.

خواب راحت

رعایت بهداشت خواب از جمله موارد ضروری است. به طور مثال حفظ ارتفاع مناسبِ سر هنگام خواب از تجمع مایعات در پلک پایین جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد در اثر تجمع مایعات زیر چشم‌هایتان پف ایجاد شود. هنگام خواب از شر بالش‌های اضافی زیر سرتان خلاص شوید.

کمپرس سرد را شوخی نگیرید!

در بسیاری موارد استفاده از کمپرس سرد به داد ما می‌رسد. تیرگی زیر چشم‌ها هم گاهی در نتیجه‌ی گشاد شدن رگ‌های خونی اتفاق می‌افتد، با استفاده از کمپرس سرد به انقباض این رگ‌ها کمک می‌کنید در آن صورت احتمال اینکه شاهد کاهش سیاهی دور چشمتان باشید کم نیست.

کمپرس سرد

رد پای آفتاب در یک مشکل پوستی دیگر!

به وفور پیش از این در وبلاگ روشا مقالاتی از اهمیت چرایی محافظت از پوست در مقابل آسیب‌های قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید منتشر کرده‌ایم. مقاله‌هایی چون «کرم ضد آفتاب چیست؟» و «تفاوت ضد آفتاب دور چشم با ضد آفتاب معمولی» از این دست هستند که خواندن آن‌ها را به شدت توصیه می‌کنیم ؛ چراکه رمز سلامتی در گروئه آگاهی نهفته است. برای جلوگیری از ایجاد سیاهی دور چشم همیشه به دنبال سایه باشد و کرم ضد آفتاب دور چشم را فراموش نکنید.

مرطوب کننده ها این بار در مسیر درمان پف دور چشم

خوبی استفاده از مرطوب‌کننده‌ها در این است که نیازی نیست برای تهیه و مصرف آنها حتما از پزشک نسخه داشت، مرطوب‌کننده‌ها در رفع سیاهی دور چشم می‌توانند اثرات فوق‌العاده‌ای از خود به جای بگذارند. هنگام خرید مرطوب‌کننده به این منظور، حتما برچسب ترکیبات آن را از نظر بگذرانید تا از وجود کافئین، ویتامین، آلوئه‌ورا، اسید هیالورونیک و  رتینول در آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

کرم مرطوب کننده دور چشم

همیشه درمان‌های تحت عنوان درمان‌های خانگی وجود دارند که گاهی به غلط و گاهی به حق در میان عموم مردم اعتبار بیشتری دارند، در ادامه برخی از این درمان‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

فنجان قهوه‌ی صبح شما کارایی‌های بیشتری می‌تواند داشته باشد

قالب یخ قهوه

یک نوشیدنی سرد کافئین‌دار می‌تواند به روز شما روشنایی و طراوت ببخشد و باعث شود لکه‌های پوستی و تورم پوستتان کاهش پیدا کند. همین اتفاق را  یک قهوه‌ی سرد با حلقه‌های زیر چشمتان هم می‌کند. کافی ست قهوه‌ی خود را در قالب‌های یخ ریخته و آن را فریز کنید. سپس از این قالب‌های یخ برای ماساژ زیر چشمان خود، در امتداد ابروها، روی پل بینی و گوشه‌های بیرونی چشم تا شقیقه‌ها استفاده کنید. امتحان کنید و نتیجه را خودتان ببینید.

خیار:

برش‌های ضخیم خیار را در یخچال قرار دهید و آنها را سرد کنید؛ سپس برش‌های سرد شده را برای حدود 10 دقیقه روی حلقه‌های تیره قرار دهید. این عمل را دو بار در طی شبانه روز تکرار کنید و هربار بعد از ده دقیقه صورتتان را با آب بشویید.

خیار درمانی

طرفداران درمان خانگی از ترکیب روغن بادام و ویتامین E می‌گویند

پیش از خوابیدن مقدار مساوی از ویتامین E و روغن بادام را با هم ترکیب کنید و آن را به آرامی روی حلقه‌های تیره‌ی چشم خود ماساژ دهید و صبح آن را با آب سرد بشویید. اگر این کار را انجام دادید نتیجه‌ی آن را حتما با ما به اشتراک بگذارید. هیچ چیز ارزشمندتر از جمع‌آوری تجربه‌های افراد نیست. در گردآوری این گنجینه با روشا شریک باشید.

اعجاز ویتامین K

در سال 2015 یک مطالعه این موضوع را ثابت کرد که در صورتی که یک پد حاوی کافئین و ویتامین K را به طور روتین زیر چشم خود قرار بدهید منجر به کاهش عمق چین و چروک و سیاهی دور چشم شما می‌شود. به نظر می‌رسد ارزش امتحان کردن داشته باشد!

تی‌بگ‌ها و درمان سیاهی دور چشم

مدافعین درمان‌های خانگی  توصیه می‌کنند دو عدد تی‌بگ از آن دسته که حاوی چای کافئین‌دار است را در آب گرم خیس کرده و با قرار دادن آنها در یخچال یا یک ظرف حاوی یخ سردشان کنید. حال هر کدام را به مدت 5 دقیقه روی  چشم‌های خود گذاشته و سپس با آب سرد آن را بشویید.

تی‌بگ‌ها و درمان سیاهی دور چشم

چنانچه برای درمان حلقه‌های زیر چشم خود نزد پزشک بروید احتمالا با توجه به تشخیص علت ایجاد حلقه‌ها،  راهکارهای زیر را پیشنهاد بدهد:

کرم روشن کننده پوست

برای روشن کردن هایپرپیگمانتاسیون (تیرگی یا لکه‌های روی پوست)  زیر چشم، درماتولوژیستِ شما ممکن است یک کرم روشن کننده پوست با ترکیباتی همچون اسید آزلائیک، کوجیک اسید، اسید گلیکولیک یا هیدروکینون تجویز کند. تعدادی از این محصولات که درصد ماده موثر کمتری دارند را می‌توانید بدون نسخه‌ی پزشک هم تهیه کنید.

درمان تیرگی دور چشم با لیزر درمانی

عملکرد درمان‌های لیزری اینگونه است که با تولید انرژی گرمایی سلول‌های آسیب‌دیده را تخریب می‌کند. درواقع با هدف قرار دادن رنگدانه‌های تیره‌ی زیر چشم آن‌ها را ترغیب به روشن شدن می‌کنند بر اساس مشاهدات موجود این درمان می‌تواند منجر به ایجاد کلاژن جدید هم شود.

لایه برداری شیمیایی

برخی درماتولوژیست‌ها ترجیح می‌دهند یک لایه‌برداری شیمیایی سبک را برای شما تجویز کنند، لایه‌برداری‌ها عموما منجر به روشن شدن رنگدانه‌های تیره زیر چشم می‌شود. به طور معمول این لایه‌بردارها حاوی اسید گلیکولیک، اسید رتینوئیک یا هیدروکینون است. متخصص پوست شما همچنین ممکن است لایه برداری جسنر را پیشنهاد کند که شامل ترکیبی از اسید سالیسیلیک، اسید لاکتیک و رزورسینول است.

جراحی بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی

گاهی اوقات مشکل را می‌توان حتی با یک جراحی حل کرد. در عمل بلفاروپلاستیِ پلک تحتانی، این امکان وجود دارد که چربی جمع شده در زیر چشم که ایجاد پف کرده است را برداشت. این روش می تواند سایه ایجاد شده توسط پلک شما را کاهش دهد و در نتیجه ظاهر حلقه‌های سیاه اوضاع بهتری پیدا خواهند کرد.

فیلرهای پرکننده

این فیلرها که مبتنی بر اسید هیالورونیک مانند Restylane یا Juvederm هستند را می توان توسط چشم پزشک، متخصص پوست، جراح پلاستیک یا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی آموزش دیده به بافت زیر چشم تزریق کرد. فیلرها به کاهش حجم زیر چشم کمک می‌کنند و از این طریق سیاهی دور چشم کاهش پیدا می‌کند.

با همه‌ی آنچه پیشنهاد شد چه زمان می‌توان با انجام درمان‌های خانگی شرایط را بهبود بخشید و چه زمان باید حتما به پزشک مراجعه کرد؟ به این سوال در قسمت بعدی پاسخ داده‌ایم.

زمانِ مناسبِ مراجعه به پزشک:

فیلرهای پرکننده

  1. اگر تورم و تغییر رنگ فقط زیر یک چشم ظاهر شد، باید موضوع را به پزشک گزارش کرد، به خصوص اگر به نظر می رسد که با گذشت زمان بدتر می شود.
  2. در ابتدای این مقاله هم گفتیم داشتن حلقه های سیاه زیر چشم معمولاً نشان‌دهنده‌ی عدم سلامتی فرد نیست، با اینحال ممکن است بخواهید با هدف زیبایی از شر آن خلاص شوید؛ چراکه نه؟!
  3. اطمینان از اینکه کدام درمان خانگی یا پزشکی و حتی جراحی با توجه به شرح حال شما برایتان مناسب‌ترین است؟ یک پزشک بهترین مشاور شما در این شرایط است.

آیا ویتامین E  در رفع حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم اثرگذار است؟

برای دریافت پاسخ این سوال این بخش را تا انتها بخوانید. همان‌طور که بارها اشاره کرده‌ایم سیاهی اطراف چشم خواه در نتیجه‌ی کمبود خواب باشد یا آلرژی‌های فصلی و یا حتی در اثر قرار نداشتن در گروه ژن خوب‌ها ، درمان آن می‌تواند سخت و طولانی باشد. این موضوع ارتباط مستقیمی هم با نازکی و ظرافت پوست چشم‌ها دارد.

ویتامین e

حال با توجه به اینکه ویتامین E به دلیل خواص ضد پیری و مرطوب کنندگی پوستی که بارها  مورد ستایش قرار گرفته است، چرا نباید به عنوان یک  راه موثر برای درمان سیاهی دور چشم مورد  بررسی قرار بگیرد؟!

فواید ویتامین E

این ویتامین با قفل کردن آب زیر پوست و تامین رطوبت لازم منجر به حجیم شدن و هیدراته شدن پوست می‌شود. این امر علاوه بر تسکین‌دهنده بودن منجر به کاهش چین و چروک پوست می‌شود و از همین رو این ویتامین یک گزینه‌ی عالی برای مقابله با جلوگیری از تسریع فرآین پیری است. اگر برچسب محصولات مراقبتی پوست را ببینید خواهید دید پای ثابت اکثر محصولات زیبایی پوست همین ویتامین E مورد بحث است.

بر اساس نظر متخصصین «خواص آنتی‌اکسیدانی قوی، روغن ویتامین E را در مبارزه با رادیکال‌های آزاد و کاهش آسیب اشعه ماوراء بنفش مؤثر می‌کند و در عین حال ظاهر پرپیگمانتاسیون و چین و چروک‌های اطراف زیر چشم را نرم می‌کند.»

ویتامین ای و درمان سیاهی

حال آیا ویتامین E واقعاً می تواند سیاهی دور چشم را درمان کند؟

علی‌رغم فواید بیشمار این ویتامین اما متاسفانه مطالعات لازم برای اثبات اثرگذاری این ویتامین روی رفع سیاهی دور چشم صورت نگرفته است. سال 2004 یک مطالعه انجام شد که در آن بررسی شد، ژل حاوی 2 درصد فیتونادیون، 0.1 درصد رتینول و 0.1 درصد ویتامین C و  E  تا چه اندازه در کاهش سیاهی زیر چشم و چین و چروک‌های پلک پایین در بزرگسالان موثر است؟

نتایج این مطالعه نشان‌دهنده‌ی این موضوع بود که استفاده‌ی موضعی از ژل در کاهش سیاهی زیر چشم، به ویژه در موارد هموستاز و کاهش اندکی چین و چروک در بزرگسالان ژاپنی تا حدودی اثرگذار است. با این وجود از آنجا که میزان مورد استفاده‌ی ویتامین E  در این ژل بسیار اندک بوده تشخیص اینکه این اثرگذاری تا چه حد متاثر از وجود ویتامین E بوده است دشوار است.

راه های استفاده از ویتامین E

  • کپسول‌های حاوی ویتامین E

کپسول‌های ویتامین E نظیر مکمل‌های Thorne Ultimate-E حاوی نوعی روغن است که می‌تواند نقش مهمی در محافظت پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد، رطوبت عمیق پوست و ترویج بازسازی سلولی ایفا کند؛ اگرچه اثری که در افراد مختلف می‌گذارد می‌‌تواند متفاوت باشد.

آنچه مهم است مدنظر قرار دهید این است که این روغن به طور خالص ویتامین E نیست بلکه ترکیبی از روغن سویا یا گلیسیرین هستند، بنابراین نباید بیش از یک آبرسانی از آنها انتظار عجیب غریبی داشت. ضمنا مهم است که هنگام استفاده مستقیم از این کپسول‌ها روی پوست نازک زیر چشم کاملا محتاطانه رفتار کرد. منظور از احتیاط ملایمت در هنگام ماساژ محتویات کپسول روی پوست ناحیه‌ی چشم است.

خستگی دور چشم

  • روغن‌های حاوی ویتامین E

اگر تصمیم گرفتید که به سراغ مصرف روغن‌های حاوی ویتامین E بروید دقت کنید که محصول انتخابی‌تان باید حاوی 100 درصد ویتامین E خالص و ارگانیک، آن هم بدون مواد مصنوعی و عطری باشید.

اینکه می‌گوییم عاری از مواد عطری و مصنوعی باشد به این معنی نیست که لزوما هیچ ترکیبی نداشته باشد. به طور مثال چنانچه روغن مورد نظر با ترکیباتی نظیر جوجوبا یا آووکادو ترکیب شده بود بسیار هم عالی است. به طور کلی این نکته را مد نظر قرار بدهید هرچه میزان آنتی‌اکسیدان‌های اضافه شده به روغن بیشتر باشد یعنی پوست قرار است بیشتر فایده ببیند.

احتیاط:پیش از شروع مصرف، تست کنید!

پوست اطرف ناحیه چشم به شدت نازک و حساس است، هرگاه برای مراقبت از آن ناحیه محصول تازه‌ای خریداری می‌کنید بهتر است ابتدا آن را در ناحیه‌ی زیر فک خود تست کنید؛ اگر حساسیتی نشان نداد آنگاه با خیال راحت مصرف آن را آغاز کنید. صاحبین پوست‌های حساس بهتر است با حداقل مقدار مصرف شروع کنند و در صورت آرام بودن اوضاع رفته رفته میزان مصرف را به استاندارد خود برسانند.

کرم‌های دور چشم

ممکن است بخواهید با خرید یک کرم دور چشم، مراقبت از پوست اطراف چشم خود را آغاز کنید، در این صورت به ترکیبات آن دقت کنید، به طور مثال پپتید برای حمایت از تولید کلاژن، کافئین برای کاهش پف و البته SPF برای جلوگیری از صدماتی که از UV به پوست می‌رسد، حائز اهمیت بسیاری هستند.

دور چشم ساین اسکین

نکاتی که هنگام خرید و مصرف کرم دور چشم باید به آنها دقت کنید:

    • برای پوست حساس حتما محصولی عاری از مواد عطری تهیه کنید، همچنین به این اطمینان برسید که با موادی فرموله شده است که مناسب ویژگی‌های پوستی شماست.
    • از انگشت حلقه‌ی خود برای برداشتن مقداری از کرم به اندازه‌ی یک نخود استفاده کنید.
    • از درونی‌ترین گوشه‌ی چشم شروع کنید و به آرامی به سمت بیرون نقاطی را با کرم روی انگشت خود علامت گذاری کنید.
    • به آرامی کرم را روی مناطق مورد نظر ماساژ دهید و سپس 2 دقیقه زمان بدهید تا جذب پوست شده و ادامه‌ی روتین خود را داشته باشید؛
    • برخی از افراد پوستشان به رتینول واکنش خوبی نشان نمی‌دهد، علی‌رغم فواید بی‌شمار رتینول این افراد بهتر است از یک کرم حاوی ویتامین E استفاده کنند تا اندکی به بهبود سیاهی اطراف چشمشان کمک کنند.

روغن بادام در کنار ویتامین E چه کمکی می‌کند؟

استفاده از روغن بادام و روغن حاوی ویتامین E به دلیل ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی که دارند می‌توانند به روشن شدن پوست و کاهش پف زیر چشم کمک کنند. از طرفی روغن بادام به این دلیل که حاوی ویتامین K و رتینول است در کنار ویتامین E به صاف نگه داشتن پوست ظریف پای چشم هم کمک می‌کند. وجود اسیدهای چرب که به وفور در روغن بادام پیدا می‌شوند به آبرسانی پوست و کاهش ظاهر سیاه آن کمک ویژه‌ای می‌کند. اگرچه روغن بادام یک منبع معتبر برای محافظت پوست زیر چشم در مقابل اشعه فرا بنفش است اما این محافظت حداقلی است و برای بهره بردن از یک محافظت کامل لازم است سراغ محصولات SPF دار بروید.

از ویتامین E چه زمانی نباید استفاده کرد؟

درصورتی که برای واکنش‌های درماتیت مستعد هستید، بهتر است از مصرف ویتامین E در خالص‌ترین شکل آن در ناحیه‌ی اطراف چشم خود پرهیز کنید. به دلیل نازک و حساس بودن این بخش احتمال تجربه کردن اثرات نامطلوب زیادی وجود دارد.

راه های استفاده از ویتامین E

نکات پایانی:

در بخش پایانی مروری می‌کنیم بر چراییِ

کیسه‌های زیر چشم:

دقت کرده‌اید وقتی یک دستمال خیس می‌شود حجم آن به نظر بیشتر می‌شود، مشابه این اتفاق غالبا با افزایش سن در افراد رخ می‌دهد. با عبور از سال‌های جوانی بافت چربی که در حفره و پلک بالایی افراد وجود دارد سقوط می‌کند و به نوعی حبس مایعات ایجاد می‌شود.

پف کردگی:

به طور معمول صبحگاهان بعد از بیدار شدن با اولین نگاهی که به آیینه می‌اندازیم شاهد پف چشمانمان می‌شویم. این اتفاق به این دلیل رخ داده است که در زمان خواب مایعات فرصت پیدا کرده‌اند تا جمع شوند، حال که از جای خود برخاسته‌ایم حالت عمودی شرایط را به قبل از افقی بودن (زمان خواب) باز خواهد گرداند.

دور چشم آیسول

حلقه‌های تیره:

واقعیت این است که حلقه‌های تیره می‌توانند به دلایل زیادی پای چشم ظاهر شوند، دلایلی که آن‌ها را در همین مقاله به تفصیل نام برده‌ایم. با این‌حال برخی فقط به خاطر اینکه پوست نازکی در اطراف ناحیه‌ی چشم خود دارند، مجموعه‌ای از رگ‌ها و ماهیچه‌های بنفش زیر چشمانشان منجر به کبودتر دیده شدن این حلقه‌ها می‌شود. مشورت گرفتن از یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی به شما کمک می‌کند با کمک تشخیص علت‌ عارضه از اسپری بینی، آنتی هیستامین‌ها، یا رژیم‌های پیشگیرانه برای تحت کنترل نگه داشتن وضعیت خود استفاده کنید.

همچنین فراموش نکنید آرایش یا استفاده از محصولات مراقبتی پوست و زیبایی امکانِ تشدید آلرژی یا درماتیت پلک را افزایش می‌دهد. تاکید بر چک کردن ترکیبات محصولات پیش از استفاده به همین منظور است.

کرم دور چشم بیتروی

تغییر لایف استایل:

اگر تغییر سبک زندگی برایتان مقدور است تردید نکنید همین امروز مقدمات این تغییر را فراهم کنید. اغلب اوقات ایجاد ظاهر پفکی در زیر چشمان شما نتیجه ی یک هفته‌ی پر استرس، تغذیه از جانک فودهایی چون تنقلات نمکی، نوشیدن قهوه‌ی زیاد و خواب نامناسب است. اگر با تغییر سبک زندگی خود به ظاهری که می‌خواهید برسید آیا ارزش اندکی تلاش را ندارد؟!

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد