خرید محصولات برند درموسیس

مراقبت از پوست صورت اولین سکوی حفظ جوانی و زیبایی شماست!

مراقبت از پوست صورت اولین سکوی حفظ جوانی و زیبایی شماست!
چرا شناخت انواع پوست صورت حائز اهمیت است؟

جستجو به دنبال دانستنی‌های بدن انسان در بین تمام عجایب دنیا یکی از بهترین و بزرگ‌ترین سفرها است. این سفر شما را خسته نمی‌کند. چه بهتر که این سفر را از دنیای انواع پوست صورت آغاز کنیم. در این سفر در راستای مسائل مربوط به مراقبت از پوست صورت به موارد زیر خواهیم پرداخت:

«روتین روزانه مراقبت از پوست»، مراقبت از پوست صورت است و برای این منظور یکی از ابتدایی‌ترین کارها شناخت انواع پوست صورت و شناسایی روتین‌های هماهنگ با نیاز آن‌هاست. برای بازگویی مفید‌ترین نکات مراقبت‌های پوستی در داروخانه روشا اینجا هستیم.

 از پوست صورت چه می‌دانید؟

پیش از اینکه به بررسی انواع پوست بپردازیم باید این عضو را بشناسیم. پوست صورت از حساس‌ترین بخش‌های بدن به‌شمار ‌می‌رود که نقش مهمی در زیبایی و جوانی شما دارد.

 پوست صورت خود را بهتر بشناسید

این عضو اعجاب انگیز از سه لایه اصلی تشکیل شده است:

1. اپیدرم

اپیدرم یا نازک‌ترین لایه پوست صورت قسمت خارجی را تشکیل می‌دهد، این لایه مقاوم به آب است. همچنین در اپیدرم، سلول‌های خاصی به نام ملانوسیت‌ها که رنگدانه ملانین تولید می‌کنند، باعث تعیین رنگ پوست زیبای شما می‌شوند.

2. درم

درم به عنوان  لایه داخلی پوست  ضخامت بیشتری دارد. این لایه حاوی بافت همبند یا بافت پیوندی، فولیکول‌های مو یا همان دستگاه تولید‌کننده مو و غدد عرق است. جالب است بدانید بافت همبند متراکم، مقدار زیادی کلاژن را  در خود دارد.

3. هیپودرم

در بین این سه لایه هیپودرم لایه زیرین پوست صورت است. این لایه، پوست را به بافت‌های ماهیچه‌ای متصل می‌کند.

آیا انواع پوست صورت را می شناسید؟

در حالت کلی پنج نوع پوست وجود دارد؛ هرکدام از انواع این پوست‌ها ویژگی‌های مشخص خود را دارند.

 پوست صورت خود را بهتر بشناسید

پوست صورت نرمال یا متعادل

 اگر شما از این دسته افراد هستید تبریک می‌گویم. پوست‌های نرمال شما را کمتر به دردسر می اندازند و از حساسیت کمتری نیز برخوردار هستند؛ بنابراین اگر پوست صورت  شما نرمال است انسان خوش شانسی هستید. منافذ آن‌ها به سختی مشاهده می‌شود و پوست صاف و درخشان به نظر می‌رسد؛ اما فراموش نکنید که پوست شما هم درست مانند انواع پوست های دیگر نیاز به مراقبت دارد و از این امر به هیچ عنوان غافل نشوید.

پوست صورت خشک

در پوست صورت شما منافذ باز کمتر دیده می شود؛ اما در عوض بیشتر در معرض ایجاد خطوط و چین و چروک قرار دارید. بنابراین در صورت عدم مراقبت ممکن است پوست صورت شما آسیب ببیند. ژنتیک، تغییرات هورمونی، تغیرات محیطی همچون آب، هوا، دما، حمام‌های طولانی، مواد آرایشی و حتی صابون‌هایی که استفاده می‌کنید همگی منجر به ایجاد پوست خشک می‌شوند.

پوست صورت خشک

چگونه خشکی پوست صورت را متعادل کنیم؟

پوست صورت خشک از انواع‌ پوست‌هایی است که نیاز به مراقبت‌های زیادی در زمینه متعادل‌سازی دارد. برخی از این روش ها به قرار زیر است:

    • سعی کنید در طول روز فقط یک بار حمام کنید و مدت زمان استحمام خود را به حداقل برسانید؛
    • بعد از حمام حتما پوست خود را با لوسیون، روغن یا نرم‌کننده مناسب مرطوب کنید؛
    • از کرم‌های آبرسان مخصوص پوست‌های خشک به طور مرتب استفاده کنید؛
    • هنگام استفاده از مواد شوینده یا بهداشتی برای محافظت پوست از دستکش استفاده کنید؛
    • به هیچ عنوان آکنه و جوش‌های خود را دست کاری نکنید؛
    • صابون‌ها، تونر‌های الکلی و محصولاتی که حاوی رایحه هستند، پوست‌های‌ خشک و حساس را تحریک می‌کنند؛
    • هر از چند گاهی از دستگاه بخور برای پوست صورت استفاده کنید. این دستگاه به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و خشکی پوست صورت، لب و بینی را بر طرف می‌کند؛
    • از پارچه هایی با الیاف نرم و لطیف هم چون پنبه استفاده کنید. پارچه‌ها با الیاف‌های به اصطلاح سخت و خشن ممکن است پوست شما را اذیت کنند.

مراقبت از پوست صورت چرب

اگر شما پوست چرب داشته باشید پوست شما براق، همراه با منافذ باز متعدد و جوش است. اگر پوست چربی دارید، قبل از خواب کاملا آرایش صورت خود را پاک کنید. شما باید کمتر به پوست صورت خود دست بزنید که کثیفی و آلودگی روی دست را به پوست لطیف صورت خود منتقل نکنید.

پوست چرب

میزان چرب بودن پوست صورت به چه عوامل محیطی وابسته است؟

میزان چرب بودن پوست حساس شما ممکن است با عوامل مختلفی تغییر کند از جمله این موارد می توان به:

  • تغییرات آب و هوایی؛
  • بلوغ یا بهم ریختن تعادل هورمونی بدن؛
  • گرما و رطوبت بیش از حد؛

مراقبت از پوست صورت حساس

 در بین انواع پوست این دسته به مراقبت بیشتری نیاز دارد؛ زیرا مستعد جوش و التهاب است. اگر شما از این دسته افراد هستید، ممکن است پوست صورت شما به انواع مواد شیمیایی، رنگ‌ها و حتی رایحه‌های محصولات پوستی نیز واکنش نشان دهد. بهتر است استفاده از کرم‌های معطر را کنار بگذارید و از کرم‌های تسکین‌دهنده قرمزی پوست استفاده کنید.

پوست حساس

مراقبت از پوست صورت مختلط

آخرین بخشی که پیرامون مراقبت از پوست صورت به آن می‌پردازیم، «سلامت پوست مختلط» است. همانطور که از نام آن پیداست، این نوع پوست‌ها در برخی نواحی چرب بوده و در برخی قسمت‌ها خشک هستند. همین امر سبب می‌شود مراقبت و رسیدگی به این نوع پوست‌ها متفاوت‌تر از دیگر انواع پوست باشد؛ بنابراین اگر پوست شما مختلط است این موضوع را هنگام خریدن محصولات بهداشتی و آرایشی در نظر بگیرید.

پوست مختلط

مراقبت‌های انواع پوست به طور کلی به چه شکل است؟

پوست صورت نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت شما دارد، بنابراین بهتر است که اقدامات بیشتری در راستای تقویت آن انجام دهید. مراقبت از پوست صورت شامل نکات پیچیده و دور از انتظاری نمی‌شود، فقط کافی است وقت بیشتری برای این عضو حساس و پراهمیت قائل شوید.

هیچوقت دیر نیست از همین حالا شروع کنید!

سرم ضد چروک بیتروی

روتین مراقبت از پوست صورت راز جوانی 

تنها با رعایت یک روتین مناسب برای مراقبت و محافظت از پوست خود قادر به حفظ جوانی انواع پوست خواهید بود. یک روتین مناسب پوست را در برابر عوامل مخرب محافظت خواهد کرد.

مراقبت از انواع پوست صورت در برابر آفتاب

حتما شما هم این پیام بسیار مهم را بارها و بارها شنیده‌اید که پرتو‌های فرا‌بنفشی که از خورشید ساطع می‌شوند، منجر به ایجاد انواع آسیب‌ها و حتی بیماری‌های جدی پوستی خواهند شد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • سرطان پوست؛
    • چین و چروک؛
    • کک و مک؛
    • ناهماهنگی یا ناهمگونی رنگ پوست؛
    • کراتوز اکتینیک (شاخی شدن پوست).

این موارد تنها بخش کوچکی از بیماری‌های پوستی شایع در جهان امروز هستند. پوست در برابر اشعه ماورا بنفش به شدت آسیب پذیر است.کرم ضد آفتاب یکی از بهترین و اثرگذارترین راه های جلوگیری از  عوارض این مهمان‌های ناخوانده است.

ضدآفتاب سیف بلاک آکوا میشا

نکات استفاده از ضد آفتاب های پوستی

هر روز قبل از خروج از خانه از ضد آفتاب استفاده کرده و در طول روز آن را تمدید کنید. آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند از ضد آفتاب با SPF  حداقل 30 استفاده کنید.

در خرید ضد آفتاب به عبارت Broad Spectrum  که نوعی محافظت‌کننده در برابر اشعه‌های UVA و UVB است، توجه کنید.

زمان مقاومت ضد آفتاب در برابر آب یا همان Water Resistant  بودن در ضد آفتاب نیز نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید. هر چه مدت این زمان بیشتر باشد در طول روز کمتر نیاز به تمدید آن روی انواع پوست صورت خواهید داشت.

سعی کنید، معمولا بین ساعت 10 تا 2 ظهر در خانه بمانید؛ زیرا آفتاب در این ساعات در شدید‌ترین حالت خود قرار دارد.

به یاد داشته باشید برنز‌کردن به این دلیل که پوست را در معرض اشعه‌های موجود در نور خورشید قرار می‌دهد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. در این صورت استفاده از ضد آفتاب نیز کمکی به شما نخواهد کرد.

چرا پوست صورت به آبرسانی نیاز دارد؟!

آبرسانی برای انواع پوست ضروری است؛ بنابراین سعی کنید علاوه بر نوشیدن مایعات و آب، پوست خود را مرطوب کنید. پوست مرطوب معمولا کمتر در معرض خشکی و پوسته‌پوسته شدن قرار می‌گیرد. انتخاب کرم آبرسان مناسب حاوی اسید‌های هیالورونیک بسیار مناسب است. این ماده وارد بخش اپیدرم پوست شده و سبب جذب آب می شود.

سرم صورت ویتامین C اشااونی

مراقبت های پوستی در شب

شما زمان زیادی را در طول شب به خواب اختصاص می دهید. پوست صورت در این زمان به شدت در معرض آسیب‌های متفاوت قرار دارد؛ بنابراین قبل از خواب اقداماتی که سلامت پوست شما را تضمین می‌کند در نظر بگیرید. به این ترتیب انواع پوست‌ها در طول خواب خود را ترمیم می‌کنند. با رعایت موارد زیر از سلامت پوست خود اطمینان حاصل کنید.

کرم شب میشا

    • هنگام خواب محیط اتاق را توسط دستگاه مرطوب نگه دارید؛
    • قبل از خواب صورت خود را با آب شست و شو دهید؛
    • از مرطوب کننده و کرم مناسب شب استفاده کنید؛
    • خواب کافی یکی از مهم ترین عوامل شادابی پوست شما است؛
    • روکش بالش خود را مرتبا عوض کنید یا بشورید؛
    • کرم دور چشم را فراموش نکنید!

سرم لیفتینگ صورت گاتیو

مراقبت از پوست اطراف چشم

پوست اطراف چشم شما نازک‌تر و لطیف‌تر از پوست سایر نواحی است. چشم‌ها در طول روز در معرض مواردی همچون پلک‌زدن، گریه‌کردن، چشمک‌زدن قرار دارند. در واقع این عوامل در طول روز به خودی خود باعث پیری زود‌رس پوست دور چشم می شوند. قطعا این چند خط نمی‌تواند همه‌ی آنچه در ارتباط با مراقبت از پوست اطراف چشم نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد؛ بنابراین شما را به خواندن «نحوه استفاده از کرم دور چشم» دعوت می‌کنم.

 انواع مراقبت از پوست دور چشم

یکی از درمان های خانگی مراقبت از دور چشم استفاده از کیسه چای سرد شده است. روزانه از این کمپرس در اطراف چشم استفاده کنید.

کیسه چای سرد شده

هیدراته‌کردن یا آب‌رسانی کافی به سلول‌ها یکی از مواردی است که برای پوست دور چشم فواید بسیاری را در پی دارد؛ بنابراین کرم آبرسان مناسب را انتخاب و مراقب میزان آب مصرفی خود باشید. برای «درمان حلقه های سیاه دور چشم» راهکارهای خانگی و کلینیکی زیادی پیشنهاد شده است که می‌توانید با همه‌ی آن‌ها در «درمان تیرگی دور چشم» آشنا شوید.

سعی کنید همیشه از کرم‌های مخصوص دور چشم استفاده کنید تا جلوی ایجاد خط‌ها و چین چروک‌های ناراحت کننده را درانواع پوست بگیرید. استفاده از کرم‌های روشن‌کننده دور چشم نیز شادابی و زیبایی پوست را برای شما به ارمغان می آورد. هم چنین باعث از بین رفتن هاله‌های تیره زیر چشم خواهد‌شد.

آقایان، مراقبت‌های پوستی را فراموش نکنید!

مردان بنا به عادت همیشگی کمتر به پوست خود اهمیت می‌دهند و از این رو در مقایسه با زنان از پوست خود کمتر مراقبت می‌کنند.  این فرصت بسیار خوبی است تا بهترین نکات مراقبتی انواع پوست را در اختیار شما آقایان قرار دهیم! همچنین مطلب مربوط به «بهترین مرطوب کننده آقایان» به شما در انتخاب محصول مناسب مراقبت از پوست صورت خود کمک خواهد کرد.

بعد از ورزش کردن حتما پوست صورت خود را با پاک کننده صورت شست و شو دهید. سعی کنید از صابون برای این کار استفاده نکنید و یک پاک کننده ملایم صورت را به برنامه مراقبت از پوست خود بیفزایید. این موارد را به خاطر داشته باشید:

مراقبت‌های پوستی آقایان

    • با دقت بیشتری صورت خود را اصلاح کنید؛
    • در صورت مشاهده اثرات سوختگی یا زخم از تیغ‌های یک یا دو لبه به جای چند لبه استفاده کنید؛
    • قبل از اصلاح پوست را مرطوب کنید؛
    • پس از 5 تا 7 بار اصلاح با یک تیغ، آن را تعویض کنید تا آسیبی به پوست شما وارد نشود؛
    • به صورت روزانه پوست خود را مرطوب کنید و از این امر غافل نشوید؛
    • به صورت مرتب پوست خود را چک کنید. اینگونه تغییر رنگ خال‌ها یا زائده‌ها از چشم شما دور نمی‌مانند؛
    • شما نیز به ضد آفتاب نیاز دارید. آن را روی پشت گوش، گردن، سر و تمام قسمت‌های در معرض نور خورشید استفاده کنید؛
    • با مشاهده هرگونه تغییر یا عارضه ناشناخته سریعا به پزشک مراجعه کنید. جلوگیری هرچه سریع‌تر، از ابتلا به بیماری‌های پوستی می‌کاهد.

مراقبت های پوست صورت در دوران بارداری

دوران بارداری یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران زندگی یک زن است. مراقبت از پوست در دوران بارداری نکته‌ای است که همه مادران باید به آن توجه کنند و توجه به این نکات اثرات مثبتی در پی خواهد داشت.

پوست صورت در ظاهر مادران باردار تاثیر به‌سزایی دارد. در طول مدت بارداری تغییر هورمون‌ها و مصرف دارو‌های مکمل بیش از هر زمان دیگری مشاهده می‌شود. این عوامل روی ظاهر فرد تاثیر به سزایی دارند. سعی کنید در این دوره پوست را با روغن‌های مفید و طبیعی ماساژ دهید. مراقب رژیم‌غذایی خود باشید و ضمن مشورت با یک متخصص پوست، محصولات بهداشتی و مراقبتی مناسب را در نظر بگیرید.

مراقبت های پوست صورت در دوران بارداری

برای پاکسازی پوست صورت حتما از یک پاک کننده ملایم استفاده کرده و ضد آفتاب را به هیچ عنوان فراموش نکنید. در دوران بارداری افزایش سطح هورمون باعث تکثیر سلول های رنگدانه و بیماری پوستی ملاسما می‌شود. با رعایت این اصول مراقبت از پوست در دوران بارداری را به بهترین شکل به انجام برسانید.

و در آخر…

وظیفه ما یادآوری این نعمت بزرگ و ارائه بهترین راه کارها برای تقویت پوست صورت است. پوست عضو زنده‌ای است که برای تضمین زیبایی نیاز به مراقبت دارد. مراقبت‌هایی که باعث می‌شود در سنین بالاتر در مقایسه با اطرافیان پوست جوان‌تری داشته باشید.

اگر این نکات را رعایت نکنید، پوست شما نفس نمی‌کشد و ممکن است عوارضی جبران نشدنی به همراه داشته باشد. در مقابل، رعایت این نکات به ظاهر ساده، سلامتی و زیبایی پوست را تضمین خواهد کرد. با پوست خود دوست باشید و همچون کودکی خردسال از آن مراقبت کنید.  کافی است این روتین ساده را مدتی انجام دهید و از مزایای بلند مدت و فوق العاده آن بهره مند شوید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد