خرید محصولات برند درموسیس

معرفی بهترین ضد آفتاب های پوست چرب همراه با نقد و بررسی

معرفی بهترین ضد آفتاب های پوست چرب همراه با نقد و بررسی

از عنوان این مقاله «معرفی بهترین ضد آفتاب های پوست چرب» مشخص است بناست به چه موضوعی بپردازیم؛ اما پیش از آنکه به سراغ اصل مطلب برویم بیاییم قدری بیندیشیم که آیا انتخاب یک ضد آفتاب فرآیند پیچیده‌ای است؟ این اندازه مقاله پیرو انتخاب یک ضد آفتاب عجیب نیست؟

خب درواقع نه اصلا فرآیند پیچیده‌ای نیست؛ اما این نکته به این معنی نیست که می‌توان با ورود به اولین فروشگاهِ محصولات مراقبتی و زیبایی پوست تقاضای یک ضد آفتاب کرد و اولین محصول پیشنهادی را تهیه کرد. قبل از اینکه به اصل مطلب برسیم اجازه بدهید همین ابتدای مطلب خواندنِ مقاله‌ی «نحوه کارکرد ضد آفتاب» را به شدت به شما توصیه کنم. با خواندن این مطلب فارغ از اینکه صاحب چه پوستی هستید دایره‌ی دانشتان پیرامون انتخاب موثرترین محصول کامل‌تر می‌شود.

معرفی بهترین ضد آفتابهای مناسب پوست چرب / نقد و بررسی

هنگام تهیه‌ی یک ضد آفتاب اولین سوالی که باید به آن پاسخ بدهید این است که آیا وسیع‌الطیف است؟ به این معنی که تا چه حد در مقابل اشعه‌های UVA و UVB از پوست شما محافظت می‌کند؟ اگر فعالیت شما به گونه‌ای است که در مجاورت آب زیاد قرار می‌گیرید یا در یکی از شهرهای بارانی ساکن هستید و یا حتی زیاد دچار تعریق می‌شوید آیا حواستان هست که محصول انتخابی‌تان مقاوم در برابر آب باشد؟

بله در ابتدا همه‌چیز ساده به نظر می‌رسد؛ اما با این همه تنوعی که در بازار محصولات ضد آفتاب وجود دارد از اسپری‌ها و لوسیون‌ها تا پودرهای ضد آفتاب، از فرمول‌های شیمیایی تا معدنی تا انطباق هریک از آنها با سبک زندگی شما می‌تواند یک چالش باشد پس آن را جدی بگیرید.

اما مضاف بر تمام آنچه بالا گفته شد که به هنگام خرید باید به آن دقت کافی داشته باشید، نوع پوست شما و ویژگی‌ها و نیازهایی که ممکن است به درمان داشته باشد هم در انتخاب یک ضد آفتاب مناسب اثرگذار است. به هر ترتیب مهم است که ترکیبات موجود در ضد آفتابی که انتخاب می‌کنید موجب تحریک پوست شما نشود.

ضدآفتاب کودکان

همه‌ی این بایدهایی که گفته شد را می‌توان در یک جمله بیان کرد و آن جمله این است:

«ضد آفتابی را تهیه کنید که دارای SPF  بالای 30 باشد. همچنین پوست شما را با فاکتور وسیع‌الطیف بودن در مقابل هر آسیب اشعه ماوراءبنفش حفظ کند و بتواند تا 40 دقیقه در مقابل آب مقاومت کند. طبیعتا با پوست شما هم سازگار باشد.»

گویا بیش از یک جمله شد! مشکلی نیست اما ارزش توجه کردن دارد. در این نوشتار می‌خواهیم به سراغ معرفی بهترین ضد آفتابهای مناسب پوست چرب برویم و به شما کمک کنیم با ترکیبات مناسب برای این نوع پوست آشنا شوید. در ادامه هم برخی از برندها که در این زمینه امتحان خود را پس داده و مورد تایید تیم کارشناسان روشا هستند را به شما معرفی خواهیم کرد. البته خواندن«ویژگی‌ ضد آفتاب خوب» هم می‌تواند تا حد بسیار خوبی برای شما راهگشا باشد.

آنچه در این مقاله خواهیم خواند

بهترین ضد آفتابهای مناسب پوست چرب / فیزیکی یا شیمیایی؟ مسئله این است!

چند نمونه ضدآفتاب پوست چرب

صاحبین پوست چرب به طور کلی بهتر است به سراغ ضد آفتاب‌هایی بروند که مواد به کار برده شده در آنها ترکیبی از ضد آفتاب‌های فیزیکی و شیمیایی آلی باشند. دلیل چنین پیشنهادی این است که این ترکیب بهترین هم‌افزایی SPF عملکردی را فراهم می‌کند. از طرفی معمولا کرم ضدآفتاب‌های شیمیایی با SPF +50 برای این نوع از پوست‌ها سنگین است. آن اندازه که بعد از ماساژ کامل هم حالتی مه گونه روی پوست برجای می‌گذارند. این بقایا هنگام مخلوط شدن با چربی طبیعی پوست ایجاد مشکلاتی می‌کند.

از سویی مصرف ضد آفتاب‌های فیزیکی هم به دلیل اینکه فاکتور زیبایی شناختی در آنها موجود نیست حالتی خمیری با هاله‌ای بنفش‌مانند روی پوست ایجاد می‌کنند که می‌تواند کیفیت پوست را کدر و شبه مانند توصیف کند.

ضد آفتاب بر روی پوست

با این همه انتخاب میان این دو نوع ضد آفتاب کاملا اختیاری است و آنچه اهمیت دارد شناخت شما از ترکیبات موجود در هر یک از این ضد آفتاب‌هاست، پیش‌تر مقاله‌ای در وبلاگ روشا منتشر شده است که به خوبی ترکیب‌های مورد استفاده در ضد آفتاب‌های فیزیکی و شیمیایی را نام برده و چگونگی عملکرد آنها را در محافظت از پوست برای شما نقد کرده است.

ضدآفتاب پوست چرب ژیل بوته

طبق آنچه بررسی‌های ما نشان داده است، ترکیباتی همچون اکسی بنزون، اکتینوکسات، اکتیسالات و آووبنزون که در ضد آفتاب های شیمیایی موجود هستند و برای محافظت از پوست جذب آن می‌شوند؛ اگرچه از طرف سازمان غذا و دارو مورد تایید هستند اما در بین جامعه‌ی متخصصین پوست نسبت به جذبشان توسط پوست نگرانی‌هایی وجود دارد.

با این حال این نگرانی‌ها مادامی که برایشان سند علمی منتشر نشده است نباید باعث نگرانی شما هم باشد؛ چراکه FDA  با قوانین سخت‌گیرانه‌ی خود و طبقه‌بندی که در خصوص دسته‌بندی ضد آفتاب‌ها در گروه دارویی دارد به نظر نمی‌رسد در این زمینه کوتاهی کرده باشد.

کرم ضدآفتاب پوست چرب بیکن (SPF50)

اگر پوست چرب دارید از این ترکیب دوری کنید!

هموسالات یک فیلتر UV  با محافظت ضعیف است. ترکیبی که چندان قدرتی برای محافظت از پوست ندارد ولی عمدتا در اغلب ضد آفتاب‌ها برای کمک به حل و تثبیت آووبنزون، استفاده شده است و به طور کلی در هر ضد آفتابی به این منظور یک فیلتر ضد آفتاب که نگرانی های ایمنی خود را دارد ، فرموله شده است.

با این وصف به نظر می‌رسد نباید به هشدار دوری کردن از این ترکیبات و ترکیبات مشابه آن چندان وقعی نهاد و  مادامی که پیشرفت‌های علمی نتوانسته جایگزین‌های بهتر را به صنعت محصولات پوستی معرفی کند، چندان در این مورد نباید دچار وسواس شویم. با این همه آگاهی از عملکرد هر یک از این فاکتورها در مواقع لزوم برای انتخاب ساده‌تر به شما کمک می‌کند.

مداکنیل سین بیونیم

چه فرم محصولی برای پوست‌های چرب توصیه می‌شود؟

از فرم که صحبت می‌کنیم منظور لوسیون، اسپری یا پودر است. بد نیست بدانید برخلاف تصور عوام لوسیون‌ها برای صاحبین پوست‌های چرب گزینه‌ی مناسب‌تری هستند؛ چرا که آب استفاده شده در این ضد آفتاب‌ها به نسب روغن موجود در آنها بسیار بیشتر است و این آبرسانی در این نوع از ضد آفتاب را بیشتر و بیشتر می‌کند.

در مورد اسپری‌ها باید این را مد نظر قرار بدهید که مقدار SPF که روی آن درج شده است معمولا بسیار کمتر از چیزی است که شما در دنیای واقعی به آن نیاز دارید. همچنین ترکیبات موجود در اسپری‌ها به سمت روغن بیشتر متمایل هستند.

ممکن است شما پودرها را سبک‌تر و با میزان چربی بسیار پایین تصور کرده باشید؛ اما این محصولات بیشتر مواقع با پوست چرب سازگار نیستند و در طول روز ظاهر یکنواختِ پوست شما را حفظ نمی‌کنند.

خرید کرم ضد آفتاب فاقد چربی بیوتی درما (SPF50)

پیشنهادهای روشا:

توضیحات کلی را برای اینکه چگونه موشکافانه به انتخاب یک ضد آفتاب مناسب پوست چرب بنشینید در اختیارتان قرار دادیم. از این پس به معرفی ضدآفتاب‌های مناسب پوست چرب می‌پردازیم. این محصولات توسط کارشناسان ما مورد بررسی قرار داده شده‌اند و در اکثر افراد همراه با تجربه‌های مثبت بوده است؛ اگر مایل هستید با «بهترین فلوئیدهای ضد آفتاب» هم آشنا شوید، از طریق همین لینک آبی اقدام کنید.

کرم ضد آفتاب پوست چرب کامپودرما (SPF ۵۰)

کرم ضد آفتاب پوست چرب کامپودرما (SPF ۵۰)

ضد آفتاب لایت مداکنیل SPF50 سین بیونیم

این ضد آفتاب با شاخص عملکرد محافظتی بالایی که در مقابل خورشید دارد به شکلی موثر پوست شما را در مقابل اشعه‌ی UV محافظت می‌کند. از نکات برجسته در این محصول استفاده از عوامل آنتی سبوریک است که موجب کنترل ساخت چربی می‌شود. ساختار آن سبک و تقریبا فلوئید است که موجب می‌شود جذب آن نسبتا خوب باشد؛ اگرچه برای جذب کامل لازم است خوب ماساژ داده شود.

ضد آفتاب لایت مداکنیل SPF50 سین بیونیم

به دلیل بهره گرفتن از مواد معدنی در آن ممکن است بوی آن را ناخوشایند تشخیص دهید؛ اما مزیت آن ممانعت از ایجاد پیری زودرس است که نباید آن را نادیده گرفت.

ضد آفتاب بی‌رنگ فاقد چربی +SPF50 درماتیپیک

در این ضد آفتاب از فیلترهای تینوزورب اس و ام استفاده شده است. برای آشنایی با این فیلتر ونحوه‌ی عملکرد آن در محافظت از پوست حتما مقاله‌ی «ویژگی‌های یک ضد آفتاب مناسب» را را که بالاتر هم لینک آن را برایتان قرار دادیم را بخوانید. وجود این فیلترها موجب حفاظت عالی پوست نواحی صورت و گردن در مقابل اشعه‌های مضر  UV می‌شود. همچنین اثر عوامل محیطی که منجر به ایجاد چروک‌های ریز در اطراف پوست می‌شود را خنثی می‌کند.

ضدآفتاب بی‌رنگ فاقد چربی +SPF50 درماتیپیک

کرم ضدآفتاب اریکه مدل 50 OIL FREE tinted SPF

در این ضد آفتاب هم از فیلترهای تینوزورب ام و آووبنزن استفاده شده است. حضور این فیلترها به معنای محافظت حداکثری در مقابل اشعه‌ی فرابنفش بدون ایجاد حساسیت است. ساختار آن سبک و به راحتی قابل جذب است و به دلیل استفاده از ترکیبات آبرسان رطوبت پوست شما را به خوبی حفظ کرده و موجب نرمی و لطافت آن می‌شود.

کرم ضدآفتاب اریکه

ژل هیدرو الکلی ضد آفتاب پوست جوشدار (به ویژه ورزشکاران) آردن سولاریس (SPF50)

ژل هیدرو الکلی ضد آفتاب پوست جوشدار (به ویژه ورزشکاران) آردن سولاریس (SPF50)

این ضد آفتاب به واسطۀ جذب بالایی که دارد هنگام برخورد پوست با آب از بین نخواهد رفت. همچنین این محصول با بافت سبک و پوشش نامرئی خود بدون ایجاد هرگونه چربی مازاد از پوست شما محافظت کرده و حس خوشایند خنکی را در پوست جاری خواهد کرد. ضدآفتاب فوق به سادگی پخش می‌شود و هنگام تعریق بدن ورزشکاران نیز قابل استفاده‌است.

کرم ضد آفتاب پوست چرب ژیناژن (SPF50)

در این مطلب تنها به تعداد محدودی از ضد آفتاب‌های خوش‌نام و مورد پسند اکثر مخاطبان روشا بسنده کردیم، اما شما هم می‌دانید در صورتی که زمان بگذارید و دایره‌ی دانش خود را در حوزه‌ی محصولات مناسب برای پوست خود کامل کنید چه بسا انتخاب‌های شایسته‌تری بتوانید داشته باشید. از این رو وبلاگ مجله‌ی روشا را دست کم نگیرید. برای شناخت ضدآفتاب‌های تاییدشدۀ خارجی می‌توانید سراغ وبسایت‌های فروشگاهی معتبر خارجی بروید، ولی همچنان توصیه کارشناسان روشا انتخاب محصولات موجود در بازار ایران است.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد