خرید محصولات برند درموسیس

رازهایی پیرامون مراقبت از پوست مختلط، آنچه که نمی‌دانستید!

رازهایی پیرامون مراقبت از پوست مختلط، آنچه که نمی‌دانستید!

تا امروز در روشا از پوست خشک و پوست چرب مقاله‌های کاربردی خوبی منتشر کرده‌ایم، از عوامل محیطی که منجر به ایجاد این نوع از پوست شده‌اند تا مناسب‌ترین روتینِ آنها، به شما راهکارهای خوبی ارائه داده‌ایم. اگر هنوز این مقاله‌ها را نخوانده‌اید پیشنهاد می‌کنم به لینک‌هایی که در ادامه قرار داده‌ایم رفته و حتما مقالات فوق را مطالعه کنید. البته بعد از خواندن مقاله‌ی امروز که قصد داریم طی آن با مراقبت از پوست مختلط و ویژگی‌های محصولات مناسب با این نوع پوست آشنا شویم.

روتین پوست مختلط

اگر پوستی خشک دارید می‌توانید به مقاله‌ی «روتین پوست خشک » مراجعه کرده و اطلاعات خوبی پیرامون نحوه نگهداری از پوست خشک به دست بیاورید. در این مقاله اما، از عوامل ایجاد پوست مختلط خواهیم گفت و راه‌های شناخت آن را بررسی می‌کنیم و سپس با گفتن از راه‌های مراقبت از این نوع پوست، به سراغ معرفی محصولاتی می‌رویم که مورد تایید کارشناسان روشا قرار گرفته‌اند.

آنچه در این مقاله خواهیم خواند

به چه پوستی مختلط گفته می‌شود؟

از نام این نوع پوست تا حدی می‌شود حدس زد چنین پوستی چه مشخصاتی دارد. اگر شما هم دارای پوستی هستید که در برخی نقاط خشک و در برخی دیگر چرب است، این یعنی شما صاحب پوست مختلط هستید. به طور کلی مراقبت و اجرای روتین از چنین پوست‌هایی نسبت به پوست خشک و چرب تا حدی با دردسر بیشتر همراه است؛ چرا که آن هنگام که تلاش می‌کنید، خشکی‌های پوستتان را برطرف کنید شاهد جوش‌ و آکنه روی بینی می‌شوید و این گاه بسیار اعصاب خردکن می‌شود؛ البته این بدان معنی نیست که شما از پسش برنیایید، پس لطفا ناامید نشوید و ادامه‌ی مقاله را با من همراه باشید.

روتین پوست مختلط مورینگا

گفتیم که پوست‌های مختلط ترکیبی از پوست چرب و خشک است، معمولا بخش‌های چرب در ناحیه‌ی پیشانی، چانه و بینی است و بخش‌های خشک در نواحی چون گونه‌ها، فک و ناحیه‌ی اطراف خط رویش موی سر قرار دارند. گاهی در پوست‌های مختلط می‌توان به طور همزمان شاهد چین و چروک، جوش، روزاسه و خشکی و چربی پوست بود.

گاهی شناخت پوست برایمان همراه با برخی چالش‌هاست و همین ما را برای اجرای یک روتین پوستی منطبق با پوستمان دچار مشکل می‌کند؛ بنابراین اگر از زمره افرادی هستید که هنوز به طور دقیق ویژگی‌های پوست خود را نمی‌شناسید در لینک«بهترین روشهای مراقبت از پوست» اطلاعات جامعی نظیر ویژگی انواع پوست، راه‌های شناخت پوست و روتین پوستی که منجر به سلامت و زیبایی پوست می‌شود، وجود دارد. پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید!

شناخت پوست مختلط:

اگر قرار باشد نشانه‌های یک پوست مختلط را به صورت یک لیست ارائه دهیم، فکر می‌کنم موارد زیر به شما در شناخت این نوع از پوست کمک شایانی کند.

o چربی در ناحیه‌ی T-Zone
o وجود منافذ باز در ناحیه‌ی T-Zone
o وجود آکنه، دانه‌های سرسیاه و جوش‌های التهابی در ناحیه‌ی T-Zone
o خشکی و پوسته‌پوسته شدن در ناحیه‌ی گونه‌ها و نواحی خط رویش موها
o وجود روزاسه فقط روی گونه‌ها

نکته:
روزاسه نوعی بیماری پوستیِ همراه با التهاب و قرمزی مزمن پوست است که معمولا به صورت رگه‌هایی قرمز رنگ روی گونه، بینی و پیشانی دیده می‌شود.

بررسی عوامل ایجاد شدن پوست مختلط:

برخلاف انواع دیگر پوست که معمولا از همان بدو تولد با ما به این دنیا پا می‌گذارند در مورد پوست مختلط همیشه این موضوع صادق نیست. یعنی حتی اگر به هنگام تولد صاحب پوستی لطیف و نرمال باشید در اثر برخی عوامل محیطی نظیر آلودگی، رژیم غذایی نامناسب و مهم‌تر از همه استفاده از محصولات مراقبتی و آرایشی اشتباه، پوست شما را تبدیل به یک پوست مختلط می‌کند.

بررسی عوامل ایجاد شدن پوست مختلط

گاهی ممکن است پوست مختلط با کدهای ژنتیکی از والدینتان به شما ارث رسیده باشد، با این حال اختلاف مشهود و بارزی میان مناطق خشک و چرب وجود ندارد؛ اما دقیقا به دلایلی که بالاتر برشمردیم این اختلاف بسیار بارز شده و حالا مراقبت از آن سخت‌تر است.

در تمام مقالاتِ مربوط به روتین پوستی در انواع پوست، بارها به این نکته اشاره کرده‌ایم که شناخت نوع پوست بسیار مهم است، شاید تاکید روی این موضوع در مورد پوست‌های مختلط خیلی بیشتر هم حائز اهمیت باشد؛ چرا که همین عدم شناخت منجر می‌شود فردی که در قسمت t-zone صورت خود دارای جوش و آکنه است، برای رفع آنها از محصولاتی استفاده می‌کند و نادانسته این محصولات را در تمام پوست اعم از مناطق خشک و چرب با هم استفاده می‌کند، نتیجه اینکه ناحیه‌ی خشک، خشک‌تر شده و اختلاف معناداری میان این دو قسمت به وجود می‌آید.

داشتن پوست چرب همراه با مزایایی است؛ با این حال به دلیل عدم شناختِ کافی از ماهیت این نوع از پوست، افراد بیش از هرچیزی با دردسرهای آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر شما هم با چنین موضوعی درگیر هستید پیشنهاد ما به شما مطالعه‌ی مقاله‌ی «مراقبت از پوست چرب» است.

T-ZONE به کدام نواحی از صورت اطلاق می‌شود؟

ناحیه T-ZONE

اگر از روبه‌رو به قسمت‌های پیشانی، بینی و چانه‌ی خود در آینه نگاه کنید، شاهد یک T انگلیسی خواهید بود. T-Zone از همین تشابه نام‌گذاری شده است. این منطقه دارای غدد سباسه بیشتری نسبت به سایر نقاط است؛ در نتیجه سبوم بیشتری تولید می‌کند. در پوست‌های مختلط که سایر نواحی بر خلاف T-Zone خشک هستند باید با استفاده صحیح از محصولات مراقبتی چربی ناحیه‌ی T-Zone را کاهش داد. دقت کنید که انتخاب محصول اشتباه می‌تواند موجب افزایش تولید سبوم شود.

نکته: غدد سباسه را غدد مولد چربی و سِبوم را چربی طبیعی پوست هم می‌خوانند.

راههای تشخیص پوست مختلط

انواع محصولات

در این بخش به بررسی برخی روش‌هایی که با انجام آنها می‌توانید نوع پوست خود را تشخیص دهید می‌پردازیم، اگر از این روش‌ها نتیجه گرفتید خوشحال می‌شویم در بخش کامنت‌ها تجربه‌ی خود را با سایر مخاطبین روشا هم در میان بگذارید.

از مرطوب‌کننده استفاده کنید:
استفاده از مرطوب‌کننده‌ها یک الزام برای هر نوع پوستی است، با این حال پوست‌های خشک به دلیل کم‌آبی که دارند بعد از مصرف مرطوب‌کننده‌ها احساس مطبوع و تسکین دهنده‌ای روی پوست خود تجربه می‌کنند. حال اگر چنین احساسی را فقط در نواحی گونه‌ها تجربه می‌کنید، احتمالا شما صاحب پوست مختلط هستید.

استفاده از مرطوب کننده ها

همزمانی وجود پوست خشک و آکنه:همه‌ی ما می‌دانیم پوست‌های چرب مستعد جوش و آکنه هستند، این در حالی است که پوست‌های خشک یا جوش نمی‌زنند یا اگر هم بزنند از نوع زیرپوستی و سر سفید می‌زنند. حال اگر شاهد هستید که در برخی قسمت‌های صورتتان احساس خشکی می‌کنید و در برخی دیگر حضور جوش‌های التهابی را شاهد هستید، به احتمال قوی پوست شما مختلط است.

بعد از شستن صورت 20 دقیقه صبر کنید: از ساده‌ترین راه‌های تشخیص این است که ابتدا پوست خود را بشویید و با یک حوله‌ی ترجیحا نخی پوست خود را با ملایمت خشک کنید، پس از گذشت 20 دقیقه با انگشت روی قسمت‌های مختلف صورتتان دست بکشید. اگر برخی نقاط احساس خشکی داشت و برخی نقاط را چرب یافتید شما صاحب پوست مختلط هستید.

از پوست مختلط چگونه باید مراقبت کرد؟

به طور معمول صاحبین  پوست مختلط همواره یک پوست غالب دارند. در برخی میزان خشکی به چربی آن پیشی می‌گیرد که آن را تحت عنوان پوست خشک و مختلط می‌شناسیم و در برخی دیگر میزان چربی بر قسمت‌های خشک غلبه دارد که آن را هم با عنوان پوست چرب و مختلط شناسایی می‌کنیم. اینکه بدانید پوست غالب شما کدام است به شما در انتخاب محصول مناسب کمک می‌کند.

از پوست مختلط چگونه باید مراقبت کرد

یکی از مهمترین محصولات مراقبتی استفاده از شوینده‌هاست، افراد با پوست مختلط باید از شوینده‌هایی ملایم استفاده کنند به طور مثال:

1. اگر پوست خشک و مختلط دارید، مناسب‌ترین شوینده برای شما فوم یا ژل‌های پاک‌کننده است.
2. اگر پوست خشک همراه با روزاسه دارید، یک لوسیون پاک‌کننده سبک برای شما انتخاب مناسبی است.

استفاده از لایه‌بردارها باید بخشی از روتین مراقبتی تمام پوست‌ها باشد؛ اما در مورد انتخاب یک لایه‌بردار مناسب برای پوست مختلط باید به نکات زیر دقت داشته باشید.

1. به طور منظم از بتاهیدروکسی اسید برای لایه‌برداری بخش‌های چرب و لکه دار و حتی نرمال استفاده کنید؛ چرا که موجب پوسته‌پوسته شدن و کاهش منافذ پوست می‌شوند. همچنین با حذف باکتری‌های مولد جوش به صاف شدن پوست کمک می‌کند. همچنین برای کوچک کردن منافذ بزرگ پوست و رفع آکنه‌های سرسیاه هم موثر است.
2. از اسید سالیسیلیک یا هیدروکسی آلفا نیز برای لایه‌برداری پوست خود استفاده کنید.

پوست مختلط

3. منافذ بسته‌ی نواحی T-Zone باید باز شوند، جوش‌های این ناحیه برطرف و سلول‌های مرده‌ی موجود در نواحی خشک از بین بروند.
4. پوست روی گونه باید نرم و رطوبت آن حفظ شود.
5. برای لایه‌برداری از اسکراب‌هایی استفاده کنید که موجب خشکی بیش از حد گونه نشود؛ بلکه فقط چربی‌های اضافه را پاک کند.
6. انتخاب یک ماسک مناسب به تغذیه‌ی پوست‌های مختلط کمک می‌کند؛ اما همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم انتخاب محصولات مراقبتی برای پوست مختلط چندان ساده نیست، در این جا به چند مورد که علاوه بر آبرسانی پوست بتواند چربی‌های اضافه پوست را رفع کند اشاره می‌کنیم.

ماسک صورت

o خاک رس دریا، این ماده به راحتی منافذ باز پوست شما را پاکسازی می‌کند بدون اینکه پوست را خشک کند.
o جلبک سبز آبی، پوست را آبرسانی می‌کند.
o ماسک نارگیل و عسل، میزان مالیک و لاکتیک اسید مورد نیاز پوست را فراهم می‌کند.

دقت داشته باشید که علاوه بر شناسایی نوع پوست برای انتخاب محصولات مناسب، باید به نیازهای دیگر پوست هم توجه داشت، به طور مثال چنان‌چه پوست مختلط شما دارای مشکلی نظیر لک شدن سریع است، خوب است علاوه بر استفاده از لایه‌بردار BHA یا همان بتا هیدروکسی اسید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی بنزوئیل پراکسید باشند و در حذف باکتری‌های مولد جوش اثرگذاری داشته باشند. به‌هرحال فراموش نکنید برای انتخاب محصولات مناسب به وجود ترکیباتی نظیر مرطوب‌کننده‌ها و آنتی‌اکسیدانها در آنها دقت کنید.

لایه بردار BHA

در خصوص استفاده از محصولاتی که برای رفع مشکلات پوستی شما مناسب است بهتر است با مشورت متخصص اقدام به تهیه‌ی محصول کنید؛ اگرچه آگاهی شما در هر حال موجب انتخاب متخصصی شایسته‌تر می‌شود.

در لینک فوق از جزئیات و ترکیبات کرم‌های مرطوب‌کننده گفته‌ایم و تعدادی از بهترین برندهای ایرانی و خارجی را به شما معرفی کرده‌ایم!

معرفی بهترین محصولات مناسب پوست مختلط:

حال که با مشخصات پوست مختلط آشنا شدید و نحوه‌ی مراقبت از آن را هم فرا گرفتید و از همه مهم‌تر نسبت به اهمیت انتخاب محصول مناسب با پوست مختلط حساس شده‌اید، وقتش رسیده تا در این بخش به سراغ معرفی محصولاتی برویم که تیم کارشناسان روشا به آن مهر تایید زده‌ است؛ اگرچه داده‌های رسیده به دست ما نشان از رضایت مصرف‌کنندگان داشته است؛ چنان‌چه بعد از مصرف محصولات توصیه شده تجربه‌ی متفاوتی داشتید حتما با ما در بخش کامنت‌ها یا از طریق اینستاگرام‌ روشا در میان بگذارید.

محصولات مناسب پوست مختلط برند لافارر

از لافارر به سراغ معرفی تونر، ضدآفتاب و مرطوب‌کننده‌ای رفته‌ایم که بسته به اینکه بخش غالب پوست شما کدام است، می‌توانند برای پوست‌های مختلط بسیار کارآمد عمل کنند.

تونر مولتی اکتیو لافارر مخصوص پوست های چرب و مختلط 1 لافارر:

اگر مقالات قبلی روشا را خوانده باشید بارها از لزوم استفاده‌ی تونر بعد از شوینده‌ها نوشته‌ایم و خوانده‌اید. استفاده از شوینده‌ها گاهی منجر به برهم خوردن حالت اسیدی پوست و ایجاد حالت قلیایی در آن می‌شود، به کمک یک تونر مناسب با جنس پوست خود، می‌توانید PH پوست خود را تنظیم کنید. علاوه بر آن شوینده‌ها همیشه نمی‌توانند آلودگی و ناخالصی‌های موجود در منافذ پوست را به طور عمقی پاک کنند، در این مواقع تونرها به داد پوست می‌رسند و با حذف آلودگی‌ها به طور روزانه شادابی را به پوست بازگردانده و روند پیری پوست را با تاخبر روبه‌رو می‌کنند.

تونر پوست چرب لافارر

همچنین این محصول حاوی ویتامین‌های E و C است که علاوه بر تغذیه‌ی مناسب پوست، چربی اضافی پوست را کنترل می‌کند و منجر به کوچک شدن منافذ باز پوستی می‌شود.

کرم مرطوب کننده و آبرسان مخصوص پوست های نرمال و مختلط

کرم مرطوب کننده و آبرسان مخصوص پوست های نرمال و مختلط

عصاره‌ی بابونه، گل همیشه بهار، آلوئه‌ورا، روغن زیتون و روغن بادامِ استفاده شده در این محصول کمک می‌کند پوست شما به شکلی عمیق رطوبت‌رسانی شود و روند پیری پوست با کندی صورت بگیرد. همچنین از ویژگی‌های عالی این محصول می‌توان به محافظت پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد اشاره کرد.

ویژگی‌های کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست‌های نرمال و مختلط لافارر:

o آبرسانی برای مدت زمان طولانی؛
o بازسازی نرمی و لطافت پوست؛
o دارای ساختار مات؛
o فاقد مواد کومدوژن.

کرم ضد آفتاب و ضدلک بیرنگ لافارر SPF 50برای پوست مختلط چرب و مستعد جوش

کرم ضد آفتاب و ضدلک بیرنگ لافارر SPF 50برای پوست مختلط چرب و مستعد جوش

این ضد آفتاب با حفاظت بالای خود پوست شما را در برابر اشعه‌های UV-A و UV-B از پیری زودرس و ایجاد لک محافظت می‌کند. توجه داشته باشید که برای تاثیر گذاری ضدآفتاب‌ها باید هر 3 ساعت یک بار تجدید شوند.

ویژگی‌های کرم ضدآفتاب و ضدلک SPF50 مناسب برای پوست مختلط و چرب لافارر:

o جلوگیری از ایجاد لک‌های تازه؛
o رفع لک‌ها قدیمی‌تر با مصرف مداوم؛
o جلوگیری از ایجاد آکنه؛
o کند کردن روند پیری پوست؛
o به دلیل SPF 50 برای پوست‌های بسیار روشن و حساس هم مناسب است؛
o ساختار مات.

محصولات مناسب پوست مختلط برند لایسل

از این برند یک ضدآفتاب مناسب پوست‌های مختلط به شما معرفی کرده‌ایم که در بررسی‌های صورت گرفته بسیار نتایج مثبتی از آن حاصل شده است.

کرم ضد آفتاب پوست مختلط لایسل مدل T1 Sunsel

کرم ضد آفتاب پوست مختلط لایسل مدل T1 Sunsel

این محصول با داشتن خاصیت ضد آلودگی و آنتی اکسیدانی می‌تواند پوست شما در مقابل آلودگی‌ها و رادیکال‌های آزاد سطح پوست محافظت کند. داشتن ویژگی ضد آب به این محصول این امکان را داده که به خوبی در استخر، هنگام عرق کردن و رطوبت پوست همچنان فاکتورهای حفاظتی خود را داشته باشد. این محصول برای پوست‌های مختلطی که دارای مشکلاتی نظیر لک، آکنه، حساس و بسیار روشن هستند فرموله شده است. همچنین به دلیل بی‌رنگ بودن و بافت سبک خود می‌تواند رطوبت پوست را تامین و به عنوان یک پایه‌ی آرایشی مورد استفاده قرار بگیرد.

محصولات مناسب پوست مختلط برند مورینگا:

محصولات مناسب پوست مختلط برند مورینگا

از محصولات این برند به سراغ کرم آبرسان و ژل شست‌وشوی آن رفتیم که در ادامه شرح کاملی از مزایای این دو محصول را در اختیارتان می‌گذاریم.

کرم آبرسان مورینگا امو مدل 01:

کرم آبرسان مورینگا امو مدل 01

اگرچه آبرسان مورینگا امو مدل 01 برای پوست‌های چرب و مختلط فرموله شده است؛ اما به دلیل بهره‌مندی از یک بافت سبک و جذب آسان و همچنین قدرت آبرسانی بالای خود برای انواع پوست مناسب است. در این آبرسان از روغن گل مغربی استفاده شده است و از این رو علاوه بر تامین آب مورد نیاز پوست بسیار مغذی بوده و سبب لطافت و نرمی پوست هم می‌شود. در صورت استفاده‌ی مداوم از این کرم علائم خشکی پوست محو می‌شود و آن را جوان‌تر و شفاف‌تر خواهید یافت.

ژل شستشو و آبرسان صورت مورینگا امو مناسب پوست چرب و مختلط و معمولی

شست‌وشوی صورت با شوینده‌های صابونی که در قفسه‌ی اغلب فروشگاه‌ها پیدا می‌شود اغلب صدمات بسیاری به بافت پوست وارد می‌کند؛ چرا که باعث به هم ریختگی اسیدیته پوست می‌شود. برای همین منظور توصیه جدی ما این است به جای صابون‌ها به سراغ شوینده‌های ملایمی بروید که علاوه بر پاک کردن پوست صورت به صورت عمقی از آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها PH آن را هم کنترل کند. استفاده از صابون‌ها می‌تواند به خشکی پوست و کم‌آبی آن منجر شود و در اغلب موارد ایجاد جوش و آکنه به سبب همین دهیدراته شدن پوست رخ می‌دهد.

ژل شستشو و آبرسان صورت مورینگا امو مناسب پوست چرب و مختلط و معمولی

ژل شست‌وشو و آبرسان مورینگا که برای پوست‌های چرب، معمولی و مختلط فرموله شده است حاوی یک روغن انحصاری با نام لافا اویل است، این روغن که ترکیب انحصاری مورینگاست شامل روغن‌های گیهی مورینگا، آرگان، هسته انگور، دانه آفتابگردان و ویتامین‌های A و E است. ترکیبی فوق‌العاده قوی که انرژی لازم برای متابولیسم سلولی را فراهم می‌کند. این عمل منجر به بازسازی پوست و شاداب‌کنندگی در آن می‌شود.
به دلیل استفاده از عصاره پاپایا این ژل دارای خاصیت روشن‌کنندگی و ضد پیری و لایه بردار شده است ، با استفاده روزمره این محصول سلول‌های مرده‌ی روی پوست را حذف کنید و با آبرسانی و پاکسازی عمیق درخشندگی را به پوست خود ببخشید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد