خرید محصولات برند درموسیس

رویش مجدد مو رویایی محقق‌پذیر یا ..

رویش مجدد مو رویایی محقق‌پذیر یا ..

ریزش مو یکی از عارضه‌هایی است که افراد زیادی با آن مواجه هستند. در ابتدا باید بدانید ریزش 100تار مو در روز طبیعی است. اگر میزان ریزش موی سر شما بیش از این مقدار است باید حتما به پزشک مراجعه کنید. برای بررسی امکان رویش مجدد مو و ارائه راهکار باید اول به این سوال پاسخ دهیم که آیا امکان دارد موهای ریخته شده مجددا رشد کنند؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت بله، اما رویش مجدد مو به دلیل اصلی ریزش مو بستگی دارد.

در مقاله‌ی مربوط به «مراقبت از مو» از عمده دلایل ریزش مو که در نتیجه‌ی عدم مراقبت صحیح موهاست به تفصیل صحبت‌شده است؛ اگر هنوز تا مرحله‌ی ریزش شدید موها فاصله دارید حتما این مقاله را بخوانید تا ممنوعه‌ها را بشناسید و خودتان کمر به قتل موهایتان نبندید.

برای مثال افرادی که به صورت ارثی به طاسی یا ریزش مو مبتلا می‌شوند، امکان رویش مو در آنها بسیار کم است؛ اما افرادی که به دلیل استرس، بارداری یا ابتلا به بیماری خاص با ریزش مو مواجه هستند، قطعا با درمان دلیل اصلی موهای آنها مجددا رشد خواهد کرد. ما در این مقاله اصولی ترین روش‌ها برای کمک به رویش مجدد مو را به شما آموزش خواهیم داد.

قرص تقویت مو

محصولات کمک درمانی پوست، مو و ناخن چند ویژگی یکسان دارند، ویژگی‌هایی از جمله:

    • تقویت کننده پوست و مو
    • تغذیه عمیق فولیکول‌های موی سر
    • تقویت ریشه مو
    • حاوی آهن و اسید فولیک
    • تامین کننده املاح معدنی، ریز مغذی‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز بدن که میتونید با کلیک روی لینک آبی تمامی محصولات مکمل‌های پوست و مو را مشاهده کنید.

دلایل اصلی ریزش مو

• زمینه وراثتی و ارثی،
• استرس،
• زایمان،
• مصرف برخی داروها،
• ابتلا به بیماری‌هایی مانند اختلال غده تیروئید،
• دوره شیمی درمانی.

ریزش مو

دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد اما عمده ترین آن کمبود ویتامین و استرس است
سخت‌ترین درمان برای رویش مجدد مو در مورد بیماری ارثی است؛ البته استفاده از داروی ماینوکسیدیل می‌تواند سبب کاهش ریزش مو شود؛ اما افرادی که در وراثت خود زمینه طاسی دارند ممکن است پاسخ قطعی به درمان ندهند. به همین دلیل در این افراد از روش‌های مدرن مانند کاشت مو، مزوتراپی، پروتز مو و … استفاده می‌شود ولی در سایر موارد، درمان ریزش مو قطعا با موفقیت کامل همراه خواهد بود.

قرص تگ و تخت (روز و شب ) یوروویتال

استرس زیاد در اغلب اوقات نشانه‌ی کمبود ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. در چنین مواقعی بهترین کار مصرف مکمل‌های مورد نیاز زیر نظر پزشک است تا در مسیر درمانی تشخیص‌داده‌شده  به کاهش استرس خود کمک شایانی کنید. از جمله ترکیبات اصلی مکمل‌های کاهش استرس می‌توان به منیزیم ، ویتامین ث، عصاره گوارانا اشاره کرد.

پیشنهاد می‌کنم به مکمل‌های کاهش استرس نگاهی بیندازید و توضیحات هر محصول را به طور کامل مشاهده کنید.همچنین خواندن مقاله‌ی «عوامل ایجاد موی ضعیف» می‌تواند به شما در رسیدن به بهترین مسیر شناسایی مشکل کمک کند.

اولین گام برای رویش مجدد مو

در اولین مرحله شما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا دلیل اصلی ریزش مو مشخص شود. سپس باید درمان را به صورت کامل انجام دهید تا بیماری اصلی برطرف شود. با درمان بیماری اصلی شما شاهد رویش مجدد مو های خود خواهید بود؛ اما اگر پزشک برای شما بیماری خاصی تشخیص نداد و شما به صورت ارثی زمینه‌ی طاسی ندارید قطعا دلیل اصلی استرس و کمبود مواد غذایی مناسب است.

اصولی ترین روش برای کمک به رویش مجدد مو

برنامه غذایی کامل و غنی از ویتامین و مواد معدنی می تواند سبب رشد و تقویت مو شود

در این مرحله شما باید برنامه غذایی غنی از پروتئین، املاح، مواد معدنی، ویتامین ها و … داشته باشید؛ زیرا کمبود ویتامین و پروتئین دلیل اصلی ریزش مو است. با نظر متخصص تغذیه برنامه غذایی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که تمام مواد مورد نیاز را در اختیار بدن قرار دهید.

مکملهای حاوی مولتی ویتامین و املاح معدنی می‌توانند نیاز بدن شما به این مواد را تا حد زیادی برطرف کنند. علاوه بر این، باید اضطراب و استرس را کاملا از خود دور کنید؛ زیرا استرس کاملا در سلامت پوست و موی شما تاثیر می گذارد. در مرحله‌ی بعد می‌توانید از روغن‌ها و موادی که قابلیت رویش مجدد مو دارند استفاده کنید. اصلاح برنامه غذایی، کاهش استرس و برنامه مراقبتی مو، مراحل اصلی در رویش مجدد مو هستند.

ضمنا شناخت دقیق جنس موها و نحوه‌ی مراقبت از |آن‌ها با توجه به نیازی که دارند از جمله مهم‌ترین مسیرهای پیشگیریاز ریزش موهاست.

موثرترین مواد برای رویش مجدد مو

1-روغن شمعدانی:
این روغن سبب افزایش میزان گردش خون در ناحیه سر می‌شود؛ به همین دلیل می‌تواند ریشه مو را تحریک کند. در نتیجه بر رشد و رویش مجدد مو تاثیر مستقیم دارد. می‌توانید این روغن را به صورت مخلوط با روغن‌های دیگر و یا در ترکیب با شامپوی خود مصرف کنید.

روغن شمعدانی

2-روغن رزماری:
موثرترین روغنی که افراد برای درمان عارضه‌های مو از آن استفاده می‌کنند، روغن رزماری است. روغن رزماری می‌تواند سبب رویش مجدد مو و حتی درمان طاسی شود. چند قطره روغن رزماری را با روغن نارگیل مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از حمام سر خود را با آن ماساژ دهید.

لوسیون موضعی رزماری باریج اسانس

می‌توانید این روغن را علاوه بر  سر برای ساقه‌ی مو چندین بار در هفته استفاده کنید. گاهی افراد این روغن را در شامپوی مصرفی خود ریخته و بعد مصرف می‌کنند که این مسیر هم می‌تواند پیشنهاد شود. مهم‌ترین کاری که روغن رزماری انجام می‌دهد جلوگیری از ریزش موی سر و ریزش ابرو است.

3-روغن ماهی:
امگا 3 می‌تواند سبب ترمیم ساختار درونی مو شود. روغن ماهی غنی از امگا 3 است. شما با استفاده از آنتی اکسیدان و امگا 3 می‌توانید حجم موهای خود را افزایش دهید. استفاده از روغن ماهی یا مکمل امگا 3 می‌تواند سبب کاهش و توقف ریزش مو شود و استحکام و تقویت مو با مصرف این مکمل انجام می‌شود. تقویت ریشه مو می‌تواند زمینه ساز رویش مجدد مو باشد. برای اینکه بدانید چه مقدار از این مکمل مصرف کنید، حتما با یک پزشک مشورت کنید.

امگا 3

ویژگی‌های اصلی تمام مکمل‌های امگا3 شامل موارد زیر است:

    • حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 ضروری
    • کمک به درمان اختلالات روانى
    • کمک به سلامت قلب و عروق
    • کمک به تنظیم و تعادل چربی‌های خون
    • کمک به بهبود افسردگی و سایر اختلالات نورولوژیک

پیشنهاد می‌کنیم مصرف ماهی  حداقل 2 بار در هفته رابه همراه قرص‌های مکمل امگا3 در روتین غذایی خود بگنجانید. همچنین می‌توانید با کلیک روی لینک آبی تمام مکمل‌های موجود در بازار را مشاهده  و توضیحات مربوط به هرکدام را بخوانید.

4-روغن نارگیل:
میزان اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل بسیار بالا است. این روغن به سادگی در منافذ مو نفوذ می‌کند. در نتیجه می‌تواند کمبود پروتئین موها را جبران کند. با توجه به نوع موی خود می‌توانید از این روغن قبل و بعد از حمام استفاده کنید. افرادی که موی چرب دارند قبل و افرادی که موی خشک دارند بعد از حمام از این روغن استفاده کنند. دقت کنید، حتما باید با استفاده از این روغن پوست کف سر و ساقه های موی خود را ماساژ دهید. روغن نارگیل می‌تواند سبب قطع ریزش مو و رویش مجدد مو شود.

روغن نارگیل

5-آلوئه ورا:
تقویت و رشد مجدد مو با استفاده از ژل آلوئه ورا
خواص درمانی فراوان این گیاه سبب شده که مدت‌ها از آن برای درمان عارضه‌های پوست و مو استفاده شود. ژل آلوئه ورا با تامین رطوبت کف سر می‌تواند مانع ریزش موها، افزایش لطافت مو و سبب کاهش میزان شوره سر می‌شود. برای مشاهده اثر این ماده در رویش مجدد مو باید چندین مرتبه در هفته پوست سر خود را با این ژل ماساژ دهید.

6-روغن کرچک :

روغن کرچک

روغن کرچک نوشاد شامل ویژگی‌هایی از جمله:

    • کمک به رفع موخوره؛
    • کمک به تقویت مژه، ابرو و رشد مو؛
    • کمک به رفع چین‌و‌چروک‌های پوستی.

مقدار مناسبی از روغن کرچک را مدت 5 دقیقه روی پوست سر و موی خود بمالید. سر و موها را با یک کلاه حمام بپوشانید. بعد از گذشت نیم ساعت موها را بشویید. از این روغن دو مرتبه در هفته استفاده کنید. برای اینکه به نتیجه دلخواه در رویش مجدد مو برسید می‌توانید مقداری روغن کرچک را با روغن رزماری و روغن درخت چای مخلوط کرده و موها را با آن ماساژ دهید.

 7-ماسک تخم مرغ:
تخم مرغ غنی از پروتئین است به همین دلیل درمان اصلی مو به حساب می آید.
تخم مرغ غنی از پروتئین است و تمام مواد مورد نیاز برای رشد مو را دارد. شما می‌توانید با استفاده از ماسک تخم‌مرغ ریزش موی خود را قطع و رویش مجدد مو را افزایش دهید. برای تهیه این ماسک باید سفیده یک تخم مرغ را با مقداری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. این مخلوط را به خوبی هم بزنید و سپس آن را به پوست سر و موهای خود بزنید، حال 20 تا 30 دقیقه صبر کنید سپس با استفاده از یک شامپوی مناسب موهای خود را بشویید.

موهای فر زیبا

8-ماسک پیاز و روغن زیتون:
با استفاده از روغن زیتون و پیاز می توانید تقویت ریشه ای مو را انجام دهید
یک پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آب پیاز اضافه کنید. مخلوط را به خوبی هم بزنید سپس روی پوست سر خود ماساژ دهید. مدت زمان لازم برای ماساژ سر با استفاده از این ترکیب حدود 5 دقیقه است. موهای خود را با استفاده از یک کلاه بپوشانید. یک ساعت صبر کنید سپس موها را بشویید. برای موفقیت قطعی در رویش مجدد مو می‌توانید از این ماسک 3 بار در هفته استفاده کنید.

شامپو بدون سولفات تقویت کننده مو فولیکا (حاوی آرژنین)

9. ماساژ

ماساژ پوست سر، که می تواند همراه با روغن و ماسک مو استفاده شود، پوست سر را تحریک می کند و ممکن است بهبود ضخامت مو را موجب شود.

تصور می‌شود که کشش در طول ماساژ باعث رشد و ضخامت مو در سلول‌های پاپیلای پوستی می‌شود که در پایین فولیکول مو قرار دارند. این سلول ها نقش کلیدی در تشکیل مو، رشد مو و چرخه ریزش و رشد مجدد.

ماساژ همچنین برای بهبود جریان خون و سلامت پوست سر شناخته شده است. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که رشد مو باعث بهبود جریان خون و سلامت پوست سر می شود.

وقت گذاشتن برای ماساژ پوست سر در هر روز می تواند به شما کمک کند تا استرس و تنش را کاهش دهید، اگر این احساسات ریشه ریزش موی شما باشد، یک امتیاز اضافی است.

پوست سر خود را با نوک انگشتان ماساژ دهید نه با ناخن. مسیر خود را روی پوست سر خود به صورت دایره های کوچک حرکت دهید و از نور تا فشار متوسط ​​استفاده کنید. در حالی که زمان مشخصی برای انجام ماساژ پوست سر وجود ندارد، اما در مطالعه بالا در سال 2019، هر ماساژ پوست سر روزانه به مدت 4 دقیقه برای مدت 24 هفته انجام شد.

نتیجه نهایی: صبور و ثابت قدم باشید.

نتیجه گیری

برای اینکه بتوان به نتیجه قطعی در زمینه رویش مجدد مو دست یافت، باید در اولین گام دلیل ریزش مو را بررسی کرد. در بسیاری موارد ریزش مو می‌تواند در اثر ابتلا به یک بیماری یا اختلال هورمونی باشد. این بیماری‌ها با انجام آزمایشات تشخیصی مشخص می‌شوند، بعد از درمان بیماری اصلی رشد مجدد مو آغاز می شود.
در برخی موارد نیز ریزش مو ناشی از کمبود ویتامین یا برخی مواد مغذی است. در نتیجه اصلاح برنامه غذایی و مصرف مکمل های دارویی می‌تواند سبب رویش مجدد مو شود.

موهای بلود فر

استرس زندگی در دنیای امروز بسیار بالاست و عمده‌ترین دلیل ناراحتی‌های پوست و مو استرس است؛ اگر شما استرس زیادی را تحمل می‌کنید باید با یک متخصص روانشناس صحبت کنید. مطمئنا کاهش استرس شما به معنی افزایش رشد مجدد مو است. اما اگر فرد به دلیل وراثتی به طاسی مبتلا است ممکن است درمان‌های معمول در مورد او جواب قطعی ندهد. چنین فردی باید از روش‌های درمانی مدرن مانند کاشت مو استفاده کند.

قرص های جلوگیری از ریزش مو

این روش کم تهاجمی و فاقد دوره‌ی نقاهت است و در بیش از 90 درصد موارد جواب رضایت بخشی داشته است؛ اما شما با استفاده از انواع روغن‌ها و ماسک‌های خانگی می‌توانید فرایند رشد مجدد مو را تسریع ببخشید. موثرترین روغن‌های گیاهی عبارتند از روغن کرچک، نارگیل، رزماری و …. اگر می‌خواهید از ماسک خانگی برای رویش مجدد مو استفاده کنید ماسک‌های حاوی روغن زیتون، ژل آلوئه ورا و تخم مرغ انتخاب‌های بهتری هستند.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد