خرید محصولات برند درموسیس

شما از روتین موی چرب چه می‌دانید؟

شما از روتین موی چرب چه می‌دانید؟

ترفندهای روتین موی چرب

داشتن آگاهی لازم پیرامون نحوه‌ی چگونگی «مراقبت از مو» از ملزومات همه‌ی افرادی است که نسبت به مراقبت از موهای خود همواره سخت‌گیر هستند. آگاهی به شما کمک می‌کند در دام تبلیغات رسانه‌ای گرفتار نشوید و با شناخت دقیقی که از جنس موهای خود و نیاز آن‌ها به دست می‌آورید، از تبلیغات در راستای جستجوی محصول مناسب خود استفاده کنید.

بسیارند افرادی که با صرف هزینه‌های گزاف و خرید محصولات متنوع هنوز نتوانسته‌اند سلامتی و شادابی را به موهای خود بازگردانند. در این مقاله قصد داریم با شما از ویژگی موهای چرب و عوامل ایجاد موی چرب صحبت کنیم و در پایان بعد از دادن آگاهی‌های لازم با معرفی محصولاتی که مورد تایید تیم کارشناسان «روشا» است، به شما در تهیه‌ی یک روتین موی چرب کمک کنیم.

اگر مقاله‌ی «مراقبت از مو» را خوانده باشید، در آنجا به طور کلی گام‌های موثر در یک روتین مراقبت مو را با هم بررسی کردیم، گام‌هایی که در صورت مداومت در انجام آن‌ها می‌توان موهایی سالم و زیبا داشت. حال در این مقاله این روتین را برای موهای چرب بررسی می‌کنیم و به تفصیل به شما خواهیم گفت چنان‌‌چه از دست موهای چرب خود کلافه شده‌اید با اجرای چه روتینی خواهید توانست شادابی را به آن‌ها بازگردانید.

نقش شناخت ویژگی موهای چرب در رسیدن به یک روتین موی چرب:

پوست افراد دارای غددی است که آن را با نام سباسه می‌شناسیم. کار این غدد سباسه یا غدد مولد چربی ترشح نوعی ماده‌ی روغنی و مومی شکل به نام سِبوم است. در واقع بخشی از سِبوم توسط سلول‌های غدد سباسه ساخته می‌شوند و بخش دیگر آن از جریان گردش عمومی خون دریافت می‌شود. جالب است بدانید تمام پوست بدن شما منهای کف دست‌ها و پاها سرشار از این غدد سباسه هستند؛ اما تعداد این غدد در پوست سر و صورت بیش از هرجای دیگری در بدن است.

تعدادی از محصولات موی اورآل 

در این مقاله موضوع صحبت ما بررسی نقش غدد سباسه در پوست سر و چگونگی چرب شدن موهاست. این غدد به طور معمول چسبیده به فولیکول‌های مو هستند و سبوم تولید شده از آن‌ها از طریق مجرای فولیکول‌ها به سطح پوست می‌رسد. به این ترتیب چربی که روی سطح پوست خود احساس می‌کنید مخلوطی از سِبوم و چربی‌هایی با منشا اپیدرمیک هستند.
همان‌طور که حتما خودتان هم تجربه کرده‌اید افراد در سنین بلوغ میزان چربی بیشتری روی سطح پوست و موی خود شاهد هستند، دلیل این امر اندازه‌ی غدد سباسه است که بعد از رسیدنِ فرد به سن بلوغ بزرگ‌تر شده و میزان فعالیت‌شان بیش از گذشته می‌شود.

مادامی که غدد سباسه عملکرد طبیعی خود را حفظ می‌کنند، فرد دارای پوست و موی معمولی و نرمالی است؛ اما به محض افزایش بیش از حد ترشح سِبوم یا حتی ترشح کمتر از میزان مورد نیاز، این تعادل به هم خورده و موی شما به سمت چرب شدن یا خشک شدن پیش می‌رود.

در لینک بالا از راهکارهایی بخوانید که به کمک آن‌ها موهای فر شما در نهایت زیبایی خود قرار خواهند گرفت.

به چه مویی چرب گفته می‌شود؟

اما چرا باید میزان ترشح این غدد بیش از مقدار مورد نیاز باشد؟ دانستن عواملی که منجر به افزایش ترشح سِبوم می‌شود می‌تواند به شما در رفع آنها کمک کند. در ادامه به شایع‌ترینِ آنها می‌پردازیم؛ اما اگر برایتان این سوال مطرح است که چه میزان ترشحِ چربی توسط غدد سباسه شما را در دسته‌ی افراد با موی چرب قرار می‌دهد، در اینجا یک راهنمایی وجود دارد.

افراد با موی چرب به طور میانگین یک روز بعد از حمام موهایشان چرب می‌شود به گونه‌ای که به نظر می‌رسد روزهاست رنگ حمام را ندیده‌اند و این موضوع زمانی آزار دهنده‌تر می‌شود که موی چرب با بوی نامطبوع همراه باشد. در برخی از افراد میزان ترشح سبوم از این هم فراتر رفته و تنها چند ساعت بعد از حمام موها چرب می‌شوند.

روتین موهای چرب

موضوع چرب شدن موها تنها به ظاهر ناخوشایند و ایجاد حس کلافه‌کننده‌ی ناشی از آن ارتباط پیدا نمی‌کند؛ بلکه به طور معمول این چربی منجر به ایجاد عوارض ناگواری می‌شود. مشکلاتی نظیرِ ریزش شدید موها، کدر و بد حالت شدن موها، خارش سر، بوی نامطبوع، وجود جوش‌های ریز در سطح پوست سرو بالا رفتن میزان جذب آلودگی تنها بخشی از مشکلات عدیده‌ی موی چرب است.

9 عامل اثرگذار در ترشح بیش از حد چربی توسط غدد سباسه:

1- عدم تعادل هورمون‌ها

از دلایل رایج ترشح بیش از حد سبوم، در واقع تحریک غدد سباسه است؛ اما این تنها دلیل نیست در واقع یکی از اصلی‌ترین دلایل موهای چرب مربوط به عدم تعادل هورمون‌ها است. عدم تعادل هورمون با افزایش میزان ترشح چربی منجر به ریزش شدید موها می‌شود؛ بنابراین اگر بعد از دادن آزمایش متوجه مشکل هورمونی در خود شدید پیش از هر اقدامی باید به رفع این مشکل داخلی بپردازید.

2- افزایش رطوبت و دما

افزایش رطوبت و دما

عامل دیگری که نقش موثر در چرب شدن موها ایفا می‌کند، افزایش رطوبت و افزایش دماست. افزایش رطوبت به تولید بیش از حد چربی از پوست سر منجر می‌شود، برای همین توصیه می‌کنیم نه تنها برای مدت زمان طولانی در محیط‌های گرم قرار نگیرید؛ بلکه اگر ساکن شهرهایی با آب‌وهوای شرجی هستید باید نسبت به تاثیر این رطوبت و دمای بالا در افزایش ترشح چربی آگاه باشید تا بتوانید به کمک انجام مراقبت‌های لازم این تاثیر را تعدیل کنید.

3- بازی کردن با موها

بالاتر به نقش تحریک غدد سباسه در ترشح بیش از حد چربی اشاره کردیم، خب حالا باید بدانید یکی از عوامل تحریکی در این مورد فرو کردن زیاد دست‌ها در موهاست؛ بنابراین اگر عادت دارید زیاد درون موها دست ببرید و با آن‌ها بازی کنید، در ترشح سبوم اضافی نقش دارید، پس هرچه زودتر این عادت آسیب‌زننده را ترک کنید.

4- شست‌وشوی غلط موها

شست‌وشوی غلط موها

از دیگر دلایلی که به تحریک غدد سباسه منجر می‌شود، شیوه‌ی شست‌وشوی غلط موها در حمام است، تکرار بالای شستن موها وقتی با چنگ زدن و چلاندن آن‌ها همراه شود، منجر به ترشح بالای چربی در قسمت ریشه‌ها و خشکی در قسمت ساقه‌ی موها می‌شود. باور کنید نظافت موها در گروئه زیاد شستن و با خشونت شستن آن‌ها نیست؛ بلکه بهترین حالت ایجاد تعادل در شست‌وشوی موهاست. برای موهای چرب بهتر است سه روز در هفته استحمام کرد.

5- شامپوی مناسب با جنس موها

انتخاب یک شامپوی مناسب با نوع موهای چرب شما از دیگر عوامل مهم در کنترل چربی موهای شماست. برخی شامپوها در ساختار خود از ترکیباتی استفاده می‌کنند که منجر به کنترل تولید سبوم می‌شوند. با این‌حال برخی افراد میزان چربی ترشحی در غدد سباسه پوست سرشان به حدی بالاست که ناگزیر به شست‌شوی روزانه موهای خود هستند، اگر شما هم از این دسته افراد هستید، بهتر است از شامپوهای روزانه که دارای سورفکتانت‌های ملایم هستند، استفاده کنید تا موجب آسیب دیدن ساقه‌ی موها در اثر شست‌وشوی زیاد نشوید.

>

در وبسایت  healthline همچنین به اهمیت استفاده از محصولات فاقد سیلیکون اشاره شده است:

بسیاری از محصولات از جمله شامپوها، نرم کننده ها، کرم ها و محصولات حالت دهنده، با سیلیکون ساخته می شوند تا به صافی موها و افزایش درخشندگی کمک کنند. علاوه بر افزودن براقیت اضافی که می‌تواند بسیار شبیه چربی به نظر برسد، سیلیکون‌ها می‌توانند روی موها جمع شوند و آن‌ها را کثیف، چرب و سنگین جلوه دهند. رایج ترین سیلیکون هایی که در محصولات مو پیدا می کنید عبارتند از:

    • دایمتیکون
    • سیکلومتیکون
    • آمودیمتیکون

سیلیکون ها همچنین می توانند از ورود رطوبت مفید به ساقه مو جلوگیری کنند. به ریشه های خود لطف کنید و از هر محصولی که مواد تشکیل دهنده آنها به «مخروط» ختم می شود صرف نظر کنید.

6- شانه زدنِ به اندازه‌ی موهای چرب

شانه زدنِ به اندازه‌ی موهای چرب

نسبت به اهمیت ماساژ سر و شانه زدن در یک روتین مو حساس باشید، چنان‌چه شما دارای موهای چربی هستید نباید در انجام این دو عمل، افراط کنید. مناسب‌تر است اگر به یک بار شانه کردن در روز و یک بار ماساژ دادن آن هم با ماساژورهای دستی اکتفا کنید.

7-  آسیب استفاده از آب داغ

دوش آب داغ

تحت هیچ شرایطی از آب داغ برای شستن موهای خود استفاده نکنید. آب داغ منجر می‌شود کوتیکول موهای شما که در حالت عادی همچون فلس‌های ماهی روی هم خوابیده‌اند از هم باز شده و به موها ظاهری شاخ مانند ببخشد. علاوه بر این هرچقدر دمای آب و رطوبت مورد استفاده بالاتر باشد، همان‌طور که بالاتر هم گفتیم غدد سباسه برای افزایش بیشتر چربی تحریک می‌شوند.

8- روغن تراپی در موهای چرب

 روغن تراپی

روغن‌تراپی یکی از بایدهای یک روتین مراقبت از مو محسوب می‌شود؛ منتها برای موهای چرب باید به یک نکته دقت لارم را مبذول داشت و آن هم اینکه به هیچ عنوان از روغن برای پوست سر خود استفاده نکنید، به جای آن ساقه موهای خود را که در معرض خشکی و شکنندگی ناشی از شست‌وشوی زیاد هستند را با روغن مناسب با موهایتان آبرسانی کنید.

9- اهمیت تغذیه

حتی نوع غذای مصرفی شما در میزان چرب شدن موهایتان تاثیر دارد، بهتر است کمتر از غذاهای سرخ کردنی، فست‌فودها و غذاهای خیلی چرب استفاده کنید. در نظر داشته باشید پیش از رعایت مواردی که گفته شد لازم است رژیم غذایی مناسبی در پیش بگیرید.

پیشنهادهای روشا برای روتین موی چرب:

در این بخش به معرفی محصولاتی می‌پردازیم که پیش‌تر توسط کارشناسان روشا آزموده شده‌اند و تجربه‌ی حداکثری استفاده از آنها موفق بوده است. معرفی آنها تنها به این سبب است که شما مخاطب عزیز بدون سردرگمی بتوانید محصولاتی مناسب با نوع موی خود را شناسایی کنید. همچون همیشه از شما تقاضا داریم تجربه‌ی خود را در استفاده از محصولات پیشنهادی روشا با ما در میان بگذارید تا از این طریق امکان خدمات رسانی با کیفیت بالا را به کمک شما به دست بیاوریم.

محصولات موی چرب برند لافارر:

این برند ایرانی در حوزه‌ی محصولات مراقبتی از پوست هم بسیار خوش درخشیده است، در این قسمت برخی از محصولاتی که برای موی چرب توسط این برند فرموله شده است را به شما معرفی می‌کنیم.

شامپو کنترل کننده چربی لافارر مخصوص موهای چرب مدل purifying series:

شامپو کنترل چربی لافارر

استفاده از مریم گلی در این شامپو به دلیل وجود آنتی اکسید فراوان روند سفید شدن موها را به تاخیر می‌اندازد. همچنین اگر با عارضه‌ی خارش سر و التهاب پوست سر مواجه باشید به واسطه این ترکیب می‌توان تسکین مناسبی را برای این وضعیت ایجاد کرد.
همچنین چای سبز به کار رفته در این محصول به کنترل ریزش موها کمک می‌کند و به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی محرک در افزایش رشد موهاست. سایر عصاره های گیاهی به کار رفته در این محصول فرموله شده برای تغذیه مو، حفاظت تارهای مو از عوامل محیطی و شیمیایی مخرب و همچنین ایجاد حس لطافت و افزایش خاصیت الاستیسیته مو هستند.

• البته این نکته را مدنظر داشته باشید توقع قطع ریزش مو یا تاخیر در سفیدی موها با مصرف یک شامپو باید منطبق با یک انتظار واقع‌بینانه باشد. در واقع چنان‌چه همه‌ی روتین مراقبتی خود را به درستی انجام دهید می‌توان به مزایای اینچنینی در شوینده‌ها هم خوشبین بود، در غیر اینصورت ویژگی اصلی این محصول برای شما کمک به کنترل چربی ترشح شده و لطافت بخشیدن به موهاست.

تونیک ضد ریزش لافارر مدل oily Hair:

تونیک ضدریزش و تقویت کننده مناسب موهای چرب لافارر

این تونیک برای موهای چرب و همچنین ابروها فرموله شده است. از عصاره‌های به کار رفته در آن می‌توان به کافئین، عصاره گیاهان رزماری، مورد، مریم گلی، بابونه رومی، بابونه آلمانی و آرموراسیا اشاره کرد. بهره‌گیری از این عصاره‌ها باعث کنترل و مهار عوامل ریزش مو و رویش مجدد تارهای مو می‌گردد؛ چرا که این عصاره‌های گیاهی منجر به تنظیم فعالیت غدد سباسه و کنترل میزان ترشح چربی می‌شوند و قبل‌تر اشاره کردیم از دلایل ریزش مو همانا ترشح بیش از حد چربی توسط غدد سباسه است.

نحوه‌ی مصرف:
پس از استحمام و خشک کردن موهای خود به شیوه‌ای که در مقاله‌ی «جادویِ داشتن موهایی سحرآمیز با اجرای روتین مراقبت مو» به آن اشاره کردیم، هنگامی که هنوز موهایتان نم‌دار است هیرتونیک لافارر را روی موضعی که دچار ریزش است 7 مرتبه پاف کنید و با نوک انگشتان خود با ملایمت و به صورت دورانی ماساژ دهید تا خوب جذب شود. چنان‌چه موضع دارای ریزش ابروهای شماست کافی است روی هر ابرو 1 بار پاف کنید و نیازی هم به ماساژ نیست.

شامپو ضد شوره لافارر مخصوص موهای چرب و کدر مدلCLIMBA:

شامپو ضد شوره لافارر مخصوص موهای چرب و کدر مدلCLIMBA:

اغلب مردم تصور می‌کنند شوره سر همواره در نتیجه خشکی بیش از حد پوست است؛ در حالی که گاهی این شوره‌ها در نتیجه‌ی رطوبت و چربی بیش از حد پوست سر است. اگر موهای چرب شما هم مبتلا به عارضه‌ی شوره شده‌اند بهتر است ابتدا به دنبال پیدا کردن دلیل آن باشید؛ اما در هر حال شامپو ضد شوره مخصوص موهای چرب لافارر می‌تواند در پروسه‌ی رفع این شوره‌ها به شما کمک شایانی کند.
این شامپو حاوی سالیسیک اسید، کلیمبازول، اکتوپیروکس، آلفاگلوکان‌الیگوساکارید، Zn- PCA و ویتامین B5 و E است و به دلیل چنین ساختاری منجر به کنترل و رفع شوره های چرب سر، از بین برنده عوامل میکروبی و قارچی مولد شوره، افزایش فعالیت میکروارگانیسم های مفید پوست سر خواهد شد.
عصاره های گیاهی چون آلوئه‌ورا، رزماری و عصاره‌ی مورد به کار رفته در این شامپو باعث تنظیم غدد سباسه، ضدالتهاب و قرمزی، رفع بوی بد ناشی از اسیدهای چرب پوست سر و سست کننده شوره در پوست سر می‌شوند.

محصولات موی چرب برند مه اسکین:

برای مشاهده تمامی محصولات برند مه اسکین کلیک کنید.

برند مه اسکین در راستای تولید محصولات مناسب با انواع موها موفق به جلب رضایت اکثر مخاطبین خود شده است، در این بخش قصد داریم یک شامپوی تقویت‌کننده مناسب برای موهای چرب و یک تونیک مناسب موی چرب از این برند به شما معرفی کنیم.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش موی چرب مه اسکین:

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش موی چرب مه اسکین

این شامپو با بهره‌گیری از عصاره‌ی گیاهان رزماری، گزنه و مریم گلی در جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر عمل می‌کند. شامپو تقویت کننده و ضد ریزش موی چرب مه اسکین علاوه بر کنترل ریزش مو در افرادی که صاحب موهای چرب هستند، فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند تا قطر موهایی که نازک شده‌اند افزایش پیدا کرده و به وضعیت سابق خود بازگردند. همچنین استفاده مداوم از این محصول موجب کنترلِ سِبوم ترشح شده توسط غدد سباسه می‌شود و همین امر عوارضی چون ریزش مو را با کاهش چشم‌گیری مواجه می‌کند.

تونیک تقویت کننده و کنترل کننده چربی کف سر مه اسکین:

تونیک تقویت کننده و کنترل کننده چربی کف سر مه اسکین

هرگاه آنزیم 5 آلفا ردوکتاز شروع به فعالیت بیش از اندازه کند چربی مترشحه از غدد سباسه افزایش پیدا می‌کند، چرب شدن پوست سر از دلایل اصلی ریزش مو به حساب می‌آید، عدم کنترل چربی کف سر علاوه بر ریزش موهای شما منجر به نمایشِ کم‎ حجم موها شده و بستر مناسبی را برای فعالیت های قارچی فراهم می‌کند .

تونیک تقویت کننده و کنترل چربی موی مه اسکین از آنجا که در ساختار خود از عصاره چای سبز و زینک PCA بهره‌مند است، چربی کف سر را به خوبی کنترل کرده و سبب رویش مجدد موها می‌شود.

محصولات موی چرب برند سریتا:

برند سریتا یکی برندهای خوش‌نام ایرانی و زیرمجموعه‌ی شرکت پارس آزمای طب است که در سابقه‌ی کاری خود بیش از 10 سال رزومه‌ی موفق با کسب رضایت حداکثری مخاطبینش را دارد. در این بخش محصولاتی از این برند را که مورد تایید کارشناسان روشا قرار گرفته‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سریتا مدل Fortifying:

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش موی چرب سریتا

در این محصول از عصاره‌هایی چون اسید آمینه، جوانه گندم و فلانویید استفاده شده است. شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سریتا برای موهای چرب فرموله شده است بنابراین به تنظیم ترشح چربی کمک می‌کند به این ترتیب مانع از ترشح بیش از حد سِبوم می‌شود. به واسطه‌ی حضور اسیدآمینه در آن کمک می‌کند فولیکول موها تغذیه شده و حجم موها پرتر نمایش داده شوند. این محصول معمولا توسط پزشکان به افرادی که از ریزش مو در عذابند توصیه می‌شود.

شامپو ضد شوره مو سریتا مدل Probiotic-Oily:

شامپو ضد شوره مناسب موهای چرب سریتا

این شامپو به دلیل دارا بودن ترکیبات پروبیوتیکی به طور منظم به تنظیم PH پوست سر کمک می‌کند و با کنترل چربی پوست موجب پاکسازی عمیق پوست سر شده و میزان خارش و شوره‌ی سر را کاهش می‌دهد. بر اساس تحقیقاتی که از مصرف‌کنندگان به دست همکاران ما در روشا رسیده است این محصول در رفع شوره‌ی سر بسیار به ایشان کمک شایانی کرده است. همچنین چنان‌چه موهای شما در وضعیت بسیار چرب به سر می‌برد بهتر است پیش از استفاده از یک ماسک یا شوینده دیگر استفاده کنید تا بخشی از چربی موها کاسته شود و شامپو ضد شوره مو سریتا کف مناسبی به شما بدهد.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد