خرید محصولات برند درموسیس

چگونه مراقبت از موی رنگ شده خود را تضمین کنیم؟

چگونه مراقبت از موی رنگ شده خود را تضمین کنیم؟

مراقبت از موی رنگ شده

اکثر انسان‌ها در طول زندگی خود بارها با انگیزه‌های متفاوت موهای خود را رنگ می‌کنند. گاه پنهان کردن چند تار موی تازه سفید شده و گاه میل به دیدن چهره‌ای متفاوت از خود، ما را بر آن داشته است تا با رفتن نزدِ یک متخصص، حال و هوای چهره‌ی خود را با رنگ مویی تازه عوض کنیم. در این نوشتار قصد داریم به شرح نکاتی بپردازیم که با رعایت دقیق آن‌ها بتوانید «مراقبت از موی رنگ شده‌»ی خود را برای مدت زمان بیشتری تضمین کنید.

رنگ کردن مداوم می‌تواند منجر به خششکی بیش از حد و آسیب‌دیدن موها شود؛ اگر موهای شما در چنین وضعیتی به سر می‌بردحتما بعد از مطلب فوق به سراغ مقاله‌ی «مراقبت از موی خشک» رفته و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید!

مراقبت از موی رنگ شده

11 قدم تا اجرای روتین موی رنگ شده

چه احتیاجی به رعایت یک روتین مشخص برای موی رنگ شده‌ی خود داریم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت از آنجا که فرآیند رنگ کردن موها یک فرآیند شیمیایی است که در نتیجه‌ی فعل و انفعالاتی روی کوتیکول موها به وجود می‌آید، در صورت مراقبت نکردن به شکل صحیح، در معرض واکنش‌هایی قرار گرفته که منجر به کدر شدن رنگ موها، تغییر رنگ زودهنگام و آسیب به تارهای مو می‌شود  که فرصت لذت از رنگ اولیه را از شما خواهد گرفت. در ادامه به شما خواهیم گفت اجرای دقیق چه مواردی به شما کمک می‌کند زمان لذت بردن از زیبایی موهای رنگ شده‌ی خود را افزایش دهید.

هیچ‌چیز وحشتناک‌تر از این نیست که شاهد ریزش مداوم موهای خود باشید. این موضوع می‌تواند تا مدت‌ها بار روانی سنگینی به شما تحمیل کند. نگارنده‌ی این خطوط از دل تجربه‌ی زیسته‌ی خود چنین همدلی را با شما انجام می‌دهد. فراموش نکنید بهترین کار در ابتدا کشف دلیل ریزش موهاست، بنابراین مراجعه به متخصص باید در الویت کارها باشد. با اینحال خواندن مقاله‌ی «روتین موی ضعیف» هم می‌تواند دید خوبی برای شروع و ادامه‌ی مسیر درمان در اختیارتان قرار دهد!

از رنگ‌های فاقد آمونیاک استفاده کنید

آمونیاک در فرآیند رنگ‌پذیری ساختار کوتیکول را از هم جدا می‌کند تا رنگ وارد بافت موها شود و به همین سبب موجب افزایش ماندگاری رنگ روی موها می‌شود؛ اما از آنجا که به دلیل ماهیت قلیایی خود ذات اسیدی مو را تغییر می‌دهد خشکی بیش از اندازه‌ی موها را به دنبال دارد تا آنجا که مو در آستانه‌ی ابتلا به موخوره قرار می‌گیرد.

رنگ موهای الوکسین

از این رو بسیار مهم است به بهای ماندگاری طولانی‌ترِ رنگ روی موها، سلامت و زیبایی آن‌ها را نادیده نگیریم؛ چرا که موی رنگ شده‌ای که ظاهر شکننده‌ای دارد و به دلیل خشکی دچار کدری هم شده است در مقابلِ موی سالم و درخشانی که رنگ طبیعی خود را دارد هیچ شانسی برای رقابت ندارد. پس حتما به متخصص خود بسپارید از رنگ موی بدون آمونیاک برای رنگ کردن موهایتان استفاده کند.

چه کسی اولین بار گفت شست‌وشوی بیشتر مساوی با تمیزی عمیق‌تر است!

رنگ مو

به اولین کسی که اسم این شخص را افشا کند هیچ جایزه‌ای تعلق نمی‌گیرد پس بهتر است چندان در تکاپوی پیدا کردن نامش نباشید؛ اما یک بار برای همیشه این باور خطا را به زباله‌دان تاریخ بیندازید و باور کنید  شستن بیش از اندازه‌ی موها نه تنها آسیب‌های جدی به موهای شما وارد می‌کند؛ بلکه عاملی است که رنگ مو و ابرو با سرعت بیشتری محو شود؛ بنابراین توصیه می‌شود نهایتا 2 یا 3 بار موهای خود را در هفته بشویید. حتی اگر بتوانید یک بار از آن را به کمک شامپوی خشک انجام دهید بسیار عالی خواهد بود. همچنین بهتر است بعد از هر بار شست‌وشوی موها از یک روغن مناسب برای تراپی کردن موهایتان بهره ببرید.

بدون شامپو کردن، نرم‌کننده مصرف کنید!

اگر عادت به حمام روزانه دارید، موهای خود را بدون شامپو کردن، تنها به کمک یک نرم‌کننده که مواد مغذی لازم برای ساختار موهایتان را فراهم می‌کند شست‌وشو دهید. اینگونه به جای اینکه با شامپو کردن، سرعت محو شدن رنگ موها را بالا ببرید به کمک یک ماسک مو و نرم‌کننده درخشندگی و جلا به موهای خود بخشیده‌اید.

دقت در انتخاب یک شامپوی مناسب، رمز بقاست!

شامپو های برند یانسی

در حالی که باید دو مورد قبل را رعایت کنید، برای مواقعی که نیاز به شست‌وشوی موها با شامپو دارید باید به سراغ انتخاب شامپوهایی بروید که برای موهای رنگ‌شده فرموله شده‌اند. این محصولات ترکیباتی دارند که می‌توانند به بقای رنگ موی شما کمک ویژه‌ای کنند. همچنین این شامپوها باید فاقد سولفات یا حداقل کم سولفات باشند. برخی برندهای تجاریِ مطرح در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته‌اند به طوری که محصولاتشان نه تنها به حفظ رنگ موی شما کمک می‌کند؛ بلکه در بخشیدن حالت متالیک و زنده به رنگ‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.

این شرط مهم را به خاطر داشته باشید!

فراموش نکنید با هر اندازه دقت در انتخاب آرایشگرتان باز هم موهای شما در هنگام رنگ شدن آسیب می‌بینند. شما با تلاش برای انتخاب متخصص و رنگ موی مناسب میزان این آسیب را به حداق می‌رسانید؛ اما هرگز این میزان به صفر نخواهد رسید؛ بنابراین لازم است نسبت به این نکته هوشیار باشید که موهای آسیب‌دیده و شکننده، امکان بیشتری فراهم می‌کنند تا رنگ از بافت موها خارج شود و در نتیجه زودتر محو شود؛ بنابراین لازم است که با اجرای روتین‌های مراقبتی موهای خود را با انواع روغن‌ها، ماسک‌ مو های تقویت‌کننده، اسکراب‌های لایه‌بردار و سایر لوسین‌های آبرسان، روی موها یک سد محافظتی ایجاد کنید تا جلوی خروج رنگ از آن را بگیرید.

حفاظت از حرارت

حفاظت از حرارت

حتی در حالت معمولی هم که فرد موهای خود را رنگ نکرده است توصیه بر این است از وسایل حرارتی استفاده نکند یا حداقل جز در مواردی ضروری این عمل را به جزئی از آرایش و استایل موهای خود تبدیل نکند. این مورد به ویژه در شرایطی که مو به واسطه‌ی رنگ شدن آسیب‌پذیرتر هم شده، جدی‌تر توصیه می‌شود؛ بنابراین اگر برای شرکت در یک میهمانی قصد دارید موهای رنگ‌شده‌ی خود را زیباتر از آن‌چه هستند در معرض نمایش قرار دهید حتما از اسپری‌ دوفاز های محافظت‌کننده‌ی مو پیش از کار با سشوار، اتوی مو و .. استفاده کنید. این اسپری‌ها روی تارهای مو یک لایه‌ی محافظتی ایجاد می‌کند و میزان آسیب را کاهش می‌دهد.

اهمیت زمان گذاشتن برای ماسک‌ها

اهمیت استفاده از ماسک‌ موها در این دوران به حدی است که تصمیم گرفتم دوباره یادآوری کنم؛ اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید و مدتی است بیخیال استفاده از ماسک‌های نرم‌کننده و مراقبتی بوده‌اید وقتش رسیده این عمل را در لیست مراقبت‌های هفتگی خود قرار دهید. فراموش نکنید تنها با 5 تا 10 دقیقه صرف زمان در هفته خواهید توانست موهای خود را تغذیه و آبرسانی کنید و برای مدت زمان بیشتری از زیبایی و درخشندگی موهای خود لذت ببرید. پس اگر مدتی است از قطارِ رسیدگی و مراقبت از موهایتان پیاده شده‌اید شاید بهتر است به واگن خود بازگردید!

هوای خشک را مرطوب کنید.

هوای خشک را مرطوب کنید

رنگ کردن موها فرآیند خشکی موها را سرعت می‌بخشد؛ بنابراین بسیار مهم است به هر طریقی که می‌توانید رطوبت را به موهای خود بازگردانید. این عمل از روغن تراپی کردن تا ماسک‌های آبرسان شروع شده و به افزایش رطوبت هوا به کمک دستگاه‌های بخور می‌انجامد. رطوبت کافی می‌تواند درخشندگی رنگ موهایتان را بیشتر کند تا جایی که از دیدن خودتان در آینه به وجد بیایید.

آبرسانی و حفظ رطوبت موها برای دو دسته از موها بسیار حیاتی است، دسته‌ی اول آنهاییی که به دلایل مختلف از جمله رنگ شدن و عدم مراقبت صحیح خشک و ضعیف شده‌اند (مراقبت موی شکننده) و دسته‌ی دوم موهای فر که ذات خشکی داشته و و نیازمند آبرسانی فراوان است.(مراقبت موی فر) برای هر دو دسته هم مقالات خوبی نوشته و در وبلاگ روشا منتشر شده است با رفتن روی لینک‌های آبی به محتوای ارزشمند آن دسترسی خواهید داشت.

فیلترهای محافظتِ مو را جدی بگیرید!

اشعه ماوراء بنفشِ خورشید تنها دشمن درجه یک پوست شما نیست، همان‌طور که متخصصین توصیه می‌کنند بدون استفاده از ضدآفتاب‌ها در معرض نور خورشید قرار نگیرید این توصیه در مورد موها هم صادق است. علاوه بر آن که نور آفتاب اثرات مخربی روی موهای شما می‌گذارد، حالت طبیعی آن‌ها را دستخوش تغییرات نازیبایی کرده و رنگِ آن‌ها را هم کدر می‌کند.

فیلترهای محافظتِ مو را جدی بگیرید!

استفاده از یک اسپری محافظت‌کننده‌ی مو در برابر آفتاب می‌تواند رطوبت موها را حفظ کند و رنگ موهای شما را در برابر اثرات منفی نور خورشید بیمه کند. برخی از محصولات این حوزه با استفاده از ویتامین‌های A,E,B5 موها را تقویت کرده و همچنین از فیتانتریول در ترکیبات خود برای حفظ رطوبت موها بهره می‌گیرند.

تنتان را به آب بسپارید، موهایتان را نه!

پیش‌تر هم در مقاله‌ی « چگونه موی آسیب دیده و خشک خود را احیا کنیم؟»  نسبت به شنا کردن در استخرهای روباز و استحمام با آبِ حاوی کلر هشدار داده بودیم، اینجا موضوع حفظ رنگ موهای شما برای مدت زمان بیشتری است پس خوب است بدانید که کلر موجود در آب موجب تغییر رنگ موها می‌شود برای همین چنانچه تمایل به شنا کردن دارید حتما قبل از سپردن گیسوان خوش‌رنگتان به آب از یک  کرم نرم‌کننده و تقویت‌کننده روی موهایتان استفاده کنید تا دور آن یک لایه‌ی محافظتی ایجاد شود و از آسیب در امان بماند. هرچند اگر شنا کردن برای شما یک فعالیت همیشگی است، شاید بهتر باشد از یک کلاه شنا هم استفاده کنید.

رنگ موی عسلی

باز هم پای تغذیه در امان است

شاید به نظرتان عجیب برسد که تغذیه‌ی درست چه ارتباطی با حفظ رنگ‌موها برای مدت زمان بیشتری دارد؛ اما این یک واقعیت است که وجود یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 و روغن ماهی به هرچه براق‌تر شدن و درخشنده‌تر شدن موهایتان کمک می‌کند؛ البته که موهای سالم و درخشان رنگ خود را بسیار زیباتر از موهای خشک نشان می‌دهند و همین امر به حفظ زمان بیشتر رنگ روی آن‌ها کمک می‌کند.

داشتن موهای رنگ‌شده برای بسیاری از افراد یک اتفاق هیجان‌انگیز است که می‌توانند به کمک آن برای مدتی حال و هوای خود را عوض کنند، رعایت مواردی که در بالا آمد به شما کمک می‌کند ضمن لذت بردن از موهای زیبای خود نگران آسیب‌های جبران‌ناپذیری که منجر به از بین رفتن رنگ موهای شما می‌شود نباشید و با خیال راحت از این تنوع جذاب برای استایل خود بهره ببرید.

آیا جایگزین های طبیعی وجود دارد؟

بله رنگ موی گیاهی طبیعی موجود است. اما مهم است که این‌ها را کاملاً دوست‌دار مو ندانید - آنها هنوز هم می توانند باعث ایجاد تغییراتی در مو شوند که باعث کاهش استحکام آنها می‌شود، به علاوه می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک نیز شوند.

روند دیگر رنگ‌های ارگانیک یا دوستانه محیط زیست است. را سازمان غذا و دارو (FDA)منبع مورد اعتماد بیان می‌کند که هراندازه هم  که رنگ‌های ارگانیک به روش‌هایی متفاوت فراوری شده باشند باز هم لزوماً ایمن‌تر از رنگ‌های غیر ارگانیک نیستند. 

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد