خرید محصولات برند درموسیس

 پوستی جوان و شاداب با یک روتین پوستی حرفه‌ای

 پوستی جوان و شاداب با یک روتین پوستی حرفه‌ای
با انجام روتین پوستی، تغییرات فاحشی را در کیفیت و زیبایی پوست خود تجربه میکنید. اگر می‌خواهید که دیرتر دچار پیری پوست شوید و پوستی جوان و شاداب داشته باشید و مجبور به تزریقات زیبایی و جوانساز نشوید با ما همراه باشید..

در صورتی که در برنامه روتین پوستی از روش‌ها و محصولات مناسب استفاده شود (به شرط پایبندی به آن) سلامت، کیفیت و زیبایی پوست شما حفظ و البته ارتقا پیدا خواهد کرد.
در اینجا قصد داریم به یک روتین مراقبت از پوست استاندارد که شامل آبرسانی و تقویت پوست، تا ارتقاء سلامت و زیبایی دور چشم و محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید است، بپردازیم. شک نداشته باشید که با انجام این روتین پوستی، تغییرات فاحشی را در کیفیت و زیبایی پوست خود تجربه خواهید کرد. 
پس اگر می‌خواهید که دیرتر دچار پیری پوست شوید، همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشید و مجبور به تزریقات زیبایی و جوانساز اعم از تزریق فیلر، تزریق بوتاکس و ... نشوید، با ما در ادامه همراه باشید. 

روتین پوست و فرایند آن

روتین پوست به مجموعه‌ای از اقداماتی گفته می‌شود که روزانه به منظور مراقبت از پوست، ارتقای سلامتی پوست و رفع برخی مشکلات پوستی خاص انجام می‌شود. فرآیند روتین پوستی روزانه سه مرحلی اصلی دارد که شامل پاکسازی، تقویت و آبرسانی پوست است. 
نکته: در واقع شما زمانی می‌توانید بهترین روتین پوستی را داشته باشید که با نوع پوست خود آشنا باشید. 

چگونگی تشخیص نوع پوست

برای تشخیص نوع پوست خود، ابتدا صورتتان را با شوینده‌ صورت بشویید، پس از یک ساعت در آیینه زیر نور زیاد به صورت خود نگاه کنید. انواع پوست به سه دسته پوست چرب، پوست خشک و پوست مختلط تقسیم می‌شوند که ویژگی‌های هر یک از انواع پوست به شرح زیر است:

چگونگی تشخیص نوع پوست

ویژگی های پوست چرب

در صورتی که در آینه ناحیه تی‌زون (T-zone) صورت که شامل پیشانی، بینی و چانه است، چرب و درخشان به نظر برسد، باید شما از روتین مراقبت از پوست چرب که شامل محصولات تنظیم‌کننده چربی پوست است، پیروی کنید. 

ویژگی های پوست خشک 

در صورتی‌که پوست شما پوسته پوسته شده است یا احساس خارش و کشیدگی پوست دارید، پوست شما از نوع خشک است. در این شرایط روتین روزانه پوست خشک که شامل آبرسانی و مرطوب کردن پوست باشد، برای شما مناسب است. 

ویژگی های پوست مختلط

اگر ناحیه تی‌زون پوستتان چرب است اما فک و گونه‌هایتان خشک است، پوست شما از نوع پوست مختلط است. در این شرایط باید از روتین مراقبت پوست مختلط که با هدف ایجاد تعادل در تمامی بخش‌های صورت است، پیروی کنید. 

مراحل روتین پوستی

روتین روزانه پوست که در ادامه آورده‌ایم در 9 مرحله خلاصه می‌شود، که هر کدام از مراحل تنها چند دقیقه طول می‌کشد؛ به طوری که کل این مراحل تنها 30 دقیقه از وقت شما را در طول شبانه‌روز می‌گیرد. آیا داشتن پوستی سالم و شاداب ارزش روزانه تنها نیم ساعت زمان گذاشتن را ندارد؟
اگر جواب شما به این سوال مثبت است، ادامه این نوشتار را با دقت بخوانید و دستورالعمل‌های آن را عملی کنید تا اثرات شگفت‌انگیز آن را ببینید.

مراحل روتین پوستی

1. با شوینده مخصوص صورتتان را بشویید

روزانه یک بار، صورت خود را با شوینده مناسب نوع پوستتان بشویید. برای این کار مقداری از شوینده را بر روی دست‌هایتان بریزید، حال با فشار ملایم پوست خود را به خوبی شستشو دهید. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و با یک حوله نرم و تمیز پوستتان را خشک کنید. در صورتی که صورتتان آرایش دارد، باید شب قبل از خواب طبق همین مراحل صورتتان را بشویید.

2. روغن تقویت کننده به پوستتان بزنید

پس از اینکه صورتتان را به خوبی شستید، نوبت این است که کمی روغن تقویت کننده مانند روغن آرگان را روی یک پنبه بزنید و به آرامی روی پوست صورت خود بکشید. در صورت استفاده مداوم از این روغن، لایه برداری پوست انجام می‌شود و سلول های مرده پوستتان حذف می‌شود. 

3. از سرم صورت استفاده کنید

بهترین زمان برای استفاده از سرم صورت، صبح هنگام است. این سرم‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین E و ویتامین C هستند، که نقش مهمی در حفظ و ارتقای سلامت پوست در طول روز دارد. 

4. از کرم دور چشم استفاده کنید

به دلیل اینکه پوست اطراف چشم، نازک‌تر از سایر نواحی پوست صورت است نیاز به مراقبت بیشتری دارد، که در صورت عدم مراقبت از پوست دور چشم، امکان پیری زودرس پوست صورتتان است. در روتین پوستی روزانه برای آبرسانی و مراقبت پوست دور چشم می‌توانید از کرم‌های دور چشم برند های آرایشی بهداشتی معتبر مانند، کراستاس، اوردینری، آراکسین و ... استفاده کنید. 

4. از کرم دور چشم استفاده کنید

5. درمان آکنه در صورت وجود

در صورتی‌که پوست صورتتان جوش دارد، می‌توانید از کرم‌های ضد جوش با برندهای مطرح داخلی و خارجی استفاده کنید. بهترین زمان استفاده از این کرم‌ها شب هنگام است. 

6. آبرسانی پوست صورت

آبرسانی پوست را باید در دو وعده صبح و شب انجام دهید. برای انتخاب کرم آبرسان مناسب باید به نوع پوست خود توجه داشته باشید. بهترین کرم‌های آبرسان پوست سرشار از ویتامین C، ویتامین E و اسیدهای چرب مفید برای پوست هستند. 

7. ترمیم پوست با ویتامین A

در صورتی‌که هر بخش از پوست صورتتان اعم از پوست لب دچار خشکی، زخم یا ترک شده است می‌توانید با استفاده از محصولات پوستی که حاوی ویتامین A هستند، مشکل پوستی خود را رفع کنید.

8. استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید

حتما حتما قبل از اینکه از خانه خارج شوید، از ضدآفتاب با SPF بالای 30 استفاده کنید تا از پوست شما در برابر اشعه‌های خطرناک نور خورشید که منجر به سرطان پوست و پیری زودرس پوست می‌شود، محافظت کند. 

9. به هیچ عنوان با آرایش نخوابید

یکی از مراحل بسیار مهم در برنامه مراقبت از پوست صورت این است که اگر صورتتان آرایش دارد حتما در اولین فرصت آن را پاک کنید و به هیچ عنوان با آرایش نخوابید. 
در این مرحله ابتدا باید صورت خود را با ژل شوینده متناسب با نوع پوستتان بشویید و با حوله نرم پوستتان را خشک کنید. سپس از تونر مخصوص پوستتان استفاده کنید و باقی مراحل را طبق ترتیبی که گفتیم طی کنید. 

 با آرایش نخوابید

مراحل روتین پوستی شب

در شب و قبل از خواب هم نیاز است که روتین پوستی داشته باشید. مراحل روتین پوستی شب به شرح زیر است:

  1. قبل از خواب می‌بایست آرایش صورت را خود را با محصولات مناسب به درستی بشویید.
  2. در این مرحله پس از خشک کردن پوست صورت، از یک آبرسان یا مرطوب‌کننده متناسب با نوع پوست صورتتان استفاده کنید. 
  3. قبل از خواب هم حتما از کرم دور چشم استفاده کنید.
قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد