خرید محصولات برند درموسیس

آنچه در مورد یک روتین پوست خشک باید بدانید!

آنچه در مورد یک روتین پوست خشک باید بدانید!
بهترین روش برای اجرای یک روتین پوست خشک

زیبایی از آن مقوله‌هایی است که مردم جهان از قرن‌ها پیش همواره در تلاش برای کشف راه‌های مختلف رسیدن به آن بوده و هستند و همواره پوست زیبا یکی از معیارهای زیبایی مردان و زنان شناخته شده است. در قرون گذشته و با کمک طب سنتی افراد بدون دانستنِ ریشه‌ی علمی بسیاری از محصولات، در جهت مراقبت از پوست خود کوشیده‌اند؛ اما امروزه متخصصین با تمرکز بر حوزه‌های مختلف زیبایی به شکل جزئی‌تر به این موضوع پرداخته‌اند. در این مقاله به سراغ شناخت ویژگی‌های پوست خشک، روتین پوست خشک و معرفی محصولاتی مناسب برای محافظت از پوست خشک که توسط تیم روشا مورد بررسی قرار گرفته‌اند، رفته‌ایم. اگر تمایل دارید با انواع پوست و ویژگی‌های آن آشنا شده و از روتین ساعت‌های مختلف شبانه‌روز آگاهی لازم را به دست آورید احتمالا از مقاله‌ی «روتین شبانه مراقبت از پوست» خوشتان خواهد آمد.

برای انجام یک روتین پوست خشک حرفه‌ای چه اقداماتی لازم است؟

حالا دیگر مراقبت از پوست یک موضوع کلی نیست که افراد بدون شناخت از نوع پوست خود از هر محصولی استفاده کنند؛ بلکه کافی است که سری به فروشگاه‌های مربوط به حوزه‌ی آرایشی بهداشتی بزنید و تقاضای خرید یک ضدآفتاب کنید؛ چنان‌چه فروشگاه معتبری را برای خرید انتخاب کرده باشید اولین سوالی که از شما پرسیده می‌شود، « برای چه نوع پوستی؟» است.

برای انجام یک روتین پوست خشک حرفه‌ای چه اقداماتی لازم است


به همین دلیل ما در «روشا» همه‌ی تلاش خود را می‌کنیم که با در نظر گرفتن مخاطبین خود مقالاتی کاملا علمی برای طیف‌های مختلف تهیه و تولید کنیم تا شما مخاطب عزیز برای مراقبت از پوست خود از یک مشاوره‌ی خوب جهت خرید محصولاتی مناسب با پوست خود، بهره‌مند شوید. درضمن شما همواره می‌توانید با طرح پرسش‌های خود در قسمت کامنت‌ها، همکاران ما را در ایجاد یک حلقه‌ی ارتباطی موثر به منظور رفع نیاز مخاطبین یاری کنید.

ویژگی‌های پوست خشک:

خشک شدن پوست از آن مواردی است که همه‌ی ما فارغ از اینکه چه نوع پوستی داریم گاهی آن را تجربه کرده‌ایم؛ اما در این مقاله هدفمان فراتر از خشکی‌های موقتی است و می‌خواهیم با ویژگی‌های پوست خشک به طور مشخص و راه‌های مراقبت از آن آشنا شویم. آسیب دیدن سطح پوست منجر به ایجاد ترک‌هایی بر سطح آن خواهد شد؛ اگرچه این ترک‌ها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست؛ اما منجر به خروج ساده‌ی رطوبت موجود در پوست و ورود مواد آسیب‌زا به درون آن می‌شود. این آسیب‌ها خود را به صورت خشک شدن، سفت شدن، کدر شدن، شطرنجی شدن و خارش پوست نشان می‌دهد.

ویژگی‌های پوست خشک

مشخصات پوست خشک:

1-منافذ ریز و یا بسیار ریز پوست؛
2-خشک و زبر بودن پوست؛
3-لکه‌های قرمز روی پوست؛
4-چین‌وچروک‌های ریز؛
5-پوسته‌پوسته شدن؛
6-مستعد خارش و سوزش؛
7-ترک‌های پوستی. ( در برخی افراد این گزینه مشاهده می‌شود.)

اولین قدم همواره شناخت نوع پوست است. اگر به کمک شناسایی موارد گفته‌شده در بالا مطمئن شدید که پوست شما از جنس خشک است، در ادامه به سراغ راه‌های مراقبت از این نوع پوست می‌رویم.

پوست خشک و ویژگی‌های آن

چگونه با پوست خشک مدارا کنیم؟

همچنان که افرادِ دارای پوستِ چرب بر این گمان هستند که پوست خودشان بدترین نوع از انواع پوست است، افراد با پوست خشک هم مرغ همسایه را غاز دانسته و از زبری و خشکی پوست خود کلافه‌اند. بهتر است به جای نگاه کردنِ صفر و صدی به این مقوله در پی شناخت ویژگی‌های مثبت و منفی پوست خود باشید و باور کنید خوب و بد مطلق نداریم. همه چیز بستگی به شرایط نگهداری و مراقبت‌های روتین شما از پوستتان دارد.
عموما افراد دارای پوست خشک علی‌رغم استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده به محض اینکه چند روزی از تمام شدن تیوپ کرمشان بگذرد شاهد خشکی و زبری آزاردهنده‌ای در پوست خود می‌شوند. جالب است بدانید با رعایت نکاتی ساده خواهید توانست از ایجاد چنین تجربه‌ای جلوگیری کنید.

اهمیت توجه به «سلامت پوست مختلط» برای صاحبین این نوع از پوست یک دغدغه‌ی جدی محسوب می‌شود. در مقاله‌ای که لینکش را بالاتر برایتان قرار دادیم اطلاعات بسیار خوبی در این راستا به دست خواهید آورد.

 

اگر از زمره افراد با پوست چرب هستید خواندنِ مقاله‌ی «روتین پوست چرب»  را به شما توصیه می‌کنیم؛ چرا که در این مقاله شما با ویژگی‌های این جنس از پوست آشنا شده و به راحتی از عهده‌ی انتخاب یک روتین پوستی موفق برای خود بر می‌آیید.

عوامل اثرگذار در ایجاد پوست خشک:

ژنتیک:

ژنتیک

اولین عامل در تعیین نوعِ پوستِ فرد را ژنتیک ایفا می‌کند. نوع پوست و داشتن یا نداشتن رطوبت در آن هم مانند رنگ چشم، رنگ مو و رنگ پوست از طریق ژنتیک تعیین می‌شود. به طور مثال کافی است یک یا هر دو والد شما دارای پوست خشک باشند در این صورت قطع به یقین شما هم پوستی خشک خواهید داشت. شاید بد نباشد همین حالا دست از خواندن برداشته و به نوع پوست پدر و مادرتان و ارتباطش با نوع پوست خود فکر کنید!

فقدان سبوم:

عمده‌ترین مسئله در پوست‌های خشک، عدم ترشح چربی طبیعی پوست است. چربی طبیعی که آن را سبوم هم می‌نامیم، در این نوع از پوست‌ها آنقدر پایین است که در مقایسه با سایر انواع پوست توانایی اندکی در حفظ رطوبت پوست دارند.

فقدان سبوم

این کمبودِ میزانِ چربیِ ترشح شده توسط پوست، منجر به از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست و در نتیجه پیری زودهنگام پوست می‌شود.

دوش آب داغ:

بر خلاف تصور عموم گرفتن دوش آب داغ منجر به پاکیزگی بیشتر پوست نمی‌شود؛ بلکه با از بین بردن چربی‌های طبیعی پوست نه تنها پوست خشک را آسیب‌پذیرتر می‌کند؛ بلکه حتی پوست چرب را هم مستعد جوش و آکنه می‌کند.

کُلُر موجود در آب:

کُلُر موجود در آب

اگر اهل شنا کردن زیاد در آب‌های دارای کلر زیاد هستید، همیشه خشکی پوست در کمین شماست.

شوینده‌های قوی:

شامپو، شوینده و صابون‌هایی که در اغلب قفسه‌های فروشگاه‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد، نقش پررنگی در پاک کردن چربی‌های سطح پوست دارند به همین دلیل نرمی و لطافت پوست را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند. اهمیت روتین پوستی و انتخاب محصولاتی متناسب با نوع پوست، در برطرف کردن آسیب‌های اینچنینی است.

شوینده‌های قوی

بیماری‌های پوستی:

افرادی که دارای شرایط پوستی و بیماری‌های خاصی نظیر اگزما، پسوریازیس و آلرژی‌های مربوط به پوست هستند، بیش از سایرین در معرض ابتلا به خشکی پوست قرار می‌گیرند.
به طور کلی همه‌ی ما در معرض خشکی پوست با توجه به شرایط و سبک زندگی خود هستیم؛ اما برخی شرایط می‌تواند این عارضه را به صورت جدی در افراد به وجود بیاورد که آگاهی نسبت به آن‌ها منجر به انجام روتین‌هایی به جهت پیشگیری از وقوع آن می‌شود. این عوامل به شرحی است که در ادامه می‌آید:

o سن بالای 40 سال؛
o زندگی در جغرافیاهایی که دارای آب و هوای سرد و خشک هستند؛
o تماس با موادی که در دراز مدت ایجاد خشکی پوست می‌کنند؛ ( مشاغلی چون آرایشگری بیشتر در معرض چنین آسیبی هستند.)
o شنا کردن به صورت یک تفریح دائمی در آب‌های دارای کلر زیاد.

آیا نیاز داریم  دائما محصولات پوستی خود را عوض کنیم؟

 

گام به گام با روتین پوست‌های خشک:

خب تا اینجا از ویژگی‌های پوست خشک و عوامل تاثیر گذار در به وجود آمدن این نوع از پوست صحبت کردیم. در ادامه به سراغ بررسی روتین‌های ثابتی که به مراقبت و سلامت پوست خشک منجر می‌شود، می‌رویم. دانستن این موضوع که رعایت این موارد شما را در رسیدن به چهر‌ه‌ای زیبا و بشاش یاری می‌کند، می‌تواند انگیزه‌ی خوبی برای رعایت این موارد باشد.

پاک کردن پوست صورت از ناخالصی‌ها:

فوم شستشوی صورت ویتالایر مدل Dry and Sensitive Skin

در مرحله‌ی اول بدانید فارغ از نوع پوستتان، برای شست‌وشوی پوست خود از آب ولرم مایل به سرد بهره ببرید. به این ترتیب مانع از هدر رفت چربی‌های ترشح شده توسط پوست می‌شوید. چربی‌های طبیعی پوست اگر در میزان لازم ترشح شوند محافظین جدی پوست شما در برابر هرنوع آسیبی هستند.

میسلارها:

اخیرا در سبد کالایی مراقبت‌های پوستی میسلار واترها هم برای خودشان یک جای ثابت پیدا کرده‌اند. میسلار به پاک‌کننده‌ای گفته می‌شود که نه تنها نیاز به شست‌وشوی با آب ندارد؛ بلکه پوست شما را آبرسانی هم می‌کند. پس اگر دارای پوست خشک هستید میسلار واتر یک پاک‌کننده عالی است که می‌تواند همچون یک آهن‌ربا آرایش، گرد و غبار و هر گونه ناخالصی از سطح پوست شما را بزداید بدون اینکه چربی طبیعی و مورد نیاز پوست را از بین ببرد.

لایه‌برداری:

لایه بردار روتین

وقتی پوست صورت شما انبار جمع‌آوری سلول‌های پوست مرده شود، بافت پوست شما دچار آسیب‌های جدی می‌شود و این آسیب‌ها را با کدری و رنگ‌پریدگی در ظاهر خود نشان می‌دهد. لایه‌برداری در واقع عملی است که کمک می‌کند، این سلول‌های پوستی مرده به جای تلنبار شدن روی پوست شما از بین بروند. امروزه به کمک اسکراب‌ها می‌توانید به صورت مداوم هر هفته پوستِ خشکِ صورت خود را لایه‌برداری کنید.

مرطوب‌کننده‌های معجزه‌بخش:

فارغ از نوع پوست‌تان این را به خاطر بسپارید که استفاده از مرطوب‌کننده‌ها باید یار جدا نشدنی شما در یک روتین پوستی باشد. بهترین زمان استفاده از مرطوب‌کننده‌ها بعد از پاک‌سازی پوست است. در زمان‌هایی که هنوز روی پوست رطوبت وجود دارد، مرطوب کننده تاثیر بیشتری می‌گذارد.

معجزه مرطوب کننده ها

پس به خاطر داشته باشید بعد از استحمام یا شستن پوست صورت به جای خشک کردن با حوله وقتی هنوز کاملا رطوبت آن از دست نرفته است، از یک مرطوب‌کننده مناسب پوستتان بهره ببرید. برای صاحبین پوست‌های خشک توصیه‌ی اکید این است که علاوه بر زمان‌های یاد شده، شب‌ها پیش از خواب و صبح‌ها پس از بیدار شدن هم، از مرطوب‌کننده‌ای که درجه‌ی خشکی پوستشان را پوشش می‌دهد، استفاده کنند.

روغن‌تراپی:

در کنار استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، برای مراقبت از پوست خشک روغن‌های مناسب پوست خود را هم فراموش نکنید. بهترین روش استفاده از این روغن‌ها به این شکل است که چند قطره‌ای از آن‌ها را روی پیشانی، گونه، چانه و گردن خود ماساژ دهید و سپس روی آن از مرطوب‌کننده استفاده کنید. به این روش شما پوست خود را دو برابر حالت معمولی رطوبت‌رسانی کرده‌اید.

ضدآفتاب یک باید فراموش نشدنی:

ضدآفتاب یک باید فراموش نشدنی:

در واقع ضدآفتاب از آن مواردی نیست که ما آن را بر اساس یک روتین پوستی مشخص وارد سبد خرید خود کنیم؛ بلکه در هر سنی که باشیم با هر جنسیتی و هر نوع پوستی لازم است برای محافظت پوست خود از ابتلا به سرطان و پیری‌های زود رس از این محافظ پوست بهره ببریم. بعد از اینکه به اهمیت این موضوع واقف شدید، حالا باید یک ضدآفتاب متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید و به ویژه روزهایی که خارج از منزل هستید هر دو ساعت یک بار آن را روی پوست خود شارژ کنید.

بالم لب:

بالم لب روتین

اگر تصور می‌کنید این تنها پوست صورت‌تان است که نیاز به مراقبت جدی دارد در اشتباهید. لب‌های شما همواره در معرض خشکی هستند و این اتفاق در هوای سرد و خشک بیشتر هم خود را نشان می‌دهد. همچنین استفاده از رژلب‌ها می‌تواند این خشکی را بیشتر هم کند. استفاده از یک بالم لب مناسب به شما این امکان را می‌دهد، از به وجود آمدن خشکی لب‌هایتان جلوگیری کنید.

تاثیر دستگاه‌های رطوبت رسان هوا در سلامت پوست خشک:

پیش‌تر هم اشاره کرده‌ایم که آب و هوای خشک در تشدید خشکی پوست و آسیب به آن نقش پررنگی دارد. شما می‌توانید به کمک دستگاه‌های بخور سرد هوای منزل و محیط کار خود را دائم مرطوب نگه دارید و خطرات ناشی از خشکی هوا را برای سلامت خود و پوستتان به حداقل برسانید.

دردسرهایِ آرایشی یک پوست خشک:

از رعایت روتین پوستی خشک که بگذریم، یکی از مشکلات افراد با این نوع پوست این است که آرایش روی صورت‌شان چندان تثبیت نمی‌شود و در مدت زمان کوتاهی آن شادابی و زیبایی اولیه جای خود را به رنگ‌پریدگی می‌دهد. توصیه می‌کنیم هنگام خرید محصولات آرایشی مورد نیاز خود حتما به لیبل محصول توجه کنید تا محصول مناسب با پوست خود را تهیه کنید. در مرحله‌ی بعد یادتان باشد برای افراد با پوست خشک انتخاب محصولات با بافت مایع و رقیق نسبت به محصولات پودری ارجحیت دارد؛ چرا که شانس رسوب روی پوست شما را افزون می‌کند. در نهایت اگر یک شب طولانی را در پیش دارید از یک اسپری تثبیت‌کننده‌ی آرایش روی پوست خود بهره ببرید. در ضمن فراموش نکنید آخر شب روتین پوستی شب را به جا بیاورید و با آن حجم از آرایش به رختخواب نروید.

پوست خشک و ویژگی‌های آن

 

پیشنهادهای روشا در انتخاب محصولات مراقبت پوست خشک

خب تا اینجا از اهمیت مراقبت از پوست خشک و راه‌های این مراقبت گفتیم. در واقع شما بدون اینکه نیاز به خواندن ادامه‌ی مقاله داشته باشید با همین دانسته‌ها خواهید توانست یک روتین مناسب برای پوست خود تدارک ببینید؛ اما اگر به دلایلی ترجیح می‌دهید محصولاتی مناسب برای پوست خشک را تهیه کنید که پیش‌تر توسط تیم کارشناسی روشا بررسی شده‌اند، شما را به خواندن ادامه‌ی مقاله دعوت می‌کنیم.

برند ویتالایر:

برند ویتالایر برندی ایرانی است که امتحان خود را در حوزه‌ی محصولات مراقبتی پوست خوب پس داده است. در اینجا به کمک کارشناسان روشا به معرفی آن دسته از محصولاتی از این برند می‌پردازیم که صاحبین پوست خشک می‌توانند با خیال راحت آن‌ها را وارد سبد خرید خود کنند.

ژل پاک کننده ویتالیر مناسب پوست های حساس

ژل ویتالیر مناسب پوست های حساس

این ژل برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مناسب است. در ترکیبات آن از عصاره‌ی خیار استفاده شده است و به همین سبب نقش موثری در تسکین سوزش و التهابات پوستی دارد. از آنجایی که صاحبین پوست خشک و حساس عموما با مشکل التهاب و قرمزی پوست سر و کار دارند به کمک این ژل می‌توانند بدون چنین تجربه‌های آزاردهنده‌ای پوست خود را عاری از آلودگی‌، گرد و غبار و مواد آرایشی کنند. همچنین در ترکیبات این ژل از رطوبت‌رسان قوی استفاده شده تا بعد از مصرف، پوست شما دچار کشیدگی نشود.

تونر صورت ویتالیر مناسب پوست های حساس ویتالایر

استفاده از تونرها بعد از شست‌وشوی صورت با شوینده‌هایی از قبیل میسلار، ژل شست‌وشو و … در واقع تکمیل‌کننده‌ی پاک‌سازی پوست محسوب می‌شوند. این تونر صورت حاوی ترکیبات التیام بخشی است که بدون احتیاج به شست‌وشو با آب، آن بخش از ناخالصی‌های عمقی‌تری را که به کمک شوینده‌ها نتوانسته‌اید از روی پوست خود پاک کنید برطرف می‌کند. اهمیت استفاده نکردن از مواد نگهدارنده در این محصول به ویژه برای پوست‌های خشک یک مزیت عالی محسوب می‌شود.

تونر صورت ویتالیر مناسب پوست های حساس

برند لافارر:

برند لافارر روتین پوست خشک

از اعتبار برند لافارر که یک برند ایرانی است، کافی است به این مطلب اشاره کنیم که علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور، محصولات لافارر به کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس، آفریقا و حتی اروپا هم صادر می‌شوند. در این بخش به سراغ محصولات مناسب برای پوست خشک این برند رفته‌ایم.

محلول میسلار پاک کننده آرایش پوست خشک و حساس لافارر

این محصول قدرت بسیار خوبی در پاکسازی عمیق پوست شما دارد. پوست خود را با هر نوع آلودگی و ناخالصی از جمله مواد آرایشی، گرد و غبار و .. به کمک این میسلار کاملا تمیز و باطراوت خواهید کرد. از مزایای استفاده از این میسلار عدم التهاب یا قرمزی روی پوست‌های خشک است. علاوه بر آن به علت بهره‌مندی این محصول از عصاره گل‌گندم، پنیرک و خیار پوست خشک شما دچار حساسیت نمی‌شود.

محلول میسلار پاک کننده آرایش پوست خشک و حساس لافارر

ژل شستشوی صورت مخصوص پوست های خشک و حساس

ژل‌های شست‌وشو هم چون میسلارها در نقش پاک‌کننده‌ی پوست ظاهر می‌شوند. این ژل شست‌وشو مناسب پوست‌های خشک فرموله شده است و به همین منظور در بازسازی پوست‌های حساس و شکننده نقش‌آفرین است. همچنین وجود عصاره شیرین‌بیان در این محصول به کاهش قرمزی و التهاب خاصِ پوست‌های خشک کمک شایانی می‌کند. رطوبت‌رسانی و افزایش رشد باکتری‌های مفید پوست از دیگر مزیت‌های این محصول به شمار می‌رود.

 ژل شستشوی صورت مخصوص پوست های خشک و حساس

فوم شستشوی صورت لافارر مدل Dry and Sensitive Skin

این فوم مخصوص پوست‌های خشک و حساس فرموله شده است. به دلیل بهره‌مندی از آلوئه‌ورا نقش موثری در آبرسانی و لطافت پوست دارد. همچنین شیرین‌بیانِ موجود در این فوم شست‌وشو به بازسازی و لطافت پوست شما کمک می‌کند. از مزایای شاخص این محصول می‌توان به احیاکنندگی پوست، برطرف کردنِ چین و چروک و ترمیم پوست اشاره کرد. محصولات مناسب برای پوست خشک باید حاوی مرطوب‌کننده‌های قوی باشند که از این نظر هم این فوم می‌تواند قابل دفاع باشد.

فوم شستشوی صورت لافارر مدل Dry and Sensitive Skin

تونر مولتی اکتیو لافارر مخصوص پوست‌های خشک و حساس

این محصول حاوی عصاره‌هایی نظیر ملیسا، خیار، الدربری، پاریتاریا و پنیرک است. وجود چنین ترکیبات غنی در این محصول به کاهش التهابات پوستی کمک می‌کند. پاک کردن پوست صورت بعد از شستشوی آن به کمک شوینده‌های ملایمی نظیر آنچه معرفی شد به پاک‌سازی عمیق‌تر و رطوبت‌رسانی بالای پوست کمک بسیار خوبی می‌کند.

کرم مرطوب کننده و آبرسان مخصوص پوست های خشک لافارر

کرم مرطوب کننده و آبرسان مخصوص پوست های خشک

به کمک این محصول خواهید توانست روند پیری پوست خود را با تاخیر مواجه کنید. همچنین وجود روغن بادام، آلوئه‌ورا، روغن زیتون و ترکیباتی دیگر باعث شده‌اند این کرم آبرسانی و مرطوب‌کنندگی فوق‌العاده‌ای از خود نشان بدهد. از امتیازهای این کرم پشتیبانی از دو قابلیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی است که شما را بی‌نیاز از استفاده همزمان از دو محصول می‌کند. این کرم نقش مهمی در باسازی لایه‌ی اپیدرم پوست و ممانعت از خروج رطوبت پوست دارد.

کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مدل Normal To Dry Light

این کرم ضدآفتاب به واسطه‌ی بافت رنگی خود می‌تواند برای شما در نقش یک کرم‌پودر سبک برای مصرف روزانه هم باشد. به دلیل بهره‌مندی از عصاره‌ی گیاهان شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا ، آلوئه ورا و پاپایا نقش مهمی در رفع لک‌های پوستی دارد. همچنین از ایجاد آکنه بر روی پوست خشک جلوگیری می‌کند. ضد حساسیت و قرمزی است و با مبارزه با رادیکال‌های آزاد روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد. این محصول پوست شما را در مقابل اشعه‌های UV-A و UV-B به خوبی محافظت می‌کند.

کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مدل Normal To Dry Light

برند فارماسریز

برند فارماسریز

این برند روی تولید محصولات مراقبتی و دارویی متمرکز است. به همین دلیل در فرموله کردن ترکیباتِ محصولات خود یک نگاه همه جانبه به انواع مشکلات پوستی داشته است. در اینجا به سرغ آن دست از محصولاتی از این برند رفته‌ایم که مناسب برای پوست‌های خشک طراحی و تولید شده‌اند.

محلول پاک‌کننده آرایشی و مرطوب کننده سنسی میسلار فارماسریز

این میسلار که برای پوست‌های خشک و حساس فرموله شده است قدرت پاک‌کنندگی فوق‌العاده‌‌ای دارد. مزیت این محصول در این است که با وجود پاک کنندگی عمیقی که روی پوست شما دارد؛ اما موجب خشکی، کشیدگی و حساسیت آن نمی‌شود. همچنین این میسلار عاری از مواد حساسیت‌زاست و از همین‌رو به التهاب و تحریک پوست منجر نمی‌شود. وجود ترکیبات مرطوب‌کننده در این محصول به شادابی و لطافت پوست شما کمک قابل توجهی می‌کند.

 محلول پاک‌کننده آرایشی و مرطوب کننده سنسی میسلار فارماسریز

ژل پاک‌کننده و مرطوب کننده فیزیولوژیکال ژل فیزیوپیوریک فارماسریز

 ژل شست‌وشو فارماسریز از بهترین مواد اولیه تولید شده است و به خوبی از عهده‌ی پاک کردن مواد آرایشی و سایر آلودگی‌های روی پوست به صورت عمقی بر می‌آید. از آنجا که در ترکیبات آن از مواد حساسیت‌زا و آلرژیک استفاده نشده است محصولی فوق‌العاده برای پوست‌های خشک و حساس به شمار می‌رود. بافت نرم و سبک این محصول آن را برای استفاده در همه‌ی سنین مناسب کرده است. همچنین به دلیل وجود ترکیبات آبرسان در آن بعد از شست‌وشوی پوست با این ژل در پوست خود احساس لطافت و شادابی خواهید داشت.

ژل پاک‌کننده و مرطوب کننده فیزیولوژیکال ژل فیزیوپیوریک فارماسریز

فوم پاک کننده فارماسریز مناسب صورت و چشم

فوم پاک کننده فارماسریز هم چون همتایانِ دیگر خود از قدرت پاک‌کنندگی مطلوبی برخوردار است و از آن‌جا که باعث به وجود آمدن احساس کشیدگی در پوست نمی‌شود بسیار مناسب افراد با پوست خشک است. کف ملایم این فوم آن را مناسب برای استفاده روزانه کرده است. این محصول نه تنها در پاک‌کردن آلودگی‌های روی سطح پوست نقش پررنگی دارد؛ بلکه در نقش یک تسکین دهنده‌ی التهابات برای افراد دارای پوست حساس هم عمل می‌کند و مانع از ایجاد قرمزی و التهاب پوست در ایشان می‌شود.

فوم پاک کننده فارماسریز مناسب صورت و چشم

یادآوری :

فوم، ژل شست‌وشو و میسلار همگی انواع مختلفی از شوینده‌ها هستند و نیازی نیست در یک روتین پوستی از هر سه مورد آن‌ها استفاده کنید؛ بلکه کافی است با توجه به سلیقه و تمایل خود در استفاده از بافت‌های متفاوت این سه شوینده، یکی را برای زُدودن آلایندگی‌های روی پوست خود انتخاب کنید.

تونر مرطوب کننده و تسکین دهنده صورت فارماسریز

تونرها تکمیل‌کننده‌ی فعالیتِ شوینده‌ها در پاک‌سازی عمقی پوست هستند. این تونر فارماسریز بر پایه مراقبت از پوست‌های حساس و مستعد آلرژی فرموله شده است. به کمک آن اثر آرایش به جا مانده روی صورت و چشم‌های خود را کاملا پاک کنید و یک حس خوش‌آیند ناشی از تمیزی و تنفس پوستی را به خودتان هدیه ببخشید. همچنین به کمک این تونر خواهید توانست ph پوست خود را متعادل کنید. بهره‌مندی این محصول از فرمولاسیون پروبیوتیک به رفع التهابات و ناراحتی های پوستی منجرمی‌شود و میزان حساسیت پوستی به ویژه در پوست‌های ملتهب را پایین می‌آورد. هیالورونیک به کار رفته در ترکیبات این تونر باعث چسبندگی کلاژن و فیبرهای الاستین لایه درم پوست می‌شوند و این موضوع به جلوگیری از روند پیری پوست با سرعت بالا می‌شود. نقش آبرسانی و رطوبت‌رسانی در این تونر یک امتیاز ویژه به نفع پوست صورت شماست.

کرم مرطوب کننده عمیق صورت همراه با ضد آفتاب SPF 20 فارماسریز

پیش‌تر هم به این موضوع اشاره کردیم که کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان نقش مهمی در روتین پوستی افراد با پوست خشک دارند. کرم مرطوب کننده فارماسریز برای این منظور بسیار عالی عمل می‌کند؛ چرا که رطوبت را برای مدت زمان طولانی به پوست شما می‌بخشد و در آن ایجاد نرمی و لطافت می‌کند. همچنین به دلیل بهره‌مندی از ترکیبات تغذیه‌کننده لایه‌ی محافظتی پوست را تقویت می‌کند و مانع از خشکی پوست می‌شود. به این ترتیب استفاده‌ی مداوم از این محصول می‌تواند فرآیند پیری پوست را با تاخیر مواجه کند. سرعت جذب این محصول بالاست و به دلیل فیلترهای محافظتی به کار رفته در ترکیبات آن از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب هم محافظت می‌کند. همچنین از این کرم می‌توان به عنوان یک پایه‌ی آرایشی مطلوب هم استفاده کرد.

کرم مرطوب کننده عمیق صورت همراه با ضد آفتاب SPF 20 فارماسریز

فارماسریز کرم ضد آفتاب و محافظ پوست +SPF50 Hydro-Lipid

این بخش حیاتی از یک روتین مراقبتی پوست را که محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های آفتاب است را به خوبی می‌توان با این محصول از فارماسریز پر کرد. ضدآفتابی با کیفیت بالا که فارغ از سن و سال می‌توان از مزایای آن بهره گرفت.

فارماسریز کرم ضد آفتاب و محافظ پوست +SPF50 Hydro-Lipid

این محصول برای پوست خشک و حساس فرموله شده است و به همین دلیل حفاظت بالایی از پوستِ شما در مقابل خورشید دارد به گونه‌ای که خطر ابتلا به کک و مک و لک‌های پوستی را تا حد ممکن کاهش می‌دهد و مانع از ایجاد تغییر رنگ در پوست شما می‌شود. به کمک این ضدآفتاب اجازه ندهید واکنش‌های رادیکال آزاد سطح پوست‌تان، فرآیند پیری را زودتر از آنچه باید آغاز کنند. عدم استفاده از سولفات و پارابن این کرم را بدون ایجاد حساسیت، به محصولی مناسب برای پوست‌های حساس تبدیل کرده است.

کرم ضدآفتاب پوست خشک درماتیپیک (SPF50)

قطعا موارد معرفی شده در این مقاله، تنها محصولات مناسب پوست خشک نیستند که می‌توان نسبت به کسب نتیجه‌ی مثبت از آن‌ها امیدوار بود و شما با انجام تحقیقات و شناخت حساسیت‌های پوستی خود می‌توانید انتخاب‌های بهتری هم داشته باشید. با این‌حال آنچه در این بخش به حضور شما معرفی شد، حاصل بررسی و تحقیق کارشناسان مجموعه‌ی روشاست. با امید به اینکه رسالت خود را در راستای خدمات صادقانه به شما مخاطب عزیز به درستی انجام داده باشیم.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد